SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez freda 29 sie 2013, 12:10
elfrid to fakt,początki z paro są trudne.daj znać jak sertra działa na lęk przewlekły,bo u mnie to jest najgorsze-od rana do popołudnia lęk.paro dobrze się tu sprawdza :D
A już myślałam,że ją pokonałam...
Offline
Posty
915
Dołączył(a)
27 sty 2013, 17:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 29 sie 2013, 12:26
CórkaNocy tak, wenla podobnie jak SSRI powinna z czasem uregulować sen.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez CórkaNocy 29 sie 2013, 12:43
miko84, a po jakim mniej więcej czasie brania? bo jak brałam poprzednio pół roku wenlę to w ciągu tego pół roku nie wyregulowała mi snu ani trochę :/ teraz bardzo bym chciała
a o której powinno się ją brać? ja biorę koło 10, wstaję parę minut po 9 i nie wiem czy nie za późno jej biorę, ale na czczo też nie będę jej łykać
CórkaNocy
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 29 sie 2013, 13:11
W ciągu pół roku powinna uregulować... nie wiem o której najlepiej, z wenlą nie mam doświadczenia.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez CórkaNocy 29 sie 2013, 13:33
miko84, ale mi chodzi też o podobne leki ssri typu fluo czy sertra, skoro tego nie brałeś, o której brałeś tamte leki? o ktorej się je powinno brać żeby regulowały sen?
CórkaNocy
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez pmjdp 29 sie 2013, 13:53
witajcie,

jestem tutaj nowa, ale przeczytałam część wcześniejszych postów oraz ulotki do lekarstw, i mimo to mam do Was pewne pytania.
od ponad tygodnia leczę się sertraliną, którą przepisał mi lekarz specjalista (dawka 100 mg) i jest to mój pierwszy lek (wcześniej się nie leczyłam).
nie wiem, czy to był dobry pomysł, bo oprócz tego, że rzeczywiście jestem spokojniejsza, mam dużo efektów ubocznych, tzn.:
1) gdy biorę ją rano - cały czas chce mi się spać i ziewam co 5 minut, a wieczorem i tak nie mogę zasnąć,
2) gdy biorę ją wieczorem - jeszcze bardziej nie mogę zasnąć,
3) gdy budzę się rano, mam dreszcze i trzęsę się z zimna do tego stopnia, że zgrzytam zębami,
4) w ciągu dnia ciągle jest mi zimno, zwłaszcza w stopy i plecy, więc muszę się cieplej ubierać,
5) niezależnie, kiedy ją biorę, mam poszerzone źrenice, światłowstręt, ból gałek ocznych, ból głowy, znaczne zaburzenia koordynacji ruchowej i drżenie dłoni,
6) sertralina stępiła PMS, na który cierpię, ale pogorszyła dotkliwe bóle miesiączkowe, na które cierpiałam już wcześniej.
mam też wrażenie, że nie przeżywam żadnych emocji tak na 100%, że niewiele do mnie "dociera", że stałam się mniej rozmowna, mniej towarzyska i że w ogóle nie mam potrzeby kontaktu z ludźmi.
są to uciążliwe efekty, które nie pomagają mi wrócić do mojego wcześniejszego stanu.

nadmieniam, że powodem, dla którego zdecydowałam się udać do specjalisty, były takie dolegliwości, które pojawiły się niedawno, jak kłopoty z zasypianiem w tygodniu (do ok. 5:00 nad ranem nie mogłam zasnąć), potem cały dzień byłam zmęczona i podenerwowana (a z kolei w sobotę spałam po 9-10 godzin), większa nerwowość i napady złości, obniżony nastrój (uzasadnione, ponieważ ostatnio wiele przeszłam), lęki i niepokój, oraz ta dolegliwość, na którą cierpię odkąd pamiętam, ale wcześniej jej nie leczyłam - zaburzenia obsesyjno-kompulsywne.
specjalista określił moją przypadłość jako zaburzenia adaptacyjne połączone z depresją reaktywną i zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi i przepisał właśnie sertralinę. dodał, że jego zdaniem są to dolegliwości przejściowe, które po jakimś czasie ustąpią i zalecił psychoterapię.
generalnie, to jestem dobrej myśli, ale po stosowaniu sertraliny boję się, że zostanę psychopatą, bo jak tak dalej pójdzie, nie będę zdolna odczuwać żadnych emocji...

i tutaj moje pytania:
1) jak można niwelować te efekty uboczne? czy jest na to jakiś naturalny sposób?
2) czy te efekty uboczne miną, tzn. czy mój organizm przystosuje się do leku?
3) jeśli efekty uboczne same nie miną, to czy są na to jakieś leki, które nie wchodzą w interakcje z sertraliną i które są bezpieczne?
4) jak mniej więcej będzie wyglądać poprawa (tzn. za ok. 3 tyg.)?

mój specjalista jest teraz na urlopie, więc nie mogę się go poradzić. byłam u innego i ten na bezsenność przepisał mi klorazepat (dawka 5 mg). po nim nie mam problemów z zasypianiem, ale na drugi dzień strasznie boli mnie głowa. czy to normalne? czy to bezpieczne połączenie substancji czynnych?
Ostatnio edytowano 29 sie 2013, 13:54 przez pmjdp, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
29 sie 2013, 13:29

