PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez sylvek 19 sty 2014, 22:27
Stifler19, jak tam oceniasz skuteczność nikotyny przy OCD ? Rzeczywiscie jest tak dobrze jak w badaniach ?
Offline
Posty
226
Dołączył(a)
14 mar 2013, 18:28

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez Stifler19 19 sty 2014, 23:53
sylvek trudno powiedzieć, bo od wielu lat pale i już za bardzo nie pamiętam tego czasu gdy nie paliłem, więc nie mam porównania, ogólnie myśle że połączenie nikotyny i zawartych w dymie tytoniowym inhibitorów mao zwiększa istotnie działanie antydepresantów, według badań osoby palące lepiej odpowiadają na leki antydepresyjne a także mają o prawie 30% zmniejszony rozkład serotoniny, dopaminy, noradrenaliny. Nikotyna w większych ilościach ma działanie wzmacniające na serotonine. Głębokie zaciąganie według teorii ma działanie uspokajające bo w mózgu nikotyna w większych ilościach spowalnia przejście impulsów nerwowych. Płytkie zaciąganie ma działać stymulująco. Moim zdaniem nikotyna i dym tytoniowy to silne substancje. Przekonałem sie o tym w praktyce. Jakis czas temu rzuciłem palenie na półtora miesiąca. Podwyższenie paroksetyny nie dawało efektów. Benzo nie powodowały prawie wogle rozluźnienia. Cały czas spięta psychika, nie dało sie wogle zrelaksować. Dołączanie buspironu, sulpirydu też bez efektów. Na OCD pewnie coś tam pomaga poprzez te efekty które wywiera na psychike, ale myśle że nie w jakims dużym stopniu. Zauważyłem też działanie negatywne na OCD. Np: Gdy sie budze to mam uspokojony umysł i jak rano nie pale to ciągle ten efekt sie utrzymuje. A jak zapale fajke to mi umysł przyspiesza i zmulony troche sie czuje i zwiększa sie obsesyjność. I tak przez może godzine, dwie, pozniej już są jaśniejsze myśli i jest spoko. Ale ogólnie zauważam szybkość umysłu co ma plusy i minusy. W OCD raczej mi to przeszkadza. Pale kilka fajek dziennie tylko po to żeby efektów odstawiennych nie było, w postaci tego napięcia, braku relaksu, spiętej psychiki. Szukam ciągle jakiego leku który by spowolnił psychike, by umysł był stabilnie spokojny jak i myśli. Jaki lek mógłby sie sprawdzić w tej kwestii?
Paroksetyna 60 mg Nikotyna
Clonazepam 0.5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
283
Dołączył(a)
21 cze 2012, 02:18

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 20 sty 2014, 12:04
Ja bym na Twoim miejscu spróbował dołożyć małą dawkę mirtazapiny.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Luki_Nerwusik 20 sty 2014, 14:29
Ja też podczas najbliższej wizyty u pani doktor (dopiero za miesiąc), zasugeruje dodatek mianseryny lub mitrazapiny do 40 mg paroksetyny, którą teraz łykam.
Chodzi mi właśnie o rozluźnienie ciała i umysłu, a także o poprawienie, a właściwie przedłużenie czasu snu.
Zasypiam szybko i bezproblemowo koło 23 i śpię twardo, ale już o 4-4.30 jestem przebudzony i właściwie czuję się wypoczęty, tylko budzik nastawiony mam na 6 i chciałbym do tej godziny przekimać :)
Jak lekarki nie przekonam, to może ktoś z forum poratuje mnie tym lekiem :)
Luki_Nerwusik
Offline

przez Popiół 20 sty 2014, 14:37
Te leki powinny Ci bardzo ładnie wyregulować sen.
Chociaż jak działa sama paro to lepiej brać jeden lek.
Popiół
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Modi 20 sty 2014, 14:44
Tak sie zastanawiam spotkaliscie sie z taka praktyka,ze jezeli jeden SSRI nie działa, a w moim przypadku jest nim Escitolopram ,a powoduje wrecz nasilenie lęków to lekarz dorzuca do niego paroksetyne w dawce 20mg + 20 Esci ? Czy to powszechna praktyka zamiast wyrzucić Esci i dac samo Paro np w wiekszej dawce?

