PAROKSETYNA (Seroxat,Xetanor,Arketis,Paxtin,Rexetin,Parogen)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy paroksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
238
69%

Nie
61
18%

Zaszkodziła
45
13%

 
Liczba głosów : 344

Re: ParoMerck

przez Venus 10 lip 2009, 19:33
Ja biorę Paro prawie miesiąc no i jest lepiej, ale są jeszcze paskudne momenty. Ataki jeszcze mi się zdarzają. Są pewne rzeczy, które mnie trochę niepokoją, ale niedługo skonsultuję to z moją lekarz.
Bla bla bla...
Offline
Posty
707
Dołączył(a)
22 lis 2008, 18:43
Lokalizacja
Z Wariatkowa :P

Re: Seroxat

przez miko84 10 lip 2009, 21:41
Ja też nie za dobrze wspominam czas z paroksetyną, ale także i z sertraliną. Jakbym się tak kiedyś miał czuć to chyba wolałbym się położyć w grobie i poprosić by mnie zasypali.
miko84
Offline

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez KasiaMi11 11 lip 2009, 07:26
Ojej Hanka no to mnie już załamałaś totalnie.Tym bardziej,że parę postów wyzej pisałaś ,że po 3 tyg.brania było juz ok.Współczuję bardzo wypadku.Bogu dziękować że nic poważnego się nie stało.Co do serotaxu i psychiatrów.Zanim zaczęłam go brać to konsultowałam tę decyzję u trzech psychiatrów.Każdy mówil ,że jest to zaje...e lekarstwo.Sek w tym że nikt ci nie zagwarantuje że akurat ty będziesz je prawidłowo tolerować.Co do odstawienia też juz w strachu pytałam ,że ponoć trzeba długo i że ma takie straszne skutki uboczne itd.Jedna pani doktor powiedziala mi krótko-że mogę go odstawić z dnia na dzień i nic mi nie będzie.W przyszły piatek idę na kontrolę do psych.który mi zlecił seroxat,pogadam z nim porządnie.Ja na razie nie mam czegos takiego jak euforia,ataki nerwicy mam dalej.Czasem są momenty że czuję się dobrze,ale nie wiem czy to zasługa serotaxu czy nie.Wzięłam dopiero 14 tabletkę .biorę w dni parzyste a więc co drugi dzień,ze względu na nudności.Ustapił mi ból głowy,nie pocę się już tak okrutnie.Chciałabym się napić z przyjaciółkam wódki,ale wiem że z seroxatem nie wolno.I trochę mnie to wkurza.No rozpisałam się jak durna,pozdrawiam.

Jakie serce taki lęk...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
11 wrz 2008, 13:13
Lokalizacja
Lublin

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Seroxat

przez miko84 11 lip 2009, 09:04
Euforia to chyba uczucie zarezerwowane dla leków działających na dopaminę, ale nie jest to uczucie, które powinniśmy za często czuć. Seroxat powinien sprawić, że będziesz się czuć normalnie, czyli bez lęków, po prostu dobrze. Wiecie kiedy ja się najlepiej w życiu czułem? To ciekawe, bo po odstawieniu ssri... Niektórzy tłumaczą to "dojściem" do głosu tłumionej przez eseseraje dopaminy. Po jakimś czasie wszystko się unormowało.
miko84
Offline

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez KasiaMi11 11 lip 2009, 14:47
Psychicznie to nawet jest u mnie jakby lepiej.Natomiast podłamuje mnie fakt że nadal mam objawy somatyczne.Czyli nadal utrzymuje się cięzki oddech,taki nie do końca,zdarzają się tachykardie i jakieś pobolewania w klatce,czasem boli mnie pod obojczykami,symetrycznie z dwóch stron,czasem centralnie za mostkiem.Staram się olewac to i nie panikować i chyba dzięki seroxatowi do wybuchu paniki nie dochodzi.ale czasem dochodzą do glosu myśli typu-jesteś naprawdę chora a oni cię leczą h..wie na co.No i mnóstwo wątpliwości,wtedy mam ochotę znowu się badać.I czasem to robię,dorabiam sobie jakieś badanie albo powtarzam po raz kolejny coś co już robiłam.Tak więc fizycznie jest nadal do niczego,zle się czuję i to rujnuje moja podbudowaną przez seroxat psychikę.

