PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez lokus1234 28 maja 2013, 13:56
Witam,
biorę ten lek od tygodnia. Cierpię na nerwicę natręctw i stany lękowe. Od początku mam skutki uboczne tj. ból głowy, czasem promieniujący, częste uczucie senności, wrażenie jakby coś "stało" mi w gardle, uczucie drżenia, czasem szybsze bicie serca no i zaparcia.
Strasznie się boję że po tym leku przytyję, stąd pytanie, czy przytyliście po tym leku? Jeśli tak to ile?
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
28 maja 2013, 13:50

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez wpzz 28 maja 2013, 14:03
lubudubu napisał(a):Ile czasu brales ten lek > i ile czasu juz odstawiasz?


Biore od 2005 roku jak Papież zmarł dokładnie

Już kilkukrotnie odstawiałem ale bez powodzenia.

Brałem 40mg udało mi się zjechać do 20mg i tak cały czas jadę niżej nie daję rady. Teraz też się za dobrze nie czuję. Brak emocji zobojętnienie.
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
28 maja 2013, 11:04
Lokalizacja
Poznań

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 28 maja 2013, 14:26
7 lat wydaje się wystarczającą ilością czasu by pogodzić się ze śmiercią papieża ;)

Co się dzieje, kiedy zmniejszasz dawkę poniżej tej Twojej magicznej granicy? Jakie dokładnie objawy odstawienne są tak bardzo dokuczliwe, że nie jesteś w stanie ich znieść?

Od razu Ci mówię, że przesiadając się płynnie na inny lek często odczuwa się podobnie nasilone objawy uboczne jak przy całkowitym odstawianu leku.
beladin
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 28 maja 2013, 14:31
Oj to dlugo..;/ . Po tylu latach nie latwo paroksetyne odstawic. Musisz robic to naprawde stopniowo przez kilka miesiecy a uboki moga sie ciagnac jeszcze dluzej...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez wpzz 28 maja 2013, 14:53
beladin napisał(a):7 lat wydaje się wystarczającą ilością czasu by pogodzić się ze śmiercią papieża ;)

Co się dzieje, kiedy zmniejszasz dawkę poniżej tej Twojej magicznej granicy? Jakie dokładnie objawy odstawienne są tak bardzo dokuczliwe, że nie jesteś w stanie ich znieść?

Od razu Ci mówię, że przesiadając się płynnie na inny lek często odczuwa się podobnie nasilone objawy uboczne jak przy całkowitym odstawianu leku.


Napewno derealizacja i depersonalizacja, lęk, panika, straszna potliwość, niepokój, nerwowość, rozwolnienie.

Ale libido wraca i emocje. Moja lekarka powiedziała że może mi to zastąpić fluoksetyną czy czymś tam bo wtedy są mniejsze efekty uboczne.

Tylko teraz czuję się do bani i nie wiem czy to sprawa że za mała dawka czy ten seroxat już mnie zjadł
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
28 maja 2013, 11:04
Lokalizacja
Poznań

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 28 maja 2013, 15:09
Wydaje mi się, że warto by było poprosić lekarza o doraźne środki na czas odstawienia, np. alprazolam.
Na pewno emocje w czasie odstawienia nie będą Twoim sprzymierzeńcem.

Co do innego leku z tej grupy to nie jestem pewien czy to pomoże. Jeśli faktycznie fluo wyhamowałoby dokuczliwe skoki poziomu hormonów to może warto spróbować. Z drugiej strony nie wiem czy fluo jest dobrą opcją dla osób nadmiernie przeżywających lęk.

Ja bym stawiał na alprazolam. Najsilniejsze uboki utrzymają się kilka dni więc możesz sobie spokojnie ulżyć czymś mocniejszym.
beladin
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Dianaa 31 maja 2013, 08:32
Witam ponownie.
Wczoraj wskoczyłam na całą tabletkę i mnie uśpiło.Dzisiaj jestem zestresowana i pobudzona.Normalnie muszę sobie znależć jakieś zajęcie bo nie wytrzymam.
Oj ciężki dzień przedemną.
Czy można mieć nietolerancję SSRI?Bo brałam już Stimuloton,Fevarin,Escitalopram a teraz Paroxinor i po każdym prawie zero efektu a tylko skutki uboczne.
Nikt mi nie obiecał że będzie łatwo.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
36
Dołączył(a)
19 lip 2011, 17:32

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 31 maja 2013, 08:50
Sa osoby ktore nie reaguja pozytywnie na zaden z ssri. Byc moze lepiej sprobowac takich aktywizujacych lekow jak wellbutrin,moklobemid?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez woowoo 31 maja 2013, 09:02
No co za cholerna amplituda. Jeden dzień super, drugi niepokój i rozdrażnienie i tak od 2 tygodni. Błagam niech to w końcu się unormuje. Miałam już odstawiać, a tu takie hece. Boję się :-(,
Brałam ok rok, lek bardzo mi pomagał. Później trochę zmętu w moim życiu i coś się sypie. Poukładałam już moje sprawy, ale niepokój i rozdrażnienie mi wturują.

Wizyta u psychiatry za 2 tygodnie.

Mam nadzieje, że to chwilowe pogorszenie... Proszęęęęęę
Avatar użytkownika
Offline
Posty
349
Dołączył(a)
27 maja 2013, 11:54

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Dianaa 31 maja 2013, 10:01
A ja mam teraz dylemat.Prawdopodobnie w czwartek będę mogła się wbić do lekarza na wcześniejszą wizytę.
Mam wysypkę i jelitka się odezwały.Czy to może być uczulenie po paroksetynie?
Nikt mi nie obiecał że będzie łatwo.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
36
Dołączył(a)
19 lip 2011, 17:32

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 31 maja 2013, 10:11
Dianaa poproś lekarza o mianserynę/mirtazapinę albo wellbutrin.
miko84
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Dianaa 31 maja 2013, 11:37
A czym się róznią te leki od tych które teraz biore?
Nikt mi nie obiecał że będzie łatwo.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
36
Dołączył(a)
19 lip 2011, 17:32

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 31 maja 2013, 12:03
Mianseryna i mirtazapina działają w sposób przeciwny do tych leków które źle na Ciebie działały. Blokują receptory serotoniny, więc jeśli źle reagujesz na SSRI to powinnaś dobrze zareagować na mianserynę i mirtazapinę. U mnie tak było. Efekt na SSRI marny a wręcz nasilenie napięcia i pewnych lęków.
miko84
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez ICD-10 01 cze 2013, 10:39
A ja topornie wchodze na 30 mg paroksetyny... To juz koniec 3 tygodnia brania a ja mam jakies spadki nastroju - widze bezsens zycia i tego swiata

-- 01 cze 2013, 10:14 --

Cos czuje ze musz zrbic w tyl zwrot do 20 mg

-- 01 cze 2013, 13:24 --

Nie chce mi sie zyc ;( , pomocy

-- 01 cze 2013, 19:00 --

Uff... juz mi lepiej
Klomipramina 225mg
Offline
Posty
229
Dołączył(a)
25 lut 2013, 16:57

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Przeskocz do