PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
254
70%

Nie
62
17%

Zaszkodziła
46
13%

 
Liczba głosów : 362

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez NoMoreDepression 31 sie 2016, 21:42
Tak.
Posty
156
Dołączył(a)
15 lis 2008, 17:55

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez tomek0700 04 wrz 2016, 13:20
Wracam do paroksetyny, cholera. 10 miesiecy nie bralem. Pytanie do was! Paro podwyzszyl mi poziom prolaktyny. Nie dużo miałem około 28 jednostek. Nie pamietam normy. Jest sens brania lekow na zmniejszenie prolaktyny gdy jestem pewny, ze to paroksetyna podwyzsza mi jego stezenie?>
Offline
Posty
90
Dołączył(a)
06 sie 2012, 13:01

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Teksas 04 wrz 2016, 15:31
Siergiej Arbuzow napisał(a):dzień dobry,
pytanie do osób przechodzących terapię tym lekiem. czy komuś z was zdarzały się w pierwszych tygodniach brania uboki w postaci zaburzeń widzenia, tj nieostry i rozedrgany obraz, nadwrażliwość na światło, powidoki, migrujące poprzecznie stworki, nieumiejętność skupienia wzroku etc.? ponadto ból głowy, otępienie, senność i odrealnienie? czy ktoś zmagał się z takimi uciążliwościami, które w późniejszym okresie ustąpiły i jest sens próbować to przeczekać?
pozdrawiam


Zaburzenia widzenia tak. Nawet jest w ulotce opisane jako efekt uboczny.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
301
Dołączył(a)
12 kwi 2016, 21:05

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siergiej Arbuzow 06 wrz 2016, 16:27
Teksas napisał(a):
Siergiej Arbuzow napisał(a):dzień dobry,
pytanie do osób przechodzących terapię tym lekiem. czy komuś z was zdarzały się w pierwszych tygodniach brania uboki w postaci zaburzeń widzenia, tj nieostry i rozedrgany obraz, nadwrażliwość na światło, powidoki, migrujące poprzecznie stworki, nieumiejętność skupienia wzroku etc.? ponadto ból głowy, otępienie, senność i odrealnienie? czy ktoś zmagał się z takimi uciążliwościami, które w późniejszym okresie ustąpiły i jest sens próbować to przeczekać?
pozdrawiam


Zaburzenia widzenia tak. Nawet jest w ulotce opisane jako efekt uboczny.


No, tak. Ale czy jest sens kontynuowania leczenia, gdy mam objawy niby-jaskry? Boję się trwałego upośledzenia widzenia, na zagranicznych stronach są informacje w tym temacie. Stąd pytanie, czy ktoś tak miał, a potem mu przeszło i mimo dalszego brania leku zaczął widzieć normalnie.
taking pills
drinking tea in the morning
Posty
164
Dołączył(a)
31 sie 2016, 19:27

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Vengence 06 wrz 2016, 17:38
Siergiej Arbuzow napisał(a):
Teksas napisał(a):
Siergiej Arbuzow napisał(a):dzień dobry,
pytanie do osób przechodzących terapię tym lekiem. czy komuś z was zdarzały się w pierwszych tygodniach brania uboki w postaci zaburzeń widzenia, tj nieostry i rozedrgany obraz, nadwrażliwość na światło, powidoki, migrujące poprzecznie stworki, nieumiejętność skupienia wzroku etc.? ponadto ból głowy, otępienie, senność i odrealnienie? czy ktoś zmagał się z takimi uciążliwościami, które w późniejszym okresie ustąpiły i jest sens próbować to przeczekać?
pozdrawiam


Zaburzenia widzenia tak. Nawet jest w ulotce opisane jako efekt uboczny.


No, tak. Ale czy jest sens kontynuowania leczenia, gdy mam objawy niby-jaskry? Boję się trwałego upośledzenia widzenia, na zagranicznych stronach są informacje w tym temacie. Stąd pytanie, czy ktoś tak miał, a potem mu przeszło i mimo dalszego brania leku zaczął widzieć normalnie.
Jeżeli ci nie minie po jakimś czasie, to powiedz psycholowi o tym, pewnie zmieni ci lek, bądz dawke. :D
"Nawet jeśli udało ci się wygrać bitwę, nie oznacza to od razu, że wygrałeś wojnę, depresja ma swoje nawroty"


ODSTĄPIĘ LEKI
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
2102
Dołączył(a)
14 lip 2015, 22:23

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siergiej Arbuzow 06 wrz 2016, 18:00
Vengence, pani doktor przykazała zjechać do 10mg i faktycznie objawy nieco ustępują, ale co to za leczenie taką dawką, żadne leczenie. potrzebuję silnego leku przeciwlękowego, w paro była ostatnia nadzieja, bo wszystko już przemęczone, nie toleruję większości leków. no nic, no, dziękuję za odp.
taking pills
drinking tea in the morning
Posty
164
Dołączył(a)
31 sie 2016, 19:27

