SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
200
60%

Nie
78
23%

Zaszkodziła
56
17%

 
Liczba głosów : 334

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 24 lis 2013, 22:34
rinakata


A jaka bylas przed sertralina?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez rinakata 24 lis 2013, 22:51
Słyszałam że po mianserynie się tyje a ja nie mogę przytyć. Trochę mam dośc leków bo doszły mi jeszcze codziennie z rana leki na tarczyce:/
Kiedyś brałam citalopram - pomógl mi, bylo ok, później nerwica wróciła - i znów citalopram i też działał świetnie.
A na sertalinie czuję sie jak robot bez uczuć. Nic nie chce mi się robić i wisi mi wszystko. Dosłownie czasem na wszystko mam dosłownie wy*bane. A nie chce tak.
Przed braniem czułam się źle na tyle ze płakałam czesto, czułam lęk, mega mocny, ale czuję go nadal, jednak ta obojętnośc chyba jest mocniejsza.... .nie chce tak się czuć...
Brałam też 4 lata temu paroksetyne. Ale bardzo po niej przytyłam ale pomogło. A tak jak mówiłam, przytyć nie mogę, więc jakie jeszcze s,a leki którew mogą mi pomóc ??? bo na prawde czuje że 100 mg jest dla mnie za dużą dawką, a co dopiero więcej. Nie chce czuc sie jak naćpana.
Przerzuć kartkę, zaryzykuj, bądź dziwakiem.........
Avatar użytkownika
Offline
Posty
238
Dołączył(a)
16 sie 2013, 01:10
Lokalizacja
The Republic of Poland

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Popiół 24 lis 2013, 23:05
No a na paroksetynie nie czułaś się jak robot? piszesz że Ci pomogła a na tym leku tym bardziej powinnaś czuć się jak "robot" bo jest jeszcze silniejsza od sertraliny i citalopramu.
Wiesz, za te objawy które opisujesz może być winna depresja a nie lek. Po zwiększeniu dawki sertraliny musisz poczekać ze 3 tyg i dopiero oceniać.
Popiół
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez rinakata 24 lis 2013, 23:20
Pamiętam tyle, że paroksetyna wyciągnęła mnie z bardzo silnej depresji i nerwicy lękowej, więc w tamtym czasie nawet uczucie ''bycia robotem'' sprawiało mi radość bo choćby mogłam się umyć, wstać z łożka, wyjść do sklepu. Teraz az tak źle nie było. Straszne leki. Może faktycznie poczekam jeszcze z jakiś czas, bo 100 mg zaczelam brac w sumie to chyba nawet jakoś pare dni temu, wcześniej od 4 miesięcy 50 i 75..
Zastanawia mnie jaka to róznica np. że 20 mg citalopramu bardziej mi pomogło niż 50/75/100 mg sertaliny????ilośc właśnie mg mnie przeraża i zastanawia jaka to róznica
Przerzuć kartkę, zaryzykuj, bądź dziwakiem.........
Avatar użytkownika
Offline
Posty
238
Dołączył(a)
16 sie 2013, 01:10
Lokalizacja
The Republic of Poland

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez oluska39 25 lis 2013, 00:41
Rina...piszesz,ze jestes jak bez uczuc. Ciebie to męczy...a ja chciałam takiej reakcji.Miałam dosc tego,że przejmowałam sie całym światem.Ładowałam do głowy głupoty,pozniej mysli robiły swoje...koszmar nie zycie. Teraz? tumiwisizm .Jednak dla bliskich jestem nadal człowiekiem.Nawet gdy pytałam o to swoejgo psychiatre,to powiedział mi,ze niestety ale trzeba pracowac ze sobą i nad sobą.
Ja np. nie moge podwyzszyc dawki bo uboki nawracają ,więc jade na 30 kroplach :mrgreen:
Najlepsze jest to,ze są efekty i to bardzo dobre stosowania leku.Jak już bliska osoba mi mówi,ze jest inaczej to musi działac.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
40
Dołączył(a)
26 sie 2013, 23:10

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez rinakata 25 lis 2013, 00:53
oluska39, ja mialam podobnie, ze wszystkim sie przejmowałam, ale jak mówisz - tumiwisizm - nie podoba mi się bo krzywdze osobe ktora mnie kocha..... unikam spotkan etc. ogolnie jestem wyssana z emocji. ale stwierdzilam ze poczekam ze 2 tygodnie na tej setce i jak dalej bede sie czuć dziwnie nabuzowana to zmieni na citronil i juz :):):)
Przerzuć kartkę, zaryzykuj, bądź dziwakiem.........
Avatar użytkownika
Offline
Posty
238
Dołączył(a)
16 sie 2013, 01:10
Lokalizacja
The Republic of Poland

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez spiderman 25 lis 2013, 01:22
Popiół napisał(a):Wiesz, za te objawy które opisujesz może być winna depresja a nie lek. Po zwiększeniu dawki sertraliny musisz poczekać ze 3 tyg i dopiero oceniać.


