MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy mirtazapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
77
64%

Nie
23
19%

Zaszkodziła
21
17%

 
Liczba głosów : 121

mirzaten - jak dlugo można to brac??

przez elmar 29 maja 2007, 19:29
Witam,
mam pytanie. jestem w trakcie leczenia depresji lekiem mirzaten. Obecnie biorę go 8 miesiąc. Lekarz próbował mi go odstawić po 6 mies. ale na dawce 15 mg czułam się gorzej w związku z czym kazał mi kontynuować dawkę 30 mg. Ja chciałabym jak najszybciej skończyć tę terapię, a lekarz nie jest mi w stanie powiedzieć kiedy to nastapi. ponieważ ostatnio mam kłopoty ze snem (nie mogę zasnąć), lekarz stwierdził, że to wtórny objaw depresji i zwiększył mi dawkę do 45 i powiedział, że powinnam brać to jeszcze przez rok (czyli razem rok i 8 miesięcy), jednak nie daje gwarancji że po roku dobre samopoczucie utrzyma się. Ja ogólnie czuję się dobrze, tzn. nie mam objawów depresji tak jak wcześniej, tylko nie wiem skąd się wzięły kłopoty ze snem. Zastanawiam się, czy to nie jest jakaś konwersja objawów ubocznych. nie chce brac większej dawki i nie wiem czy branie tego leku tak długo nie jest szkodliwe, tym bardziej, że odstawienie go po roku może spowodować powrót złego sampoczucia. Czy ktoś może mi odpowiedzieć na te pytania? Naprawdę nie wiem, co robić. nie chciałabym po roku usłyszeć, że muszę to brać na stałe.

Dziękuję
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
29 maja 2007, 19:19

przez smutasek43 09 cze 2007, 18:42
Biorę esprital od prawie dwóch tygodni, jest to pierwszy lek jaki przepisał mi psychiatra, pierwszych kilka dni było ciężkich kłopoty z podniesieniem się z łóżka( miałam ciągłą ochotę na sen), teraz jest trochę lepiej ale ciągły ból gardła nie ustępuje i poranne wstawanie nadal jest ciężkie. Przeżyłam kilka dni głębokiego przygnębienia(nie wiem czy to działanie leku czy też jeszcze nie zaczął on działać). W dalszym ciągu potrzebuje więcej snu, poza tym czuje że mój apetyt znacznie się zwiększył i widzę jak przybywają mi kilogramy. Teraz czuję się znacznie lepiej mam chęci do działania (lecz nie jest tak codziennie gorsze dni mam nadal) może lek nie zaczął jeszcze dobrze działać.
Offline
Posty
36
Dołączył(a)
04 lut 2007, 20:13

Avatar użytkownika
przez .Kinga. 03 sie 2007, 17:45
Ah.. Dżejem.. też go brałam.. Mam nadzieję, że Ty będziesz na niego reagowała lepiej niz ja..
Wiem co to bezsenność,depresja,autoagresja,samotność,huśtawki nastrojów,brak tożsamości,bezsilna rozpacz i gniew,bezpodstawny lęk i podejrzenia oraz porażka. Wiem co to radość i pasja.

http://www.youtube.com/watch?v=_N_Ck1KcAEo - dla Was wszystkich chwila wytchnienia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
459
Dołączył(a)
21 maja 2007, 17:30
Lokalizacja
W-wa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Uwaga na ten lek

przez elzbieta333 19 sie 2007, 21:23
lek pomógł mi wychodzić na prostą. Jednak przez 0.5 roku przytyłam 12 kg. Mimo depresji czułam się atrakcyjna kobietą. Teraz walczę z wagą i kompletnie to nie skutkuje. lek zachwiał mi cały motabolizm. Nie wiem czy lepiej mieć depresję i samozadowolenie z wyglady, czy nadwage ale samokrytyczny odbiór swojej sylwetki. Czuje się z tym źle. Na prawdę UWAZAJCIE to nie żart - nadwaga 1005
ela
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
19 sie 2007, 20:14
Lokalizacja
Warszawa

MIRTASTAD (Mirtazapina-Esprital,Mirtor,Mirzaten)

przez seba W 21 wrz 2007, 19:42
Mam do Was pytanie od dzisiaj bede brał lek o nazwie Mirtastad co możecie o nim powiedzieć?
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
04 maja 2007, 23:24

Avatar użytkownika
przez pajak 08 paź 2007, 13:53
Już 9 miesięcy jak biore ten lek, od 2 tygodni zmniejszyła mi się dawka. Cóż mogę jeszcze dodać?Nadal mam poranne problemy, nastawiam 3 budziki żeby się obudzić, ale jak już się rozkręce jest dobrze i funkcjonuje do wieczora. Jeśli chodzi o łaknienie występuje tylko po ok godzinie od wzięcia wielki głód- staram się go zapić szklanką wody albo poprostu szybko zasnąć. Kłopotów ze snem nie mam żadnych.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
240
Dołączył(a)
12 sty 2007, 00:30
Lokalizacja
Człuchów

przez camillo 11 paź 2007, 21:05
wczoraj wzialem pierwszy raz, 15mg. Tragedia!!!!! Moze spi sie dobrze, bo spalem 14 godz. (dobrze ze nie musialem isc do pracy). Rano - totalnie źle. Czulem sie jak po mocno zakrapianej imprezie, tyle ze kaca nie było. We lbie mi sie kreciło, ledwo dolazłem do sklepu po bułki. Cos zjadłe i po 2 godz. przeszło. Mam nadzieje, że to ustapi, bo w poniedzialem musze wsiąść do samochodu.
Chcieć!!!
Offline
Posty
12
Dołączył(a)
10 paź 2007, 05:37

