CITALOPRAM (Cipramil,Citaxin,Cital,Citalec,Citabax,Citronil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy citalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
71
63%

Nie
29
26%

Zaszkodził
13
12%

 
Liczba głosów : 113

Re: Cital

przez Grubcia 15 sie 2008, 17:11
To dobrze Tomaszu,ze Cital u Ciebie dziala .Pewnie masz racje,ze za szybko odstawilam,ale teraz biore inny lek.
Grubcia
Offline

Re: Citabax

przez Valkiria 21 wrz 2008, 14:56
Mam pytanie odnośnie działania Citabaxu na wagę-piszecie,że raczej powoduje utratę kg niż tycie ale proszę o opinie w tej sprawie-z reguły większość leków na depresję niestety ale zwiększa ilość kg i ciężko potem się tego pozbyć co z kolei staje się nowym motywem spadków nastroju...bardzo proszę o pomoc,dziękuję
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
21 wrz 2008, 14:47

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez supermoniczka 03 paź 2008, 22:58
Ja również kieyś brałam Cital. Na początku jego brania śmiałam się jak "głupi do sera", jka gdyby ktos pokazał mi palec to bym śmiała sie do rozpuchu. Potrafiłam się śmiać nawet gdy sytuacja nie była śmieszna- jakbym coś zażyła innego niż lek:/
Supermoniczka


Ceń słowa. Każde może być Twoim ostatnim

Dowodem odwagi nie jest umrzeć, ale żyć.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
19 sie 2008, 22:48

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Citabax

przez Foesk 04 paź 2008, 12:30
A ja dzisiaj zaczne, kuracje tym lekiem, mam nadzieje ze chociasz w troche mi pomoze zwalczyc nerwice i te lęki. Postaram sie czesto do was zagladac :)

---- EDIT ----

Faktycznie wzielem dzisiaj druga dawke 10mg Citabax a mam dojsc do 20mg i bardzo dobrze sie czuje. Tak jakby nie bylo nerwicy wogle nie mysle ze cos mi dolega. Newet serce zaczelo normalnie pracowac a nie walic jak szalone. Jedyne wady jakie zauwazylem to mocne pocenie sie, brak laknienia i dziwnie sie czuje podczas wstawania jak troche nacpany. Zobaczymy jak to bedzie po miesiacu jak lek zacznie w pelni dzialac. 8) 8) 8)
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
04 paź 2008, 05:50

Re: Citabax

przez nemeyeth 07 paź 2008, 11:35
Witam, ja niestey chyba jestem zbyt delikatna na Citabax.
Dzisiaj 1 tabletka. Wcześniej byłam na 3x1 Coaxil + Sulpiryd.
Z powodu pojawiania się natręctw lekarz zmienił Coaxil na Citabax.
Wzięłam więc 1 tabletkę rano i resztę leków - od gastrologa i endokrynologa.
Citabax + Sulpiryd + Tribux + Androcur + Bromergon.
Przy Coaxilu nic się nie dzieje w połączeniu z tymi lekami.
Citabax zafundował mi poranek pełen wrażeń. Mam wrażenie, że mózg mi puchnie, uczucie zaciskania, drżenie rąk, mdłości. Niesamowite mdłości.
Co to efektu leczniczego niestety nie mogę się wypowiedzieć.
Offline
Posty
12
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 12:43

Re: Citabax

przez Foesk 07 paź 2008, 13:40
Niestety takie sa skutni uboczne Citabax-u. Jesli nie dajesz sobie rady z tymi objawami to idz do lekarza i popros o zmiane leku. Ja biore juz ten lek 4 dzien i skutki uboczne pomalu sa lagodniejsze.
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
04 paź 2008, 05:50

Re: Citabax

przez nemeyeth 08 paź 2008, 17:25
Dzisiaj bez Sulpirydu. Myślę, że to jednak moja głowa zadziałała. Przecież potrafię sobie podnosić temperaturę, mdłości to dodatkowych skutków ubocznych sobie nie wywołam. Lek nie musiał ich wywołać, to pewnie ja.
Wiecie czy mżna łączyć go z Afobamem?
Offline
Posty
12
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 12:43

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez Linda 10 paź 2008, 22:06
Steven,
Nie masz pojęcia jak się cieszę, że trafiłam na twój post! W końcu ktoś mówi o tak ważnym elemencie brania leków jak problemy z ich odstawieniem. Przecież zażywanie leków psychotropowych to tylko element leczenia i środek do odzyskania zdrowia a nie sposób na życie. Ja zażywałam 1 tabletkę dziennie przez prawie rok. W tym momencie chcę odstawić Cital ale idzie mi to ciężko. Szczerze mówiąc na początku brania nie myślałam o tym co będzie jak będę kiedyś chciała to skończyć. Poprostu cieszyłam się stabilnym nastrojem, byłam wręcz zachwycona działaniem. Dziś patrzę na to trochę inaczej i może gdybym wiedziała to, co wiem dziś, nigdy nie zdecydowałabym się na leczenie farmakologiczne. Może... Do rzeczy. Trzy tygodnie temu postanowiłam zostawić proszki. Zasugerował mi to mój psychiatra. Stopniowo zmiejszałam dawkę: pół tabletki codziennie, pół tabletki co drugi dzień. W końcu przestałam zażywać w ogóle. (Teraz już wiem, że zrobiłam to za szybko). Po kilku dniach zaczęłam odczuwać zwroty głowy, problemy ze wzrokiem: dziwne uczucie jakby przeskakiwania obrazu (nie umiem tego wytłumaczyć :(, nudności, dezorientację, brak ochoty do przebywania z ludźmi. Wszystko to odczuwałam mocniej podczas wysiłku fizycznego lub w momencie stresu, podenerwowania. A wystarczyło niewiele żebym się czymś mocno zdenerwowała. Niedawno dostałam ataku paniki: wszystkie wymienione obawy w x10. Wracałam wtedy z pracy do domu, zaczęłam ryczeć na ulicy, zrobiło mi się gorąco, nie wiedziałam co się ze mną dzieje ani jak wrócę do domu. Po jakimś czasie przeszło ale pozostało dziwne uczucie dezorientacji. Następnego dnia musiałam iść do pracy więc dla świętego spokoju postanowiłam zażyć 1/4 tabletki. Pomogło. Bez względu na to, co będzie się działo nie wrócę już do psychotropów. Boję się tych dziwnych stanów kiedy nie jestem sobą i boję się uzależnienia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
10 paź 2008, 20:15