I to jest bardzo trafna uwaga. W sumie skąd pewność, że te wszystkie dziwne objawy, które macie, to skutki uboczne leku?! To wbrew pozorom wcale nie jest takie oczywiste.
Sertralinie trzeba dać czas i nie rezygnować zbyt szybko jeśli już się zaczęło ją brać. Takie jest przynajmniej moje zdanie na chwilę obecną, czyli po 3 tygodniach na dawce 100mg. Tyle, że mnie akurat wszelkie skutki uboczne omijają szerokim łukiem, więc mogę sobie spokojnie brać dalej. Btw... czy jest tu w ogóle ktoś na tym forum, komu leczenie też przebiega w sposób powiedziałbym... normalny i nieuciążliwy, czyli bez żadnych dziwnych jazd?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
41
Dołączył(a)
21 paź 2013, 15:36

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 25 lis 2013, 01:24
Na 10 osob znajdziesz 1 co tylko dobitnie pokauje jak niedoskonale jest te cale leczenie..
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez ladywind 25 lis 2013, 01:25
W przypadku OCD jeszcze jest tak , że na pełne rozkrecenie się leku bardzo czesto czeka się najmniej 4 miesiące a jakakolwiek poprawa nastroju następuje dopiero po pół roku brania danego leku w przypadku mężczyzn i 12 miesięcy w przypadku kobiet . Tak przynajmniej wynika z badań .
I najlepiej sprawdzają się trojpierscieniowce jak i wysokie dawki SSRI solo lub w polaczeniu z innym lekiem.
Festiwal psiego mięsa? Tak. Podpisując petycję wzrasta szansa na zaprzestanie tego mordu https://secure.avaaz.org/pl/stop_the_pu ... 52&v=76652
Offline
Posty
7568
Dołączył(a)
02 lut 2012, 21:32

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez liliana.222 25 lis 2013, 02:14
Witam

Chcialam sie podzielic moimi objawami po Sertralinie przepisanej na depresje. Wzielam 2 tabletki po 50 mg i na tym koniec!!Nie spalam przez 2 noce i dwa dni , gdy w konc udalo mi sie usnac, sen trwal zaledwie 2 godziny. Czulam sie jak na 'speedzie' , i mialam uczucie euforii, co nie bylo takie zle ale z bezsennoscia nie da sie normalnie funkcjonowac. Poza tym uczucie goraca na twarzy, i bolaly mnie bardzo miesnie woko oczu, oczy zrobily sie takie wielkie i jeszcze miesien w kolanie ciagle mi skakal. Po odstawieniu po 2 dniach doszlam do siebie. Mam kolejna wizyte w czwartek. ciekawa jestem co dostane tym razem.
P.S zgadzam sie z osobami ktore twierdza ze po paroksetynie sie tyje. Ja z 54 kilo przytylam do 68 w ciagu zaledwie roku. O dziwo wszystko zrzucilam w ciagu 5 miesiecy od odstawienia leku. Paroksetyna jest rzeczywiscie dobra na leki, ale oslabia dosc mocno i zaburza emocje. Jak ja odstawilam po okolo 7 miesiacach zazywania, to byla najlepsza decyzja jaka moglam podjac. Kwiaty zaczely pachnac na nowo a jedzenie mialo smak.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
25 lis 2013, 02:02

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Reiben 25 lis 2013, 02:20
liliana.222, źle, że odstawiłaś i pewnie lekarz powie to samo, tak niestety jest z tymi lekami, a z tego co tu czytamy to na kobiety dodatkowo wpływają jeszcze negatywne fizyczne objawy. Wiem, że ciężko ale dobrze byłoby przetrwać te uboki choćby w łóżku przez tydzień albo i dwa na zwolnieniu.
Reiben
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Reiben 25 lis 2013, 02:20
double usunac
Ostatnio edytowano 25 lis 2013, 02:20 przez Reiben, łącznie edytowano 1 raz
Reiben
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez NieznanySprawca 25 lis 2013, 02:20
liliana.222, zmniejsz dawkę, dla mnie taka petarda na wejściu jest osobiście dobrym prognostykiem, może działanie się ustabilizuje na mniejszej dawce po paru dniach/tygodniach.
NieznanySprawca
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez liliana.222 25 lis 2013, 02:37
Milo mi , ze odpisaliscie na moj post. Bardzo fajne uczucie , kiedy ktos sie mna interesuje :)

Przypuszczam ze lekarz moze sie zdziwic moja decyzja ale ja juz zyje z depresja 3 lata i wiele lekow przerobilam, czekajac az zadzialaja albo uboczne skutki pojda w dal. teraz juz nie mam sily przechodzic przez to ponownie. Przez ostatnie 7 miesiecy nie bralam zadnych lekow (depresja byla przez ten caly czas, raz lepiej raz gorzej) - tak mnie do tego zniechecila paroksetyna- ale ostatnio lekarz w nowym miejscu zamieszkania mnie przekonal, ze warto. w koncu dalam sie namowic. Jestem chetna sprobowac cos innego ale sertralina ma jak dla mnie za duzo skutkow ubocznych.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
25 lis 2013, 02:02

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], klaudi i 39 gości

Przeskocz do