SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez aree1987 08 wrz 2010, 13:46
Milutki, spróbuj 300mg a jak nie pomoże zmień lek
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Asentra (Asertin)

przez paradoksy 08 wrz 2010, 13:49
aree1987, a maxymalna dawka pozaszpitalna to nie jest przypadkiem 200 mg?
paradoksy
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez aree1987 08 wrz 2010, 13:53
paradoksy, ale jak na chlopaka nie działa to może być lekooporny i potrzebuje wiekszych dawek. Takie 300mg a 200mg u nielekoopornych nie robi różnicy stąd zaleca się 200mg max a u niego to 300mg może być właśnie trafione.
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez Milutki 08 wrz 2010, 17:48
Marek, zgadzam się z Tobą, że nie można przeginać, ale te leki akurat nie są jakoś ekstremalnie niebezpieczne, co widać po wcześniejszych wpisach z tego forum.

Trochę poszperałem w sieci.
Zajrzyjcie sobie np. na stronkę http://sprawdzlek.pl/ssri/ Są tam odpowiedzi na różne pytania dotyczące SSRI. Co prawda strona nie jest prowadzona przez mega-specjalistów, ale znalazłem pare praktycznych informacji, całkiem rozsądnych - jak mi się wydaje i pokrywających się z innymi źródłami.

Na przykład Kasztan, pewnie Ciebie to zainteresuje:
kasztan86 napisał(a): Skoro skutki uboczne pojawiają się tak szybko to czemu skutki pozytywne też nie mogą?
"Niestety, o ile efekty terapeutyczne każą na siebie czekać,
o tyle skutki uboczne pojawiają się najczęściej już przy pierwszej tabletce."

Marek77 napisał(a): za 2 godz wizyta u lekarza..chyba Go poprosze o Sulpiryd jako dodatek do sertraliny.
Marek i Kasztan, o co chodzi z tym Sulpirydem ? Czy on ma wspomagać sertralinę? Właśnie mój psychiatra ostatnio coś wspomniał o Sulpirydzie, ale nie wypytałem go dokładnie.

aree1987 napisał(a):paradoksy, ale jak na chlopaka nie działa to może być lekooporny i potrzebuje wiekszych dawek.
Właśnie, dzięki za spostrzeżenie Aree, całkiem możliwe, że jestem lekooporny.
A poza tym jest jeszcze coś takiego jak "efekt pierwszego przejścia leku przez wątrobę" http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_pier ... j%C5%9Bcia
ja mogę mieć właśnie ten "szybszy metabolizm" wskutek czego znaczna część leku ginie zanim zostanie wchłonięta, co oznacza słabą biodostępność tego leku.

paradoksy napisał(a):a maxymalna dawka pozaszpitalna to nie jest przypadkiem 200 mg?
Paradoksy, wiem, że tyle jest, ale to ustalono na pewno dla bezpieczeństwa, takie ogólne ograniczenie, żeby ludzie nie brali nie wiadomo ile.

Dlatego mam ochotę spróbować przynajmniej przez krótki czas te 300 mg, a może i więcej.
Jak tylko zobaczę coś niepokojącego, to od razu rezygnuję z tego eksperymentu.
trzymajcie kciuki :mrgreen:
Moja NN >>> post230132.html#p230132

Co było, to było
Co może być - jest
A będzie to, co będzie...
:bezradny:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
284
Dołączył(a)
03 lip 2009, 23:34
Lokalizacja
Wrocław

Re: Asentra (Asertin)

przez Zenonek 08 wrz 2010, 17:58
Milutki,

Nie chodzi o to, ze jestes czy mozesz byc "lekooporny" - tylko niektorzy potrzebuja bardzo duzych dawek z powodu nietypowej postury (ponad 185 cm, duza wagam potezna budowa), ale NIE tylko.

Mozesz miec normalna budowe i wymagac wiekszych dawek,

Zeby to okreslic mozna zrobic badanie poziomu leku we krwi.

Albo wlasnie zapodac terapie kombinowana.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez Milutki 09 wrz 2010, 14:22
Marku, jeżeli dopiero 17 dzień, to raczej musisz uzbroić się w cierpliwość, przynajmniej przez miesiąc... ;)

A czy mógłbyś odpowiedzieć na pytanie z mojego poprzedniego posta ? (Sertralina+Sulpiryd)
Moja NN >>> post230132.html#p230132

Co było, to było
Co może być - jest
A będzie to, co będzie...
:bezradny:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
284
Dołączył(a)
03 lip 2009, 23:34
Lokalizacja
Wrocław

Re: Asentra (Asertin)

przez kochanie 09 wrz 2010, 16:47
sulpiryd?? lepszy jest solian a to to samo! sulpiryd ma wiecej dzialan ubocznych, powoduje tycie, hiperprolaktynemie i inne takie
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
26 sie 2010, 15:02

Re: Asentra (Asertin)

przez kochanie 09 wrz 2010, 17:19
Marek77 napisał(a):kochanie solian tez to powoduje w wysokich dawkach a róznica jest w tym ze solian działa silniej antagonistycznie od sulpirydu na receptor dopaminowy D3... poza tym jest potwornie drogi w przeciwienstwi do sulpirydu(jak nie masz psychozy sulpiryd dostaniesz na przewlekła a amisulpryd nie)...