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez Mikaa 12 paź 2008, 11:48
witam

cital biorę już pół roku,bardzo mi pomaga, biorę już naprawdę małe daweczki 1/6 tabletki, tak jak inni piszą utwardził mnie i bardzo mi to odpowiada ale od dwóch tygodni mam problem - boli mnie głowa, czy ktoś tak reagował na cital? ja tak reaguję generalnie na tabletki, że jak długo biorę jakąś to muszę zrobić przerwę, nie wiem czy to efekt słabego organizmu? czy ktoś miał taki przypadek? jeśli tak to co robicie? poradźcie,
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Offline
Posty
22
Dołączył(a)
13 mar 2008, 20:58

Re: Citabax

Avatar użytkownika
przez Mikaa 12 paź 2008, 11:55
Można
jak zaczynałam brać citabax to często zwłaszcza na noc brałam Xanax, lekarz też sie niesprzeciwiał
Avatar użytkownika
Offline
Posty
22
Dołączył(a)
13 mar 2008, 20:58

Re: Citabax

przez bruno007 08 lis 2008, 18:53
Witam... Trzy tygodnie temu zropbiłem jedna z najgłupszych rzeczy na świecie, a mianowicie poprosiłem lekarza by zmienil mi leki... To była decyzja nie przemyślana i jak się okazuje obecnie fatalna w skutkach. Od pół roku zażywałem Citabax 10 mg na dobę. Musze przyznać, że nie miałem po nim żadnych objawów ubocznych począwszy od pierwszej dawki. Cierpię na stany depresyjne i ogólnie na nerwicę, mam też natręctwa zwłaszcza myślowe. Po dłuższym czasie zażywania tego leku poczułem się bardzo dobrze, napięcie zniknęło, coraz żadsze napady lęku, niepokoju, ogólny luzik 8) Moje natręctwa myślowe też jakby osłabły, chociaż jednak czasem się jeszcze pojawiały. W związku z tym, na wizycie u lekarza kilka tygodni temu poprosiłem by zmienił mi leki, i dał coś na natręctwa.... No więc odstawiłem Citabax, jednak dostając w zamian anaflanil sr 75, gdy przeczytałem ulotkę i te wszystkie objawy uboczne, które mogą wysąić, nie byłem w stanie się przemóc by zażyc ten lek. I wszystkie objawy znów wróciły, mam doła, ogólnie jestem rozbity, czuję niepokój, a zwłaszcza męczą mnie natręctwa myślowe.... Wiem, że powinienem wziąć anafranil, jednak nie mogę się przełamać, i chciałbym wrócić do Citabaxu. Dopiero teraz doceniam jak dobry to był lek. Pozdrawiam :/
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
17 cze 2008, 14:14

Re: Citabax

Avatar użytkownika
przez Anna R. 08 lis 2008, 19:43
Bruno, weź Anafranil. Zacznij od ćwiartki tabletki i powoli zwiększaj dawkę. To bardzo dobry lek na nerwicę natręctw, u mnie całkowicie zlikwidował natręctwa myślowe. I naprawdę działa szybko, najszybciej ze znanych mi leków, a wierz mi, przetestowałam z tonę :?

Myślę,że pomógłby także na natręctwa ruchowe, problem w tym, że ja moje po prostu lubię :lol:

Bierz leki i nie czytaj ulotek, a będzie dobrze. Powodzenia
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Cital

Avatar użytkownika
przez Linda 08 lis 2008, 22:48
Jeżeli ból głowy to jedyny efekt uboczny, to nie ma się czym przejmować, no chyba że boli cię bardzo. To wszystko zależy od organizmu, a mój reagował na cital dość dobrze. Przez pierwsze 2 tygodnie brania miałam nudności i brak apetytu ale przeszło. Zawsze to jakaś chemia i napewno w pewien sposób niszczy organizm. Miałam też epizod z Paxtinem i naprawdę źle go wspominam. W porównaniu do niego, cital jest wyjątkowo łagodny. No, ale mówię o sobie. Różnie ludzie reagują.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
10 paź 2008, 20:15

Re: Citabax

przez Grubcia 09 lis 2008, 17:17
Bruno warto sprobowac,anafranil jest dobry,rozumiem,ze sie boisz tez sie balam.Tez zaczynalam od cwiartki tabletki przez 2-3 dni i tak powolutku zwiekszalam i nie mialam,zadnych objawow ubocznych.
pozdrawiam
Grubcia
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Przeskocz do