SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 23 lut 2014, 11:26
Nie wiem czemu tak jest, ale właśnie podobno najgorzej się leczy przewlekłe i mniej nasilone depresje. Myślę, że w ciężkich przypadkach zaburzona jest już dość mocno "chemia" mózgu i leki przeciwdepresyjne mają "łatwiej".

Twoja reakcja jest dość dziwna, być może masz jakąś alergię na ten lek, rozumiem, że próbowałeś różnych generyków sertraliny? Niektórzy są bardzo wrażliwi na leki typu SSRI i małe dawki mogą być ich jedynym wyjściem by brać ten lek. Z drugiej strony na miejscu lekarzy nie upierałbym się przy SSRI jeśli występuje taka mocna negatywna reakcja bo leki mają leczyć a nie pogarszać stan chorego. Jest sporo leków z innych grup które można spróbować gdy SSRI zawodzą. Nie każdy dobrze toleruje nawet największe zmniejszanie serotoniny - to powinno dać do myślenia, że być może to nie "braki" serotoniny leżą u podstaw choroby u tej osoby.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez lunatic 23 lut 2014, 11:30
Tak, po każdym zamienniku jest to samo, ale bóle stawów przy alergii?
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 23 lut 2014, 11:33
Może po prostu nie tolerujesz tego leku. Jeśli chcesz brać jakieś SSRI to escitalopram jest równie skuteczny co sertralina. Ja np. miałem mniej skutków ubocznych na esci w porównaniu do sertraliny. Też jestem bardzo wrażliwy na zwiększanie serotoniny - reaguję dość mocno skutkami ubocznymi które bardzo wolno ustępują ale ciągle się pewne utrzymują (najdłużej - 7 miesięcy brałem paroksetynę, drugi raz 5,5 miesiąca też paroksetynę, a tak to 12 tygodni escitalopram, teraz 12 tygodni sertralinę z mianseryną).
Ostatnio edytowano 23 lut 2014, 11:34 przez miko84, łącznie edytowano 1 raz
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez lunatic 23 lut 2014, 11:33
od 2 dni biorę 1/8 i jest beznadziejnie pod tym względem, wysypki jeszcze nie ma, ostatnio pojawiła sie przy połówce, przy mniejszych dwkach tylko bóle stawów, głowy, gardła i chyba wszystkiego co tylko mozliwe

-- 23 lut 2014, 10:34 --

musze SSRI chyba, wydaje mi sie ze one dzialaja jednak najlepiej na mnie pomijajac te fizyczne skutki uboczne
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 23 lut 2014, 11:35
Próbowałeś mirtazapiny? :pirate:
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez lunatic 23 lut 2014, 11:37
nie mam pojecia co zrobic, i tak sam niczego nie sprobuje bo poza paroksetyna i sertralina nie mam innego SSRI i musze sie zdac na to co lekarz zapisze, nie wiem czy do sertraliny jednak fluoksetyna nie byłaby bardziej zblizona jezeli chodzi o profil działania
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 23 lut 2014, 11:37
Jak nie brałeś fluoksetyny to warto spróbować, rzeczywiście działa inaczej niż reszta SSRI.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez lunatic 23 lut 2014, 11:38
pisałem Ci kiedys ze nikt nawet nie wspomniał o mirtazapinie wiec to jest chyba jakis lek ostatniego wyboru wg lekarzy

-- 23 lut 2014, 10:39 --

brałem fluo z 9 lat temu ale chyba nawet miesiaca nie było, pamietam tylko uboki w postaci lekkiej sennosci i zmeczenia, nie przypominam sobie zadnych bólów stawów, wysypek itp.

-- 23 lut 2014, 10:47 --

najdziwniejsze jest to ze jakis czas temu lekarz na brak energii proponował własnie fluoksetyne albo bupropion, dał w ostateczności bupropion, dziwne bo to tak jakby wg niego to były leki podobnie działające
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 23 lut 2014, 11:49
We wszystkich analizach i badaniach mirtazapina jest najskuteczniejszym lekiem przeciwdepresyjnym. Lekarze nie chcą jej przepisywać bo często powoduje tycie i dość duże przymulenie i senność przez pierwsze dni, dlatego sporo ludzi odstawia. Część lekarzy tak się przyzwyczaiła do SSRI że usilnie wpycha te leki wszystkim swoim pacjentom. Jeden lekarz powiedział otwarcie, że on leczy tylko jednym lekiem - escitalopramem. A co jeśli ktoś niezbyt dobrze na niego zareaguje? Rozumiem, że te leki są u wielu skuteczne oraz dobrze tolerowane ale lekarz powinien mieć sporo leków w swoim "arsenale" a nie przepisywać SSRI każdemu kto do niego przyjdzie.

