TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy tianeptyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
39
48%

Nie
33
40%

Zaszkodziła
10
12%

 
Liczba głosów : 82

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez sylvek 09 mar 2014, 18:07
[quote="jetodik"]sylvek, dzięki za odpowiedź, ja się słabo znam, odnośnie tego czym jest tnf-a czyli mianseryna wg tego co piszesz jest antyrakowa, czy zwiększa ryzyko nowotworu?

powinna działac zdecydowanie przeciwnowotworo i nie tylko bo TNFa jest takze bardzo silnym immunostymulatorem.

z drugiej strony podbity na maxa poziom TNF-a nie tylko ukatrupia guzy ale doprowadza do skrajnego (tzwn kacheksja) wyniszczenia.
Offline
Posty
226
Dołączył(a)
14 mar 2013, 18:28

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

Avatar użytkownika
przez jetodik 09 mar 2014, 18:10
sylvek,
dzięki jeszcze raz, już wszystko wiem, to nie przeszkadzam w dalszej dyskusji.
http://www.poomoc.pl/beta.php - na jednej stronie wszystkie kółeczka do klikania (pajacyk, pusta miska itd.)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
8163
Dołączył(a)
27 sie 2013, 21:06

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez miko84 09 mar 2014, 18:20
sylvek a orientujesz się jaki jest mechanizm zwężania źrenic przez tianeptynę? Zauważyłem to u siebie i parę innych osób też tak miało. Jest to przeciwieństwo tego co robią u mnie SSRI, dlatego to, że lek nie działa w taki sposób jak podają jest dla mnie pewnym zaskoczeniem.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez one-half 09 mar 2014, 18:29
lunatic napisał(a):one-half,
przechodziłem z paro na tianeptyne i faktycznie teoretycznie moze to byc trudniejsze przez to ze moze byc jeszcze wiekszy spadek serotoniny przez tianeptyne, wzrost agresji jest dośc czesty z tego co o tym czytałem tutaj, u mnie za pierwszym razem jak brałem ten lek było koszmarnie pod tym względem, w ogole to nie przechodzilo a tylko z czasem narastało, teraz biore dwa tygodnie i nie mam tego, dziwne troche, no ale sie ciesze ze dziala inaczej tym razem, mam nadzieje ze tak juz zostanie

-- 09 mar 2014, 14:52 --

ale kiedys zmienialem sertraline na tianeptyne i o dziwo łatwiej mi sie ją odstawiało wtedy niz jak wcześniej próbowałem odstawic bez zadnego innego leku, wiec w ogole z tym lekiem wszystko jest strasznie zagmatwane i to jest loteria chyba jego dzialanie


Lunatic, jeszcze 2-3 godziny bylem strasznie wkurzony, a teraz mam wysmienity humor, ogolnie do rany przyloz, nie wiem... ja rozumuje w ten sposob ze dokonuje sie teraz meltdown tej calej chemii, ktora biore i zobaczymy co z tego wyniknie, choc po przeblyskach dobrego humoru i aktywizacji, wierze ze bedzie dobrze bez tych SSRakow. Oby. Aha no i jak mniemam dzieki tianeptynie wreszcie spadl mi apetyt po tych eseserajach choc jeszcze calkowicie ich nie odstawilem (jestem na 10 cito, we wt/sr redukcja na 5 mg a pozniej papa oby na azwsze)
Offline
Posty
350
Dołączył(a)
27 kwi 2012, 18:12

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez lunatic 09 mar 2014, 18:44
one-half,
tez mam czasem dziwne wahania w ciagu dnia, nie wiem czy krótki okres poltrwania tego leku nie ma tu jakiegoś znaczenia

-- 09 mar 2014, 17:45 --

zauważyłem ze najgorzej jest rano po całej nocy bez leku, jak wezme poranną tabletke to sie poprawia, moze to sie jeszcze unormuje bo biore niewiele ponad 2 tygodnie
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez sylvek 09 mar 2014, 19:27
miko84 napisał(a):sylvek a orientujesz się jaki jest mechanizm zwężania źrenic przez tianeptynę? Zauważyłem to u siebie i parę innych osób też tak miało. Jest to przeciwieństwo tego co robią u mnie SSRI, dlatego to, że lek nie działa w taki sposób jak podają jest dla mnie pewnym zaskoczeniem.


dokładnie to nie wiem bo nigdy tego nie rozkminiałem. Źrenice mógłby rozszezyc ten zwiekszony wychwyt bo on rzeczywiscie w krótszym przedziale czasowym wystepuje a dalej to moze byc po prostu kwestia tego ze tianeptyna to antydepresant. Czym większa remisja -> mniejsze pobudzenie emocjonalne -> węższe źrenice.

slyszalem też coś o powiazaniach tianeptyny z opioidami, a te bardzo silnie zwezaja źrenice.
Offline
Posty
226
Dołączył(a)
14 mar 2013, 18:28

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez miko84 09 mar 2014, 19:44
No ale SSRI i inne leki serotoninowe (w jakiś sposób zwiększające serotoninę) powodują u mnie (i u wielu) rozszerzenie źrenic które utrzymuje się przez cały okres brania leku (słynne źrenice jak po narkotykach).

