PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez wieslawpas 23 maja 2012, 16:10
oj nie wiem - ostatnio stanowczo mam za duzo negatwnych mysli.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
7735
Dołączył(a)
06 maja 2009, 18:35

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 23 maja 2012, 17:51
U mnie paroksetyna w znacznym stopniu takie myśli wyeliminowała.
miko84
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez princessa1992 25 maja 2012, 19:23
Od poniedziałku mam brać nowy lek moze ktoś z Was wie jak on działa i czy daje jakąś poprawę. Nazwa leku: Paxtin
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
20 maja 2012, 14:01

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Lady Em. 25 maja 2012, 23:13
princessa1992, ja go biorę. Zauważyłam dużą poprawę po 3 miesiącach w porównaniu do okresu przed braniem leku. Na początku miałam silne efekty uboczne, byłam strasznie rozkojarzona, prawie mdlałam. Ale chyba jestem wyjątkiem, więc nie przejmuj się. Ważny jest efekt końcowy.
Je ne comprends pas!
borderline
nerwica lękowa
nerwica natręctw
zaburzenia adaptacyjne

http://www.onedepression.blox.pl
Avatar użytkownika
Offline
Posty
4211
Dołączył(a)
13 gru 2011, 09:48
Lokalizacja
Poznań

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 26 maja 2012, 08:22
Tak, 3 miesiące to również czas po którym lek w dawce 40 mg zaczął działać u mnie jak należy. Ten lek wymaga cierpliwości.
miko84
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Łuki 26 maja 2012, 12:04
Witam ponownie.

Choć paroteksyna w dawce 20mg działała u mnie fajnie, to jednak, raz czy dwa, po 5 tygodniach stosowania złapały mnie lekkie ataki paniki. Dlatego też, mója Pani dr postanowiła zwiększyć mi dawkę do 30mg.
W tej chwili mija 6 dzien od zwiększenia (8 tydzień ogólnie na Paro). To co mi doskwiera to ogólne napięcie, rozdrażnienie i lekkie lęki.
Powiedziałbym że skutki uboczne mam większe niż wtedy gdy w ogóle zaczynałem brać Paro.
Mam nadzieje że szybko miną.

Pozdrawiam ;)
Początek choroby grudzień 2011. Napady leku panicznego. Wychodzi na to że lękowiec ze mnie.
Offline
Posty
68
Dołączył(a)
14 gru 2011, 19:44

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez open_minded 26 maja 2012, 12:28
... doskonale znam smak owego "paroksetynowego napięcia". Biorę parogen od niedawna w dawce 10mg. Nie mogę się zrelaksować, usiedzieć w jednym miejscu. Ukojenie przynosi... praca. Działanie. Robienie czegoś. Czegokolwiek absorbującego ciało i myśli. Z przerażeniem myślę o nadchodzącym urlopie :hide:

Wcześniej przez 2 mc łykałem escitalopram i czułem się jak skała - niewzruszony i odporny na ciosy. Niestety, esci przestał działać. Ech, że też nie można wieść życia jak przeciętny Kowalski tylko ciągle nowe atrakcje... :bezradny:
Offline
Posty
11
Dołączył(a)
09 lut 2012, 10:23

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez bsn 26 maja 2012, 21:51
Cześć.
Tydzień temu ze względu na skutki uboczne odstawiłem paroksetynę, której brałem 40 mg. Lekarz kazał mi to zrobić gwałtownie, 40 mg->20 mg->0 w trzy dni. Od tego czasu biorę też Pramolan 50 mg, na początku 1 tabletkę wieczorem, potem 2 też wieczorem. Od paru dni odczuwam coś co ciężko mi opisać. Takie jakby kopnięcia prądu rozchodzące się po ciele. Głównie głowie, trochę mniej dłoniach i jeszcze lekko stopach, rozchodzące się aż po czubki palców. Głównie dzieje mi się to jak chodzę czy stoję, rzadko jak siedzę. Ogólnie uczucie strasznie nieprzyjemne i bardzo mi przeszkadza. Myślałem, że to ze zmęczenia i z upału, ale teraz podejrzewam, że jest to związane z lekami. Tylko nie wiem, czy to skutek odstawienia paroksetyny, czy działanie niepożądane Pramolanu? Będę wdzięczny za każdą pomoc, bo bardzo chciałbym się pozbyć tego uczucia.
F32
bsn
Offline
Posty
138
Dołączył(a)
07 kwi 2012, 10:11
Lokalizacja
Łódź

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Lord Kapucyn 26 maja 2012, 22:33
Skutek odstawienia paroksetyny. Paroksetyna jest najcięższym SSRI/SNRI do odstawienia zaraz obok wenlafaksyny. Dziwię się, że lekarz kazał Ci to odstawić w 3 dni. Moja dziewczyna odstawiła paro z dnia na dzień i miała straszny zespół abstynencyjny.

