MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy mirtazapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
77
64%

Nie
23
19%

Zaszkodziła
21
17%

 
Liczba głosów : 121

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 16 cze 2013, 14:47
kalikali1 to uczucie to połączenie mirty z paro, wzrost poziomu serotoniny większy niż z samym SSRI - dlatego nasilają się lęki. Z czasem to minie i będzie dobre działanie. Wystarczy (łatwo powiedzieć) wytrwać...

Zgadzam się, że jest to połączenie bezpieczne i często stosowane przez lekarzy - jak pisałem 70% lekarzy to przepisuje. Byłem u wielu i w większości przypadków było właśnie połączenie SSRI rano i mianseryny/mirtazapiny na noc.

Zespołu serotoninowego bym się nie obawiał, bo mirtazapina antagonizuje receptory serotoniny i bywa czasami stosowana do leczenia zespołu serotoninowego.
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez beladin 16 cze 2013, 19:13
miko84,
Pewnie, przepisują uwzględniając zależności międzylekowe, pozwalają łączyć ale stopniowo i w małych dawkach. Chodzi o to, że niektóre leki hamując metabolizm mirtazapiny czy mianseryny windują jej poziom w ustroju nawet dwukrotnie ..a taki podwojony poziom, np. 90mg mirtazapiny lub 180 mianseryny łącznie z 200mg sertraliny taki zespół serotoninowy mogą jednak wywołać.

-- 16 cze 2013, 19:33 --

Dzisiaj będę brał 10 dawkę mirty. Jakiś wielkich pozytywów jak na razie nie widzę. Przeciwnie. Mam wrażenie, że z każdym dniem mam mniej energii. Jak myślicie? Czekać spokojnie czy testować 45mg? Czy taka modyfikacja może coś wnieść dobrego?
beladin
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 16 cze 2013, 19:44
A bierzesz coś do niej czy samą? Bo jak samą to strasznie wypiera z energii. Ja próbowałem 60 mg maks, ale nie było wielkiej poprawy.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez beladin 16 cze 2013, 20:32
Biorę razem z 150mg wenlafaksyny.
beladin
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 17 cze 2013, 09:01
Aha. No mirta osłabia, z czasem to maleje ale czy całkowicie? Daj jej przynajmniej 4 tygodnie. Możesz podbić dawkę, legendy mówią, że im wyższa tym więcej energii ;)
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez beladin 17 cze 2013, 09:07
miko84, A 45mg bardziej usypia? Efekt "trudnego" poranka może się jeszcze pogłębić?
beladin
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 17 cze 2013, 10:38
miko84, Czemu dodales SSRI do mianseryny. Czemu znowu wrociles do sertraliny? I czemu obydwa leki sa w stosunkowo wysokich dawkach?Uwazasz, ze im wiecej tym lepiej?
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 17 cze 2013, 10:45
beladin u mnie na samej mircie nawet w 60 mg efekt "trudnego poranka" występował, wcale się nie pomniejszył. Pewnie kwestia indywidualna.

elfrid na samej mianserynie miałem nasilenie pewnych lęków, anhedonia wcale się nie poprawiła, a nastrój podły. Do tego takie "drobiazgi" jak drażliwość i wybuchy złości, całkowita niemożność zwleczenia się z łóżka o wcześniejszych porach i uczucie słaboci i zmęczenia mimo parunastu godzin snu. Wróciłem do sertraliny bo uważam ją za najlepszy z SSRI, nie powodowała senności i osłabienia jak paroksetyna, a jej siła jest największa po paroksetynie. Uważam (i czuję po sobie), że im wyższe dawki SSRI tym silniej lek działa na lęk i poprawia nastrój. Podobnie, im wyższa dawka mianseryny, tym augmentacja wzrostu serotoniny (i działania SSRI) silniejsza.

A jak u Ciebie na samej lamo?
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez beladin 17 cze 2013, 11:06
miko84, Spróbuję przez jakiś czas polecieć na 45. Jeszcze pytanko.. czy tycie, apetyt, retencja wody nasilają się wraz ze zwiększaniem dawki?
beladin
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 17 cze 2013, 11:07
miko84, tak na prawde wchodze na to forum z trrzech powodow. Jednym z nich jestes ty. Bo zycze ci jak najlepiej.
Ale ile czasu byles w stalej dawce na minserynie? Ostatnio robisz coraz wieksze karuzele lekowe w dziwnych dawkach, bez stopniowego wprowadzania. Zrobiles sobie z mozgu jakas farmakologiczna gabke. Nie wiem skad masz te leki w takich ilosciach, ale powinienes isc do doswiadczonego psychiatry, stanowczego psychiatry.

Ja np mam wstrzymac sie z pdnoszeniem dawki lamo do konca miesiaca, zeby sprawdzic czy 100mg ktore biore od 2tyg nie bedzie dawka wystarczajaca. Docelowo mialo byc 200mg. Zobaczymy. Czyli dac miesiac 100mg i ocenic stan.

Te czeste zmiany, szukanie receptorowych powiazan, nakrecenie jak dopasowac kolejne leki swiadczy, ze nie czujszz sie dobrze. Po czesci przez te zminay lekow. Po to antydepy sa na recepte zeby nie bylo takich wlasnie skutkow. Ale moze ty to lubisz, lubisz te zmiany, uboki, analizy, bo zastepuja ci prawdziwe zycie, rzeczywiste relacje z ludzmi.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 17 cze 2013, 11:15
elfrid to jest moje OCD. Jak widzisz na samej mianserynie niezbyt to dobrze wygląda. Najdłużej byłem na samej paroksetynie i po pewnym czasie brania zadziałała na OCD, przestałem się tym zdrowiem zbytnio interesować, to było zdrowe. Dlatego nie mogę wytrwać na samej mianserynie, ciągle chcę zmieniać, to są natrętne i przymusowe myśli, niezbyt dobrze na to działa :roll: Dlatego raczej jestem skazany na SSRI, one rzeczywiście działają u mnie na to (co jest szczęściem bo u niektórych nie chcą działać). Inne leki tego nie dotykają a wręcz nasilają (mp. wellbutrin).

beladin nie mam pojęcia, musisz sam spróbować.
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez beladin 17 cze 2013, 11:28
miko84 napisał(a):Dlatego raczej jestem skazany na SSRI, one rzeczywiście działają u mnie na to (co jest szczęściem bo u niektórych nie chcą działać). Inne leki tego nie dotykają a wręcz nasilają.


Proponuję napisać sobie to zdanie sprajem na ścianie. ;)
beladin
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 17 cze 2013, 12:10
miko84, zmniejsz chocociaz ta mianseryne. Jak ocd to faktycznie wysokie dawk7 ssri. Ale godzisz sie na uboki jak na paro, amotywacja mniej energii. Epileptycy i masa choryh tez sie godzi na uboki.
OCD wymaga duzych dawek w PRZEZ DLUGI CZAS W TEJ JEDNEJ STALEJ DAWCE.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 17 cze 2013, 12:57
Wiem, że dużych dawek, na paro byłem na 40 mg przez dłuższy czas. Muszę się zgodzić na uboki bo nie mam wyjścia. Chciałbym tylko, żeby jakiś lek zadziałał na nastrój, dodał choć troszkę słońca w życie.
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do