SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Psychotropka`89 07 lut 2014, 18:09
miko84 napisał(a):Wiesz co, sporo osób ma silne objawy uboczne po tych lekach więc nie jesteś wyjątkiem :)

...Ja się do takich osobników zaliczam. Niestety. Pierwszy tydzień był okropny. Z domu nie wychodziłam. Drugi lepszy ale też bez rewelacji. Później już z górki, więc nie odstawiaj. Zaczekaj na rozkręcenie leku. Ja sama miałam ochotę cisnąć tym w piździet ale zacisnęłam zęby, przeczekałam i jest OK. Trzymam kciuki! :great:
Wenlafaksyna 75mg
Relanium 2mg
Mirtazapina 15mg
Lamotriginum 25mg
Zolpidem 10mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1800
Dołączył(a)
16 gru 2010, 22:30
Lokalizacja
TaaaaaM...

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 07 lut 2014, 18:34
Ale Ty bierzesz do tego wspomagacze więc Ci trochę łatwiej było.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez elfrid 07 lut 2014, 18:50
Tristitia napisał(a):Mam pytanie, od miesiąca mam nawrót nerwicy natręctw i nerwicy lękowej, praktycznie w ogóle nie śpię.
Lekarz przepisał mi Asertin, mam brać 50mg rano a potem większyć do 75mg. Biorę ten lek od tygodnia
i niesamowicie nasila mi wszelkie negatywne objawy. Jestem pobudzona, ale w taki nieprzyjemny sposób,
nie mogę się na niczym skupić, ciągła gonitwa czarnych myśli, lęki...W ulotce jest napisane, że objawy mogą
się czasem nasilać na początku stosowania, ale ja już nie mogę tego wytrzymać. Mam poprosić lekarza o
zmianę leku czy to może minąć??


Moim zdaniem sertralina w początkowym okresie jest bardzo lękotwórcza. Po około 3, 4 tygodniach objawy ustąpią i powinno być coraz lepiej. Jeżeli jest to kolejny lek SSRI, który nie pomaga, może warto spróbować leków z innej grupy. Np. trazodonu, doksepiny, mianseryny. Mają działanie sedatywne, więc łatwiej je wprowadzić i efekt może być lepszy. Poza antydepresantami również inne leki mają działanie przeciwlękowe np. gabapentyna, perazyna.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez madseason 07 lut 2014, 20:06
Od jakiegoś czasu mam zawroty głowy i lekkie poczucie nierealności (tak jakbym wypiła dwa piwa, choć jestem trzeźwa). od wtorku biorę setaloft i mam wrażenie, że to się pogłębia. czy to możliwe żeby w tak krótkim czasie zaczęło coś takiego się dziać? czuję się jakbym cały czas była "pijana" albo jakbym się ledwo co obudziła ze snu.
auf der verzweifelten Suche nach meinem wahren Selbst...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
814
Dołączył(a)
05 cze 2009, 20:41

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Psychotropka`89 08 lut 2014, 10:04
miko84, przez pierwszy okres <ok. miesiąca> nie miałam włączonej mirty i wcale fajnie nie było , pomimo benzo... :roll:

madseason , myślę, że mogą to być skutki uboczne. Ja miałam też zawroty głowy okropne, mdłości, słabo się czułam. Helikopter był najgorszy jak wstawałam z pozycji leżącej lub siedzącej na pionową. Od początku mi się zaczęło, od 1. dnia i trwało tydzień. W 2. tygodniu było coraz lepiej. Później już było OK.
Wenlafaksyna 75mg
Relanium 2mg
Mirtazapina 15mg
Lamotriginum 25mg
Zolpidem 10mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1800
Dołączył(a)
16 gru 2010, 22:30
Lokalizacja
TaaaaaM...

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 lut 2014, 10:08
No tak, mirtazapina czy mianseryna dość dobrze niwelują skutki uboczne SSRI.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez kasiunia1111 08 lut 2014, 13:42
Witam czytam forum juz od dawna mam pytanie biore sertlalin 50 jestem dopiero na 18 tabletce przez pierwszy tydzien niemoglam wstac z luzka teraz jest jako tako ale jestem strasznie spiaca mogla bym caly dzien przespac. Czy tez tak mieliscie i jak sobie radziliscie ?
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
08 lut 2014, 13:33

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Tańczący z lękami 08 lut 2014, 15:20
kasiunia1111, senność na tych lekach jest dość częsta. Ja to odczuwam trochę jak zmniejszenie pobudzenia i stresu, pewne odprężenie. Pamiętam, że będąc na paroksetynie przez wiele lat prawie codziennie robiłem sobie półgodzinne drzemki po pracy. Kawy akurat nie piję, ale z pewnością pomoże, jak również herbata. Poza tym ruch na świeżym powietrzu, np. spacer, aby dotlenić mózg, a jeśli jest zimno to tym lepiej ;)
paroksetyna 15mg, mianseryna 5mg
doraźnie: co będzie pod ręką
zaburzenia lękowo-depresyjne, nerwica
Posty
1369
Dołączył(a)
21 lis 2012, 14:22
Lokalizacja
Poznań

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez kasiunia1111 08 lut 2014, 17:39
Dzieki za odpowiedz tabletki mam przepisane na depresje i niepokoiło mnie to ze ze zamiast pobudzac do dzialania to raczej nic mi sie nie chce i tylko bym spala. Od jakiegos czasu mam tez lęki np boje sie zostac sama z dzieckiem w domu lub isc sama na spacer. Myslisz ze ten lek pomoze
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
08 lut 2014, 13:33

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez aptasia 08 lut 2014, 17:42
zadziwiające bo ponoć na sertralinie wiecej osob zali sie na bezsenność a nie senność. no ale... ja też należę do tych sennych :(
"balansuję wciąż pomiędzy pragnieniami zupełnej samotności, by czytać i pracować, a tak wielką potrzebą ludzkich gestów i słów."
Sylvia Plath
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1036
Dołączył(a)
05 gru 2013, 17:51
Lokalizacja
Warszawa

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez kasiunia1111 08 lut 2014, 17:48
Pierwsza noc tylko nie moglam spac a potem to juz tylko bym spala i spala ma przepisany na sen i lęki syrop promethazin ale po nim to juz calkiem jestem zmulona a mam dwulatka w domu i musze byc aktywna tak ze niewiem co robic.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
08 lut 2014, 13:33

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Popiół 09 lut 2014, 05:01
Około siódmego dnia na 100 sertraliny i 30 miansy dostałem czegoś w rodzaju hipomanii, pobudzenie i nagła poprawa nastroju, te leki działają ze sobą zupełnie inaczej, podobne doświadczenia miałem na wenlafaksynie z mirtą.

Poza tym libido spadło do zera absolutnego a przy orgazmie nie czuję prawie nic.
Rano odczuwam silny ogólny niepokój, lęk wolnopłynąy który z czasem przechodzi i pojawia się energia i lepsze samopoczucie.

Zobaczymy jak dalej potoczy się temat.
Na razie poranki do południa są mocno depresyjne.
Popiół
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez elfrid 09 lut 2014, 06:37
Popiół, to nie wróży nic dobrego.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 09 lut 2014, 09:44
Popiół bo to połączenie mocniej działa niż każdy z tych leków z osobna. Działa mocno przeciwdepresyjnie ale jak jesteś predysponowany to może wyzwolić manię/hipomanię.
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości

Przeskocz do