Jakie serce taki lęk...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
11 wrz 2008, 13:13
Lokalizacja
Lublin

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez isj 11 lip 2009, 19:39
14 tabletek to za mało, niedługo skutki uboczne leku powinny ustać. Daj seroxatowi szansę, jak dla mnie obok Efectinu najlepszy lek na rynku.
Samouczek neurologiczno-lekowy, ostatnia aktualizacja: 12.07.2009. Temat: SSRI-wstęp. Serdecznie zapraszam do lektury. Następna prezentacja: sertralina.

Yoyo, bring the condoms, I'm in room 203 50 Cent
Avatar użytkownika
isj
Offline
Posty
816
Dołączył(a)
18 gru 2008, 16:57
Lokalizacja
Z umywalki

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez KasiaMi11 12 lip 2009, 09:25
Dzięki Isj,znowu tchnąłeś we mnie nadzieję.A tak w ogóle mam do Ciebie małą sprawę.Ty chyba kiedyś pisałeś o czymś takim jak żoładek z maską kardiologiczną-możesz mi trochę przybliżyć temat.?Od razu dziękuję,pa.

Jakie serce taki lęk...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
11 wrz 2008, 13:13
Lokalizacja
Lublin

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez isj 12 lip 2009, 11:26
Jasne, że mogę :smile:

Nie żołądek z maską kardiologiczną, ale choroba refluksowa żołądkowo-przełykowa. Jej typowe objawy to np. pieczenie w gardle, zgaga, uczucie wracanie pokarmu, wymioty, kłopoty z przełykaniem. Ale nie dzieje się tak zawsze refluks ma swoje "maski", czyli objawy nietypowe dla tej choroby. Refluksowi często towarzyszy ból w klatce piersiowej, pieczenie zamostkowe, kłucie w okolicy koniuszka serca itd, a nawet kołatania. Z tego powodu czasem jest bardzo trudny do wykrycia, gdyż ktoś może nie mieć typowych objawów i zamiast do gastrologa biega po kardiologach i psychiatrach.

Jednak refluks nie może powodować zaburzeń psychicznych takich jak nerwica i depresja. Jeśli więc je masz, przyczyną nie jest choroba refluksowa, a właściwym lekarzem jest psychiatra.
Samouczek neurologiczno-lekowy, ostatnia aktualizacja: 12.07.2009. Temat: SSRI-wstęp. Serdecznie zapraszam do lektury. Następna prezentacja: sertralina.

Yoyo, bring the condoms, I'm in room 203 50 Cent
Avatar użytkownika
isj
Offline
Posty
816
Dołączył(a)
18 gru 2008, 16:57
Lokalizacja
Z umywalki

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez sadi31 12 lip 2009, 12:47
ej kochani bez popadania w skrajności proszę
ja biorę seroxat juz drugi miesiąc, drugie opakowanie,
serio jest dobrze, wiadomo ze chcielibyśmy być normalni bez leków ale puki co trzeba sobie jakoś pomoc
nie bójcie się tego leku, fakt czasem czlowiek czyje sie jakby mial euforie ale to efekt serotoniny, seroxat hamuje zwrotność serotoniny i dzięki temu w mózgu jej nie brakuje a serotonina to hormon szczęścia.
Jestem bardzo przewrażliwiony na punkcie leków i bardzo dokładnie poczytałem i wypytałem lekarza,
- pierwsze , seroxat nie uzależnia, organizm nie przywyka do dawek wiec spokojnie można go brać ( ja mam 20 mg i spokojnie daje rade)
- dwa samemu nic nie kombinować nie zwiększać i nie zmniejszać nie odstawiać bez porozumienia z lekarzem, wiem ze nerwicowcy uważają ze wiedza lepiej niz lekarze ale niestety tak nie jest
- jest to lek nowej generacji
- początki są masakryczne ale później jest ok
- lepiej czasem mieć stany euforyczne niż depresyjne - tak uważam
- pamiętajcie nerwice leczy sie głównie terapeutycznie , farmakologia to tylko pomoc
Avatar użytkownika
Offline
Posty
363
Dołączył(a)
25 maja 2009, 19:29
Lokalizacja
Warszawa

