SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

Re: Asentra (Asertin)

przez paradoksy 08 maja 2010, 12:12
okej, już prawie 2 tygodnie za mną.

+
lepsze ogólne samopoczucie
chęć wstania rano z łóżka
szybsze rekacje
brak apetytu (potrzebowałam tego)

-
na początku - akatyzja brrr, ale teraz został mi już - coraz słabszy - szczękościsk
"sparaliżowane usta" - często nie mogę się (nadal) skupić, napisać coś mądrego albo dłuższego... gubię wątek
czuję się trochę jak robot :roll:
kilka razy miałam omamy wzrokowe

ogólnie jest na pewno lepiej niż na mianserynie i bromozepamum, już nawet nie muszę brać hydro wieczorem żeby zasnąć, mimo, że dostałam. z racji, że wstaję wcześniej wieczorem po prostu sama wymiękkam i oczy zaczynają mi się zamykać. a problemy ze snem miałam dość długo.

czekam teraz aż na żonę zacznie ładnie działać.
paradoksy
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez Gabcia81 08 maja 2010, 19:39
betii napisał(a):Gabcia a jaka dawkę bierzeszesz? ja czułam sie zle dostalam asetre za rewelacyjnie nie bylo. ale minelo ok 5-6 tyg i czuje sie 100 razy gorzej i ciagle palnuje sie zabic. ostalam 100 mg tydzien temu to mam wrazenie ze leki są silniejsze i mysli tez. Wrocilam do50. Juz sama nie wiem co robic


teraz 50 mg, ale to moja druga przygoda z Asentrą( stany lękowe wróciły 5 mies po odstawieniu). Za pierwszym razem brałam 100mg i też tylko na początku było kiepsko a potem czułam sie jakby mi wogóle nic nie było, Skoro po takim czasie czujesz sie dużo gorzej to może warto by było pogadać z lekarzem na temat zmiany leku na inny. Na każdego te prochy działaja inaczej
zaburzenia lękowo- depresyjne z somatyzacją- drugie podejście.... :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
48
Dołączył(a)
08 sty 2008, 20:35
Lokalizacja
Kraków

Re: Asentra (Asertin)

przez Pstryk 08 maja 2010, 20:43
żona dobre że chocia na CiebieXD
Pstryk
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez Azbestowa 08 maja 2010, 21:59
Równe 31 dni, od 10 dawka 100mg, skutków ubocznych brak, oczekiwanej poprawy nastroju również. Od 31 dni bez żadnej zmiany.
Ćpam rzeczywistość.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
15 kwi 2010, 19:26

Re: Setaloft (Sertralinum)

przez Pstryk 08 maja 2010, 22:06
nic tylko pozazdrościć... ja się po tym zabijać chcę :roll:
Pstryk
Offline

Re: Asentra (Asertin)

przez mala9999 09 maja 2010, 22:27
Hej,
zacznę od tego, że mam teraz 22 lata lata i asentrę biorę od 7 miesięcy, czyli zaczęłam ją brać, jak miałam 21 lat. Niestety depresja dopada każdego, nawet tą zawsze silną osobę........ Pewnego pięknego wieczoru kiedy zdałąm sobie sprawę,że coś jest nie tak, bo codziennie sobie człowiek żył podciąć nie próbuje (na początek i na szczęście dla mnie podcięłam sobie leciutko je, bo boję się krwi) i za dwa dni byłam u psychiatry, a do momentu wizyty u niego, cały czas mnie mama plnowała,żebym znów tego nie zrobiła, a muszę powiedzieć, że pokusa była silnaaa..... Pan doktor przepisał mi cudowny lek, asentrę!!!!!!!! Biorę ją w dawce 50 rano i po 7 miesiącach za 3 tygodnie zaczynam ją odstawiać. :great: Teraz patrzę na świat ,tak jak kiedyś!!! Cieszy mnie znów widok słońca, powróciło odczówanie uczuć, wiecie jak pięknie jest znów czuć uczucia!!!!! Wam też się to uda!!!!! Ja miałam depresję już można powiedzieć ostrą,bo te żyły,,, Ale już piszę co i jak z asentrą. Czytając złe opinie na jej temat własnym przykładem gwarantuje, że to brednie!!! Pierwszego dnia brania nic, drugiego trochę słabo się czułam,ale bez przesady i osłabiebie miałam przez 3 dni, czwartego dnia już siły mi wróciły i myślałam,że te tabletki nie działają. Po 3 tygodniach moi rodzice, powiedzieli mi ,że coś już mi lepiej a jest, a po 2 miesiącach,że zaczyna do nich wracać ich córka,która przez depresję znikneła. Powiem krótko efekty odczuwalne dla nas deprechowiczów są po 3 tygodniach, po 2,3 miesiącach zaczyna nam już być lżej i nie płaczemy z byle powodu, później stopniowo wracają uczucia, emocje, panujemy nad emocjami, a i dodam,że chęci do robienia czego kolwiek miałam już po 9 dniach brania asentry. Nie miałam żadnych efektów ubocznych!!! Nie wymiotowałam, nie miałam omamów, nie łaziłam po ścianach, i niestety nie schudłam;((( Te tabletki odpowiednio dobrane dawkowo pomagają na nowo wrócić do źycia. Mam nadzieję,że po odstawieniu całkowitym ich też będę widzieć świat tak jak teraz, kolorowo i tak poprostu normalnie jak kiedyś!!!!!!!!! Jeżeli ktoś ma pytania, chętnie na nie odpowiem, bo wiem, jak ważne jest dla osoby, która zaczyna je brać możliwość dopytania się kogoś,kto tego sam doświadczył. mala.........
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
09 maja 2010, 22:03