Nie wiem, ja nie mam psychozy i solian kupuje za 1 grosz. kwestia tego, co lekarz wpisze do Twojej historii choroby - zeby w razie kontroli sie nie przyczepili..
solian - amisulpiryd jest lekiem nowszym od sulpirydu - jest bezpieczniejszy. Faktycznie powoduje hiperprolaktynemie i inne uboczne, ale tak jak napisales: w wysokich dawkach. A po co masz brać wysokie dawki?? wysokie dawki solianu dzialają przeciwpsychotycznie,a niskie przeciwdepresyjnie. Jesli nie masz psychozy to wystarczą Ci niskie dawki i objawy niepozadane bedą mniejsze. Poza tym solian w wyskokich dawkach dziala mega usypiajaco, a w niskich aktywizująco.
Zreszta bralam sulpiryd 3 tygodnie kiedys, a teraz biore od roku solian.
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
26 sie 2010, 15:02

Re: Asentra (Asertin)

przez kochanie 09 wrz 2010, 18:53
. Spośród wszystkich neuroleptyków stosowanych w leczeniu psychoz jest lekiem najbezpieczniejszym,

masz na mysli to???????
ja mam w domu farmindex oraz ksiązki do farmakologii, tam sa bardziej wiarygodne informacje.
solian jest nowszym lekim atypowym niz sulpiryd, i jakby nie patrzeć udoskonalonym
nie bedeCie przekonywac, ale naprawde wg wszystkich ostatnich badań solian jest mniej szkodliwy niz sulpiryd. Ma mniej działan niepożądanych.
Ostatnio edytowano 09 wrz 2010, 19:03 przez kochanie, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
26 sie 2010, 15:02

Re: Asentra (Asertin)

przez kochanie 09 wrz 2010, 19:04
ale przeciez ja nie pisalam nic o skutecznosci tylko o dzialaniach niepozadanych!!! solian ma ich mniej niz sulpiryd.
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
26 sie 2010, 15:02

Re: Asentra (Asertin)

przez kochanie 09 wrz 2010, 19:14
ja pwiem szczerze ze jak bralam 3 tygodnie sulpiryd to mialam tak sucho w ustach, ze bez przerwy wode pilam.i nie czulam sie do konca "normalnie" tylkotak jakos dziwnie.. jakbym sie nacpala, jakies takie pobudzenie, ale przy okazji bardzo duzo niepokoju. a po solianie to w ogóle nie czuje ze jakis lek wzielam, a deprechy nie mam, a z aktywizacja u nmnie to ciezka sprawa generalnie - musze pić bardzo duzo kawy ;))
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
26 sie 2010, 15:02

Re: Asentra (Asertin)

przez kochanie 09 wrz 2010, 19:19
solianu biore bardzo malo. kiedys bralam 200mg, ale ta dawka za duza dla mnie byla, bo mnie usypiala. Teraz biore 50mg. Jest ok, troche mnie aktywizuje, chociaz na pewno nie cierpie na bezsennosc - generalni to uwielbiam spac ;). Nie mam deprechy odkąd biore solian. prócz tego biore asertin na nerwice natrectw.

[Dodane po edycji:]

tak sobie myśle, że z tymi lekami to jest troche tak, ze duzo zależy od tego jakie mamy oczekiwania, czego sie spodziewamy. No bo na pewno nie jest tak, ze jak ktos łyka te cukierki to jest caly czas szczesliwy. Zawsze sa gorsze i lepsze dni. Bo samopoczucie tez zalezy przeciez od tego co akurat sie dzieje zlego czy dobrego... Wydaje mi sie, ze leki sa skuteczne wtedy, kiedy umożliwiają nam normalne funkcjonowanie w domu, w pracy itd. Chodzi o to, zeby doprowadzic sie do stanu "używalności" a reszta to zależy tylko od nas samych. Trzeba duzo nad soba pracowac, zmieniac swój sposób myslenia, poglądy. Terapia jest bardzo pomocna oczywiscie. podobno optymizmu mozna sie nauczyć!!! jest nawet taka ksiązka na ten temat..
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
26 sie 2010, 15:02

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Korba 09 wrz 2010, 22:00
przybyłam do krainy sertraliny.............
Pieprz-i-vanilia
F60.31 F38 F33 F31
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
12808
Dołączył(a)
22 sty 2010, 22:58
Lokalizacja
nie z tej ziemi

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez Misiek_NL 09 wrz 2010, 22:00
Korba, Witamy :) Jaką dawkę dostałaś ??
Misiek_NL
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 31 gości

Przeskocz do