CITALOPRAM (Cipramil,Citaxin,Cital,Citalec,Citabax,Citronil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy citalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
71
63%

Nie
29
26%

Zaszkodził
13
12%

 
Liczba głosów : 113

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez jakasia 22 wrz 2010, 21:00
Panna_Modliszka, z tego co mówił mi lekarz wynika, że w po Citalu raczej nie ma skutków ubocznych odstawienia. Mnie po pierwszym odstawieniu kilka miechów temu (z dnia na dzień) nic nie dolegało. Sądzę więc, że 2 dni Twojej koleżance nie zaszkodzą.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
76
Dołączył(a)
16 sie 2010, 20:51

Re: Citabax

przez Hali 23 wrz 2010, 13:45
Właśnie od dziś rozpoczęłam dawkę Citabax 20, narazie pół tabletki, a po kilku dniach mam przejść na całą, wcześniej 16 dni brałam sympramol, boję się skutków ubocznych Citabax, zanim zacznie działać i czy w ogóle, a także, że po odstawieniu Sympramolu też nie będzie najlepiej,chyba się trochę nakręcam,ale strasznie trudno to wszystko przetrzymać,te zmiany leków,ich pierwsze zażywanie,które wiąże się z różnymi nieciekawymi objawami,oczekiwanie, czy zacznie dawać jakieś efekty:( Przeczytałam to co piszecie o działaniu Citabax na organizm,te spostrzeżenia są przydatne. Każdy inaczej reaguje na leki,ale to straszne,że trzeba ciągle eksperymentować,żeby trafić na właściwy lek.
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
03 wrz 2010, 12:44

Re: Cital

przez 19baron20 01 paź 2010, 10:55
witam, psychiatra stwierdził u mnie silną nerwice lękową, przepisał mi citronil biorę już 3 dzień, czuję się po nim strasznie, recę mi się trzesą, nudności, czy to normalne na początku? Prosze o odp :( :why: Dodam jeszcze ze przedtem brałem doxepin, nic mi nie pomógł wręcz przeciwnie
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
28 sie 2010, 13:14

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Citabax

przez leonidas 01 paź 2010, 20:31
Witam po miesięcznej przerwie na forum. Tak więc biorę już citabax 3 miesiące ogólnie lek pomógł na wszystkie objawy depresji poza lękiem przez którego nie mogę być sobą, ciągle rozmyślam o głupotach z życia, czy przeszłości i przeżywam to jak by to było na żywo. Strasznie mnie to męczy i irytuje na koniec dnia przychodzi mi załamka mam myśli samobójcze, tzn może bardziej rezygnacyjne. I potem mam luuss na parę godzin bez lęków, ale to i tak wraca. Przez ten lęk mam często problemy żeby nawet wyrażać swoje zdanie, czy być asertywnym, co wcześniej mnie cechowało. No i co mnie martwi mimo zwiększonej dawki z 20 do 40 to nic się nie zanosi na to żeby coś się przełamało.
Tak więc moje pytanie do Was. Czy są jakieś mocniejsze leki przeciwlękowe niż citabax? Co wam pomogło? (nie piszcie żebym skontaktował się z lekarzem, bo celowo zadałem to pytanie na forum żeby uzyskać tu jakiegoś info)
Z góry dzięki
Offline
Posty
70
Dołączył(a)
14 lip 2010, 21:30

Re: Citabax

przez cytrynka84 02 paź 2010, 00:21
Np. Seroxat jest silniejszy jeden z lepszych lekow wlasnie na stany lekowe
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Re: Citabax

przez leonidas 03 paź 2010, 20:11
Ok, troszkę się pośpieszyłem z oceną zwiększenia dawki, bo dnia następnego od mojego posta, lęk jest zdecydowanie słabszy i to utrzymuję mi się. Nie jest jeszcze perfekto, ale o wiele lepiej niż wcześniej. Mogę jakoś funkcjonować jak dawniej. I stąd też moje pytanie. Czy po zwiększeniu dawki efekt i jego apogeum będą działać z opóźnienie po jakimś czasie tak jak to jest, gdy się zaczyna brać leki??
Offline
Posty
70
Dołączył(a)
14 lip 2010, 21:30

Re: Citabax

przez nnn 03 paź 2010, 20:28
mój psy zwiększył mi dawkę z 20mg do 40mg Citabaxu i jest ok - zmanę zauważyłem już po pierwszym dniu brania.

Nie wiem dokładnie jak to jest z tymi lekami bo na wikipedii piszą że Citalopram jest 2.5 raza słabszy od Paroksetyny. Wynikało by więc z tego ze Tabletka 40mg Citabaxu ma taką moc jak np. Seroxat 16mg

[Dodane po edycji:]

nie znam się na tym wić pewnie źle to wyliczyłem...