Natomiast zwężenie źrenic zauważyłem tylko po dwóch typach leków - mirtazapinie/mianserynie (prawdopodobnie przez antagonizm 5-HT2a) i właśnie tianeptynie. Też słyszałem o powiązaniach tianeptyny z opioidami - osoby ich próbujące mówią, że tianeptyna w pewien sposób je przypomina, ale badań na ten temat osobiście nie widziałem.
miko84
Offline

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez lunatic 09 mar 2014, 21:47
u mnie znów pojawia się to uczucie złości :pirate:
mozna zwiekszyc dawke do wiecej niz 3 dziennie?

-- 09 mar 2014, 20:50 --

to nie jest nawet złosć, jakies dziwne wewnetrzne uczucie pobudzenia przez co jest o wiele wieksza sklonnosc do irytacji z byle powodu, mialem tak tylko przy lekach noradrenalinowych, nie wiem co jest z tym lekiem, skoro to nie od spadku serotoniny to od czego :pirate:
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

Avatar użytkownika
przez Tańczący z lękami 09 mar 2014, 22:37
miko84, mam to samo, źrenice zmniejszają się dopiero godzinę od zażycia mirty/miansy kiedy pojawia się uspokojenie. Gdyby mirta nie miała antagonizmu alfa2 byłaby dla mnie lekiem idealnym, bo w tym upatruje pewnego niezdrowego pobudzenia u mnie. Niedługo wypróbuję trittico, bo ono tego działania jest pozbawione.

-- 09 mar 2014, 21:52 --

lunatic, jeśli to pobudzenie jest największe przed wzięciem tabletki a mija po godzinie od wzięcia to może odpowiada za to zbyt krótki okres półtrwania leku i warto by było brać częściej
paroksetyna 15mg, mianseryna 5mg
doraźnie: co będzie pod ręką
zaburzenia lękowo-depresyjne, nerwica
Posty
1369
Dołączył(a)
21 lis 2012, 14:22
Lokalizacja
Poznań

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez lunatic 10 mar 2014, 00:22
zmniejsza się po wzięciu a potem znów nasila po kilku godzinach, musiałbym w takim razie brac 4-5 razy dziennie, a dawkowanie zalecane jest 3 razy, słowem nic nie pisze czy mozna zwiekszyc dawke, na kazdym innym leku pisze jaka jest max dawka
o ile to w ogóle jest od tego
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez miko84 10 mar 2014, 10:19
lunatic ja jak brałem to sobie zwiększyłem do 6 tabletek. Lek można brać w wyższych dawkach i nie wykazuje toksyczności, pewne osoby sporo go nadużywały, była babka która łykała bodajże po parę tysięcy tabletek tianeptyny dziennie :pirate: Podobno podstawowa dawka jest sporo zaniżona. Może lek zwiększa napęd ale ni potrafisz go dobrze ukierunkować?
miko84
Offline

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez lunatic 10 mar 2014, 10:29
miko84,
zwiększa napęd ale problem jest z samopoczuciem, przypomina mi sie Edronax, było dokładnie to samo, była energia ale jednocześnie samopoczucie tak słabe ze nic mi z tej energii, nie wiem czy samopoczucie spada przez to pobudzenie czy jeszcze przez co innego, wlasnie przy Edronaxie tez nie umialem tego ukierunkowac dlatego ze byłem w srodku cały roztrzęsiony i nie mogłem sie na tym skupic na co mógłbym wykorzystac energie i wlasnie wtedy strzałem w dziesiatke była sertralina,pobudzenie do dzialania ale z jednoczesnym zachowaniem dobrego samopoczucia i brakiem roztrzęsienia i wtedy energie moglem wykorzystac tak jak chciałem
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez miko84 10 mar 2014, 10:31
No nic, spróbuj wytrwać dłużej, zobaczysz co będzie. Jak będzie kicha to może idź do lekarza i poproś o mirtazapinę... :mrgreen:
miko84
Offline

TIANEPTYNA (Coaxil,Stablon,Tatinol)

przez lunatic 10 mar 2014, 10:39
miko84,
po mianserynie tez mialem takie pobudzenie, ale 2 tyg. tylko brałem, z tym ze oprocz pobudzenie byłą jednocześnie senność i otumanienie, nawet lekarz sie dziwil ale były takie dwa przeciwne uczucia jednoczesnie

-- 10 mar 2014, 09:41 --

ciekawe z czego to moze byc, tylko leki noradrenalinowe dają u mnie coś takiego jezeli nie ma jednoczesnie dzialanie serotoninowego, bo po wenli czegos takiego nie było
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Przeskocz do