KLOMIPRAMINA (Anafranil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy klomipramina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
59
62%

Nie
18
19%

Zaszkodziła
18
19%

 
Liczba głosów : 95

Re: Anafranil

przez supermarian 24 lip 2010, 18:39
Ja od wtorku biorę Elicea.Pierwsze wrażenie po tym leku to nasilony lęk i nasilona depresja.Nie wiem czy to ten lek,czy to może ze mną coś nie tak.
Niby w ulotce napisane jest że mogą nasilić się objawy depresji.Ehhhh nie wiem czy nie odstawić tego.
Offline
Posty
11
Dołączył(a)
06 paź 2009, 18:38

Re: Anafranil

przez zdesper 24 lip 2010, 19:42
Co jest, za pierwszym razem na Anafranilu tak nie było, no oprócz senności, ale te szumy? :/
Uspokoił mnie nie mam lęków, ale dalej mnie męczą huśtawki emocjonalne, a lekarka nie chciała mi przepisać stabilizatora, noszz kuur.... zamiast stabilizatora mam sobie kupić rower ha!ha!ha! dobre co nie?


to tylko swiadczy o tym ze czas najwyzszy zmienic lekarza:p
zdesper
Offline

Re: Anafranil

przez okularnica 26 lip 2010, 08:42
Witajcie.
Muszę Wam napisać, że jak dwa razy zapomniałam zażyć wieczornej dawki to za każdym razem rano miałam mroczki przed oczami i gorsze szumy w uszach.
Ja też tak mam, że teraz miałam gorsze skutki uboczne niż jak kiedyś brałam Anafranil. Wtedy jedynym skutkiem ubocznym była czasem zgaga( brałam lek bez jedzenia). Oprócz tego nie miałam ŻADNYCH innych dolegliwości. Na pewno miałam wtedy mniejszą dawkę, ile dokładnie wynosiła to nie wiem.
Ogólnie teraz już prawie nie mam skutków ubocznych, zaczynają się wtedy, kiedy pominę dawkę :-| .
Shadow, co u Ciebie?
Offline
Posty
315
Dołączył(a)
31 paź 2009, 16:54

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Anafranil

przez okularnica 16 sie 2010, 13:55
Co tu tak cicho?
Mam do Was kilka pytań.
Czy przy Anafranilu można brać witaminę B kompleks?
Jak długo się powinno go brać żeby efekty były długotrwałe?
Co jeśli czuję się gorzej? Zwiększyć dawkę czy zacząć zmniejszać?
Spytam się o te rzeczy lekarza, jednak przed wizytą chciałabym wiedzieć co o tym sądzicie.
Offline
Posty
315
Dołączył(a)
31 paź 2009, 16:54

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez potrojnyproblem 02 wrz 2010, 06:32
Ja biore Anafranil od krotkiego czasu. Przez I-sze 2 dni mialem stany lękowe po nim. Pozniej zaczal dzialac przeciwlękowo i przeciwdepresyjnie. To bardzo silny lek, moim zdaniem. Ma u mnie skutki uboczne jak pogorszenie snu, czasami zaparcia, suchosc w ustach... i straszliwe pierdzenie (smierdzace bąki to lagodne okreslenie). Jest jednak bardzo skuteczny, czuje sie po nim znacznie lepiej. Biore od 150-225 mg tego leku. Zalezy od dnia. Zaczynalem od dawki 75 mg dziennie. Nie radze na samym poczatku brac wiecej.
Chce wreszcie byc trzezwy!!! Zaczac normalne zycie. Pracowac.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
10 sie 2010, 08:49
Lokalizacja
wojewodztwo Slaskie

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 12 wrz 2010, 12:47
Jeśli dobrze interpretuję wszystko, co na ten tema przeczytałem, Anafranil działa przeciwlękowo silniej od wenlafaksyny, tak? Pytam, ponieważ biorę od kilku miesięcy 150 mg Velaxinu i co prawda pomaga mi na lęki, ALE - w porównaniu do stanu przed leczeniem jest o wiele lepiej, jednak wciąż jestem na codzień podenerwowany, mam fobię silną fobię społeczną, boję się zwłaszcza grupek młodych debili, boję się, że coś o mnie powiedzą, po prostu paraliżuje mnie to. Poza tym czasem łapie mnie lęk w nocy. Za to depresji już niet. Wspomagam się Xanaxem, ale on działa krótko, a poza tym nie mogę brać go codziennie.

Oczywiście mógłbym zwiększyć dawkę wenlafaksyny - ale ona jest dość droga, a ja teraz idę na studia itd. itp., natomiast Anafranil jest za darmo.

Czy poradzilibyście mi zasugerowanie psychiatrze zmiany wenlafaksyny na Anafranil? Czy pomoże mi na lęki, fobię społeczną, podenerwowanie?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez aree1987 12 wrz 2010, 14:22
Jednakowoż, sprrobuj raczej parosketyne najpierw, anafranil ma dużo uboków.
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 12 wrz 2010, 15:05
Hmm, prawdę mówiąc "uboki" mi niestraszne, brałem już wiele leków i wszystkie nadzwyczaj dobrze toleruję.

Pytanie w tym wypadku brzmi - czy silniej na lęki działa Anafranil czy paroksetyna?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Anafranil

przez Zenonek 12 wrz 2010, 16:21
Jednakowoż,

Ja tez bym sprobowal Seroxat albo Fevarin wpierw - bardzo dobre leki.

