SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

przez Kornel Lone 03 mar 2007, 19:50
Nie martw się aż tak - ten lek jednak większej części ludzi pomaga.

Kiedy dobierze się odpowiednią dawkę (ja dobijam do 200mg) to bardzo ładnie wyrównuje samopoczucie rano-wieczór, właściwie eliminuje różne strachy i natręctwa, oraz (po kilku tyg) daje nawet nieco pozytywnego "poweru"

Niestety ma tez pewną wadę - dość mocne początkowe objawy uboczne, przez co większość ludzi odrzuca go zanim się zdoła "wykazać".

Pierwsze najmniej przyjemne to nocne napady lęku - nie pojawiają się regularnie (u mnie trzy, cztery razy), niestety intensywne, trwają ok 5 - kilkunastu min. (jest to tzw.reakcja paradoksalna), myślę że dobrze by było żeby ktoś spał w tym samym pokoju przez kilka pierwszych nocy i wiedział co się może stać.

Drugie to pobudzenie (na przemian pozytywne i negatywne, niezbyt nasilone) przy jednoczesnym skróceniu snu nawet do 1.5 godź, może być też lekkie drżenie rąk i przyspieszanie myśli - warto wtedy iść na spacer, zająć się czymś, itp.

Trzecie to początkowe odrealnienie, coś w rodzaju szklanej bańki na głowie, do przeżycia, nie zakłóca za bardzo codziennego życia.

Wszystkie te objawy mijają po trzecim tygodniu brania - ja przebiedowałem i nie żałuję, jakość mojego życia znacząco się poprawiła - przedtem nie byłem w stanie funkcjonować przed godziną 15tą, strasznie cierpiałem.....

Trzymam kciuki!
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
14 sty 2007, 18:47
Lokalizacja
katowice

przez Magdalena Bednarek 03 mar 2007, 22:20
Drogi Korne Lonie!
Dziękuję bardzo za obszerne informacje. Trochę się przestraszyłam objawów ubocznych ale to nic również będę musiała przebiedować oby tylko było lepiej. Teraz również do godz ok. 16.00 nie jestem w stanie normalnie funkcjonować dlatego poprostu zacisnę zęby i... przebieduję. Dziękuję za słowa otuchy i pozdrawiiam.
majta
Posty
77
Dołączył(a)
25 sty 2007, 22:51

przez Żuk 07 mar 2007, 08:17
ja mam takie pytanie techniczne- ile kto z Was bierze? 50, 100, 150, może 200 mg?
Kto da wiecej? Ja zaczynam 150. Nic fajnego. Byle przetrzymać okres adaptacji. Dupkę zacisnąc, rączki w kieszeń, na lęki inny farmaceutyk. I jakoś to będzie.
...w nocy wszystkie koty są czarne.....
Offline
Posty
45
Dołączył(a)
28 gru 2006, 21:17
Lokalizacja
Krk

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez Magdalena Bednarek 07 mar 2007, 10:13
Teraz biorę 100 mg w dawce jednorazowej.
majta
Posty
77
Dołączył(a)
25 sty 2007, 22:51

Avatar użytkownika
przez piotrus 07 mar 2007, 12:34
Ja biorę asentre 5 dni. Po pierwszym dniu dostałem w nocy objawów kłucia w klatce piersiowej i duszności, myślałem że stracę przytomność i zadzwoniłem po pogotowie, które zdiagnozowało nerwicę i opiepszyli mnie o telefon. Byłem tak spięty że dostałem zastrzyk uspokajający i boli mnie tyłek od tego czasu.
Teraz budzę się w nocy raz lub więcej razy ze strachem, chociaż wcześniej tak się też zdarzało. Mam zwiększony szczególnie w nocy
Nadzieja, Beznadzieja
Avatar użytkownika
Offline
Posty
17
Dołączył(a)
28 lut 2007, 22:14
Lokalizacja
Kraków

