MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy mirtazapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
77
64%

Nie
23
19%

Zaszkodziła
21
17%

 
Liczba głosów : 121

Re: Remirta ORO

przez Grubcia 30 wrz 2009, 09:40
To mirtazapina,inne nazwy leku Esprital,Mirtazapine teva,Remeron i inne,poszukaj w indeksie lekow.Bralam ten lek,na bezsennosc dziala dobrze,na leki,na nastroj tez ok.ale niestety tyje sie po tym,dlatego odstawilam.
Grubcia
Offline

Re: Remirta ORO

przez celineczka3 30 wrz 2009, 10:41
Ja tez po tym przytylam kilka kilogramow, ale bardzo dobrze dzialal na mnie dlatego nie przestalam go brac.Ale z ta waga to tez bez paniki, bo mozna to kontrolowac. Mnie lekarz tlumaczyl ze co prawda apetyt moze byc wiekszy ale to ja decyduje ile zjem, wiec wystarczy sie pilnowac i nie przytyjesz tak znowu duzo:)
celineczka3
Offline

Re: Remirta ORO

przez Wera 30 wrz 2009, 19:33
dziękuję za odpowiedzi
ale ja juz przytyc nie mogę - dosyć przytyłam po sulpirydzie, pozdrawiam
Offline
Posty
236
Dołączył(a)
18 cze 2006, 19:35
Lokalizacja
Śląsk

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Mirzaten

przez Michaal 09 paź 2009, 15:59
Witam,

Czy ktos laczyl alkohol razem z Mirzatenem? Nie bylo zadnych przykrych niespodzianek?
Offline
Posty
44
Dołączył(a)
21 lut 2009, 15:05

Re: Mirzaten

przez RafQ 09 paź 2009, 20:21
Ja łączyłem i nic sie nie działo.Zawsze miałem problemy ze snem po alkoholu a dzieki mirzatenowi mogłem sie wyspać do woli :D.
Tak samo z mianseryną - jak dla mnie leki te mają identyczne działanie (nasenne) bo antydepresyjnie nie działają na mnie niestety.
RafQ
Offline

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez Anna R. 09 paź 2009, 20:40
Mirzaten nie zrobił kariery jako lek przeciwdepresyjny przede wszystkim dlatego, ze jego skutkiem ubocznym jest przybieranie na wadze, co jest dla większości osób nie do przyjęcia. Pod tym względem dorównuje, a często nawet przewyższa leki starszej generacji. Statystycznie rzecz biorąc przyrost wagi na mianserynie jest o polowe mniejszy niż podczas brania mirtazapiny. W związku z czym, jeśli ktoś ma problemy ze snem, polecam raczej Lerivon niz Mirzaten.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Mirzaten

przez Michaal 11 paź 2009, 21:55
Anna R. napisał(a):Statystycznie rzecz biorąc przyrost wagi na mianserynie jest o polowe mniejszy niż podczas brania mirtazapiny. W związku z czym, jeśli ktoś ma problemy ze snem, polecam raczej Lerivon niz Mirzaten.


Hm moj lekarz w tym tygodniu powiedzial cos dokladnie odwrotnego. Przepisal mi Mirzaten poniewaz na Lerivionie podobno sie duzo bardziej tyje...?
Offline
Posty
44
Dołączył(a)
21 lut 2009, 15:05

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez Anna R. 12 paź 2009, 11:17
Niestety, nie jest to prawda i twój psychiatra nie ma racji. Badania przeprowadzone na osobach biorących te antydepresanty wskazują na coś dokładnie przeciwnego. Polecam następujący artykuł: "Psychiatria - postępy 2006, 50 lat stosowania leków przeciwdepresyjnych" prof. dr hab. med. Stanisław Pużyńskiego, opublikowany w Medycynie Praktycznej 2007/03.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Mirzaten

przez Michaal 13 paź 2009, 16:40
Hmm troche mnie zmartwilas. Pewnie tak powiedzial, poniewaz strasznie sie branilem przed tym lekiem, wlasnie z powodu tycia. Biore go juz 6 dni (15mg) i na razie czuje sie calkiem dobrze, nic nie przytylem. Oby tak zostalo.
Offline
Posty
44
Dołączył(a)
21 lut 2009, 15:05

