SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
199
60%

Nie
77
23%

Zaszkodziła
56
17%

 
Liczba głosów : 332

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 gru 2013, 11:08
Różne mogą być objawy i musisz to wytrwać albo znowu odstawić i zmienić lek (miałaś złą reakcję na SSRI to lekarka zmieniła Ci na lek z innej grupy).
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 08 gru 2013, 11:15
A kiedy będzie wiadomo,ze lek trzeba odstawić,ze nie pomaga,a szkodzi?
i te okropne zawroty Glowy...wczoraj jakoś sie trzymalam,a dzis znowu dol,ze nigdy z tego nie wyjdę,ze zawsze będę,sie,tak czula,uczucie beznadziejności,żadnego celu i do tego drętwieje mi tez,twarz
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 gru 2013, 11:17
smutna82 jeśli te skutki uboczne będą się utrzymywały dłużej niż tydzień to powinnaś się skontaktować ze swoją lekarką, ale musisz wytrwać, innego wyjścia nie ma, bo najgorsze są pierwsze dni.

Skutki uboczne powinny minąć po paru dniach, do tygodnia, ale pozytywne działanie leku zaczyna się gdzieś po ok 2 tygodniach dopiero.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 08 gru 2013, 11:20
To akurat mi lekarka mowila,ze lek zacznie działać okolo 2 tyg po przyjęciu...wiem tez,ze objawy moga sie pogorszyć,na początku..mam dzis w sobie taka panikę :(
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 gru 2013, 11:25
Musisz wytrwać bo inaczej nie sprawdzisz czy lek podziała na Ciebie.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 08 gru 2013, 11:27
Kurcze,jak nie podziala,to znowu nowe leki i nowe przyswajanie,przeciez od tego mozna dostać jeszcze większej depresji i nerwicy.
a jak ty sobie radziles na początku?
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez marinka-21 08 gru 2013, 11:35
miko84 moze rzeczywiscie poprosze lekarke ale to juz po nowym roku zeby mi przepisala mirtrazapine moze rzeczywiscie czas na jakas zmiane ,najgorzej jak sie przeczyta na forum jakies niezbyt dobre opinie o danym leku to juz sie czlowiek zniecheca ,a to dziwne taki drogi lek a jeszcze moze miec niekorzystny wplyw na wtrobe:-)
Offline
Posty
152
Dołączył(a)
18 lis 2013, 18:58

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 gru 2013, 11:39
smutna82 ciężko mi zawsze jest przy wprowadzaniu leku, ale staram się zacisnąć zęby i wytrwać bo dobrze wiem, że nie ma innego sposobu na sprawdzenie czy dany lek na Ciebie działa. Np. zawsze jak zaczynałem brać SSRI to miałem mocne nasilenie lęku i pobudzenie, zwiększenie potliwości i nerwowości. Dla odróżnienia jak zaczynałem brać mirtazapinę to miałem senność i osłabienie. Ale wszystkie te skutki uboczne mijają po paru dniach, do tygodnia (czasami trochę dłużej, ale u mnie wszelkie zmiany wymagają więcej czasu).

Zawsze przy wprowadzaniu nowego leku kładę się spać wcześniej niż normalnie, czasami nie jestem w stanie nic robić tylko się kładę. Nie jest to proste, ale nie ma niestety innego sposobu jak to przetrzymać, przetrwać, bo tylko czas pomaga w tym przypadku.

marinka-21 no valdoxan to lek o innym mechanizmie działania, i jak jakaś firma stworzy taki lek to tylko ona może go produkować przez ileś tam lat (ma patent). Dopiero po tym czasie inne firmy mogą robić tzn. generyki i wtedy te leki są tańsze. Nie wiem czy ten negatywny wpływ na wątrobę jest u wszystkich i czy jest on taki mocny, w końcu lek został dopuszczony na rynek. Mnie głównie blokuje cena - nie stać mnie na ten lek.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez smutna82 08 gru 2013, 11:56
O to to to miko.
tez nie dam rady nic robic,tylko leżę ...
nie dam rady nawet myśleć...
ten mój antydepresant ma dzialac zamulajaco?i czy on caly czas tak zamulajaco będzie dzialal???
czy sie unormuje i przestanie mnie tak mulic...
citalopram 40 mg---> 9 styczen
Avatar użytkownika
Offline
Posty
388
Dołączył(a)
04 gru 2013, 16:42

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 gru 2013, 11:58
smutna82 na tym połączeniu co biorę miałem tak mocne nasilenie lęku początkowo, że wszystkiego się bałem, a teraz już jest dużo lepiej.

Ten Twój lek tylko początkowo tak będzie działał, po paru dniach to wszystko przejdzie. Będzie miał działanie uspokajające ale nie będziesz się czuła tak jak teraz.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Psychotropka`89 08 gru 2013, 12:04
smutna82 , wiem przez co przechodzisz i mimo, że jest to bardzo nieprzyjemne, to jest to... normalne. U mnie pierwszy tydzień na sertralinie był okropny. Lęki, zawroty głowy, raz zimno, raz gorąco, poty, potworne mdłości, biegunka, niemoc, osłabienie... Przez tydzień z łóżka prawie nie wychodziłam, bo był "helikopter". :evil: Ale zacisnęłam zęby i postanowiłam wytrwać. W 2. tyg zdarzały się gorsze dni ale już było coraz lepiej.
Więc ja też radziłabym Ci zawziąć się w sobie i przetrwać, to naprawdę mija! :smile:

Odpowiadając na Twoje pytanie, tak, mnie też sertralina na początku mega spowalniała, zmulała, byłam smutna, bez życia. I nie, nie będzie to trwało wiecznie. Po ok. tygodniu będzie lepiej.

Głowa do góry i trzymam kciuki! :D :great:
Psychotropka`89
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez marinka-21 08 gru 2013, 12:04
miko84 mirtazapina jest do stosowania przewleklego czy jak to jest?
Offline
Posty
152
Dołączył(a)
18 lis 2013, 18:58

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 08 gru 2013, 12:28
Jest, a czemu by miała nie być? Są ludzie którzy stosują ten lek latami.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez marinka-21 08 gru 2013, 12:38
Nie wiem ,pisales ze musisz pobrac przynajmniej 4tyg :-)
Offline
Posty
152
Dołączył(a)
18 lis 2013, 18:58

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ernest00 i 26 gości

Przeskocz do