MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy mirtazapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
77
64%

Nie
23
19%

Zaszkodziła
21
17%

 
Liczba głosów : 121

Re: Mirzaten

przez bestyjka 14 lis 2008, 23:08
Witam! Natchnęłam się na to forum całkiem przypadkowo poszukując informacji w sieci na temat leku Mirzaten, a zarazem rozwiązania mojego problemu. Otóż byłam leczona tymże lekiem z objawów nerwicy lękowej. Przyjmowałam go 10 miesięcy w dawce 30mg na noc. Ostatni miesiąc zmniejszyłam dawkę do 15mg na noc. Obecnie nie przyjmuję go już przez 2 tygodnie. Przy czym w drugim tygodniu zaczął się mój problem. Otóż prawie całymi dniami boli mnie głowa (z przodu czoło i skronie), mam zawroty głowy, nudności, lekkie duszności, pewne zapachy bardzo mnie drażnią, a światło na dłuższą metę razi, na niczym nie mogę skupić swojej uwagi i jestem potwornie osłabiona. Czy to mogą być objawy z odstawienia leku i jak mogę je choć trochę złagodzić. Dodam, że trwa to już przeszło tydzień, a wieczorami staje się nie do zniesienia.
Proszę o pomoc.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
14 lis 2008, 22:53

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez jaaa 16 lis 2008, 16:36
tak to pewnie objawy odstawiennie najlepiej pojdz skonsultuj sie z lekarzem bo nie wiem jak mozna zlagodzic
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Re: Mirtazapin

przez olciablue 17 lis 2008, 17:06
A nie wytworzy mi sie tolerancja na ten lek? Tak pytam, bo bralam Mianseryne przez jakis czas (Lerivon, Miansec - rozne sa nazwy leku zawierjacego mianseryne) i na poczatku pomagal w zasnieciu, a teraz sie uodpornilam, i w ogole nie dziala. Generalnie robilam sobie odwyk od benzodiazepin pomagajac sobie wlasnie mianseryna, ale w ostatnim tygodniu znow sie cofnelam, w sensie takim, ze biore wiecej benzo, co mnie strasznie martwi, ale na zredukowanej dqwce znow przestalam zasypiac (a juz zasypialam na polówce estzolamu). Tez przypuszczam, ze mam silna nerwice, spowodowana zarowno sklonnoscia genetyczna (mama, babcia) jak i bardzo stresujaca sytuacja w domu od jakis 2 lat, i faktycznie po psychoterapi bylo lepiej...czy moze byc refundowana, watpie, a nawet jesli, to nie wiem, czy oni przykladaja sie do takiej???
kasia, jakie masz doswiadczenie z Mitrazapina? Mowisz, ze warto? czy po dluzszym okresie zazywania nadal sie spi? Bo mnie sie wydaje, ze sennosc to efekt uboczny Mitrazapiny, efekt ktory wlasnie MIJA po tygodniu - dwoch, i nadal wraca sie do bezsennosci...przynajmniej tak bylo z podobnym czteropierscieniowcem, jakim jest Mianseryna...
Lekarze...hmmm, wiesz co robia lekarze. Pytaja, czy przepisac ci estazolam, czy moze wolisz Imovane - przynajmniej u mnie tak jest. A ja chce rzucic benzo, one zrujnowaly mi mozg i emocje. Ale nie mialam wyboru, mieszkalam w kanadzie z mezem i coreczka, maz wiecznie w pracy, a ja MUSIALAM funkcjonowac zatem MUSIALAM spac, a po pol roku pobudek przez mala co 15 minut, oduczylam sie spac, i musialam wspomoc sie lekami. Wiem, slepa uliczka. Ale musialam byc funkcjonalna przy tak malutkim dziecku...Efekt - uzaleznienie i nerwica. A w polsce malo kto zajmuje sie pomoca w wychodzeniu z tego typu uzaleznien, natomiast chetnie przeposuja lekarze wlasnie benzodiazepiny:((
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
17 wrz 2008, 14:23