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez NoMoreDepression 06 wrz 2016, 18:26
10mg to mała dawka. Czuć trochę działanie leku, ale do pełnego efektu to za mało. Jest duża różnica między 10 a 20mg. Tez zaburzenia widzenia powinny przejść po kilku dniach, też tak miałem, że mi się rozmazywało wszystko.
Posty
156
Dołączył(a)
15 lis 2008, 17:55

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siergiej Arbuzow 06 wrz 2016, 19:10
NoMoreDepression, no, 10 zdecydowanie za mało. tyle, że mi się nie tylko rozmazuje, bardzo bolą mnie oczy, obraz się rozszczepia, nie umiem czytać, ani wyjść na światło dzienne, kiepsko z oczami generalnie. nie chcę sobie uszkodzić wzroku takim ponownym próbowaniem 20mg i czekaniem, czy może przejdzie, czy nie. :bezradny:
taking pills
drinking tea in the morning
Posty
164
Dołączył(a)
31 sie 2016, 19:27

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez kofel 06 wrz 2016, 19:19
Ja na 10mg czułem sie aż za mocno. Miałem wszystko gdzieś. No ale brałem do tego 2000mg depakiny...
Lakozamid - 2x200mg
Lamotrygina - 2x50mg
Topiramat - 2x150mg
Klonazepam 2mg - doraźnie

'Know your body, know your mind, know your substance.'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
641
Dołączył(a)
28 lis 2015, 21:08

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Vengence 06 wrz 2016, 19:21
Siergiej Arbuzow napisał(a):NoMoreDepression, no, 10 zdecydowanie za mało. tyle, że mi się nie tylko rozmazuje, bardzo bolą mnie oczy, obraz się rozszczepia, nie umiem czytać, ani wyjść na światło dzienne, kiepsko z oczami generalnie. nie chcę sobie uszkodzić wzroku takim ponownym próbowaniem 20mg i czekaniem, czy może przejdzie, czy nie. :bezradny:
Przy takich skutkach ubocznych, to jest coś nie halo, rozmazanie wzroku to jedno, ale jakieś takie inne akcje co tu napisałeś to nie bardzo raczej, ja brałem paro kiedyś dawka 20-60mg i nie miałem takich problemów, w zasadzie w ogóle nie miałem skutków obocznych, za to po innych ssri zdychałem strasznie, co ciekawe paro to największa kosa, więc powinno być na odwrót. :pirate:
"Nawet jeśli udało ci się wygrać bitwę, nie oznacza to od razu, że wygrałeś wojnę, depresja ma swoje nawroty"


ODSTĄPIĘ LEKI
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
2102
Dołączył(a)
14 lip 2015, 22:23

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Grabarz666 06 wrz 2016, 19:30
Vengence napisał(a):...co ciekawe paro to największa kosa...

Chyba tylko na libido...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1402
Dołączył(a)
12 cze 2015, 15:40
Lokalizacja
naukowy.eu

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Siergiej Arbuzow 06 wrz 2016, 19:34
no przez te jazdy z oczami, to się teraz boję łykać nawet to 10, bo mi się wkręca, że to kiedyś odbeknie chorobą oczu, czy innym zwyrodnieniem, a szkoda, bo dobry lek, zbawienny tumiwisizm na 20-tu

Grabarz666 napisał(a):
Vengence napisał(a):...co ciekawe paro to największa kosa...

Chyba tylko na libido...


o tym nie wspominając
taking pills
drinking tea in the morning
Posty
164
Dołączył(a)
31 sie 2016, 19:27

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Grabarz666 06 wrz 2016, 19:43
Siergiej Arbuzow napisał(a):no przez te jazdy z oczami, to się teraz boję łykać nawet to 10, bo mi się wkręca, że to kiedyś odbeknie chorobą oczu, czy innym zwyrodnieniem, a szkoda, bo dobry lek, zbawienny tumiwisizm na 20-t

Paroksetyna jest inhibitorem receptorów muskarynowych i powoduje min. zaburzenia akomodacji, rozmazane widzenie... czyli powoduje objawy podobne do jaskry, tak więc nie jest to lek dla osób z tym schorzeniem. Jeżeli chcesz zostać przy SSRI zamień paroksetynę na escytalopram, bardzo podobna siła serotoninowa, przy braku inhibicji receptorów muskarynowych i iNOS/eNOS.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1402
Dołączył(a)
12 cze 2015, 15:40
Lokalizacja
naukowy.eu

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Kalipoz 07 wrz 2016, 07:01
Biorę paroksetynę 4ty dzień i mam tak potworny ciągły atak lęku ze chciałbym zwymiotować (ze strachu) ale nie mam czym bo paro kompletnie odbiera mi apetyt. Jest sens to dalej ciągnąć? Teraz dobrze rozumiem czemu na opakowaniach ssri w stanach jest black box warning że może nasilać myśli samobójcze.
Offline
Posty
12
Dołączył(a)
24 mar 2015, 23:07

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Przeskocz do