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez elfrid 13 paź 2009, 16:48
Pamiętaj, że najważniejsza jest rekacja własnego oraganizmu, nawet jeżeli większość bardziej tyje po mirtazapini. To, że ktoś tyje na tym leku, nie onacza, że ciebie też to spotka. Ale uważaj! Najlepiej ważyć się codziennie. Ja brałem lek o zbliżonym działaniu, mianowicie właśnie tęę mianserynę i przytyłem bardzo szybko, także warto regularnie kontrolować ten parametr.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez Anna R. 13 paź 2009, 22:46
Jeśli nie obserwujesz zwiększonego apetytu, a zwłaszcza przemożnej ochoty na węglowodany i słodycze, to może będziesz wyjątkiem i ominie cie przybieranie na wadze. 15 mg to mało, ja brałam dwa razy tyle. Przymus jedzenia, mimo braku uczucia głodu, pojawił się po ok 10 dniach i pozostał do końca terapii, nota bene zresztą całkowicie nieskutecznej. Dodatkowa rzeczą, która przeszkadzała mi w Mirzatenie, oprócz braku efektów leczenia, bezsenności i napadów wilczego głodu było zerowe libido. Lerivon ma dokładnie odwrotne działanie, co bardzo mi odpowiada.

Mam nadzieje, ze Mirzaten będzie dla ciebie odpowiednim lekiem. Mnie niestety nie pomógł.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Mirzaten

przez Michaal 13 paź 2009, 23:57
Jak do tej pory jem wrecz wyraznie mniej, waze sie codziennie. To dopiero szosty dzien wiec jeszcze trudno powiedziec jak bedzie za chwile. Mirzaten to ostatni lek przeciwdepresyjny, ktory mi pozostal, do sprawdzenia. Jezeli nie zadziala, to lekarz powiedzial, iz sprobujemy z neuroleptykami nowej generacji, mam jednak nadzieje, ze nie bedzie takiej potrzeby.

Pozdrawiam
Offline
Posty
44
Dołączył(a)
21 lut 2009, 15:05

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez jaaa 14 paź 2009, 00:49
na mnie mirzaten dzialal tak sao jak lerivon nasennie ale po nim wlasnie utylam i wrocilam do lerivonu z powrotem
mam nadzieje ze zrzuce bo narazie waga stoi wmiejscu niestety mi znaczy dopiero 1 kg ucieklo
musze zaczac ruszac sie...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Re: Mirzaten

Avatar użytkownika
przez elfrid 14 paź 2009, 12:20
Michaal napisał(a):
Anna R. napisał(a):Statystycznie rzecz biorąc przyrost wagi na mianserynie jest o polowe mniejszy niż podczas brania mirtazapiny. W związku z czym, jeśli ktoś ma problemy ze snem, polecam raczej Lerivon niz Mirzaten.


Hm moj lekarz w tym tygodniu powiedzial cos dokladnie odwrotnego. Przepisal mi Mirzaten poniewaz na Lerivionie podobno sie duzo bardziej tyje...?


Aniu chyba jedniak nie masz racji. Tak przy okazji mojej zmiany mianseryny lekarka powwiedziała, że mirtazepina rzadziej powoduje tycie niż mianseryna i jest ono mniejsze. Na argument, że statystycznie jest podobno zupełnie odwrotnie, odrzekła że z jej praktyki wynika dokładnie co innego. Skoro więc praktycy zzauważają mniejsze tycie na mirtazapinie niż mianserynie to może jednak coś w tym jest.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Psychotropka`89 i 29 gości

Przeskocz do