SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez paradoksy 12 sty 2011, 17:16
mam straszne huśtawki nastrojów bez sertraliny...
paradoksy
Offline

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Korba 12 sty 2011, 17:18
bo odstawiłaś nagle Basia. weź chociaż pół dawki, jak się uparłaś odstawiać..., pls.
Pieprz-i-vanilia
F60.31 F38 F33 F31
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
12808
Dołączył(a)
22 sty 2010, 22:58
Lokalizacja
nie z tej ziemi

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez kasia000 12 sty 2011, 19:31
byłam u psychologa siedzę i płaczę..tak mnie wystraszyła ..że biore za długo leki ,że uzależniają,że mózg nie produkuje sam serotoniny...że mam doła dziękuję!
"Nastał nowy dzień, dziś swe życie zmień....."
Offline
Posty
1010
Dołączył(a)
05 lis 2010, 17:46

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Anna R. 12 sty 2011, 19:36
Kasia, do d... z takim psychologiem, który straszy pacjentów. Niektórzy muszą brać leki latami, bo bez nich normalnie nie funkcjonują. Fajnie by było gdyby terapia stanowiła cudowny środek na wszystko, niestety tak nie jest.
Jeśli chcesz nadal się w to bawić, poszukaj innego psychoterapeuty.

Chodzisz na fundusz czy prywatnie?
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez kasia000 12 sty 2011, 20:18
fundusz...i moze dlatego;-( tylko na zegarek patrzyła!
i mnie wystraszyła mega-,że mam polekowe te stany!
że 4 miesiące bedę się źle czuła jak odstawie leki a potem powinno być ok...ale jak tu przeżyc 4 miesiące?mój mózg musi sie nauczyc życ bez leków..! czuję,że dziś nocka z głowy-fantastyczna psychoterapia!

[Dodane po edycji:]

czy komus na psychoterapi też tak leki demonizują???
"Nastał nowy dzień, dziś swe życie zmień....."
Offline
Posty
1010
Dołączył(a)
05 lis 2010, 17:46

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez momlovesdad 12 sty 2011, 20:40
Marek77 napisał(a):17 dzien na dawce 50mg,jutro prawdopodobnie podbijam dawke.... na razie wahania nastroju,sa pewne zwiastuny poprawy ale na zauwazalne zadziałanie musze jeszcze poczekac zwiekszając dawke leku...

Noradrenalina to energia dla mózgu,jesli ktos ma depresje z brakiem motywacji i napędu SSRI moze niewystarczyć (moze poza fluoksetyną).


Ja właśnie mam tego typu depresję ;/ kiedyś poprosiłam lekarza o Anafranil lecz ten twierdząc, że są obecnie leki na rynku,ktorych przyjmuje sie mniej, a dają taki sam efekt, nie przepisał mi tego.
Byłam od sierpnia na fluo i dziękuję bardzo. Może i zrobiłam się śmielsza, ale przez cały czas(do teraz)czuję się sztucznie, całodobowa senność,depersonalizacja i brak motywacji do czegokolwiek nie minęły. Mam obawy co do ponownego brania setaloftu... coś mnie ciągnie do tego anafranilu...
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
10 sty 2011, 19:03

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Anna R. 12 sty 2011, 20:44
Kasiu, moje obie psycholożki uważały, ze terapia to dodatek do leków, a nie środek je zastępujący. Żadna z nich mnie nie straszyła i nie namawiała do odstawiania antydepresantów. Nie sadziły tez ze moje natręctwa są polekowe, a spać przestałam zanim zaczęłam się leczyć.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez kasia000 12 sty 2011, 22:01
tak...ale ona mnie tak nastraszyła ,że za długo leki biorę...mam przestac brać poprostu,a ja sie cieszyłam ,że mi lekarka Zotral przepisała-czar prysł!

[Dodane po edycji:]

MÓJ PRZYPADEK JEST trochę inny niż wasz-wydaje mi się ,że 25 mg sertraliny dlaetgo działa u mnie pozytywnie,bo to lek o podobnym mechanizmie działania do seroxatu,który mi nieźle dał w kość przy odstawianiu,ponoć najtrudniej jest go odstawić,zaczęły sie stany depresyjne jak byłam na dawce około 8 mg...(może to śmieszne)
nigdy nie miałam depresji tak naprawdę,tylko natręctwa i lęki...
więc skoro jestem w miarę stabilna (choc po wczorajszej wizycie u psychologa mam dość)nie będę narazie zwiększać sertraliny bo po co?
najwidoczniej miałam efekt odstawienny seroxatu..który zotral nieco złagodził.
jeszcze biore 5 mg za tydzień zminiejszę do około 3 mg...i zobaczę może wytedy ciut podniosę zotral..zaeży jak sie będę czuła.
Potem jak minie trochę czasu jak już odstawię całkiem seroxat(może jeszcze 2 miesiące),zajmę sie Zotralem...
tak bym chciała życ bez leków...
"Nastał nowy dzień, dziś swe życie zmień....."
Offline
Posty
1010
Dołączył(a)
05 lis 2010, 17:46

