Senność po antydepresantach

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Senność po antydepresantach

przez andrzejx 31 sty 2010, 15:31
Witam,
miałem zawsze problemy z sennością, myślałem że antydepresanty złagodzą te objawy, jednak zdaje się, że tylko pogarszają. Najgorzej jest z pobudką. Zapadam w tak głęboki sen, że nic nie jest w stanie mnie obudzić, potrafię przespać kilkanaście godzin. Taki stan utrzymuje się, pomimo testowania różnych leków, m.in. paroksetyny, połączenia klomipraminy i fluoksetyny i teraz, po citalopramie. Wydaje mi się, że sama klomipramina pomagała w pewnym stopniu przez pewien czas. Myślicie, że da się tej senności pozbyć jakimś lekiem? Może podpowiecie, co zasugerować lekarzowi :)

Pozdrawiam

[Dodane po edycji:]

Może by tak dorzucić do citalopramu np. bupropion (Wellbutrin)? Ktoś próbował takiego połączenia? Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady.
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
31 sty 2010, 15:11

Re: Senność po antydepresantach

przez celineczka3 31 sty 2010, 16:15
Może masz dużą dawkę tego citalopramu. Takie skutki uboczne się wtedy pojawiają. Ja brałam 10 mg rano i mi się nic nie działo.
celineczka3
Offline

Re: Senność po antydepresantach

Avatar użytkownika
przez agusiaww 31 sty 2010, 17:33
andrzejx, ja mam wenlafaksyne ktora pobudza i powoduje bezsennosc, takze moze zmien lek na inny.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Senność po antydepresantach

przez hutch 31 sty 2010, 17:52
Wenlafaksyna nie zawsze pobudza jest to kwestia indywidualna a bezsenność może występować na początku po wielu lekach ssri snri jako objaw uboczny
Cokolwiek co spędza sen z powiek wiesz tylko ty i nikt się nie dowie
...
http://www.youtube.com/watch?v=YIcMolthnX0
Offline
Posty
94
Dołączył(a)
15 mar 2009, 19:54

Re: Senność po antydepresantach

przez andrzejx 01 lut 2010, 00:18
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi :D Myślę, że postaram się namówić lekarza właśnie na wenlafaksynę, może akurat mi się poszczęści i będzie na mnie działał pobudzająco ;)

Celineczka3, możesz mieć rację apropos zbyt dużej dawki. Biorę teraz 40mg citalopramu rano, a lekarz wspominał nawet coś o zwiększeniu :roll: Wcześniej brałem również duże dawki: maksymalną dawkę paroksetyny i również max anafranilu (klomipramina), ponieważ zdaje się, że takie jest dawkowanie przy nerwicy natręctw.

Venlectine, studiuję dziennie, ale już w liceum pojawiły się problemy z nauką, koncentracją itp, także nie jest lekko. Nie uprawiam jakoś specjalnie sportu, tyle co teraz nieźle dający w kość w-f. Aha, w lecie jeździłem sporo na rowerze. Poprawa samopoczucia po wysiłku fizycznym występuje u mnie co najwyżej przez kilka godzin. Generalnie, może to i jest jakiś sposób, ale niezbyt skuteczny, ani długotrwały.

Ów citalopram biorę już na pewno ponad 2 miesiące, wydaje mi się, że skutki uboczne po tym czasie powinny zniknąć.

Pozdrawiam
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
31 sty 2010, 15:11

Re: Senność po antydepresantach

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 01 lut 2010, 01:27
Mnie anafranil usypiał bardzo:(. Teraz biorę go właśnie z wellbutrinem i nadal mogę spać jak zabita. Może jeszcze dawka Well jest za mała bo biorę 150 tkę, ale czytałam ,że ludzie sobie budzik na 5 rano nastawiają żeby go łyknąć bo inaczej noc bezsenna. Ja mogę go wziąć o 8 mej odwrócić się na drugi bok i spać do 12, a po południu i tak mnie morzy. więc to sprawa bardzo indywidualna, dopóki nie sprawdzisz na sobie nie będziesz wiedział jak u Ciebie zadziała.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Re: Senność po antydepresantach

przez andrzejx 02 lut 2010, 21:57
Ok, od jutra startuję z wenlafaksyną, na razie mała dawka: 37,5 mg. :smile:

Pozdrawiam
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
31 sty 2010, 15:11

Re: Senność po antydepresantach

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 02 lut 2010, 22:13
A jeśli można wiedzieć co Ci dolega? bo tez muszę chyba szukać innego leku. senność i zmęczenia mam nadal, a do tego jakaś wysypka więc boję się ,że to przez Wellbutrin.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Re: Senność po antydepresantach

przez andrzejx 03 lut 2010, 22:55
wiola173, leczenie psychiatryczne zacząłem w ogóle od nerwicy natręctw. Przymusowe mycie rąk, całego ciała, różne rytuały, do tego stopnia, że bez leków dłużej nie dał bym rady. Głównie po Anafranilu natręctwa się uspokoiły, pozostały jakieś nieznaczne i nieprzeszkadzające w dużym stopniu. Na pierwszym planie jednak nadal pozostaje lęk. Kiedyś był to lęk przed ludźmi, przed spojrzeniami itd. Teraz to zanika, jednak nadal zostaje po prostu lęk. Nasila się, kiedy muszę wyjść do szkoły, pojechać na uczelnię, czy odpowiadać przy tablicy. A generalnie to utrzymuje się przez cały dzień, co że tak powiem nie ułatwia funkcjonowania :smile: Pozostały jeszcze wahania nastroju, poczucie pustki i przede wszystkim senność w czasie dnia. Myślę, że to tyle ;) Życzę powodzenia w leczeniu.

Pozdrawiam

Edit:
Jeśli nadal bierzesz anafranil, to on może powodować te wysypki. W moim przypadku po wypiciu małego piwa, podczas leczenia anafranilem, dostawałem czerwonych wypieków na twarzy i ciele. Nie twierdzę, że dużo pijesz :smile: , ale kto wie czy i bez alkoholu taki efekt nie może wystąpić.
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
31 sty 2010, 15:11

Re: Senność po antydepresantach

przez luciana 15 lut 2010, 19:44
Wow ale Wy wszyscy macie doświadczenie z tymi lekami. No to ja musze się zgłosić z moim problemem do was!
Biore coaxil 3/1 od 3 miesięcy i powiem szczeże, że wielkich zmian nie dostrzegam dostałam na lęk napadowy afobam ten o najmnijeszej dawce! ale w sumie kruche ze mną.

Nie wiem co mam zrobić, bo jak widze to u niektórych po 3 miesiącach widać poprawe a u mnie nie nić zero więc musze zmienić lek na mocniejszy!! doradźcie mi coś plis brałam kiedyś fluoksytyne ale po niej wypadały mi włosy garściami. Co mogła bym sobie takiego wrzucić na ząb, co by mnie na nogi dość szybko postawiło?? Bo mój psychitra uważa, że mam lekką nerwico depresje i nie potrzebuje mocnych leków każe mi nerwosol zażywać. Jakie leki jak myślicie mogła bym jej ewentualnie zasugerować??
Offline
Posty
123
Dołączył(a)
19 paź 2009, 10:22

Re: Senność po antydepresantach

przez Freddie Mercury 15 lut 2010, 20:12
gdyby Coaxil był bardziej słodki w sam raz nadał by się na stoisko ze słodyczami dla dzieci
Freddie Mercury
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: heyjoe i 6 gości

Przeskocz do