MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy mirtazapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
77
64%

Nie
23
19%

Zaszkodziła
21
17%

 
Liczba głosów : 121

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 02 cze 2013, 03:32
miko84, ale apetyt i zmniejszenid laknienia nigdy nie przechodzi.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 02 cze 2013, 08:50
elfrid to prawda, z tym trzeba sobie jakoś inaczej radzić - jeść możliwe mało kaloryczne rzeczy i więcej się ruszać, co na mianserynie/mirtazapinie nie jest dla mnie trudne bo lek zwiększa chęci i przyjemność z ruchu i wysiłku fizycznego. Na SSRI miałem jakąś awersję do wysiłku i mimo, że nie zwiększały u mnie apetytu to tyłem z braku ruchu. To była wręcz jakaś awersja, wstręt do wysiłku, chociaż zawsze lubiałem chodzić, biegać czy jeździć na rowerze.
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez beladin 02 cze 2013, 12:26
Mam poważny dylemat.. prosić o 30 czy 45mg mirtazapiny? Ze snem nie mam problemów. Zależy mi na działaniu aktywizującym. Stosuję aktualnie 150mg wenlafaksyny.

miko84, Ten lek należy wprowadzać stopniowo zwiększając dawkę?
Pod jaką nazwą stosowałeś? Mirtagen jest zdecydowanie najtańszy, za 45mg kosztuje do 40 zł i ku niemu się skłaniam.

Ten Mirtagen można dzielić?
beladin
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez CórkaNocy 02 cze 2013, 13:02
beladin, ja stosuje cały czas Mirtagen, tyle że mam 15 mg i jego dzielić teoretycznie nie można, bo to postać rozpuszczalna i nie ma podziałki, ale jak kroiłam to się nic nie działo, więc wydaje mi sie, że mozna kroić, najwyżej jakieś okruszki tam odpadną
CórkaNocy
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez one-half 02 cze 2013, 14:08
miko84 napisał(a):elfrid to prawda, z tym trzeba sobie jakoś inaczej radzić - jeść możliwe mało kaloryczne rzeczy i więcej się ruszać, co na mianserynie/mirtazapinie nie jest dla mnie trudne bo lek zwiększa chęci i przyjemność z ruchu i wysiłku fizycznego.


hehe to masz szczescie Miko ze nie tyjesz ;) ja dla wielu mam zla wiadomosc: w wielu przypadkach (takze i moim jak to bralem) tyje sie (a raczej puchnie) nawet jesli sie nie obzera. po prostu mirzaten zatrzymywal u mnie wode - jak odstawilem to w tydzien ubylo mi 5 kg bo woda wychodzila ze mnie caly czas lol .. no zostalo jeszcze drugie 5 kg ktore zarobilem dzieki mirtazapinie w tradycyjny sposob (tkanka tluszczowa), ale po pewnym czasie (dietka, sport) udalo sie zrzucic. poza tym mankamentem lek zajebis..y :P
Offline
Posty
350
Dołączył(a)
27 kwi 2012, 18:12

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez CórkaNocy 02 cze 2013, 15:34
no właśnie, masz szczęście z tym nie-tyciem. U mnie nie dość, że apetyt zwłaszcza na słodycze zwiększa to jeszcze chyba metabolizm mimo aktywności fiz. zmniejsza. Kiedyś nawet jak dużo jadłam nie tyłam, no a teraz niestety jest inaczej. Na szczęście po kilku miesiącach bycia na mircie waga się zatrzymała i apetyt trochę mniejszy. Dla mnie i tak mimo tycia lek dobry,ważniejsze jest dla mnie,żeby dobrze na nim się czuć.
CórkaNocy
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 02 cze 2013, 15:42
Bezimienna123, ale Wellbutrin raczej hamuje łaknienie, może stąd nie odczuwasz takiego parcia na objadanie się na mircie.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez CórkaNocy 02 cze 2013, 16:55
elfrid, no właśnie też tak przypuszczam i do tego wenla też mi go hamuje, dlatego rano po zażyciu nie jem dużo i w dzień jest przyzwoicie, jedynie wieczorem po zażyciu mirtagenu rzucam się na jedzenie. To takie niezdrowe jest, objadać się przed samym snem, ale ciężko się powstrzymać, gdybym tak miała mieć cały dzień to byłaby masakra, dlatego dobrze, że biorę do tego coś co hamuje trochę głód.
Ale kiedyś wcześniej brałam solo mirtagen i po paru miesiącach też mi się wyregulował apetyt, był ale mniejszy niż w pierwszych miesiącach brania. Więc to może kwestia tej wspomnianej downregulacji receptorów.
CórkaNocy
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 02 cze 2013, 17:06
Bezimienna123, grunt, że jednak się zmniejszył i nie waga się stabilizuje.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 02 cze 2013, 17:20
beladin te zamienniki mirtazapiny to są takie rozpuszczalne w ustach w większości przypadków. Nie lepiej mianserynę, która jest refundowana? Nie różnią się zbytnio te leki, brałem wcześniej mirtę a teraz biorę mianserynę i nie czuję różnicy. A wiadomo, że jak nie czuć różnicy to po co przepłacać? ;) Chyba nie ma dużej różnicy między 30 a 45 mg? Ja brałem 30 a później wszedłem od razu na 60 mg. Ale to drogi biznes był...

Też sądzę, że wiele osób nie daje zbyt dużo czasu mirtazapinie/mianserynie, a być może skutki uboczne by ustąpiły po czasie. Ja myślałem podobnie, początkowo działanie wręcz hipnotyczne, sen po parunastu minutach od wzięcia, a teraz jest w porządku. W ciągu dnia wogóle nie mam senności. Na paro np. była dużo większa w ciągu dnia, musiałem brać drzemki mimo dużej ilości snu. Na mircie sen mam dużo głębszy niż na SSRI i chyba organizm bardziej odpoczywa, dlatego w ciągu dnia jest już super.
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez Anna Maria 02 cze 2013, 17:32
depas, miko84, biorę prawie miesiąc.Kładę się o 23 a potrafię wstac o 15.Zgroza
Anna Maria
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez miko84 02 cze 2013, 17:34
Każdy potrafi, ale czy nie dajesz rady wstać wcześniej? Czy jesteś nieprzytomna i nie możesz się dobudzić wcześniej?
miko84
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

przez Anna Maria 02 cze 2013, 17:34
Ja nie tyję na tym leku.Są gorsze

-- 02 cze 2013, 17:35 --

miko84, nie mogę się dobudzić.Czuję się jakbym cała noc nie spała gdy próbuje wcześniej wstać.
Anna Maria
Offline

MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

Avatar użytkownika
przez elfrid 02 cze 2013, 17:37
kasiątko, bo mianseryna i mirtazapina to nie są leki, których efektem jest motywacja czy aktywizacja. Są dobre na depresje endogenną z wczesnym budzeniem i trwogą. Ale nie dodadzą Ci sił i energii jest masz problemy z sennością.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Przeskocz do