CITALOPRAM (Cipramil,Citaxin,Cital,Citalec,Citabax,Citronil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy citalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
71
63%

Nie
29
26%

Zaszkodził
13
12%

 
Liczba głosów : 113

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez 128909 19 cze 2011, 16:12
Witajcie, ja 6 dni temu zaczelam swoja przygode z Citabaxem. Dawka 10 mg. Zaluje decyzji, gdy zaczynalam brac tez nie bylam tego pewna. Ten okres nie jest taki zły w calej karierze mojej nerwicy (od jesieni zeszlego roku). Na poczatku bylo najgorzej. Teraz regularnie chodze na psychoterapie. W tym samym tygodniu, co zaczelam brac lek na spotkaniu z terapeuta odkrylam podloze swojej nerwicy lekowej. Chcialabym dac sobie jeszcze jedna szanse bez leków. By moc z czystym umyslem chodzic na spotkania i pozbywac sie problemu.
Po leku moze mniej roztrzesiona, ale na poczatku spałam jak zabita 2 razy zaspalam do pracy, teraz znow nei moge spać, od 2 dni. Jestem jakas nakrecona. Po poludniu chcialam sie zdrzemnac, bo czułam potrzebe, ale nie moglam zasnac totalnie. Spadek libido do tego, to znaczy moze i ochota jest ale totalne znieczulenie. Niewielkie odczucia. Biegunka, brak apetytu. Jestem mloda i chce sie cieszyc zyciem.
Wizyta dopiero za 2 tygodnie. Stad moje pytanie do osób które znaja ten lek-czy moge go odstawic teraz, poki moj organizm nie jest lekiem az tak nasiaknięty. Czy jutro np. wziąc polowe dawki tej co dzis? I tak przez kilka dni?
Z gory dzieki za odp.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
19 cze 2011, 16:02

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez on23 19 cze 2011, 18:11
Witaj ;)

Jeśli chodzi o lek to z tego co mi lekarz powiedzial ze skutki dopiero jego dzialania sa jak sie wchodzi na wieksza dawke wiec czy ja wiem czy warto schodzic w dol z niego ? ja po 7 dniahc po prostu go jz nie brałem
Chciałem Ci powiedzieć tyle o tęsknocie o samotności o wspomnień potopie. O tym wszystkim czego mi brakuje i o pustce którą teraz czuje
Offline
Posty
223
Dołączył(a)
18 maja 2011, 16:58
Lokalizacja
zachodniopomorskie, lubuskie

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez 128909 19 cze 2011, 18:58
I nic Ci sie nie działo? Bo ja sie boje, ze moge miec gorzej jak przed braniem tego leku. Boje sie tez, ze psychiatra zrobi mi piękny wykład i nakrzyczy. Ci lekarze tak chetnie dają leki, jak cukierki-takie mam wrazenie. To co ostatnio czytam na forach na ich temat to jakas masakra, te wypowiedzi ludzi. Ze niby lek uzaleznia, ze cięzko zejśc z niego, ze po zaprzestaniu brania jest gorzej i wraca choroba, do tego padek libido-i co to za radość z zycia pozniej, jak nawet nie mozna sie rozluźnic dobrym seksem bo sie nie chce po prostu. To jakies błędne kolo.
Ja dopiero niedawno pojęłam, ze to co mi sie dzieje to nerwica, wczesniej szukalam u siebie roznych chorób, ktore moga byc przyczyną takiego samopoczucia. Czuje ze zaczynam rozumiec ta chorobe.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
19 cze 2011, 16:02

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez golarka 19 cze 2011, 21:17
Dobry wieczór wszystkim,
czy ktoś może ma jakąś wiedzę na temat nagłego przerwania kuracji (4mies. po 20mg na noc ) tego leku?Od trzech tyg.nie biorę tego leku.Chcę jednak nadal go brać.Czy jest sens jak przerwałam ciąg brania ?
Pozdrawiam.
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
04 lut 2011, 19:22
Lokalizacja
Wrocław