Anafranil - to co prawda niekwestionowany krol antydepresantow i lekow na NN, ale jest mocny, bardzo mocny - po co od razu z grubej kichy ?

Tak dziala on przeciwlękowo, zdecydowanie mocniej od Wenlafaksyny - bo dzialanie przeciwlekowe Wenli sprowadza sie glownie do poprawy nastroju i wzbudzeniu takiego lekkiego haju - przez co posrednio moze redukowac lęki - tak samo jak Zoloft na przyklad, ale lek ten nie ma jakiegos stricte dzialania antylękowego.

Polecam ja forumowicz wyzej Seroxat (paroxetna) na poczatek.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 12 wrz 2010, 17:08
Hmm, no dobra. Zapytam jeszcze lekarza, co o tym sądzi. Zresztą tak naprawdę do niego należy ostateczna decyzja.

Dzięki za rady :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez potrojnyproblem 12 wrz 2010, 18:09
Ja od jakiegos czasu biore ten Anafranil... ale widze, ze nie jest dobrze. Na poczatku bylem pelen nadzieji. On jest bardzo silny jak juz pisalem wczesniej. Dziala co prawda przeciwlekowo, ale nerwowosc po nim tez jest spora. Nerwowosc, podenerwowanie, jąkanie się, mówienie tak jakbym przezywal jakis wielki stres. Jestem odwazniejszy po nim, mam lepszy nastroj przewaznie, ale ta nerwowosc mnie wykancza juz powoli. Wenlafaksyne tez kiedys bralem i rowniez bylem nerwowy po niej. Anafranil jest za darmo, to fakt, jak jest na przewlekle wypisany. To sa jego zalety- darmocha i ogromna sila dzialania. Podejrzewam jednak, ze jak ktos jest nerwowy po wenlafaksynie to po Anafranilu tez bedzie. Tak jak i ja. A paroksetyny nie probowalem, ale sie nad nia zastanawiam.
Ta nerwowosc moze byc od dzialania wenlafaksyny czy klomipraminy (Anafranilu) na noradrenaline.
To taka zgadywanka, bo ani ja, ani wielu lekarzy (tu tez zgaduje) w tym wzgledzie pewnosci nie maja.
Wenlafaksyna i klomipramina to bardzo skuteczne leki, ale nie dla kazdego sa dobre. Dla mnie chyba nie sa.
Chce wreszcie byc trzezwy!!! Zaczac normalne zycie. Pracowac.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
10 sie 2010, 08:49
Lokalizacja
wojewodztwo Slaskie

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 12 wrz 2010, 19:08
O nein, kiedyś to podenerwowanie było nie do zniesienia. Całe życie się z tym męczyłem, a po Velaxinie bardzo się zmniejszyło. Wciąż pamiętam słoneczne niedziele, gdy za oknem wył wicher, a mnie niemal trzęsły się ręce i drżał głos z nerwów. Po wenlafaksynie jest o wiele lepiej, co znaczy, że nie ona jest powodem niepokoju. Ona go zmniejsza - ale niestety nie dość.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez potrojnyproblem 13 wrz 2010, 12:50
Dobrze wiedziec. Czyli jest tak jak myslalem. Dalej nic na te tematy nie wiem pewnego. Ja po zmniejszeniu dawki Anafranilu i zwiekszeniu dawki sulpirydu juz dzisiaj czuje sie lepiej. A po wenlafaksynie pamietam, ze czulem sie bardziej zdenerwowany, ale to zbieglo sie w czasie z obnizaniem dawek benzodiazepin roznych... Bralem w swoim zyciu tyle lekow, ze mi sie juz wszystko miesza. Co ciekawe, te same leki nie dzialaly dokladnie tak samo w roznych okresach mojego zycia. Moze dlatego, ze dodanie do nich czegos zupelnie innego moze zmieniac troche ich dzialanie. A czlowiek, ktory pali papierosy, pije duzo kawy, czasami do tego wezmie jakis slabszy lub silniejszy narkotyk... czyli ja... zmienia w ten sposob dzialanie roznych enzymow w np. watrobie, zmienia tez wrazliwosc mozgu na rozne efekty dzialania lekow.

EDIT: A bierzesz tylko wenlafaksyne i alprazolam czy cos jeszcze? Ja alprazolam bardzo lubie. Tylko masz racje. Lepiej nie brac go codziennie. Mozesz sprobowac dodac do tej wenlafaksyny jakis neuroleptyk w nie za duzej dawce. Pogadaj z lekarzem np. o promazynie lub jakims innym uspokajajacym neuroleptyku. Takie leki jak hydroksyzyna lub prometazyna (Diphergan) tez uspokajaja.
A probowales ziol jakichs? Mieszanek ziolowych? One sa slabe, ale troche moga pomoc. Np. melisa, szyszki chmielu, kozlek lekarski itp.
Bellergot tez moglby pomoc. Zawiera m.in. fenobarbital w niskiej dawce. Po dluzszym czasie uzaleznia, wiec trzeba z nim uwazac rowniez.
Pozdrawiam :)
Chce wreszcie byc trzezwy!!! Zaczac normalne zycie. Pracowac.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
10 sie 2010, 08:49
Lokalizacja
wojewodztwo Slaskie

Re: Anafranil

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 13 wrz 2010, 14:08
Jak dla mnie na razie jedyny skuteczny lek na lęki. Po kolejnej próbie zmian, znów do niego wróciłam z pokorą:(

Co do libido racja, ale jak miałam do niego dołączone trittico to libido było aż za wysokie.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 34 gości

Przeskocz do