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Mirtazapin

Avatar użytkownika
przez jaaa 17 lis 2008, 17:52
mm ja znam w poslce paru lekazzy co wlasnie pomagaja wysjc z bezsennosci i z benzo

moj leakrz a inny to dr Skalski w klinice leczenia bezsennosci w wawie
grunt to znalesc dobry lek antydeprsyjny o dzialaniu usypiajacym jak lerivon czy Mirzaten wlasnie
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Re: Mirtazapin

przez kasia000 17 lis 2008, 19:46
lerivon brałaś jak długo?????wyobraź sobie ,ze ja zaczełam dobrze spać po lerivonie bez przebudzeń dopiero po 3 miesiacach zazywania!więc zadna ale to zadna tolerancja sie nie wytwarza biore juz 7 miesięcy!
ciagle30 mg,lekarka nie zwiększa mi bo powiedziała,ze jak swietnie zareagowałam na ta dawke mam na niej pozostać,,nie ma mowy o tolerancji to nie BENZO!!mitrazapiny nie brałam ale tez słyszałam ,ze działa z opóźnieniem jak każdy antydepresant!
kasia000
Offline

Re: Mirtazapin

Avatar użytkownika
przez jaaa 17 lis 2008, 20:15
no mi niestety ale po lerivoie wzrosla tolerancja i lek musilam, zmienic po 6-7 miechach brania
ale nie doluje tylko mowie ze kazdy inaczej reaguje
ale npo tez jest lek Trittico dobrze tolerowany na bezsennosc i skuteczny
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Re: Mirtazapin

przez kasia000 17 lis 2008, 20:23
triticco jest podobny w działaniu do seroxatu-też wpływa na serotonine więc takie połączenie nie wchodzi w gre wg.mojej lekarki!

---- EDIT ----

jaa..a ty jak sobie radzisz?
kasia000
Offline

Re: Mirtazapin

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 19 lis 2008, 14:41
Pisałem w innym wątku, ale i w tym napiszę, że mirtazapina mi bardzo pomaga. Po pierwsze, dobrze zasypiam i to bez wzrostu tolerancji przy dawce 30 mg, po drugie, w ciągu dnia jestem zdecydowanie spokojniejszy.
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: Mirzaten

przez bestyjka 24 lis 2008, 20:48
Po blisko 1,5 tygodnia powyższe objawy ustąpiły bez żadnych wspomagaczy. Lekko nie było.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
14 lis 2008, 22:53

Re: MIRTOR 30MG

przez Beksa 07 gru 2008, 18:36
nie jesteście zamuleni z rana po mirtazapinie? Ja po 15mg branej koło 21-22 na sen jestem zamulony następnego dnia do południa. Z drugiej strony bez tego leku często nie mogę zasnac przez długie godziny i potem przez nie wyspanie też jestem mało przytomny.
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
04 gru 2008, 23:53

Re: MIRTOR 30MG

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 07 gru 2008, 20:47
Z upływem czasu powinno Ci przejść poranne zmulenie. Mi przechodzi po tygodniu-dwóch.
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: MIRTOR 30MG

przez RafQ 11 sty 2009, 13:34
Ja od dwóch dni zażywam ten lek w dawce 30mg na noc.Lekarz dodał mi go do Efectinu 150mg zamiast mianseryny którą zażywałem przez 2 miesiące.Lek ma pomóc ustabilizować nastrój i złagodzić lęki.Jak będzie to zobaczymy.Na razie trudno mi jest cokolwiek powiedzieć bo zażyłem dopiero 2 tabletki.Na razie to odczuwam uspokojenie,senność i redukcje lęków po zażyciu co jest w moim przypadku bardzo pozytywne.

Mam nadzieje że dzięki temu lekowi będe mógł odstawić alprazolam od którego powoli zacząłem się uzależniać.
RafQ
Offline

Re: MIRTOR 30MG

przez goniaxyz 12 sty 2009, 22:13
biorę ten lek tydzień czy objawy dreszczy i dławienia w gardle są wynikiem tego leku
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
12 sty 2009, 21:59

Re: MIRTOR 30MG

przez RafQ 19 sty 2009, 20:10
Ja żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem tak że nie wiem.Wyraźnych efektów działania leku także brak a już prawie 2 tygodnie go zażywam.
RafQ
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Przeskocz do