Avatar użytkownika
przez kruk777 24 lis 2007, 22:25
Esprital biorę 3 tyg. w dawce 30 mg ,jak na razie czuję się w miarę dobrze , nie mam kłopotów z zasypianiem, moje lęki trochę się zmniejszyły, są chwilowe momenty wzmożonej chęci do pracy, niestety przytyłem 10 kg. Poprzednio stosowane przeze mnie leki: lexapro, efektin, mocloxil, seroxat, amitryptylina, doxepin,anafranil, tergetrol, chlorprotixen itd. ani na chwilę nie poprawiły mojego samopoczucia a tylko nasilały lęki i depresję. W przypadku Espritalu nie zauważyłem u siebie jakichś nader uciążliwych dzałań.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
53
Dołączył(a)
24 lis 2007, 21:56
Lokalizacja
podlasie

Avatar użytkownika
przez pan zolpidem 10 gru 2007, 17:02
Oj, Mirzaten był straszny. Ciągłe skurcze nóg - tzn. idziesz, a nagle bah, leżysz. Spałem chyba 20 godzin na dobę. Zmieniłem ten lek razem ze zmianą lekarza, zmiana wyszła na dobre.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
86
Dołączył(a)
09 gru 2007, 01:33
Lokalizacja
Wrocław

Avatar użytkownika
przez kruk777 17 gru 2007, 19:17
elmar
ja Ci bym odradzał odstawianie mirzatenu. Jeżeli po nim dobrze się czujesz a przy odstawianiu pojawiają się problemy powinieneś brać go nawet kilka lat dla pewności że nie wystąpi nawrót choroby. Depresja niestety jest taką chorobą , która lubi powracać i jedno przykre wydarzenie może ponownie ją wywołać. Miałe podobną przygode z efektinem kiedy po roku zażywania i osiągnięciu dobrego samopoczucia odstawiłem go i po kilku miesiącach ponownie popadłem w depresję. Lekarz znowu przepisał mi efektin, ale ten niestety za drugim razem nie zadziałał. Obecnie został mi przebisany mirzaten.

[ Dodano: Dzisiaj o godz. 6:20 pm ]
p.s. kłopoty ze snem to objaw nawrotu choroby.

[ Dodano: Dzisiaj o godz. 11:18 pm ]
Jednak nic z tego nie wyszło. Odstawiam Mirzaten, bo czuję się coraz gorzej.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
53
Dołączył(a)
24 lis 2007, 21:56
Lokalizacja
podlasie

Avatar użytkownika
przez kruk777 19 gru 2007, 19:08
Mirtastad to jest ten sam lek co Mirzaten, Esprital i Remeron.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
53
Dołączył(a)
24 lis 2007, 21:56
Lokalizacja
podlasie

Avatar użytkownika
przez Extrawelt 20 gru 2007, 00:49
Nie potrafie sie zmusić do brania tego cholerstwa, owszem powala mnie na miejscu ale kolejny dzień to brodzenie w smole. :shock:
... obojetnie co sie dzieje zawsze moze
byc gorzej a jak jest calkiem do dupy to wtedy moze byc tylko lepiej...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
24
Dołączył(a)
25 lis 2007, 21:33

przez golf75 26 gru 2007, 08:44
Mirzaten to bardziej lek nasenny,uspakajający zalecany na wieczór.Jest również antydepresantem ale jako drugi lek podtrzymujący dodatkowy występujący obok głównego silnego antydepresanta np.trójpierścieniowego leku jakim może być choćby Petylyl.W środku dnia może być stabilizator np. Depakina.Dużo leków na dobę ale da się normalnie egzystować,uczestniczyć w psychoterapi itp.
golf75
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
01 gru 2007, 16:03
Lokalizacja
Katowice

przez Szaman 13 sty 2008, 21:41
Ja biorę teraz Mirtastad 30mg na noc do tego chlorprothixen ( jakoś tak ) do 3 tabletek po 15mg też na noc. Śpię po tym dobrze ale nie zawsze, zmusiła mnie sytuacja ( tragedia w rodzinie ) wpędziła mnie w depresje, odkrywając to forum cieszę się że nie jestem sam ze swoimi kredkami....
Life is a heavy sword, on which God wrote, love, fight, suffer ......
Offline
Posty
31
Dołączył(a)
13 sty 2008, 21:10

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Psychotropka`89 i 31 gości

Przeskocz do