SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

Re: zoloft fewarin

Avatar użytkownika
przez majstero 03 maja 2010, 14:29
Ani135 napisał(a): Tragedia. Bylo w tym czasie kilka dni lepiej, jednak ostatnie dni to koszmar. Czuje, ze ten lek NIC nie daje....

Co to znaczy tragedia? Czym ona jest wywołana samym nastrojem czy skutkami ubocznymi, które maja proste przełożenie na nastrój? Pytam dlatego, że faverin ma bardzo uciążliwe skutki uboczne, które mogą utrzymywać się dość długo, a tym samym pogarszać nastrój.
Ani135 napisał(a):prosze o odpowiedz.... Czy istnieje jeszcze szansa, ze fewarin zacznie dzialac? Czy jezeli po takim czasie depresja nie daje mi zyc, to znaczy, ze nie ma szans i konieczna jest kolejna zmiana leku.

Teoretycznie jakaś poprawa powinna być już widoczna,ale to nie jest reguła, niektórzy zauważają pierwsze zmiany nawet około 6 tygodnia. Jeśli masz odpowiedni zapas leków możesz spróbować zwiększyć delikatnie dawkę leku np:
1-0-1,5(lub 2), jeśli po takim zabiegu w 6-7 tygodniu nie będzie efektu to prawdopodobnie takowy się już nie pojawi.
Ani135 napisał(a): No i czy wlasciwym bylo wybranie kolejnego leku z tej samej grupy co niedzialajacy juz zoloft????

Jest to raczej dość powszechna praktyka. Jeśli przestaje działać jakiś lek z grupy SSRI, to najczęściej zastępowany jest przez inny lek z tej grupy.
To co zdobyliśmy z największym trudem, najbardziej kochamy. Seneka

Boje się człowieka czerpiącego wiedzę z jednej książki. Tomasz z Akwinu
Avatar użytkownika
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
26 gru 2009, 13:08

Re: Asentra (Asertin)

przez Lili-ana 03 maja 2010, 21:57
betii po takim czasie brania nie powinno już być takich objawów, o których piszesz, tzn senności i zmęczenia. Więc może powiedz lekarzowi o tym, myślę, że ten lek nie jest dla Ciebie. Spróbuj może inny.
Lili-ana
Offline

Re: zoloft fewarin

przez Ani135 04 maja 2010, 01:52
Bardzo dziekuje!!!!!!
Nie - to raczej nie skutki uboczne, bol, lek, panika - te same uczucia, ktorych doznalam pod koniec brania zoloftu i kilka lat wczesniej zanim zaczelam go brac.
Kusi mnie aby przerwac branie lekow, jednak chwilowo zwiekszam dawke i czekam na wizyte u swojego lekarza. Prosze jednak o jeszcze jedna rade: przez 4 dni zwiekszymam 2ga dawke do 75, teraz zaczynam pelna 100. Czyli rano 50, pozniej 100. CZY TAK MOZNA? CZY TEZ KOLEJNE DAWKI POWINNY BYC IDENTYCZNE?
Jeszcze raz bardzo dziekuje
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
03 maja 2010, 12:43

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Asentra (Asertin)

przez Shadowmere 04 maja 2010, 09:22
witam.odstawilam anafranil ze względu na złe samopoczucie po nim.Zaczynam asentre-od razu duża dawka,100.jakies opinie?
Shadowmere
Offline

Re: zoloft fewarin

Avatar użytkownika
przez majstero 04 maja 2010, 09:35
Ani135 napisał(a): CZY TAK MOZNA? CZY TEZ KOLEJNE DAWKI POWINNY BYC IDENTYCZNE?

Nie wiem czy dobrze rozumiem, chodzi Ci o to, że dawki rano i wieczorem są inne, tak?
Jeśli tak, to nie ma się czego bać. Zależne jest to od tego, czy dany lek działa aktywizująco (pobudzająco) wtedy wskazane jest branie większych dawek leku rano (by mieć energie na cały dzień) i branie mniejszych (albo w ogóle) wieczorem by organizm nie był pobudzony, a tym samym łatwiej się zasypiało, natomiast jeśli lek działa uspokajająco jest wskazane branie większej dawki leku wieczorem by lepiej spać a rano nie mieć uczucia "zamulenia".
To co zdobyliśmy z największym trudem, najbardziej kochamy. Seneka

Boje się człowieka czerpiącego wiedzę z jednej książki. Tomasz z Akwinu
Avatar użytkownika
Offline
Posty
157
Dołączył(a)
26 gru 2009, 13:08

