PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

Re: bezsenność po odstawieniu SEROXATU?porady

przez kasia000 23 lis 2008, 15:25
cassis-mam pytanie!
tzn.że jedziesz już na takiej dawce 5 mg dłuższy czas i jest wszystko ok?

nie cierpisz na bezsenność??
to w sumie pocieszające i mam nadzieję ,że i mnie się uda zejść do takiej dawki!!

a jak myślisz jak bezpiecznie zejść z tej 20-stki??tzn.w jakim okresie czasu ,żeby nie czuć objawów odstawiennych!?

też chciałabym sie ustawic na tekiej dawce jak TY! :-|
kasia000
Offline

Re: bezsenność po odstawieniu SEROXATU?porady

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 23 lis 2008, 17:07
Dziwię się tej presji na odstawienie leku, chociaż po części ją rozumiem. Sam też strasznie parłem do odstawienie tylko po to, żeby po 3 miesiącach jak najprędzej zacząć brać, co dało mi wielką ulgę. 20 mg Seroxatu to przeciętna zalecana dawka, dość daleka od maksymalnej [50 mg]. Oczywiście warto spróbować odstawić, ale lepiej mieć w zapasie coś, co pozwoli doczekać na wizytę do psychiatry, bo objawy lubią powracać. Wiele naszych schorzeń jest chronicznych i w pewnym momencie trzeba się z tym pogodzić.

A co do schodzenia z dawek, to chyba nic lepszego nie wymyślono niż stopniowe, co tydzień-dwa obniżanie o 1/4 albo 1/2 dawki.
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: Xetanor

Avatar użytkownika
przez jaaa 24 lis 2008, 23:22
przepisal mi
i nie wiem czy oplaca sie brac
chodzi o wystapienie przed klasa
ktorego nie powinnam uniknac
nie wiem czy oplaca sie truc? przez te 2 miechy czekajac na ten dzien to cos zlego hustawka nerwoow i humorow obsesyjne wyobrazenia tego dnia
brac czynie:(

---- EDIT ----

przepisal mi
i nie wiem czy oplaca sie brac
chodzi o wystapienie przed klasa
ktorego nie powinnam uniknac
nie wiem czy oplaca sie truc? przez te 2 miechy czekajac na ten dzien to cos zlego hustawka nerwoow i humorow obsesyjne wyobrazenia tego dnia
brac czynie:(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Xetanor

przez kasia000 25 lis 2008, 10:08
ja biore seroxat =to samo co xetanor...BRAĆ!!!
kasia000
Offline

Re: SEROXAT- 2 pytanka

Avatar użytkownika
przez scrat 27 lis 2008, 15:04
Ja za opakowanie płaciłem koło 50zł. Dawać w palnik się nie powinno bo "rozwala wątrobę i mózg" (słowa psychiatry) ale ja dawałem ostro i żyję - tylko czasem miałem wrażenie że picie osłabia działanie sero (a sero wzmaga działanie alko). Na początku brania raz miałem jakiś kompletny odlot po 2 piwach, straciłem w ogóle pamięć i kontrolę nad sobą, a tak to spoko.
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
2093
Dołączył(a)
17 lip 2007, 16:44
Lokalizacja
Warszawa

Re: SEROXAT- 2 pytanka

Avatar użytkownika
przez scrat 27 lis 2008, 15:27
Nie pamiętam po jakim czasie bo to było parę lat temu, ale chyba po tygodniu, jakoś tak. Na początku były efekty uboczne typu suchość w ustach i kompletna niechęć żeby nawet wstać z łóżka, ale przeszły, zostało "tylko" to, że praktycznie wyłączyło mi się życie seksualne. I przytyłem ostro, nie wiem czy to nie od niego (ale pewnie styl życia miał większy wpływ). Teraz biorę Efectin i przynajmniej seksualnie jest normalnie.

Na każdego te leki działają inaczej (w połączeniu z alkoholem też) więc najlepiej będzie jak sam sprawdzisz jak to jest u ciebie. Może być tak że upijesz się jednym piwem i będziesz miał kaca giganta przez dwa dni, a może nie być żadnego wpływu.
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
2093
Dołączył(a)
17 lip 2007, 16:44
Lokalizacja
Warszawa

Re: SEROXAT- 2 pytanka

Avatar użytkownika
przez scrat 27 lis 2008, 16:35
Ma bezpośrednie powiązania - zwiększa ilość serotoniny w mózgu (jak wszystkie leki z grupy SSRI). Ile? Przy 180cm kiedyś ważyłem jakieś 80kg, teraz jedna waga pokazuje 95kg a druga 105kg.
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
2093
Dołączył(a)
17 lip 2007, 16:44
Lokalizacja
Warszawa

Re: SEROXAT- 2 pytanka

Avatar użytkownika
przez scrat 27 lis 2008, 16:45
Lubię jeść, nie lubię ruchu (leniwy jestem), był okres że jadłem głównie na mieście, no i tyle litrów browara ile w siebie wlałem to masakra :) Poza tym zawsze miałem tendencje do tycia.

