LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy lit pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
9
69%

Nie
3
23%

Zaszkodził
1
8%

 
Liczba głosów : 13

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

przez Fress00 16 sie 2016, 19:10
Firletka Poszarpana napisał(a):A co tu taka cisza jak makiem zasiał?

-- 13 lip 2016, 18:40 --

Jestem w szpitalu juz 2,5 miesiąca. Miałam EW, pomogły. Jak je zakończyli wprowadzili z powrotem leki, tym razem duloksetynę 60mg i kwetiapinę 300mg. Po duloksetynie mi się pogorszyło, biorę ją już 3-ci tydz. Dodali mi więc parę dni temu pregabalinę i 2 dni temu LIT właśnie. Właściwie na siłę mi go wprowadzili, mimo że się nie zgadzałam, bo 3 lata temu go brałam prawie przez 1 rok i nie pomagał, a jedynie przytyłam 10 kg, spowodował niedoczynność tarczycy, mega trądzik i wypadanie włosów garściami. Dr na mnie nakrzyczała czy wolę dobrze wyglądać czy być zdrowa. Wolę mieć włosy, skórę bez pryszczy, akceptowalną wagę I BYĆ ZDROWA, no ale tego nie powiedziałam, bo mnie zagadała i po EW mam problemy z koncentracją i wysławianiem się.

Przy poprzednim braniu litu dodatkowo spadło mi ciśnienie, miałam bardzo niskie i stąd zawroty głowy. Po odstawieniu wszystko wróciło do normy.

Wita. Moja pani doktor powiedziała, żebym zastanowiła się nad litem, ponieważ fluoksetyna mnie zawiodła. Boję się skutków ubocznych, ale zgadzam się, że zdrowie jest najważniejsze! Nie da się jednak ukryć, że wygląd także wpływa na moje zdrowie psychiczne. Życzę Ci powodzenia i mam nadzieję, że będzie już tylko lepiej!
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
22 maja 2016, 23:47

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez Firletka Poszarpana 16 sie 2016, 22:38
Dzięki Fress00 bardzo za słowa otuchy. I jak tam, zaczęłaś brać lit?
Ja już wyszłam ze szp., poziom litu ostatnio był 0,6-0,7. Puchną mi po nim palce i łydki, aż do uczucia bólu-rozpierania, bardzo to niekomfortowe. Rano bardzo puchnie mi twarz. Z innych uboków słabe trawienie, bóle brzucha, a właściwie jelit, wzdęcia i refluks. No i po zwiększonym apetycie przytyłam już ok.4kg! w tak krótkim czasie, bardzo to dołujące. Musiałam również zwiększyć dawkę Eutyroxu na niedoczynność tarczycy, która zwiększyła się po licie. A psychicznie wcale lepiej się nie czuję, więc nie wiem czy warto go brać przy tych ubokach.
Pozdrawiam wszystkich "litowców".

-- 16 sie 2016, 22:41 --

Hej ewa3700! Co u Ciebie? Bierzesz ten niemiecki orotan litu? I jak samopoczucie? Mam nadzieję że lepiej, pozdrawiam.
Posty
66
Dołączył(a)
28 maja 2011, 13:07

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez Monster6 16 sie 2016, 22:49
Nie do mnie ale co tam wypowiem się.Brałem orotan litu(3 lata temu) w nadzieji że cuda się zdarzają i on coś ustabilizuję mój chad albo przynajmniej zapobiegnie manii albo przynajmniej w stanie mieszanym złagodzi objawy maniakalne.I co? I wielkie G.Jak bym jadł cukierki./
Musiałem brać po 6/8 tabletek by poczuć jakieś delikutaśne zmulenie.Czyli takie jak przy przedawkowaniu jakichkolwiek suplementów.Dlatego jeśli ktoś chcę węglan litu ten stosowany w psychiatrii zamieniać na orotan litu to odradzam.Tak naprawdę napić się wody mineralnej z minerałami i wyjdzie na to samo co branie orotanu litu.Bo to tylko suplement diety.
Całe szczęście że nie musiałem za niego płacić bo przy płatności się pojebali i przysłali prosto z Niemiec za darmo :D
Choroba afektywna dwubiegunowa typ I
''Odważni nie żyją wiecznie lecz ostrożni nie żyją w ogóle.''
Avatar użytkownika
Offline
Posty
967
Dołączył(a)
01 maja 2016, 17:52

