gorsze dni a leki

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

gorsze dni a leki

przez darunia 27 sie 2009, 09:51
Czy podczas brania leóków macie gorsze dni, takie z wiekszym lękiem, niepokojem i spadkiem nastroju? Czy jak się bierze leki to zjazdów nie powinno byc?
Od 2 miesięcy biore zotral, przez pierwszy m-c brałam jeszcze sulpiryd ale musiałam odstawić bo dostałam mlekotoku, po odstawieniu leku i zwiększeniu dawki zotralu na 100mg czułam sie fatalnie (pewnie obydwie rzeczy sie na to złożyły) później było ok, ale tydzień temu umarł mój dziadek i jakoś tak się rozkleiłam że czuje pogorszenie, od 3 dni zwiększam zotral do 125 mg, nie wiem czy to coś da, czuję sie znowu nieciekawie.
Offline
Posty
108
Dołączył(a)
27 mar 2006, 11:28
Lokalizacja
Wielkopolska

Re: gorsze dni a leki

przez Lili-ana 27 sie 2009, 14:10
Przy zwiększaniu dawki zawsze tak jest, że skutki uboczne się znów pojawiają ale mijają po góra tygodniu.
Też biorę sertralinę 2 miesiące i też mam spadki nastroju ale więcej jest tych lepszych dni jednak. Myślę że 2 miesiące to jeszcze mało, trzeba poczekać aż lek się całkowicie rozkręci w naszym organiźmie.
Ja np. wczoraj przez cały dzień czułam się bardzo dobrze, a wieczorem wybuchnęłam płaczem i to bardzo głębokim. Myślę, że lek na codzień tuszuje nasze "niedobre" emocje ale one i tak muszą znaleźć w końcu ujście. I u mnie tak jest właśnie, jakiś czas czuję się dobrze, aż przychodzi taki dzień kiedy wybucham i wszystkie nagromadzone, stłumione przez lek emocje wyłażą ze mnie.
Także ogólnie myślę że takie gorsze dni nie są czymś złym, dobrze że tak jest. W końcu jesteśmy ludźmi z wszystkimi uczuciami, z radością jak i ze smutkiem itp... I ten smutek też powinien się pojawiać od czasu do czasu, nawet podczas leczenia. To jest dobre dla naszej równowagi psychicznej. Nie może być ciągle słonecznie, musi być też deszcz, żeby przyroda, w tym i my, mogła żyć:)
Lili-ana
Offline

Re: gorsze dni a leki

Avatar użytkownika
przez agusiaww 28 sie 2009, 20:22
Tak mnie jak cos przygnebi to czuje sie znowu zle, ale to dobrze bo to znaczy ze lek nie przytepia emocji, i czlowiek czuje sie jak czlowiek a nie jak maszyna.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: gorsze dni a leki

Avatar użytkownika
przez Anna R. 09 wrz 2009, 08:46
Liliana, z tym zwiekszaniem jest nie zawsze tak, jak piszesz. Czesto przy podnoszeniu dawki nie dosc, ze nie wystepuja zadne skutki uboczne, to jeszcze samopoczucie od razu sie poprawia (naturalnie, jezeli lek jest dobrze dobrany). Natomiast jesli antydepresant lub neuroleptyk jest nietrafiony, stan chorego sie pogarsza.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: gorsze dni a leki

przez Lili-ana 09 wrz 2009, 10:36
to wg tego co piszesz Anno wychodzi na to, że mam źle dobrany lek :roll:
Lili-ana
Offline

Re: gorsze dni a leki

Avatar użytkownika
przez linka 09 wrz 2009, 10:41
Lili-ana, ja przy podnoszeniu dawki maiłam cały komplet skutków ubocznych, czułams ie fatalnie przez pewien czas a potem wszytsko się naprostowało i lek mi pomógł...także to nie jest tak, że tylko jak wszystko ok to lek dobrze dobrany.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: gorsze dni a leki

przez Lili-ana 09 wrz 2009, 12:50
ja ostatnio, tzn od 1,5 tygodnia zwiększyłam dawkę i nadal poprawy nie ma. Myślę o tym żeby znów zejść z tej dawki żeby było lepiej... Już nie wiem jak to z tym jest :?
Lili-ana
Offline

Re: gorsze dni a leki

Avatar użytkownika
przez bliksa 09 wrz 2009, 13:02
ja mam to szczescie, ze mi lekarka od razu dobrała odpowiednie leki, wiadomo, ze na początku czulam sie zle, ale po ok. 3 tyg. wszystko przeszlo. czuje sie dobrze, czasem tylko jak mnie zlapie, to biore doraznie xanax.
Są takie chwile, w których człowiek przytuliłby się nawet do jeża.
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1827
Dołączył(a)
26 kwi 2009, 16:19
Lokalizacja
F 41.2

Re: gorsze dni a leki

przez Lili-ana 09 wrz 2009, 13:49
dla jasności: zwiększyłam dawkę sertraliny z 75mg na 100mg i czuję się gorzej, m.in. mam nasilone lęki. A przy dawce 75mg było dobrze, lęki zmniejszone i samopoczucie OK. Więc nie wiem czy zostać przy 100 i czekać czy wrócić do 75mg...
Lili-ana
Offline

Re: gorsze dni a leki

Avatar użytkownika
przez linka 09 wrz 2009, 14:08
bliksa, tylko rzecz polega na tym, żeby xanaxu nie brać........dobrze dobrane leki powinny eliminować powoli ataki .....tak mi się wydaje, ile bierzesz ten podstawowy lek?
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: gorsze dni a leki

Avatar użytkownika
przez Anna R. 10 wrz 2009, 09:51
Liliana, wcale nie twierdze, ze masz zle dobrany lek. Moze po prostu lepiej ci sluzy mniejsza dawka. Chcialam tylko zaznaczyc, ze nie mozna generalizowac i trzeba raczej unikac slow "nigdy" i "zawsze". U niektorych sa objawy uboczne przy zwiekszaniu, a u niektorych ich nie ma.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: gorsze dni a leki

przez Lili-ana 10 wrz 2009, 10:30
chyba tak jest, że mniejsza dawka lepiej mi służy i od wczoraj zażywam właśnie mniej
Lili-ana
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Przeskocz do