KLOMIPRAMINA (Anafranil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy klomipramina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
59
62%

Nie
18
19%

Zaszkodziła
18
19%

 
Liczba głosów : 95

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez miko84 11 gru 2013, 19:52
khaleesi ja dłużej nie brałem klomipraminy ale moje ZOK dobrze reaguje na SSRI.
miko84
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

Avatar użytkownika
przez olcha 12 gru 2013, 23:39
Przydarzyło mi się dziś coś nieprzyjemnego. Brałam do tej pory 15mg mirtazapiny i 50mg anafranilu na dobę; pare dni temu wzięłam 75mg anafranilu, potem, chociaż nie powinnam, załadowałam 100mg i dziś miałam zespół serotoninowy, musiałam skontaktowac się z lekarzem, który przepisał mi miansę zamiast mirty. Miansa ma miec działanie tylko na noradrenalinę, natomiast anafranil i mirta działały też na serotoninę i ich zbyt duża dawka spowodowała taki nieprzyjemny skutek. To tak w ramach ostrzeżenia, gdyby komuś chciało się zaszalec z dawką.
CHAD, OCD, zaburzenia osobowości
Wenlafaksyna 150 mg
Lamotrygina 100 mg
Okskarbazepina 300 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
136
Dołączył(a)
05 cze 2013, 00:01

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez miko84 13 gru 2013, 09:53
Tak, ale uważaj też na mianserynę bo mimo, że nie ma tego działania na serotoninę jak mirtazapina to jest silniejszym antagonistą 5-HT2c od mirty, połączona więc z wyższą dawką leku typu klomipramina może również spowodować podobną reakcję.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez depresyjny 13 gru 2013, 16:59
Mi sie tak nic nie chce. A jak cos trzeba robic to niekomfortowe to jest. Ale musze brac jak jest bo dopiero 2 tyg temu podbilem do 225 mg. To uczucie nie jest zle ale nie dla aktywnego czlowieka. Pisanie tutaj chyba troszke jest na przekor mnie, bo tego tez mi sie nie chce. Gadac z ludzmi mi sie nie chce co mnie jeszcze bardziej wycofuje w glab siebie.

-- 13 gru 2013, 17:05 --

jedynie chce mi sie spac.
depresyjny
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

Avatar użytkownika
przez olcha 14 gru 2013, 10:23
miko84, mam wobec tego teraz problem... Na samym anafranilu i lamitrinie nie mogę spac, do tego mam straszne koszmary i lęki. Miansa pozwoliłaby mi na sen, dobry apetyt. Obawiam się tylko lęków, więc musiałabym wtedy zwiększyc anafranil. Mam do rozważenia dodatek do anafranilu i lamitrinu w postaci: miansy lub ketrelu. Jak sądzisz?
CHAD, OCD, zaburzenia osobowości
Wenlafaksyna 150 mg
Lamotrygina 100 mg
Okskarbazepina 300 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
136
Dołączył(a)
05 cze 2013, 00:01

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez miko84 14 gru 2013, 12:42
Wybrałbym mianserynę.
miko84
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

Avatar użytkownika
przez olcha 14 gru 2013, 13:21
A lęki ? Obsesyjne myśli są nie do wytrzymania, nie mogę już funkcjonować. Zwiększyc anafranil ?
CHAD, OCD, zaburzenia osobowości
Wenlafaksyna 150 mg
Lamotrygina 100 mg
Okskarbazepina 300 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
136
Dołączył(a)
05 cze 2013, 00:01