Pozdrawiam
Offline
Posty
51
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:27

przez Popiół 20 sty 2014, 14:52
To nie jest powszechna praktyka, jest to działanie bez sensu a wręcz głupie.

Pytanie ile czasu brałeś esci? Bo wiesz że te leki w pierwszych tyg. mogą nasilać lęk.
Popiół
Offline

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Modi 20 sty 2014, 14:53
8 tygodni
Na poczatku bylo cacy,ale potem co tu duzo mowic sie zjebalo..;(
Offline
Posty
51
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:27

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez lunatic 20 sty 2014, 16:48
Modi napisał(a):Tak sie zastanawiam spotkaliscie sie z taka praktyka,ze jezeli jeden SSRI nie działa, a w moim przypadku jest nim Escitolopram ,a powoduje wrecz nasilenie lęków to lekarz dorzuca do niego paroksetyne w dawce 20mg + 20 Esci ? Czy to powszechna praktyka zamiast wyrzucić Esci i dac samo Paro np w wiekszej dawce?

Pozdrawiam

kilka stron wcześniej zamieszczałem wypowiedź psychiatry z Harvardu na temat sensu stosowania dwóch SSRI naraz
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez Modi 20 sty 2014, 16:58
Widziałem

Zapisałem się juz do innego lekarza , odstawiam Esci - szkoda kasy

Zostane na 20mg Paro+Trittico na noc, o jakich lekach moglbym porozmawiac z lekarzem zeby zniwelowac ewentualna sennosc na Paro i zmulenie?

Pozdrawiam
Offline
Posty
51
Dołączył(a)
06 gru 2013, 15:27

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez lunatic 20 sty 2014, 17:00
Modi,
ja w tym celu brałem Edronax i Wellbutrin z paroksetyną
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez ruby1986 20 sty 2014, 17:31
elfrid napisał(a): Skoro nigdy nie pomogła, to zmień lek, bo najlepiej być na monoterapii. Dodanie mianseryny zniwelowałoby te uboki, zwłaszcza z odczuwaniem przyjemności, ale na niej się tyje.


Źle się zrozumieliśmy, pomogła mi właśnie paro, czułem się normalnie jak zawsze, jak przed chorobą :)
Chodziło mi o to, że pomimo tego iż byłem na lekach, nie odczuwałem już po jakimś czasie tego, że w ogóle je zażywam.
Było ok, chciało się żyć :)

elfrid napisał(a):Nie kombinuj z dawkami. W depresji i lękach, zwiększa się stopniowo. Skakanie po dawkach w gruncie rzeczy destabiluje, osłabia działanie i nasila uboki.

I to chyba mój największy problem, 11 przykazanie - NIE CUDUJ !
A ja właśnie zacząłem eksperymenty, nie potrzebnie widać jak się okazało ...
Także teraz jadę na 40 mg, ok. 7 rano biorę 20 mg i ok. 19 biorę 20 mg.
Ale przyznam się że właściwie co noc zażywam jeszcze 5 mg zolpidemu.

A i wczoraj po raz pierwszy wziąłem Afobam, czyli alprazolam który przepisał mi lekarz doraźnie na lęki i ich napady.
Bo przyznam, że poczułem się gorzej, chociaż fakt faktem, że jakby mi teraz trochę zelżyło.
Czuję się dalej jak nie w realu, taki oderwany od rzeczywistości, ale gdzieś wewnątrz czuję jakby było lepiej, powoli bo powoli, ale lepiej ...
Także chyba jest dla mnie jakaś nadzieją na spokojniejsze życie :)

Pozdrawiam.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
16 sty 2014, 12:46

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

Avatar użytkownika
przez depas 20 sty 2014, 19:41
No, to postanowione, zarzucam ukochaną wenlafaksynę na rzecz paro. Będę tęsknić ale na pewno wrócę. Trzymam za siebie kciuki żeby paroksetyna nie zrobiła mi numeru jak za pierwszym podejściem.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

przez miko84 20 sty 2014, 19:46
To powodzenia :)
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Psychotropka`89 i 30 gości

Przeskocz do