PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Moolik 27 wrz 2012, 11:35
Witam mam takie pytanie czy w leczeniu fobi społecznej lepsze efekty będą na paroksetynie czy połączeniu sertraliny z mianseryną ?? Bardzo prosze o odp
Moolik
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Anika 27 wrz 2012, 12:35
Witam. Dawno mnie tu nie bylo, poniewaz bylo jakis czas dobrze , ale teraz...

Mam pytanie do osob , ktore brały paroksetyne na nerwice natrectw + lęki lub do osob , ktore maja jakas wiedze na ten temat.

Biore Parogen ponad 2,5 miesiaca w dawce 20mg (cala tabletka rano ). Wiadomo , na poczatku roznie bywalo , czesciej bylo gorzej , lecz teraz sama nie wiem jak jest. Natrectwa myslowe roznie wracaja , czasem jest ich wiecej , czasem praktycznie wcale i wtedy czuje sie dobrze. Teraz jest troszke gorszy czas bo znowu natrectwa myslowe wkradaja sie :( mecza mnie glownie w stosunku do bliskiej osoby .
Dot. : "czy ją kocham" , "czy nadal jest dla mnie atrkacyjna" itp... ehh wiem , ze sa one jako tako bezsensowne , jesli sie WIE , ze sie kocha swojego partnera , ale te mysli aktualnie nie chce ustapic.. :(

Dreczy mnie tez teraz takie cos , ze jak mowie ukochanej osobie "Kocham Cie" , to nie odczuwam przy tym jakis wiekszych uczuc. Czyzby to wlasnie jest te splycenie uczuc? Wiem , że kocham mojego narzeczonego i nigdy go nie zostawie , ale meczy mnie takie cos..

Dobrze , ze jest takie forum i , ze mozna sie "wygadac". Mimo , ze czasem ktos nie odpisze na posta, to przynajmniej jest taka ulga jak sie napisze o swoich problemach .

Podrawiam wszystkich!
Offline
Posty
90
Dołączył(a)
31 lip 2012, 05:37

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 27 wrz 2012, 14:11
Anika 2,5 miesiąca to krótko. Poczekaj jeszcze troszkę, a efekty pozytywne powinny być wyraźniejsze.

Co do uczuć: Takie mysli toważysza prawie każdej "zdrowej" osobie, która jest z kimś zwiazana. W okresach słabości myśli o których wspomniałaś raczej się nie pojawiają. Po prostu inaczej jest kiedy odczuwa się świadomy lub podświadomy lęk przed światem niz kiedy wiedziemy spokojne życie wewnętrzne. Lęk upewnia nas co do uczuć i potrzeby bycia z drugim człowiekiem.
Teraz jesteś spokojniejsza i pewnie dlatego rozmyślasz sobie o takich sprawach. Na Twoim miejscu bym się tym nie przejmował. W sytuacjach kryzysowych uczucia na pewno dadzą o sobie znać. Mimo to życzę Wam, żeby takich sytuacji było jak najmniej :)
beladin
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Anika 27 wrz 2012, 14:48
BELADIN , dziekuje Ci za odpowiedz. Martwi mnie tylko to , że kiedys takich mysli nie mialam. Zaczely mi dokuczac odkad zaczelam chorowac na nerwice natrectw i kiedy zaczelam brac leki. Zanim zachorowalam taka mysl NIGDY mi nie przeszla przez glowe i oddalabym zycie za mojego narzeczonego. Teraz tez to wiem. Tylko te mysli... bardzo , ale to bardzo mi dokuczają. :( Pocieszyles mnie troszke , ze pozniej powinno byc lepiej. Strasznieee bym chciala , zeby tak wlasnie bylo.

POzdrawiam!
Offline
Posty
90
Dołączył(a)
31 lip 2012, 05:37

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez kotlet123 27 wrz 2012, 15:47
ANIKA. nie martw się , tez tak mialem co do dziewczyny :) ten kochany lek tłumi emocje, nie tylko te negatywne. pozdrawiam i trzymaj się
3 lata - 10 mg paroksetyny.
Doraźnie Pramolan
Avatar użytkownika
Offline
Posty
77
Dołączył(a)
12 sie 2012, 15:21

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 27 wrz 2012, 16:08
Anika, winisz siebie za to, że nachodzą Cię takie myśli. W ten sposób sama nakręcasz nieprzyjemne odczucia z tym związane.

Myślę, że te nieprzyjemne odczucia są również skutkiem niepełnego działania leku. Sam miałem w pierwszym okresie jakieś takie "dziwne fazy" i dziwnie przemyśłenia odnośnie mojego życia. Jak nastrój sie ustabilizuje to interpretacja nawet takich myśli będzie bardziej pozytywna i zgodna ze stanem faktycznym ..a jak nie zmienisz lek i po problemie ;)
Ostatnio edytowano 27 wrz 2012, 16:10 przez beladin, łącznie edytowano 2 razy
beladin
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Anika 27 wrz 2012, 16:09
Dziekuje KOTLET123 za odpowiedz.

Dodales mi otuchy tymi slowami. Boje sie tylko , ze im zwieksze dawke , tym poglebi sie te splycenie uczuc :(
Offline
Posty
90
Dołączył(a)
31 lip 2012, 05:37

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 27 wrz 2012, 16:11
A po co masz zwiększać dawkę?
beladin
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Anika 27 wrz 2012, 16:14
Dzieki Baladin. Chyba potrzebowalam wlasnie takich slow. Teraz jest ten gorszy czas w przypadku brania Parogenu. Ogolnie cierpie na natrectwa myslowe i lęki. Zaczelo sie od tego , ze balam sie ze zrobie mojemu narzeczonemu krzywde. To bylo okropne :( chcialam radzic sobie sama , potem zaczelam chodzic na psychoterapie , ktora nadal kontynuuje. Jednak terapie mi sama nie wystarczala , zrobilo sie gorzej i zdecydowalam sie na leki. Teraz nie zaluje. Tak jak pisalam jestem 2.5 miesiaca na Parogenie 20mg (cala tabletka) . Pocieszyles mnie , ze powinno byc jeszcze lepiej , ze powinnam poczekac.