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez depresyjny 14 gru 2013, 14:55
Nie wiem ile bierzesz, ale zwiększ anafranil. Ja czuje różnicę między 150 a 215. Jak jesteś na 150 wal w górę. A jak na 75 to tym bardziej. Też nie wiem ile już bierzesz, ale jak jesteś obeznana w tym temacie to wiesz, że trzeba czeka po zwiększeniu 2 tyg w górę.
depresyjny
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez miko84 14 gru 2013, 16:14
No OCD zabijesz najskuteczniej zalewem serotoniny, a więc wyższa dawka klomipraminy jak najbardziej.
miko84
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez depresyjny 14 gru 2013, 17:32
Najgorsze jest ze trzeba czekac po zwiekszeniu, a ty jak sie zle czujesz to ci pewnie ciezko. Mi lekrz mowi ze 5 tyg trzeba odczekac, a na pytanie czy pomoze mowi: jest szansa. Ja mam nadzieje ze moje 225 to bedzie dobra dawka.Bo za 5 tyg zwiekszac i czekac kolejne 5 to rozumiesz...nie na moja cierpliwosc i nerwy.
depresyjny
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

Avatar użytkownika
przez olcha 14 gru 2013, 21:49
Narazie poczekam na jakiś skutek, będąc na 75mg i dołoże mianserynę, jak radzicie. Dziwne, że już przy 100mg anafranilu i 15mg mirtazapiny dostałam wspomnianego ataku. Muszę ustalic odpowiednie dawki i uwzględnic zwiększenie klomipraminy.
depresyjny, ja również nie mam cierpliwości czekac, ale nadzieja na poprawę dodaje mi trochę siły. Nie ma innego wyjścia. Anafranil naprawdę jest skuteczny, przemyśl dołożenie jakiejś miansy.
CHAD, OCD, zaburzenia osobowości
Wenlafaksyna 150 mg
Lamotrygina 100 mg
Okskarbazepina 300 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
136
Dołączył(a)
05 cze 2013, 00:01

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez miko84 15 gru 2013, 10:32
No mirtazapina poza wzmacnianiem zwiększenia serotoniny gdy jest brana razem z SSRI ma swoje własne działanie na serotoninę (przez blokadę autoreceptorów alfa-2 a przez to pośredni agonizm alfa-1 przez noradrenalinę, co skutkuje zwiększeniem impulsów na neuronach serotoninowych oraz przez blokadę heteroreceptorów alfa-2 ulokowanych na neuronach serotoninowych, a przez to zwiększone uwalnianie serotoniny). Mianseryna blokuje receptory alfa-1 więc ten wzrost serotoniny jest mniejszy niż przy mirtazapinie (co wychodzi w badaniach, dlatego mirtazapina ogólnie jest określana jako bardziej serotoninowa od mianseryny, która dodatkowo ma działanie blokujące wychwyt zwrotny noradrenaliny, a więc ogólnie jest bardziej noradrenalinowa od mirtazapiny).

Mirtazapina ma jedną sporą przewagę nad mianseryną, a mianowicie lepsze ratio blokady 5-HT2c do 5-HT2a (mirtazapina 1:1,76 a mianseryna 1:1,23).
miko84
Offline

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

Avatar użytkownika
przez olcha 15 gru 2013, 10:54
Czym jest spowodowany wzrost lęków podczas przyjmowania mirty/miansy ? Moja dawka 50mg anafranilu jest niewystarczająca przy mircie 15mg, która indukuje lęki. A zwiększenie anafranilu ma wspomniany już nieprzyjemny skutek.
CHAD, OCD, zaburzenia osobowości
Wenlafaksyna 150 mg
Lamotrygina 100 mg
Okskarbazepina 300 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
136
Dołączył(a)
05 cze 2013, 00:01

KLOMIPRAMINA (Anafranil)

przez miko84 15 gru 2013, 11:18
Działaniem noradrenalinowym lub zablokowaniem pewnych receptorów serotoninowych (szczególnie 5-HT2a). Możliwe jest też spowodowanie lęków przy zwiększeniu serotoniny gdy bierzesz te leki razem (to powinno minąć po dłuższym stosowaniu), podobne początkowych skutków wyższej dawki SSRI branej solo.
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 25 gości

Przeskocz do