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez on23 19 cze 2011, 21:26
128909,
Gorzej napewno po takim krotkim czasie nie bedzie poprostu wrocisz do punktu wyjscia, moj psychiatra nie rzyczal anie nie opierniczal po prostu powiedzialem mu jak zareagwalem na ten lek i po prostu powiedzial ze lek jest dobry ze dzialal u wielu osob no a ja go odrzucilem i zmienil mi lek na inny ja po 7 dniach brania, wrocilem do stano takiego jak przed braniem

U mnie nasilily sie mysli sambojcze niechec do zycia, lzy w oczach po przebudzeniu, drzenie rąkj, krecenie sie w glowie i walilo mi serce jak potluczone wiec nie dalem rady go brac ;/ i na 8 dzien juz wogole go nie bralem i nic sie nie dzialo ze mna

-- 19 cze 2011, 21:28 --

P.S ale to ty musisz zdecydowac czy chcesz sie jeszcze omeczyc i zobaczyc co bedzie dalej jak wejdziesz na wieksza dawke czy nie. Mi powiedzial ze jak bym 8 dnia wszedl na wieksza to moze on by lepiej zaczal dzialac ale juz tego nie sprawdzilem
Chciałem Ci powiedzieć tyle o tęsknocie o samotności o wspomnień potopie. O tym wszystkim czego mi brakuje i o pustce którą teraz czuje
Offline
Posty
223
Dołączył(a)
18 maja 2011, 16:58
Lokalizacja
zachodniopomorskie, lubuskie

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez golarka 19 cze 2011, 21:36
Dziękuję za cenna dla mnie odpowiedź.Przestałam brać ten lek,ale od paru dni źle się czuję.Bóle głowy,drętwienie rąk,koszmarne sny ,niechęć do życia,myśli samobójcze .Może ja sobie to wmawiam,ale jak brałam citabax tak źle ze mną nie było.A dlaczego przerwałam kurację? No właśnie bo było ze mną lepiej i szkoda mi było kasy na leki.Boję się o tym powiedzieć mojej lekarce bo będzie drzeć ryja na mnie.
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
04 lut 2011, 19:22
Lokalizacja
Wrocław

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez 128909 19 cze 2011, 21:42
On 23 dzieki za odpowiedz :)
Zobaczymy. Chce sobie dac jeszcze jedna szanse jak pisała. Strasznie jest mi przykro, ze jestesmy tacy mlodzi i ju zmusimy pakowac w siebie tyle chemii ze to zycie nas doprowadza do takiego stanu.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
19 cze 2011, 16:02

CITABAX (Citalopram-Citaxin,Cital,Cilon,Aurex)

przez golarka 19 cze 2011, 22:08
Może moja lekarka nie będzie tak krzyczeć:) Pójdę do niej i powiem prawdę.Głupio zrobiłam przerywając branie leku.Bardzo głupio :(
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
04 lut 2011, 19:22
Lokalizacja
Wrocław

CITAL (Citalopram-Citaxin,Aurex,Citabax,Citronil)

przez Wera 04 lip 2011, 21:18
Cital zażywam już 6 lat 30 mg samopoczucie różne ale nie jest najgorzej. Dzisiaj miałam fatlne sampoczucie jakby nawrót choroby nie wiem czy to przejściowe, czy znowu choroba powraca a jak jest u Was , pozdrawiam :(
Offline
Posty
236
Dołączył(a)
18 cze 2006, 19:35
Lokalizacja
Śląsk

CITAL (Citalopram-Citaxin,Aurex,Citabax,Citronil)

przez Wera 05 lip 2011, 08:15
Rzeczywiście jestem weteranką i do tego zażywam jeszcze Sulpiryd 200 mg ale trudno, chyba do końca życia będę na prochach. Jeżeli chodzi o motywację to różnie ale bardziej słabo, natomiast procesy myslenia w ogóle nie zaburzone norma, pozdrawiam
Offline
Posty
236
Dołączył(a)
18 cze 2006, 19:35
Lokalizacja
Śląsk