Re: Setaloft (Sertralinum)

Avatar użytkownika
przez pobłażająca_sobie 10 maja 2010, 00:35
Setaloft brałam ok. 7 miesięcy, początkowo 50, później 100 mg - bez żadnych skutków ubocznych. Poprawy zdecydowanej też niestety nie było, dlatego go odstawiłam.. zrobiłam to bez konsultacji z lekarzem i nie było to mądre z mojej strony.. wtedy poczułam skutki uboczne - związane z odstawieniem (okropne zawroty głowy,poczucie odrealnienia, drętwienie rąk..) i zaczęłam jednak doceniać stan w jakim podczas brania setaloftu się znajdowałam: może bez fajerwerków, ale jednak dość stabilny. Teraz zaczęłam brać alvente - może będzie lepiej.
I have lost myself again
Lost myself and I am nowhere to be found,
I think that I might break
I've lost myself again and I feel unsafe
Posty
43
Dołączył(a)
28 kwi 2010, 01:18

Re: Asentra (Asertin)

przez Shadowmere 10 maja 2010, 07:36
jak to leki niesamowicie róznie dzialają na każdego.ale też trzeba byc cierpliwym.
Shadowmere
Offline

Re: Asentra (Asertin)

przez miko84 10 maja 2010, 07:48
mala9999 napisał(a):Czytając złe opinie na jej temat własnym przykładem gwarantuje, że to brednie!!!


Nie zawsze, przecież nikt specjalnie nie kłamie pisząc o efektach ubocznych dotykających takie osoby. Sam jestem przykładem, że asentra u mnie nie zadziałała, a do tego miałem silne efekty uboczne, które zmusiły mnie po 6 miesiącach męk (liczyłem, że lek zadziała, bardzo liczyłem) do odstawienia. Miałem szczękościsk, silne odczuwanie zimna (aż do dreszczy), ogromną potliwość, problemy ze snem, nerwowość, akatyzję (nie mogłem usiedzieć w miejscu), napady złości i agresji. Musiałem ratować się xanaxem, na szczęście udało mi się go odstawić bez problemów.
miko84
Offline

Re: Asentra (Asertin)

przez Zenonek 10 maja 2010, 09:31
Shadowmere napisał(a):jak to leki niesamowicie róznie dzialają na każdego.ale też trzeba byc cierpliwym.


No wlasnie ShadowM trzeba byc cierpliwym :D.

A ile juz nie bierzesz lekow i jak sie czujesz? Terapie masz prywatnie czy NFZ i jak czesto?
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: Asentra (Asertin)

przez Shadowmere 10 maja 2010, 10:32
Zenonek, Terapie mam raz w tygodniu,za darmo.Nie biorę nic.Czuję sie lepiej,ale fatalnie śpię :?
Shadowmere
Offline

Re: Asentra (Asertin)

przez betii 10 maja 2010, 13:05
dodam znow cos od siebie do asetry. wlasnie zauwazylam ze czesto mam dreszcze, poce sie jak zawsze, ale wieczorem jak ide spac jest mi potwornie zimno.
zauwazylam ze jak odstawilam dawke 100 mg po 3 dniach wczoraj i dzis nie mam takich silnych mysli samob. ani takich lekow i rozpaczy.znow ejstem na 50 mg. ale spie , nic mi sie nie chce. nie wiem jak walczyc z ta apatycznoscią.
Offline
Posty
265
Dołączył(a)
01 maja 2010, 17:38

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez aree1987 10 maja 2010, 13:13
betii, ja też spałem po sertralinie a im wyższa dawka była tym wiecej spałem noc dzień nie miało to znaczenia. Teraz jestem na wenlafaksynie i już mi się nie chce spać, gorzej, że w nocy też. :twisted:
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Asentra (Asertin)

przez magdalenabmw 10 maja 2010, 13:20
O, a ja na dawce Asertinu 100mg nie spałam prawie wcale :P Miałam dużo energii.
magdalenabmw
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do