Zmiany leków-pytania.Watek zbiorczy.

Masz pytanie związane z lekami ? Chcesz podzielić się 'wrażeniami' z innymi ? Farmakologia czy psychoterapia... ?

Re: Przejście z fluoksetyny na paroksetynę

przez Freddie Mercury 21 mar 2010, 14:03
Trzeba odczekać kilka dni z tego względu ze fluoksetyna ma bardzo długi okres półtrwania (ok. 4-7 dni przy dłuzszym jej stosowaniu) przy podaniu paroksetyny dzien po zakończeniu stosowania fluoksetyny siła WZS obu leków moze sie na siebie "nałożyć" co grozi zespołem serotoninowym...tak wiec odczekaj ok 4 dni...
Freddie Mercury
Offline

Re: Przejście z fluoksetyny na paroksetynę

przez wentyl77 21 mar 2010, 18:33
Dzięki pytałem mojego rodzinnego to mówił że to znaczenia nie ma można z dnia na dzień ale czytałem w necie że kilka dni trzeba odczekać. Zresztą jak już pisałem w innym wątku trzeba zmienić chyba rodzinnego bo na leki od mojej psycho (paxtin, sulpiryd lerivon i chlorprothrixen) strasznie zniechęcał mnie proponując cloranxen i moklar zamiast powyższych. Nie zgodzięłm się aczkolwiek chciałem coś po czym tyć nie będę. Niby po sulpirydzie bardzo siętyje i po lerivonie. Więc rodzinny doradził rano tylko andepin a na wieczór jak już się uparłem to tylko 15mh lerivonu (chociaż bardzo był przeciwny) i chlorprotrhxenu 15mg. Dziwny ten mój rodzinny. Mówił że duż antydepresantów też nie za dobrze i już sam nie wiem każdy lekarz coś zupełnie innego prawi
Offline
Posty
61
Dołączył(a)
19 sty 2010, 19:36

Re: Przejście z fluoksetyny na paroksetynę

Avatar użytkownika
przez majstero 21 mar 2010, 20:40
wentyl77 napisał(a): Mówił że duż antydepresantów też nie za dobrze

Wydaje mi się, że rodzinny trochę racji ma, przynajmniej mi wydaje się że 4 leki to trochę dużo.
6. Najczęstsze błędy farmakoterapii depresji

1. Nieprawidłowe dobranie leku do rodzaju i nasilenia depresji, a także działań niepożądanych

2. Zbyt szybkie odstawienie leku po uzyskaniu poprawy bez fazy podtrzymania efektu terapeutycznego
3. Gwałtowne przerwanie leczenia
4. Odstawienie leku po pojawieniu się błahych działań niepożądanych
5. Przepisywanie jednorazowo zbyt dużych ilości TLPD – możliwość realizacji myśli samobójczych

WSKAZÓWKI PRAKTYCZNE:

* oczekiwanie na efekt terapeutyczny ok. 3 - 4 tygodni (6-8 tyg.), jeśli nie ma rezultatów należy upewnić się czy pacjent stosował się do zaleceń, a następnie sprawdzić czy stosowana była dawka maksymalna, czy też można ją zwiększyć
* stopniowe wycofywanie z leczenia (zmniejszenie dawki do ¾ dawki maksymalnej, a potem stopniowo co 2-3 dni)
* stosowanie dawki podtrzymującej przez okres do 6 miesięcy od uzyskania efektu



7. Postępowanie farmakologiczne w szczególnych sytuacjach u chorych z ZD

1.Brak reakcji na pierwszą kurację LPD

Postępowanie I rzutu: zmiana leku na należący do innej grupy

Postępowanie II rzutu: skojarzenie z lekiem z odmiennej grupy

2.Podeszły wiek

Postępowanie I rzutu: mianseryna, SI 5-HT

Postępowanie II rzutu: TLPD w małych dawkach, moklobemid,

maprotylina, neuroleptyk o działaniu przeciwdepresyjnym

3.Choroby układu krążenia

Postępowanie I rzutu: mianseryna, SI 5-HT

Postępowanie II rzutu: moklobemid, neuroleptyk o działaniu

przeciwdepresyjnym

źródło: http://209.85.129.132/search?q=cache:6BGDBWgTfFYJ:www.rekabit.pl/sszady/cms/file/neuroleptyki2.doc+rimao&cd=9&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&lr=lang_pl
Mogę wiedzieć dlaczego nie zdecydowałeś się na ten moklar? Pytam dlatego, że obecnie go biorę a dość mało jest opinii na jego temat. W sumie nie wiem czy to dobry lek czy kolejny badziew który mi nie pomoże.
Zastanawiam się też nad włączeniem węglanu litu do terapii-czytałem pochlebne doniesienia.
To co zdobyliśmy z największym trudem, najbardziej kochamy. Seneka