"https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Selektywne_inhibitory_zwrotnego_wychwytu_serotoniny"

. Wśród leków grupy SSRI transporter serotoniny najsilniej hamuje paroksetyna, następnie citalopram (2,5 raza słabiej w tej samej dawce), fluwoksamina i sertralina (ok. 6 razy słabiej) oraz fluoksetyna (ponad 20 razy słabiej). Natomiast największą selektywność hamowania transportera serotoniny w odniesieniu do transportera noradrenaliny wykazuje citalopram, następnie sertralina (5 razy słabiej), fluwoksamina i paroksetyna (ok. 8 razy słabiej) oraz fluoksetyna (ok. 70 razy słabiej).
nnn
Offline

Re: Citabax

przez leonidas 03 paź 2010, 21:33
nnn i jak się teraz czujesz?? jaka poprawa?? ile już czasu masz zwiększoną dawkę i ile ogólnie ile już bierzesz citabax?
Offline
Posty
70
Dołączył(a)
14 lip 2010, 21:30

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez jakasia 04 paź 2010, 00:35
No ja przez kilka pierwszych dni czułam się jak zwłoki... nie dość że zwiększone stany lękowe to jeszcze nudności, bezsenność... wytrzymaj jeszcze kilka dni i będzie lepiej..
Avatar użytkownika
Offline
Posty
76
Dołączył(a)
16 sie 2010, 20:51

Re: Cital

przez 19baron20 04 paź 2010, 10:26
aha ok dzięki, mam tez straszne kołatania serca, czy cital mi uspokoi serduszko? :cry: :cry:
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
28 sie 2010, 13:14

Re: Citabax

przez nnn 04 paź 2010, 11:18
Zjadłem dwa opakowania Citabaxu 20mg a od dziesięciu dni biorę 40mg w; sumie zjadłem już 66 tabletek Citabaxu. No ale tak naprawdę to te leki działają w pełni dopiero po 3 miesiącach.

Na razie jest coraz lepiej i oby tak dalej bo z tą tabletką łatwiej się żyje

[Dodane po edycji:]

Na kafeterii znalazłem opis jakiegoś gościa co brał Cital:

" llaura to uczucie "ja to nie ja " to depersonalizacja, poprostu nasilila sie w początkowej fazie citalowania i powiem ci szczerze i z pelną odpowiedzialnośćia minie!!!!!!!!! mialem identycznie,klnąlem do swojej pani doktor ze ten cital to gówno ktore jeszcze wpedzilo mnie w gorsze gówno w jakim bylem, wrecz blagalem o zmiane leku
...lekarz kazala zamknąc buzie ,nie marudzic i brac, jednym slowem wytrzymac i miala racje,minelo... jezeli chodzi o to uczucie apati ,placzu ,depresji ,braku sensu zycia rowniez mnie takie cos dopadalo i trwalo okolo miesiaca, nie wiem jak cie przekonac abys jeszcze troszke wytrzymala,musisz jeszcze pocierpiec,na swoim przykladzie powiem ci ze to bagno minie i nie ma regulki kiedy cital zacznie dzialac odpowiednio. jezeli powoduje takie nasilenie choroby jak u ciebie to znaczy ze dziala w pierwszej fazie poprostu nasila wszystkie symtomy nerwicy czy depresji u mnie tak nasilil ze bralem miesiac urlopu bezplatnego i lezalem jak bawól calymi dniami w lozku,poprostu bylem nie do zycia,zwykla roslinka pelna lęku i innych gówien,ale minęlo !!! jezeli chcesz dokladnie przeczytac co sie ze mną wyprawialo cofnij sie do strony 3 lub 4 i czytaj ,tylko sie nie wystrasz jeszcze raz podkreslę to wszystko mija ale trzeba czasu ,jednym tydzien drugim miesiąc a tak jak u mnie 4 miesiące,ale w koncu zacząl dzialac ! nie zniwelowal wszystkiego ale dziala tak ze jakos funkcjonuje i moge pracowac ,chodzic do miasta i przede wszystkim wierze ze z tego kiedys wyjde ! oki dość moich niedzielnych wypocin na tym forum pozdrowionka i wiary życze wszystkim!"
nnn
Offline

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez jakasia 04 paź 2010, 20:56
ale przez nerwicę w czasie stresu? mnie to pomogło na somatyczne objawy nerwicy, ale wiadomo, że każdy ma inaczej, mam nadzieję, że i Tobie pomoże :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
76
Dołączył(a)
16 sie 2010, 20:51

Re: Cital

przez 19baron20 04 paź 2010, 21:55
tak, ja też cierpię na nerwice serca :why:
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
28 sie 2010, 13:14

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez jakasia 04 paź 2010, 22:13
musisz się teraz ostatkami sił wziąć w garść i przeczekać skutki uboczne. Mam nadzieję, że za kilka dni odczujesz poprawę :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
76
Dołączył(a)
16 sie 2010, 20:51

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Ads [Bot] i 23 gości

Przeskocz do