przez Magdalena Bednarek 07 mar 2007, 13:26
Tak rzeczywiście pierwsze dni brania ASENTRY (Asertin) są nieciekawe ale trzeba zacisnąć zęby i przetrzymać. Potem jest już znacznie lepiej. Zachowanie pogotowia było co najmniej niepoważne ale oni tak mają....wszędzie i nienależy się tym przejmować. Piotrusiu życzę powodzenia. Będzie lepiej po Asentrze zobaczysz! wiem bo przerabiałam to.
majta
Posty
77
Dołączył(a)
25 sty 2007, 22:51

przez Żuk 08 mar 2007, 10:08
Heh, widzę że krakowskie pogotowie znów dało ciała, bo mnie po pierwszej tabletce też nieźle wytrzęsło, światło zgasło, serce chyba wyskoczyło, mózg mi się zapadł pod ziemię, i co? Baba z pogotowia od tamtego czasu jest u mnie na czarnej liście :evil: Łącznie z towarzyszącą jej obstawą niedouczonych pielęgniarzy. Hydroxy w dupkę w liczbie 100mg i myślą, ze to sprawę załatwia.
Od tamtego zdarzenia minęły 4mce. Dupka już nie boli, ale uraza wciąż żywa.
...w nocy wszystkie koty są czarne.....
Offline
Posty
45
Dołączył(a)
28 gru 2006, 21:17
Lokalizacja
Krk

przez adamus 09 mar 2007, 01:02
Dziekuje za wsze pogadanki! Dzisiaj odwiedzilem swojego Pana od glowki i opwiedzialem o wszystkim, calej historii. Odstawil mi lek i poinformowal, ze jeszcze troche a stan euforii mogl przeksztalcic sie w stzn manii. Dzieki za to, ze do tego nie doszlo. pozdrowka
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
26 wrz 2006, 21:21

przez Kornel Lone 09 mar 2007, 19:02
A ja mam takie pytanko do współzażywających:

Czy wszyscy jak jeden mąż bieżecie tylko raz na dobę?

Bo mnie lekarz zalecił rano i w południe.

:?:
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
14 sty 2007, 18:47
Lokalizacja
katowice

przez Magdalena Bednarek 09 mar 2007, 21:33
Mi tylko rano 100mg
majta
Posty
77
Dołączył(a)
25 sty 2007, 22:51

Avatar użytkownika
przez Ania1987 10 mar 2007, 01:20
:shock: mania!? :shock:

Ja teraz jestem na etapie bezsenności i pobudzenia. Nie śpię normalnie od 2 tygodni, a od 48 w ogóle tylko się przewracam z boku na bok (to nowe leki, które miały mnie nie usypiać, ale żeby zaraz bezsenność !?-to pasuje do tematu ze skrajności w skrajność). Tragedia ciekawe ile tak jeszcze pociągnę
Avatar użytkownika
Offline
Posty
421
Dołączył(a)
30 sty 2007, 14:11

Avatar użytkownika
przez IceMan 10 mar 2007, 02:00
Aniu... ja niby normalnie śpię, ale często na drugi dzień budzę się w takim stanie jakbym dopiero się położył do łóżka (szczególnie wtedy, gdy budzi mnie komórka o 6 rano do szkoły :/ ). Na sen bardzo pomaga totalne wyluzowanie, brak zbędnych myśli i rozważań, brak stresu, kładź się późno po posiłkach (jakieś 2-3 h po), i może jakaś melisa? ;)

Adamus - czy to znaczy, że stan euforii minął i się wszystko ustabilizowało?
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
4789
Dołączył(a)
30 wrz 2006, 13:49
Lokalizacja
Wroc

przez Żuk 10 mar 2007, 15:39
ja rano 100mg i wieczorem 50
...w nocy wszystkie koty są czarne.....
Offline
Posty
45
Dołączył(a)
28 gru 2006, 21:17
Lokalizacja
Krk

przez shadow_no 10 mar 2007, 17:42
Rano, setka.
Dawniej 50mg, ale też tylko rano.
Pewnie masz problemy ze snem...? Stąd również dawka na wieczór.
Zapraszam do sklepu z odzieżą damską i torebkami.
Offline
Założyciel / Administrator
Posty
4758
Dołączył(a)
13 lip 2005, 01:45
Lokalizacja
Częstochowa

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Ads [Bot] i 24 gości

Przeskocz do