CITAL (Citalopram-Citaxin,Aurex,Citabax,Citronil)

Avatar użytkownika
przez Margolka 05 lip 2011, 08:47
Jestem czwarty tydzień na Citronilu 20mg, przedtem przez dwa miesiące Escitil, który nie dał mi nic. Leczę się na depresję i nerwicę. Z efektów ubocznych jakie wystąpiły to na początku duża senność i jak myślę lekkie problemy z oczami,czasami zamazują mi się litery, zauważyłam też, ze nie zawsze ale czasami miewam problemy z refleksem na drodze więc staram sie jeździć wtedy bardzo spokojnie i ostrożnie. Z efektów pozytywnych mogę się pochwalić tym, że przestałam mieć wstręt do robienia czegokolwiek, poprawił mi się humor, z energią życiową trochę słabo, bywają dni bezruchu prawie ale tez jest i coraz więcej takich, kiedy pracuję z ochotą a wykonywane czynności sprawiają mi przyjemność. Czasami tez zaczynam myśleć o przyszłości, co zrobię, co zrealizuję, czego już od dawno nie miałam. Ogólnie można powiedzieć póki co Citronil działa i mam apetyt na dalsza poprawę samopoczucia.
och życie czemu tak pędzisz?
nie dajesz sercu oddechu
czy kiedyś za tobą nadążę?
czy umrę nawet w pośpiechu?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1068
Dołączył(a)
29 mar 2011, 16:25
Lokalizacja
Kraków

CITAL (Citalopram-Citaxin,Aurex,Citabax,Citronil)

przez Madzialenka 05 lip 2011, 12:44
Citronil zażywam od roku i co parę miesięcy mam nawroty :(
Offline
Posty
422
Dołączył(a)
07 kwi 2009, 14:00

CITAL (Citalopram-Citaxin,Aurex,Citabax,Citronil)

przez Ronza 07 lip 2011, 13:53
Od wczoraj biore Cital i jest tragicznie :why: nudnosci, dretwienie szczeki, ciagle bieganie na siku i nie moge wstac z lozka oraz zebrac mysli. Jest to uciazliwe, bo mam prace, ktora wymaga ciaglego kontaktu z ludzmi. Mam nadzieje, ze mi to szybko przejdzie, bo czuje sie fatalnie. Mysle tez ze mam za duza dawke - lekarz przepisal mi 40 mg. Jak myslicie moze lepiej zejsc do 20 mg i pozniej zwiekszyc do 40? Mam zdiagnozowane zaburzenia afektywne i poczatek depresji.
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
07 lip 2011, 13:48

CITAL (Citalopram-Citaxin,Aurex,Citabax,Citronil)

Avatar użytkownika
przez Margolka 07 lip 2011, 14:07
Ronza napisał(a):Od wczoraj biore Cital i jest tragicznie :why: nudnosci, dretwienie szczeki, ciagle bieganie na siku i nie moge wstac z lozka oraz zebrac mysli. Jest to uciazliwe, bo mam prace, ktora wymaga ciaglego kontaktu z ludzmi. Mam nadzieje, ze mi to szybko przejdzie, bo czuje sie fatalnie. Mysle tez ze mam za duza dawke - lekarz przepisal mi 40 mg. Jak myslicie moze lepiej zejsc do 20 mg i pozniej zwiekszyc do 40? Mam zdiagnozowane zaburzenia afektywne i poczatek depresji.


A to Twój pierwszy antydepresant? Mi sie wydaje, ze to strasznie duża dawka tak na raz. W ogóle do antydepresantów powinno się przyzwyczajać stopniowo zwiększając dawkę co kilka dni w zależności od reakcji na lek. Ja mam depresję nie wiem jak jest w wypadku zaburzeń afektywnych, mimo to wolniej bym przyzwyczajała organizm.
och życie czemu tak pędzisz?
nie dajesz sercu oddechu
czy kiedyś za tobą nadążę?
czy umrę nawet w pośpiechu?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1068
Dołączył(a)
29 mar 2011, 16:25
Lokalizacja
Kraków

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Przeskocz do