Boje się człowieka czerpiącego wiedzę z jednej książki. Tomasz z Akwinu
Avatar użytkownika
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
26 gru 2009, 13:08

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Przejście z fluoksetyny na paroksetynę

przez wentyl77 22 mar 2010, 18:02
Czyli co kilka dni wystarczy aby zacząć brać paxtin?
Co do moklaru to jakoś czułem że nie pomaga...albo mi się tylko wydawało.
Offline
Posty
61
Dołączył(a)
19 sty 2010, 19:36

Jaki w zastepstwie :?:

Avatar użytkownika
przez Izuś 28 lip 2010, 14:55
Dzien dobry :)

Od kilku miesięcy biore DOKSEPINE . Chciałabym zrzucic kilka kilo ale przy tym leku jest to niemożliwe , ponieważ mam wilczy apetyt .
Chciałam zapytac czy jest jakis lek o podobnym działaniu , ale żeby nie pobudzał apetytu :?: :?: :?:
Z góry dziękuje za odpowiedź .
Pozdrawiam :D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
60
Dołączył(a)
26 lip 2010, 09:35

Re: Jaki w zastepstwie :?:

przez celineczka3 28 lip 2010, 21:27
Może spróbuj PRAMOLANU. To jest lek z tej samej grupy, ale raczej nie powinien powodować takich skutków ubocznych, a przynajmniej u mnie się one nie pojawiły. W sumie w ogóle nie słyszałam żeby ludzie skarżyli się na takie objawy, biorąc ten lek.
celineczka3
Offline

Re: Jaki w zastepstwie :?:

Avatar użytkownika
przez Izuś 29 lip 2010, 10:04
celineczka3 dziękuje bardzo za odpowiedź :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
60
Dołączył(a)
26 lip 2010, 09:35

Re: Jaki w zastepstwie :?:

przez celineczka3 29 lip 2010, 10:44
Nie ma za co:):)
celineczka3
Offline

Zmiana leku

Avatar użytkownika
przez 19Marcin87 16 lis 2010, 18:22
Zmieniłem ostatnio lekarza.Teraz leczy mnie tak na oko jakiś przed 30-tką.Na pierwszym spotkaniu zaproponował mi zmianę leku na silniejszy.Dotąd brałem Xetanor 20mg a teraz mówił coś o jakimś na literę F...ina.Może ktoś zna ten lek?czy zmiana leku powoduje coś złego?
www.szalikipolska.pl.tl
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3408
Dołączył(a)
16 wrz 2010, 22:30

Re: Zmiana leku

Avatar użytkownika
przez aree1987 16 lis 2010, 19:40
19Marcin87, może Fluoxetine czyli fluoksetyna
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Zmiana leku

Avatar użytkownika
przez 19Marcin87 16 lis 2010, 19:43
Być może,nie pamiętam dokładnie.Czy zmiana leku jest dobra?Jak przyjmuje to organizm?
www.szalikipolska.pl.tl
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3408
Dołączył(a)
16 wrz 2010, 22:30

Re: Zmiana leku

Avatar użytkownika
przez aree1987 16 lis 2010, 19:44
Zależy czy dlugo brałeś ten Xetanor im dłużej tym większe prawdopodobieństwo skutków odstawiennych tego pierwszego, no i możesz mieć też jakieś efekty od flukosetyny jak ją bedziesz zaczynał brać.
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Zmiana leku

Avatar użytkownika
przez 19Marcin87 16 lis 2010, 20:11
Xetanor biorę od stycznia tego roku.
www.szalikipolska.pl.tl
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3408
Dołączył(a)
16 wrz 2010, 22:30

Re: Zmiana leku

przez Moolik 16 lis 2010, 20:18
moze zacznimy od tego ze fluoksetyna nie jest mocniejsza od paroksetyny ktora teraz zazywasz wiec moze proponował Ci jakis inny lek
Moolik
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Przeskocz do