PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez wisnia80 21 lut 2014, 16:06
Nie ma jakiś silnych objawów, jak przebywam sam, to jest ok, napięcie pojawia się w sytuacjach społecznych, nie nazwałbym tego lękiem, tylko raczej stresem i napięciem nerwowym, niepokojem. Co do samych leków, to leczyłem się długo alkoholem, świetnie działał na FS, teraz zamiast jednego problemu, mam dwa. :D
Offline
Posty
881
Dołączył(a)
21 lut 2014, 01:07

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez nerviboy100 21 lut 2014, 23:21
Witam was ponownie i od razu pytam :lol:
Biorę od kilku miesięcy Xetanor 20 i do tej pory wszystko było ok, i od kilku dni coś się dzieje. Senność mnie dopadła jakbym spał 3-4 godziny w nocy, lęki mi wróciły (mniejsze, ale jednak) oddech i serce lekko przyspieszone oraz nogi jak z waty. I teraz nie wiem czy mam zmniejszyć dawkę do 3/4 - 2/4 czy zwiększyć do 1 1/3. Myślę że dobra pogoda ma duży wpływ bo ostatnio pogoda jest jak w kwietniu. Co waszym zdaniem jest powodem bo wizytę mam dopiero za 2 tygodnie?
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
16 gru 2013, 02:17

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez magnolia84 21 lut 2014, 23:23
Witam
Miałam podobnie i lekarz zalecił mi podniesienie dawki do 30 mg. Rób jak uważasz ale na Twoim miejscu zaczekałabym do wizyty.
magnolia84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Luki_Nerwusik 21 lut 2014, 23:38
nerviboy100
Nic sam nie kombinuj. Jak wyżej, zaczekaj do wizyty. Przez 2 tygodnie sporo może się jeszcze zmienić, bo nerwica to taka sinusoida, parę dni pod kreską, następne nad. W końcu się ustabilizuje, ale u mnie dopiero na 40 mg jest ok.
Luki_Nerwusik
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez nerviboy100 21 lut 2014, 23:47
hmm z ciekawości zapytam czy na wiosnę może być za mało paro? Bo jak czytam tutaj to lekarze na zimę nie pozwalają zmniejszać, ale żeby zwiększać na wiosnę?
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
16 gru 2013, 02:17

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Luki_Nerwusik 21 lut 2014, 23:51
A długo bierzesz to paro?
Luki_Nerwusik
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez nerviboy100 22 lut 2014, 00:15
Kilka miesięcy, gdzieś koło wakacji mniej więcej zacząłem. Wcześniej próbowałem Citabax ale ze względu na podobne (tylko dużo silniejsze) zrezygnowałem po 3 opakowaniach.
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
16 gru 2013, 02:17

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez wisnia80 22 lut 2014, 11:29
nerviboy100 napisał(a):hmm z ciekawości zapytam czy na wiosnę może być za mało paro? Bo jak czytam tutaj to lekarze na zimę nie pozwalają zmniejszać, ale żeby zwiększać na wiosnę?



Depresję to ma się raczej w okresie jesienno-zimowym, pewnie z powodu krótszego dnia. Na wiosnę, człowiek rozkwita :D

Czy Wy próbujecie robić coś ze sobą oprócz tych tabsów? Czy łykacie je tylko i czekacie na cud? :mrgreen:
Offline
Posty
881
Dołączył(a)
21 lut 2014, 01:07

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez nerviboy100 22 lut 2014, 15:14
No właśnie. Biorę paro na nerwice i FS. Więc skoro wiosna samoczynnie wpływa serotoninę naturalną, to ja powinienem zmniejszyć dawkę tabletki aby wszystko wróciło do normy.
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
16 gru 2013, 02:17

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez wisnia80 22 lut 2014, 18:56
nerviboy100 a co jest powodem zmiany dawki leku? Znaczy jakie masz objawy.
Offline
Posty
881
Dołączył(a)
21 lut 2014, 01:07

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez nerviboy100 22 lut 2014, 19:35
wisnia80, czwarty post od góry oprócz senności.
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
16 gru 2013, 02:17

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez wisnia80 22 lut 2014, 19:45
hmm to nie wiem, nie znam się :-) Nie widzę związku z faktem że jest ciepło, może wmawiasz sobie że powinien padać śnieg, i to jest powodem Twojego złego samopoczucia.