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 29 sie 2013, 13:53
Ja brałem zawsze rano przy śniadaniu, nie jest ważna pora brania przy tych lekach bo one z czasem powinny regulować sen, przynajmniej wg teorii.

pmjdp czas który bierzesz jest za krótki by ocenić działanie leku. To co odczuwasz to pewnie efekty uboczne które powinny minąć z czasem. Jedynym wyjściem jest to przetrwać. Jeśli po dłuższym czasie coś będzie Cię nadal męczyć na tym leku tzn. że jest źle dobrany i lekarz go pewnie zmieni. Ale na razie musisz przetrwać.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez pmjdp 29 sie 2013, 14:15
miko84 napisał(a):pmjdp czas który bierzesz jest za krótki by ocenić działanie leku. To co odczuwasz to pewnie efekty uboczne które powinny minąć z czasem. Jedynym wyjściem jest to przetrwać. Jeśli po dłuższym czasie coś będzie Cię nadal męczyć na tym leku tzn. że jest źle dobrany i lekarz go pewnie zmieni. Ale na razie musisz przetrwać.


wiem, że to za wcześnie, żeby ocenić działanie leku i go nie oceniam, a moje pytanie dotyczyło dokładnie efektów ubocznych leku - czy jest jakiś sposób, żeby sobie z nimi poradzić albo je zmniejszyć?
to jest bardzo uciążliwe i frustrujące, bo np. już 3 razy w ciągu 5 dni zatrzymała mnie policja i kazała dmuchać w alkomat (byłam wyłącznie na sertralinie), bo jadąc na rowerze miałam takie same zaburzenia równowagi, jak pijany rowerzysta.
efekty uboczne uniemożliwiają mi dotychczasowe funkcjonowanie. i to mnie martwi.
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
29 sie 2013, 13:29

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 29 sie 2013, 14:27
Nie ma innego sposobu jak to przetrwać. Lekarz mógłby zapisać jakiś lek który by to niwelował ale jak piszesz Twój lekarz jest na urlopie, więc nie ma innego wyjścia jak przetrzymać. Być może dawka na której jesteś jest zbyt wysoka dla Ciebie jak na początek, ale o tym zdecydował lekarz.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Dżejmson 29 sie 2013, 17:55
Wielka klapa jest na samej sertralinie. Z miansą było świetnie, dużo energii do życia, a teraz nie mam sił na nic. Ta obserwacja pod kątem chad wydaje mi się jakaś lipna i chyba profilaktyczna. Na 45 mirty i 225 wenli miałbym niezłą hipomanię, a i tak była anhedonia, brak chęci do czegokolwiek. Przynajmniej lamotryginę mam refundowaną... Może będę mógł wrócić do miansy, bo to naprawdę świetny lek.
Dżejmson
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 29 sie 2013, 18:33
Dżejmson zawsze możesz mienić lekarza ;) Miałeś nasilenie lęków na początku brania mianseryny i sertraliny? Po jakim czasie zadziałało to połączenie na anhedonię i czy początkowo nie miałeś jej nasilenia?
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez elfrid 29 sie 2013, 18:38
Dżejmson, też mi się wydaje że to na wyrost ten Chad i najpierw powinieneś zmniejszyć dawkę do 50mg sertraliny i 30mg sertraliny. Lamo nie doda Ci energii. I fakt na 225mg wenli i 45 mg mirty z chadem to latałbyś po orbicie

-- 29 sie 2013, 18:39 --

freda, dam znać jak się sertralina sprawdziła u mnie
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Dżejmson 29 sie 2013, 19:40
miko84, ja uważam, że mój lekarz jest bardzo dobry i chcę przy nim zostać ;) Nawiasem mówiąc bywa, że lekarze na wyrost wpisują w papiery diagnozy, żeby ułatwić pacjentom pewne kwestie, rozumiecie ;) A co do nasilenia lęków, to miałem je tylko w pierwszym tygodniu. Nie miałem tego przy zwiększaniu dawki. Za to nasilenie depresji owszem, nawet w bardzo dużym stopniu. Czeka mnie jeszcze pewnie zwiększenie dawki do 150, dla własnego bezpieczeństwa zrobię to powoli, różnie to bywa.

elfrid, lamo nie doda mi energii, ale biorąc pod uwagę mój obecny stan jak chodzi o depresję, cenię sobie chwilę, w których po prostu jestem spokojny i mam stabilny nastrój. Najgorsze nawet lęki, moim zdaniem, są niczym w porównaniu do depresji. Lubiłem ten stan na sertralinie i miansie, gdy nie odczuwałem depresji. Przy nasileniu depresji mam gonitwę myśli, a gdy nastrój się poprawi, jestem spokojny jak dziecko i mogę się zająć codziennymi sprawami. Więc nawet mogę mieć wielkie lęki, jeśli tylko depresja nie będzie dawała popalić.
Wybaczcie chaos panujący w moich postach ;)
Dżejmson
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 29 sie 2013, 19:55
Ile czasu miałeś to nasilenie depresji??
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 17 gości

Przeskocz do