Zeby bylo tylko lepiej...

Pozdrawiam

-- 27 wrz 2012, 16:17 --

Beladin, przepraszam za powyzsza pomylke w Twoim nicku. Literowka.

Slyszalam od osob ( nawet na tym forum ) oraz od lekarza , ze w przypadku nerwicy natrectw ogolnie stosuje sie wieksze dawki np. juz 30mg a glownie 40mg (dwie tabletki ). Niedlugo mam wizyte u lekarza, wiec opowiem o swoim samopoczuciu. Byc moze po moim czasie zazywania paroksetyny zaleci zwiekszenie dawki , dlatego napisalam , ze boje sie co bedzie dalej , skoro teraz jest roznie.


Pozdrawiam
Offline
Posty
90
Dołączył(a)
31 lip 2012, 05:37

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 27 wrz 2012, 16:23
Ojj tam, naczytałaś się o spłyceniu uczuć i się wkręcasz ;) Będzie lepiej, zobaczysz :) Moja znajoma bierze inny lek z tej grupy od 4-5 miesięcy i tak naprawdę takie pozytywne działanie leku zobaczyła dopiero niedawno ..a jeszcze 2 tygodnie temu ciągle marudziła, że jest jej wszystko jedno, że nic nie czuje, nie ma motywacji itd.
Przy paro sugerował bym pociągnąć 20mg tak długo jak się da, 4-5 mies. a potem ewentualnie oceniać czy jest dobrze czy czegoś brakuje :) Pzdr.

-- 27 wrz 2012, 16:34 --

Po prostu powiedz lekarzowi, że chcesz jeszcze pociągnąć te 20mg. Pamiętaj, że te leki działają bardzo różnie na poszczególne osoby, w różnych dawkach, po miesiącu, dwóch a czasem dopiero po czterech - nie ma jakiejś reguły, także cierpliwość to podstawa :) ..no bo po co sobie dokładać skutków ubocznych skoro przy niskich dawkach lek może zadziałać wystarczająco dobrze.
beladin
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Anika 28 wrz 2012, 10:07
Dzieki Beladin ponownie za odpowiedz.

Dzisiaj mialam wizyte u lekarza i jednak zwiekszono mi dawke z 20mg na 30mg , czyli tylko pol tabletki wiecej. Pani doktor powiedziala, ze powinno byc teraz lepiej , bo z reguly na natrectwa to jest dawka : 40mg lub 60mg. Od jutro bede jednak brac te zwiekszona dawke no i zobaczymy.

Uslyszalam kolejny raz ( tym razem od pani doktor ) , że te splycenie uczuc to wylacznie przez LEKI jakie biore. No i tym mnie pocieszyła bardzo. Powiedziala , ze wlasnie tak sobie mam te splycenie emocjonalne tlumaczyc , ze wszystko przez leki. Jakos jestem teraz bardziej pozytywnie nastawiona.

Pozdrawiam!
Offline
Posty
90
Dołączył(a)
31 lip 2012, 05:37

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez cinek428 30 wrz 2012, 13:28
Witajcie

Ja już od ponad miesiąca na Paro i mam kilka pytań do Was. Czy też macie ciągłe uczucie gorąca i nadmierną potliwość? Czy Paro u Was podnosi ciśnienie oraz tętno? Wydaję mi się, że mam przyspieszone tętno ale nie odczuwam tego praktycznie. Aha i jeszcze jedno, często odczuwam, że drżą mi mięśnie ale tak lekko, ponoć Paro obniża próg drgawkowy. Nie wiem czy to bezpieczne, czy mogę dostać jakiejś padaczki? Jadę na dawcę 20mg, na 10mg te skutki uboczne były mniejsze. Ogólnie lek jest dobry, dobrze działa przeciwlękowo, już nie miewam praktycznie ataków paniki. Swobodnie jeżdżę samochodem, nawet dziewczynę mam ;) Tylko szkoda, że Paro tłumi też te pozytywne emocje... Na depreche i lenia na razie nie działa, ale może coś się polepszy - trzeba poczekać. Pozdrawiam
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
22 sie 2012, 15:25

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez rwetes 30 wrz 2012, 15:37
Odstawiam powoli paro. Lęki dość słabo zwalczone, pogłębiona apatia, brak motywacji, 5 kilo więcej, do tego ostatnio szczękościsk i drżenie mięśni. Szkoda, bo wierzyłem w ten lek, ale po prawie 3 miesiącach idę do lekarki zmienić lek, bo nieco pomógł, ale zdecydowanie za mało. Z SSRI nie próbowałem tylko escitalopramu i fluwoskaminy. Ciekawe, co będzie chciała mi zapodać. Wiem, że za wenlafaksyną nie przepada, choć moja znajoma schodzi po 4 latach i sobie chwali... Pozdr
dystymia
amisulpiryd 50mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
12
Dołączył(a)
20 wrz 2012, 23:52
Lokalizacja
Warszawa

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez beladin 01 paź 2012, 16:06
cinek428, wszystkie negatywne objawy, o których piszesz to normalka. Po jakimś czasie przestaniesz je odczuwać.
beladin
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 10 gości

Przeskocz do