Fluoksetyna u wielu powoduje zwiększoną energię przez jej działanie dopaminowe (przez inny mechanizm niż sertralina - antagonizm 5-HT2c).

Rozumiem, że SSRI powodują u Ciebie poprawę nastroju i innych elementów Twojej depresji dlatego chcesz je brać.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez lunatic 23 lut 2014, 11:55
SSRI działają u mnie na coś co teoretycznie jest trudne do wytłumaczenia, chodzi o stan fizycznego wyczerpania, uczucia silnego zmęczenia, z jakiegoś powodu lepiej sobie z tym radzą niż leki aktywizujace, pamietam ostatnie dwa lata na paroksetynie i nie było takiego uczucia wyczerpania, no ale było co innego dlatego ją odstawiłem, po miesiącu bez zadnych leków zacząłem coraz bardziej słabnąć, mimo ze poczatkowo po odstawieniu było lepiej niz na lekach, i to uczucie wyssania z energii jakimś cudem eliminują SSRI
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez CórkaNocy 23 lut 2014, 11:56
Psychotropka`89, brałam wcześniej 15 mg albo 22,5, ale teraz biorę najmniejszą dawkę usypiacza jaką mogę, czyli te 7,5 i zasypiam normalnie, bo muszę w tygodniu wstawać rano i wcześniej miałam z tym problemy i muliłam, a na tej dawce jest dobrze ;) chociaż apetytu coś nie ma, ale jak zasypiam dobrze na tej dawce, to jest ok
CórkaNocy
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez lunatic 23 lut 2014, 12:00
słyszałem gdzies takie stwierdzenie, ze długie podawanie SSRI powoduje, ze organizm sie rozleniwia i potem po odstawieniu są braki serotoniny spowodowane tym ze sie przyzwyczaił ze sztucznie się ją podnosi i sam nie potrafi potem jej wystarczająco produkować czy coś w tym rodzaju, ale nie wiem na ile to jest zgodne z rzeczywistością
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Psychotropka`89 23 lut 2014, 12:00
CórkaNocy, pytam, bo nie wiem jak w takim układzie będzie z Twoim libido. Mi 30mg mirty przywróciło ochotę na seks ale nie wiem jak będzie przy dawce Twojej. Ale ponoć nie u każdego przy sertrze zmniejsza się libido i tego Ci życzę. 8)
Wenlafaksyna 75mg
Relanium 2mg
Mirtazapina 15mg
Lamotriginum 25mg
Zolpidem 10mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1801
Dołączył(a)
16 gru 2010, 22:30
Lokalizacja
TaaaaaM...

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 23 lut 2014, 12:03
lunatic rozumiem. U mnie też SSRI powodują coś jak zwiększenie energii, ale nie jest to takie do końca "czyste". Jest takie pobudzenie, nakręcenie, wszystko robię szybko i nerwowo - wcześniej, gdy nie próbowałem innych leków uważałem to za lepsze niż uczucie "flaka" jakie miałem. Ale gdy wróciłem do sportów lub podczas jakiegoś fizycznego wysiłku widziałem wręcz pogorszenie energii powodowane przez te leki (głównie takie uczucie słabości i brak siły w mięśniach). Dopiero gdy spróbowałem samej mirtazapiny przez dłuższy czas (bo początkowo jest ogólne osłabienie i senność) to zobaczyłem co znaczy energia i siła mięśni. Na mirtazapinie wróciła mi kondycja i wydolność, wróciłem do chodzenia po górach (w jeden dzień zrobiłem nawet 25 km po górach), czułem taką siłę w mięśniach. Na forum jest trochę osób które zauważają podobną zależność - pogarszanie kondycji i wydolności po SSRI (nie mówię już o motywacji) a poprawę po mirtazapinie.
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Przeskocz do