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Anna R. 13 sty 2011, 11:24
W twoim przypadku taka psychoterapia nie ma sensu. Ty i tak za bardzo sugerujesz się tym, co powiedzą inni, wiec straszenie wszelkimi możliwymi konsekwencjami brania leków to gwoźdź do trumny.
Teraz musisz się jakoś pozbierać po tej nieudanej wizycie i ewentualnie poszukać nowego terapeuty.

Kasiu, każdy tutaj chciałby żyć bez leków. Dobrze, ze sertralina ci pomaga, ale moim zdaniem powinnaś przestać skrobać te tabletki i w końcu odstawić seroxat, jak poleciła ci lekarka.
Na natręctwa dawka 25 mg Zotralu jest trochę za mała.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez kasia000 13 sty 2011, 11:47
tak ale mi pomaga...ja mam takie natręctwa -nie organiczne jak to znazwała lekarka..tylko psychiczne,owszem zwiększę zotral ale jak całkiem zmniejszę pierdolony seroxat(soory) :oops: ja mam bardziej objawy odstawienne seroxatu chyba dlatego umieszczenie na Zotralu w tak małej dawce przyniosło mi ulgę..
jeszcze nie mogę się otrząsnąć po wizycie..u psychologa..
co za koszmar..
"Nastał nowy dzień, dziś swe życie zmień....."
Offline
Posty
1010
Dołączył(a)
05 lis 2010, 17:46

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Anna R. 13 sty 2011, 12:04
Jednym słowem obsesje. No cóż skoro taka mini dawka ci pomaga, to bierz. Oszczędzisz wątrobę ;)

Ja bym się tak z tym Seroxatem nie cackała, tylko po prostu przestała go brać, bo teraz jesteś na dwóch SSRI, a właściwie nie ma takiej potrzeby. Zrób eksperyment- jednego dnia nie bierz paroksetyny tylko 50 mg Zotralu i zaobserwuj jak będziesz się czuła. Bo może to cale skrobanie nie ma już sensu, a objawy odstawienne po prostu sobie wmawiasz :P
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez kasia000 13 sty 2011, 12:07
heh może to psychologiczne..faktycznie
będę Aniu brała 50 mg Zotralu,ale lakarka mówi ,że wtedy juz nie brać 5 mg seroxatu tylko np.2 mg jeśli juz tak bardzo chcę-Aniu ja z seroxatem byłam 6 lat-on ze mną żył..teraz pytanie czy mój mózg sie oduczy seroxatu na zawsze?
"Nastał nowy dzień, dziś swe życie zmień....."
Offline
Posty
1010
Dołączył(a)
05 lis 2010, 17:46

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Anna R. 13 sty 2011, 12:13
Kasiu, 5 mg to nie jest dawka terapeutyczna i nic ci nie daje. Seroxat i Efectin najtrudniej sie odstawia, ale ludzie przestają brać z dnia na dzień i żyją. Tyle osób na naszym forum przechodzi z paroksetyny na inny lek ot tak po prostu i nic lub prawie nic się nie dzieje. Za bardzo boisz się tego odstawienia, bo naczytałaś się głupot. A o swój mozg się nie martw- da radę ;)

Pocieszę cię, ze sertralinę odstawia się stosunkowo łatwo. Ja brałam 150 mg i rzuciłam w jeden dzień, przechodząc bez problemu na Anafranil. Żadnych objawów odstawiennych nie było.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez kasia000 13 sty 2011, 12:18
Aniu dzięki za wsparcie cenię to bardzo.
masz rację naczytałam sie inawet lekarka nie jest w stanie mnie przekonać-a juz wczorajszy psycholog mnie zabił żywcem!
"Nastał nowy dzień, dziś swe życie zmień....."
Offline
Posty
1010
Dołączył(a)
05 lis 2010, 17:46

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Google Ads [Bot] i 27 gości

Przeskocz do