SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez beladin 04 kwi 2013, 14:38
elfrid, Cały czas piszesz o skutkach ubocznych, które się odczuwa zanim lek zacznie działać jak należy. Gdyby to szło w tą stronę nikt o zdrowych zmysłach by tego leku nie brał, bo niby po co miałby się katować.

miko84, Te objawy przejdą.
beladin
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez elfrid 04 kwi 2013, 21:08
miko84, no to połączenie sertraliny z mirtazapiną powinno być optymalnym rozwiązaniem.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Popiół 05 kwi 2013, 01:17
Już brakuje mi sił na walkę z tą rujnującą życie chorobą, po odstawieniu paro i sulpirydzie była fajna poprawa na nie całe 2tyg. Teraz jestem 7 dzień na sertralinie i ok 2 dni temu wróciła silna depresja, kompletny brak energii, uczucie ciągłego zmęczenia, ból psychiczny i lęk.
Myślę że nie potrzebnie mi lekarz kazał zrobić przerwę miedzy paro a sertra, mogłem od razu przejść na sertraline, może szybciej by zaskoczyła.
Popiół
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 05 kwi 2013, 11:10
Popiół musisz wytrwać, sertralina to dobry lek ale zauważyłem, że dość długo się wkręca...
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez umpalumpa 05 kwi 2013, 13:33
miko84 Długo to znaczy ile? W Twoim przypadku jak to wyglądało mógłbyś napisać?
Ja zaczynałem 3 tygodnie temu od dawki 25mg. Miałem mocne uboki na początku, teraz jestem na 75 mg uboki mi przeszły ale czuję niepokój i spięcie mięśni oraz od czasu do czasu taki mocny napadowy lęk. Nie mogę się skupić i boli mnie głowa dużo też śpię. Mam też problem z żołądkiem zaczeło mi się w w nim 'przelewać' i mocna produkcja gazów nie wiem czy to nasilenie objawów jelita drażliwego spowodowane nerwicą czy co?
Czy taki powinien być 'scenariusz' dla zoloftu czy coś idzie nie tak?
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
05 kwi 2013, 13:24

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 05 kwi 2013, 15:56
umpalumpa różnie, ale co najmniej 4 tyg. U mnie nawet ponad 7 tygodni utrzymują się w pewnym stopniu pewne efekty uboczne i sam czekam na ich całkowite przejście.

Do minusów sertraliny podobnych na innych SSRI które brałem należy niechęć do wysiłku fizycznego, lenistwo do większych prac i brak aktywności. Na sertralinie jest to najmniej odczuwalne ale nadal występuje. Wydaje mi się, że pewnego rozleniwienia ze względu na osłabianie dopaminy nie da się uniknąć na wszystkich SSRI. Jeśli ktoś chciałby innego działania to musiałby spróbować leków bez SRI, np. mirtazapiny/mianseryny, wellbutrinu lub tianeptyny.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 05 kwi 2013, 16:04
Brak aktywnosci, niechec do wysilku to jednak dosyc powazne uboki(nie tak jak ma dzialac antydepresant). Ale bierzesz miko sertre bo pewnie spelnia swoje antylękowe dzialanie?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez okularnica 05 kwi 2013, 16:10
Lubudubu- to miko84 reaguje rezleniwieniem na sertralinę. Myślę, że pod tym względem powinni wypowiedzieć się też inni, bo myślę, że u większości ten efekt nie występuje (chyba, że na początku brania).

Jak myślicie czy sertralina wpłynie na tiki nerwowe?
Offline
Posty
315
Dołączył(a)
31 paź 2009, 16:54

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 05 kwi 2013, 16:12
To ciekawe bo ja po ludziach wiem ze to dosyc powszechny problem.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Michuj 05 kwi 2013, 16:18
co jak co, ale to jedyne ssri które mnie pobudzało.
Avatar użytkownika
Offline
Loża szyderców
Posty
7562
Dołączył(a)
13 sty 2012, 16:39

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez umpalumpa 05 kwi 2013, 16:25
dzięki miko84 A co z tymi lękami mam je mocniejsze niż przed braniem sertraliny. Czy to jest normalne i kiedy to powinno ustąpić?
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
05 kwi 2013, 13:24

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 05 kwi 2013, 16:34
lubudubu dość poważy efekt uboczny. Myślę, że odpowiada za niego wysoka dawka leku którą biorę, ale nie mogę brać mniejszej bo nie działa na lęki. I bąrdź tu mądry... Biorę lek bo nie powoduje senności i zmęczenia a wręcz przeciwnie - daje więcej energii. Pozatym działa przeciwlękowo, niweluje zamartwianie się i leczy OCD.

umpalumpa zupełnie normale - początkowo nasila lęki, by je potem zmniejszyć. Z dnia na dzień powinno być lepiej ale zazwyczaj SSRI trzeba dać od 4 do 8 tygodni.

Michuj zmień że tego avatara bo się człowiek skupić nie może :shock:

Aha, co do tego lenistwa i braku motywacji to pamiętam, że jak brałem samą mirtazapinę to były momenty większej motywacji i chęci do wysiłku, mimo, że lek powodował senność i zmęczenie. Co jednak nie przeszkodziło dość dużo zrobić na tym leku. Co innego na sertralinie i innych SSRI - jest energia, nie ma senności (poza paro) ale się nie chce, cholernie się nie chce.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Siding Spring 05 kwi 2013, 16:54
Czyli tak naprawde to zadne leki nie powoduja u Ciebie remisjii. Na zadnych nie funkcjonujesz jak wiekszosc zdrowych ludzi. Jedyne co to zapobiegaja temu zeby bylo jeszcze gorzej? Dobrze rozumiem? Troche lipa no ale trzeba czekac az w koncu cos nowego pojawi sie. Ktos orientuje sie jaki w najblizszym czasie wejdzie nowy lek? Jest jakas nadzieja?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
3305
Dołączył(a)
20 mar 2012, 12:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 05 kwi 2013, 17:11
lubudubu tak jest. Niektóre bardziej, niektóre mniej, ale do normalnego funkcjonowania daleko. Tak czy owak z lekami jest dużo lepiej. Jak po ponad 8 tygodniach sertralina dalej będzie powodować tą amotywację to zastanowię się czy nie wrócić do samej mirty. Byś może jakby się ją brało dłużej lub większą dawkę, np 45 mg to ta senność by całkiem minęła? Lek strasznie zamulający ale muszę przyznać, że były na nim momenty powrotu dawnej fascynacji i pasji, czego na SSRI nie było nigdy. SSRI pogłębiały wręcz tą anhedonię i zanik dawnych pasji. Na mircie miłe było też to, że wysiłek fizyczny sprawiał pewną radość - chciało się np. gdzieś iść (zamiast ciągłego jeżdżenia samochodem na SSRI, bo nigdzie się nie chciało ruszyć), czy posprzątać. Nigdy nie sądziłem, ze sprzątanie może być miłe :)
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Przeskocz do