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez Vengence 17 sie 2016, 12:10
Fress00, Firletka Poszarpana, Chorujecie na Chad dziewczyny?, jak nie to po co wam lit!?, no chyba, że macie myśli samobójcze, ponoć lit, je likwiduje.
"Nawet jeśli udało ci się wygrać bitwę, nie oznacza to od razu, że wygrałeś wojnę, depresja ma swoje nawroty"


ODSTĄPIĘ LEKI
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
2070
Dołączył(a)
14 lip 2015, 22:23

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez Firletka Poszarpana 17 sie 2016, 13:37
Dzięki bardzo Monster6 za wypowiedź, tak właśnie przypuszczałam że to lipa.
Posty
66
Dołączył(a)
28 maja 2011, 13:07

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez anka szklanka 18 sie 2016, 18:07
Biorę kilka lat (sama nie wiem ile dokładnie a nie chcę kłamać) 1250 mg, stężenie 0,6-0,7. Z efektów ubocznych pamiętam, że trochę więcej włosów było na szczotce i leciały podczas mycia, ale uspokoiło się mniej więcej po roku. Poza tym sk. ubocznych brak (ja chyba mam z tym szczęście bo po żadnych lekach nie tyję, nawet po depakine nie przybierałam na wadze, podczas gdy wiele osób się na to skarży).
Miałam większe problemy z manią niż z depresją + szybkie i gwałtowne przeskoki. Lit radzi sobie najlepiej.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
579
Dołączył(a)
27 sie 2015, 00:56

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

przez tensposobw 05 paź 2016, 13:20
działanie antydep lepsze od ssri? Ktoś porównywał?
Offline
Posty
21
Dołączył(a)
05 cze 2016, 10:01

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

przez one-half 10 paź 2016, 20:27
Jadlem to pare lat razem z lamotrygina i roznymi antydepresantami. Odstawilem w 2012 i nie zauwazylem wiekszej roznicy. Ciezki lek, jedzenie tego przez lata raczej odbije sie na zdrowiu. Ale ten lek niektorym ratuje zycie, z tym, ze chodzi glownie o osoby z ciezkimi maniami i hustawkami w wywiadzie. Jesli ne masz CHAD (zreszta nawet w CHAD lit wlacza sie dopiero wtedy, jesli inne stabilizatory nie przynosza spodziewanych efektow) i rozwazasz, ze moze to byc zamiennik dla SSRI, to tylko niedpowiedzialny psychiatra ci to przepisze.
Offline
Posty
350
Dołączył(a)
27 kwi 2012, 18:12

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez Carica Milica 25 paź 2016, 13:30
Od ponad trzech tygodni przyjmuję lit, zaczęto mnie nim karmić w klinice psychiatrycznej. Kilka miesięcy temu mój psychiatra mi zaproponował włączenie tego leku do jadłospisu chemicznego, ale się nie zgodziłam ze względu na konieczność robienia badań i mogące wystąpić skutki uboczne. Rękami i nogami się broniłam i postawiłam na swoim. Ale jak trafiłam na oddział, to do gadania nie miałam nic w kwestii farmakologii i musiałam zacząć brać ten lek. Ze skutków ubocznych, które zarejestrowałam, to częstsze oddawanie moczu i ręce mi się minimalnie trzęsą, poza tym nulla. Lit mi wyłączył myśli suicydalne i zahamował stany mieszane oraz huśtawki nastroju. :great:
Majaki wariata: Dziennik, który stracił równowagę
F31 Vatro hodaj sa mnom.
Lit 625 mg, kwetiapina 100 mg, kofeina trzy dawki dziennie.
Avatar użytkownika
Offline
III Miss Forum
Posty
2805
Dołączył(a)
01 cze 2015, 19:11
Lokalizacja
Pallati i ëndrrave

LIT / SOLE LITU / WĘGLAN LITU

Avatar użytkownika
przez WolfMan 25 paź 2016, 14:29
Carica Milica, Po wyjściu ze szpitala też przez kilka miesięcy zażywałem Lit i z oddawaniem moczu miałem podobnie,w dłuższym zażywaniu sytuacja wróciła do normy,z drżeniem rąk było podobnie-też się uspokoiło ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1162
Dołączył(a)
17 paź 2015, 23:52

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Przeskocz do