SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
205
59%

Nie
83
24%

Zaszkodziła
57
17%

 
Liczba głosów : 345

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez rinakata 14 gru 2013, 21:48
No i przeszłam z sertaliny na escitalopram po 4 miesiącach brania. Doszłam do 100 mg czekałam na efekty - były... ale nie takie jakie powinny być. Miałam mysli lękowe... i dziwnie się czułam momentami. Pamiętam gdy brałam 20 mg citalu po 4 miesiącach zapomniałam co to nerwica i lęki !!!!
wiec lekarz dał mi ESCITALOPRAM. Brałam go przed sertalina. 5 mg przez miesiąc ale nie czułam poprawy. Ale chyba też nasłuchałam się od kolezanek że po sertalinie sie chudnie i za wszelka cenę chciałam spróbować (oczywiście nie schudłam, troche pomogla w lękach ale nie tak jakbym chciała). Lekarz wrócił do escitalopramu (bo ponoc nowszy i lepszy od citalu). Mam dawkę zwiekszoną bo 10 mg. Dzisiaj wziełam 1 talbetke.
I to mozliwe że mam uczucia jakby odstawiennie sertaliny ??? Dziwnie takie drgawki momentami mam.
Wiem jak to jest podczas odstawiania pbo kiedys odstawiałam paro po roku.
Dziwnie... Mam nadzieje ze mozarin zacznie działać. Jak wy to widzicie ???
Przerzuć kartkę, zaryzykuj, bądź dziwakiem.........
Avatar użytkownika
Offline
Posty
238
Dołączył(a)
16 sie 2013, 01:10
Lokalizacja
The Republic of Poland

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Mianseryna 15 gru 2013, 00:08
Ja schodze ze 150mg na 50 i mam to samo, jakby prąd raził, z doświadczenia wiem, że przechodzi po jakis 2 tygodniach.
Offline
Posty
42
Dołączył(a)
10 gru 2013, 17:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez rinakata 15 gru 2013, 01:23
Mianseryna, No ja mam tak samo i miałam kiedyś. Tylko czy to mozliwe ?? I czy w ogóle można tak nagle przejśc z 100 mg sertaliny na 10 mg escitalopramu ???
Przerzuć kartkę, zaryzykuj, bądź dziwakiem.........
Avatar użytkownika
Offline
Posty
238
Dołączył(a)
16 sie 2013, 01:10
Lokalizacja
The Republic of Poland

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Mianseryna 15 gru 2013, 01:35
Jak lekarz tak zapisał to proste
Offline
Posty
42
Dołączył(a)
10 gru 2013, 17:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 15 gru 2013, 10:26
rinakata sertralina rzadko kiedy wykazuje jakieś skutki odstawienne, więc poza tymi prądami które występują na wszystkich SSRI nic się nie powinno dziać. To nie paroksetyna która przy odstawianiu lub dawać w kość.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 15 gru 2013, 10:31
W watku o Ami nikt mi nie odpowiada,wiec zadam pytanie tutaj.mogę?

mój lek jakby zaczął działać,ale jest ale...
on mnie pobudza,ale wcale nie,pozytywnie...wstaje zla,agresywna,wszystko mnie denerwuje!!!
serce mi wali i nie umiem sie uspokoić...dzis jest 10 dzien jak biore.
miko,przyjacielu:) powiesz mi cos na ten temat?
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 15 gru 2013, 10:38
Może początkowo Cię będzie pobudzać a z czasem to się poprawi. Zauważyłaś jakieś pozytywne działanie?
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 15 gru 2013, 10:47
Momentami jest pozytywnie,ale ten wkurw na caly swiat nie jest fajny,bo jak,sie,nakręcę,to juz nie mogę sie uspokoić i strasznie mnie telepie.
mowilam o tym lekarce,kazala brać dalej ta,sama dawke i do tego kazala mi brać lexomil ćwiartkę rano i wieczorem.

-- 15 gru 2013, 09:48 --

Taka zmiana nastroju,ale,rano wstaje,zawsze,zla i rozdrażniona...boje,sie,tych emocji,bo nad nimi nie panuje :(((

-- 15 gru 2013, 10:07 --

Bardziej chodzi mi o to,czy antydepresant na początku moze pobudzac agresywnie,nerwowo,a później ten nastrój ustabilizować...

nerwy chodza,mi juz,od ponad,miesiąca,wiec,są juz mocno zszargane
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 15 gru 2013, 11:17
Tak, może początkowo powodować takie skutki uboczne, które mogą z czasem minąć.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 15 gru 2013, 11:40
Moga??
a jak nie minal,tzn.ze lek zostal źle dobrany?i trzeba będzie zmienić?

ja nadal czuje sie otepiala,bez uczuć,chociaz czasem sie lapie na malym uśmiechu...
dalej bym tylko spala,nie chce mi sie z nikim rozmawiac,bo nie mogę sie,skupić i wszystko mnie wku......a
nie czuje sie po prostu sobą :(
kiedy mi to przejdzie?chlip

-- 15 gru 2013, 10:43 --

Leki tez jeszcze mam,szczególnie jak jestem sama...powracaja irracjonalne mysli...
ale jakby te leki sie wyciszają,jest ich jakby troche mniej...chyba ze zaczynam sie skupiać na sobie,uhh,wtedy jest gorzej...
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 15 gru 2013, 11:44
Tak, jeśli nie minie ta agresywność i drażliwość po dłuższym stosowaniu tzn. że lek jest źle dobrany. W takim przypadku lepsze byłyby leki typu SSRI (serotonina łagodzi drażliwość i agresję, a leki blokujące receptory serotoninowe i zwiększające noradrenalinę mogą ją zwiększać), a Twoja reakcja na sertralinę mogła być spowodowana zbyt wysoką dawką jak na początek (są też inne, bardziej łagodne leki z tej grupy - polecam szczególnie escitalopram).

Ale na razie bierz jak lekarz zalecił. 10 dni to stanowczo za krótko by wyrokować czy lek działa czy nie.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 15 gru 2013, 12:25
no to w takim tempie ja sie uzaleznie od benzo.
wczoraj wzielam jedna,troche pomogla na to napiecie,na ta agresje.
niedobrze sie z tym czuje :(
biore leki,jak lekarz przykazal,kurcze,ale cos czuje,ze ta nerwowosc i agresja mi nie przejda
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 15 gru 2013, 12:33
Nie dowiesz się jak nie sprawdzisz. Benzo możesz brać przez miesiąc, tak więc spokojnie.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez marinka-21 15 gru 2013, 13:06
Ja juz jestem prawie trzy tygodnie na dawce 50mg jest lepiej chodze tam. Gdzie jeszcze dwa tygodnie temu bym nie potrafila tam pojsc ,

miko84 wlasnie te dziwne prady jak wy to odczuwacie ?bo ja w okolicy serca ,takie dziwne uczucie
Offline
Posty
152
Dołączył(a)
18 lis 2013, 18:58

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 13 gości

Przeskocz do