Kod: Zaznacz cały
Wielu pacjentów w okresie odstawienia doświadcza efektu zwanego "brain zap" lub "brain shivers". Jest to odczucie porównywalne do krótkich, nieprzyjemnych impulsów elektrycznych przebiegających przez mózg, pojawiających się co kilka sekund. Objaw ustępuje po około trzech tygodniach. Jego przyczyna nie jest znana.


Kod: Zaznacz cały
Objawy opisane jako "brain zaps", "brain shocks", "brain shivers", "head shocks", or "cranial zings" są objawami odstawienia doświadczanymi podczas przerwania (lub zmniejszenie dawki) leków przeciwdepresyjnych.
There is one wonder drug, but in three substances.
In the name of the stimulating N-(4-Bromophenyl)adamantan-2-amine,
and of the empathogenic (±)-4-Amino-3-phenyl-butyric acid,
and of the nootropic Ethyl 1-(phenylacetyl)-L-prolylglycinate.

"Jeżeli przysłucham się uważniej, słyszę jak moje geny łkają".
Avatar użytkownika
Offline
Moderator/ R2 - D2
Posty
14243
Dołączył(a)
05 maja 2011, 00:00

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 26 maja 2012, 22:49
Nie wiem ile czasu brales paroksetyne ale jezeli kilka miechow to skutki uboczne moga potrwac. Pierwsze mina te fizyczne takie wlasnie jak prady, zaburzenia widzenia,rownowagi. Potem przyjdzie ta emocjonalna strona i dojscie do siebie moze potrwac bardzo bardzo dlugo. Biorac paroksetyne przez 3 lata i bedac obecnie 16 miesiecy od odstawienia moge powiedziec ze jestem blisko zejscia z niej calkowicie. Paroksetyna jest zdecydowanie trudnym lekiem do odstawienia:)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez bsn 27 maja 2012, 10:31
Brałem paroksetynę przez około 2 miesiące. Może w takim razie powinienem wrócić do niej i stopniowo odstawiać?
To mnie kurde zmartwiliście z tymi objawami odstawiennymi... Żałuję, że w ogóle zacząłem brać ten lek. :cry:
F32
bsn
Offline
Posty
138
Dołączył(a)
07 kwi 2012, 10:11
Lokalizacja
Łódź

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Michuj 27 maja 2012, 10:38
bo to beznadziejny lek :)
Avatar użytkownika
Offline
Loża szyderców
Posty
7562
Dołączył(a)
13 sty 2012, 16:39

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez symphony 27 maja 2012, 10:53
wieslawpas napisał(a):hej,

ja akurat odstawiam paro. 14 dzien na połówce tabletki, wczesniej cała.
...
No rozdraznienie na maksa.
....

Wieslaw


Ja jestem 3 miesiące na paroksetynie i zdarzyło mi sie jeden raz zapomnieć wziąć rano tabletkę - wieczorem dopadło mnie takie rozdrażnienie i zdenerwowanie + rozsadzający ból głowy, że nie potrafiłam nad sobą zapanować. Od tego czasu noszę paro na wszelki wypadek przy sobie w torebce - gdybym znowu zapomniała wziąć rano tabletkę.

Ale ogólnie odpowiada mi paro - jest dużo lepiej niż na fluoksetynie pod względem objawów ubocznych, poza tym akurat w moim przypadku efekt w postaci "mam wyj..ane na wszystko" jest bardzo pozytywny - wcześniej każda najmniejsza życiowa trudność wywoływała u mnie strach, napięcie, mnóstwo obaw, ze sobie nie poradzę, blokowała mnie w 100% pozostawiając na cały dzień w łóżku, a teraz przechodzę nad tym do porządku dziennego i funkcjonuję w miarę "normalnie". Zaczęłam nowa pracę, ruszyłam się z domu - najpierw fitness i siłownia, niedawno wyjechałam nawet na tygodniowe wakacje :)

Jedyne czego mi brakuje, to działanie prospołecznie - nadal unikam ludzi nie wychodzę poza te kontakty, które muszę utrzymywać... Jak sobie pomóc?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
73
Dołączył(a)
03 mar 2012, 00:47

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez bsn 27 maja 2012, 11:04
Postanowiłem, że nie będę już więcej brał paroksetyny. Nawet jeśli objawy odstawienne jeszcze bardziej się nasilą to muszę być od nich silniejszy i przetrwać to jakoś. Mam nadzieję, że nie będzie to trwało dłużej niż parę tygodni. Żadnego stopniowego odstawiania, skoro już przestałem brać to więcej nie wezmę. Oprócz tych prądów nie odczuwam żadnych innych skutków, a dodatkowo zniknęły mi działania niepożądane powodowane przez paroksetynę, czyli przede wszystkim nareszcie śpię. Boję się tylko, że pojawią się jeszcze inne skutki odstawienia paro...
BTW. Michuj, fajny awatar ;)
F32
bsn
Offline
Posty
138
Dołączył(a)
07 kwi 2012, 10:11
Lokalizacja
Łódź

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 11 gości

Przeskocz do