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez KasiaMi11 12 lip 2009, 16:12
Dzięki Isj.O ten żołądek to tak tylko pytałam.Pięc lat temu miałam zdiagnozowaną przepuklinę rozworu przełykowego,niewielką.Gastrologa odwiedzilam własnie z tytułu zaburzeń połykania.Teraz natomiast,miewam jakieś bóle w klatce,uczucie rozdętego nadbrzusza.Nie mam natomiast zgagi.Mam jakieś szarpania w śródpiersiu,kiedy np.gwałtownie się pochylę.Czasem gorzej mi jak się położę.Już sama nie wiem czy teraz też powinnam odwiedzic gastrologa,czy dac sobie na luz.Wszystko mnie juz wku...a i męczy.Pogubilam się w tym wszystkim,juz nie wiem które objawy są z glowy a które z ciała.Wiem jedno ciągle zle się czuję.Ta somatyka mnie poprostu przeraża :cry:

Jakie serce taki lęk...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
11 wrz 2008, 13:13
Lokalizacja
Lublin

Re: Seroxat

przez Grubcia 12 lip 2009, 18:20
Co do szkodliwosci seroxatu to nie przesadzajmy.Na leki to b.dobry lek,po co sie meczyc,jak mozna sobie pomoc.Kazdy musi trafic na swoj lek,co nie jest proste
Jednemu seroxat pomoze,innym nie i wtedy trzeba szukac innego leku seroxat nie uzaleznia,odstawilam z dnia na dzien i nic mi nie bylo
Grubcia
Offline

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez KasiaMi11 13 lip 2009, 12:42
Grubciu tak własnie mówiła mi pani psychiatra,że można odstawić z dnia na dzień.Objawy uboczne owszem miałam.Pisalam już-były to mega nudności aż do wymiotów.Jadłowstręt,bóle z tyłu głowy.Ale jak zaczęłam brać seroxat co drugi dzień,wszystko się wyciszyło.Teraz chciałabym tylko żeby ustapiły objawy fizyczne spowodowane nerwicą.

Jakie serce taki lęk...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
11 wrz 2008, 13:13
Lokalizacja
Lublin

Re: Seroxat

Avatar użytkownika
przez isj 13 lip 2009, 17:04
Idź do gastrologa, ból śródpiersia przy pochylaniu się może świadczyć o powiększonej przepuklinie (leczyłaś ją operacyjnie?), być może przepona Ci się przemieściła, w każdym bądź razie objaw ten nie pasuje do nerwicy.
Samouczek neurologiczno-lekowy, ostatnia aktualizacja: 12.07.2009. Temat: SSRI-wstęp. Serdecznie zapraszam do lektury. Następna prezentacja: sertralina.

Yoyo, bring the condoms, I'm in room 203 50 Cent
Avatar użytkownika
isj
Offline
Posty
816
Dołączył(a)
18 gru 2008, 16:57
Lokalizacja
Z umywalki

Re: ParoMerck

przez 19_latek 13 lip 2009, 17:41
Dostalem ten lek dzis jednak bardzo boje sie go brac. Bralem Fluanxol ktory dosc dobrze dzialal przeciwlekowo wiec nie wiem czemu mi go lekarka zmienila.

[Dodane po edycji:]

Kurde jednak chyba nie bede zazywal tego leku. Boje sie skutkow ubocznych np nudnosci bo mam do tego duze sklonnosci od dziieecinstwa. Jaki antydesperant z dzialaniem przeciwlekowym byscie polecili?
19_latek
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Ads [Bot] i 18 gości

Przeskocz do