W ogóle to można tu tak dyskutować? Bo to co piszę nie jest formalnie związane z tematem wątku.
Offline
Posty
881
Dołączył(a)
21 lut 2014, 01:07

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez natek6 22 lut 2014, 21:37
Kalebx3 napisał(a): OBAWIAŁ BYM sie bardziej innej sprawy związanej z SSRI ,która może ( ALE NIE MUSI!) pozostać "na dłużej". Jak masz cierpliwość możesz pogrzebac w Necie i znajdziesz naukowe opracowania. Chodzi konkretnie o niszczenie wzroku ( oczu, no Całego tego aparatu wzrokowego). Ja już teraz prewencyjnie zażywam Calcium Dobesilatum ,rutinoscorbin i diosminę( w niskich dawkach)-zdecydowanie pomaga i nieco chroni przed tymi ubokami. Czasem trzeba być pierwszym przed ubokami ,chorobą oczu, rozumiesz mnie? Żyjemy w erze Internetu , informacji ,nowych idei i jak się tylko czyta ulotki to można się po latach obudzić się w przepełnionym nocniku.
pozdro.

Czy mozesz podac jakies linki? Prooooooooooosze! Mam takie zaburzenia wzroku, ze nie jestem w stanie przeszukac internetu ani nawet calego tego watku;///// A wszystko zaczelo sie od paroksetynty branej kilka lat, obawiam sie, ze zepsula mi zycie (akomodacja i konwergncja leci na leb na szyje od kilku lat) prosze o pomoc, bo lekarze to idioci i nie wiedza, co mi jest, a ja podejrzewam coraz bardziej to swinstwo...

-- 22 lut 2014, 20:41 --

Ison napisał(a):No tak ale trzeba sobie zdawac sprawe ze leki nie sa obojetne i jezeli kiedys wyjda jakies problemy (jak np przytoczone przez kaleba problemy ze wzrokiem) to trzeba miec swiadomosc ze moze akurat przyczyna nie jest wcale taka niewiadoma.

Swoja droga to wiem co ze wzrokiem robia ssraje. Ten etap jednak mam juz za soba. Pamietam pol roku od odstawienia nachodzily mnie takie fazy w ciagu dnia ze doslownie czulem jakby mi oczy wychodzily, jakby jakies cisnienie je rozsadzalo od srodka. No i moglem np patrzec na kogos kto siedzial obok i akomodacja byla taka ze nie moglem skupic wzroku na poszczegolnych czesciach twarzy. Po takim zjezdzie bylo lepiej. Takie epizody tracily na intensywnosci. Obecnie problemu ze wzrokiem wiekszych nie mam. Ale te miesnie mam zjebane nadal ...a tego zdzierzyc nie moge

ja tak mam z ta akomodacja do dzis:((( czyli od kilku lat po odstaiwniu tego g....
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
22 lut 2014, 21:31

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 23 lut 2014, 11:18
Jeśli chodzi o możliwość pogorszenia widzenia przez paroksetynie to jest taka sposobność właśnie przez jej działanie antycholinergiczne. Leki antycholinergiczne mogą powodować pogorszenie ostrości widzenia przez wpływ na akomodację (pogorszenie możliwości "ostrzenia"). Mogą powodować też suchość oczu. Paroksetyna nie jest zbyt silnym lekiem antycholinergicznym, np. w porównaniu do leków trójpierścieniowych ale w wyższych dawkach i u osób predysponowanych istnieje taka możliwość.

Natomiast po odstawieniu leku wszystko powinno wrócić do normy.
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Przeskocz do