No i mówię, na każdego te leki działają inaczej, niektórzy po nich nie mają apetytu i chudną.
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
2093
Dołączył(a)
17 lip 2007, 16:44
Lokalizacja
Warszawa

Re: SEROXAT- 2 pytanka

przez betty_boo 27 lis 2008, 17:23
cześć. mi lekarka kazała się powstrzymac od alkoholu nie uzasadniając tego.
zaczał działac bardzo szybko - po 2-3 tygodniach, trudno to okreslic ale czułam i widziałam poprawe z dnia na dzien. oprócz tego chodziłam na terapie.

jestem zadowolona z tego leku, wydaje mi sie ze płaciłam wiecej niz 50 zł za opakowanie, tanszy odpowiednik to rexetin.
Offline
Posty
1232
Dołączył(a)
11 maja 2008, 08:58

Re: SEROXAT- 2 pytanka

Avatar użytkownika
przez scrat 27 lis 2008, 17:40
Mi też kazała się powstrzymać, ale ja niegrzeczny chłopiec jestem :)
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
2093
Dołączył(a)
17 lip 2007, 16:44
Lokalizacja
Warszawa

Re: SEROXAT- 2 pytanka

Avatar użytkownika
przez jaaa 27 lis 2008, 18:08
a jakie dawki meiliscie? mi zapisal 30 mg ale nie wiem czy sie pchac w ten lek...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1623
Dołączył(a)
22 sie 2007, 20:40

Re: bezsenność po odstawieniu SEROXATU?porady

Avatar użytkownika
przez adelkowska 28 lis 2008, 01:02
Maxymalna dawka paroxetyny to 60 mg, daje się ją przy natręctwach (u mnie akurat taka dawka zwiększa natręctwa). Ja zastosowałam taki manewr że odstawiłam paroxetynę i na jej miejsce wstawiłam fluoxetynę. 0 przykrych dolegliwości, sukces gwarantowany ! :mrgreen:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
73
Dołączył(a)
24 lut 2008, 20:33
Lokalizacja
poznań

Re: Seroxat

przez betty_boo 28 lis 2008, 10:23
ja nie pamiętam dawki, chyba 20? ale nie jestem pewna...czy pchac sie w ten lek? to chyba zalezy jak bardzo zle sie czujesz. ja juz nawet nie byłam w stanie zdecydowac sama, bylo mi tak zle ze musiałam zaufac tej lekarce i wziełam to za oczywista rzecz ze musze sie tym wspomoc.

teraz nie żaluje swojej decyzji. wydaje mi sie ze nie jest to mocny lek, łatwo tez byuło mi go odstawic, praktycznie wszystko bylo zgodnie z planem.samego leku chyba nie musisz sie bac, tylko zastanow sie , czy naprawde go potzrebujesz??

nie stety, nie wiem jak byloby gdybym tego nie brala, moze tak samo;)?
Offline
Posty
1232
Dołączył(a)
11 maja 2008, 08:58

Re: Seroxat

przez betty_boo 28 lis 2008, 10:23
ja nie pamiętam dawki, chyba 20? ale nie jestem pewna...czy pchac sie w ten lek? to chyba zalezy jak bardzo zle sie czujesz. ja juz nawet nie byłam w stanie zdecydowac sama, bylo mi tak zle ze musiałam zaufac tej lekarce i wziełam to za oczywista rzecz ze musze sie tym wspomoc.

teraz nie żaluje swojej decyzji. wydaje mi sie ze nie jest to mocny lek, łatwo tez byuło mi go odstawic, praktycznie wszystko bylo zgodnie z planem.samego leku chyba nie musisz sie bac, tylko zastanow sie , czy naprawde go potzrebujesz??

nie stety, nie wiem jak byloby gdybym tego nie brala, moze tak samo;)?

---- EDIT ----

niestety;) spellcheck:)
Offline
Posty
1232
Dołączył(a)
11 maja 2008, 08:58

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Przeskocz do