Re: Asentra (Asertin)

przez betii 04 maja 2010, 12:43
Mowiłam lekarzowi, jednakze nie bralam leku z tej grupy i fliroksetyny. takto juz wszystkie wyralam. Po seroksacie bylo zle po innych tylam, swietnie dzialał lerivon ale 8 kg wiecej w miesiac. jestem na skraju rozpaczy.
Lekarka zwiekszyła mi asentre do 100, za 1,5 mies. mam wizyte/ nie wiem moze na noc lepiej go brac?
czy ktos z was tak brał. Mi dr mowila ze nie ma to znaczenia bo dziala 24 h ale ja sama nie wiem.
Offline
Posty
265
Dołączył(a)
01 maja 2010, 17:38

Re: Asentra (Asertin)

przez magdalenabmw 04 maja 2010, 12:47
Shadowmere- brałam Asertin też 100mg dziennie. Bardzo dobrze mi działał na fobię społeczną, dość dobrze na lęki, niestety byłam po nim jak robot bez uczuć i bez hamulców, i narobiłam sporo głupot. Ale myślę, że warto spróbować ;)
magdalenabmw
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez aree1987 04 maja 2010, 13:30
Shadowmere, zaczynasz od 100mg a za 6 dni odstawisz bo nie dasz rady wytrzymać. Ja miałem przewalone skutki uboczne jak zaczynałem od 50mg a co dopiero 100..
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Asentra (Asertin)

przez paradoksy 04 maja 2010, 13:33
jaka jest minimalna dawka sertraliny, od której "powinno" się zaczynać? czy jeśli lekarz "przewiduje" większą dawkę w przyszłości to można od razu na 50mg wskoczyć, bo później będzie więcej?

aree1987, jakie miałeś skutki uboczne?
paradoksy
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez aree1987 04 maja 2010, 13:45
paradoksy, akatyzacja, problemy z pamięcią, uczucie odrealnienia, problemy z utrzymaniem równowagi (pierwsze dni), splątanie, myśli samobójcze, płakałem jak bóbr, czułem się jak robot.
Ale to był mój pierwszy ssri, a właściwie drugi ale po dużej przerwie więc tak mogło być, bo gdy później od razu przerzuciłem się na wenlafaksyne, nie miałem żadnych skutków ubocznych, no może poza lekkimi zawrotami głowy.

A spróbuj zacząc od 25mg, a za 2 dni wskocz na 50mg. Tak będzie w miare łagodnie.
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Asentra (Asertin)

przez Pstryk 04 maja 2010, 14:04
paradoksy, nic nie zwiększaj sama - masz wizytę za 3 tg więc jeśli specjalista zaleci to dopiero ja Ci dam sama zwiększać :!: :!: :!:

na mnie to działa chyba bardzo łagodnie nie mam póki co żadnych objawów ubocznych i czuję się nieźle, może trochu obniżone samopoczucie ale lepiej sobie radzę z lękami i psychozy się dotąd nie zdarzyły. Ale to dopiero parę dni.
Pstryk
Offline

Re: Asentra (Asertin)

przez paradoksy 04 maja 2010, 14:14
sama nie zamierzam nic zwiększać, bo czekam narazie jakie będzie u mnie działanie.
więc od tygodnia jestem na 50mg, jak mi lekarz kazał.

pierwsze dni - jak opisywałam - akatyzja, ale dobre samopoczucie. wczoraj natomiast było nie za wesoło. dzisiaj jest lepiej.
zniknęły wielkie źrenice. ale nadal kark napięty i jeszcze trochę muszę machać rękami. trochę czuję się jak robot.
no ale czekam co będzie dalej.
paradoksy
Offline

Re: Asentra (Asertin)

przez Shadowmere 04 maja 2010, 14:14
aree1987, efekty uboczne mam jedynie po lekach innego typu niż ssri-np efectin bądź anafranil bądź lerivon.
Shadowmere
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez milano3 04 maja 2010, 14:44
Mi niestety sertralina nie pomogła wogóle. Doszedłem do dawki 75 mg, którą brałem przez 4 miesiące. Niestety brak jakiejkolwiek poprawy. Dlatego psychiatra przerzucił mnie na Anafranil, a dawką optymalną ma być 3x 1/2 tabletki 0,75 mg SR
Najdłużej kochamy tych właśnie, co nas porzucają. Może dlatego, że czujemy w stosunku do nich coś w rodzaju wdzięczności.
Michał Choromański (1904 - 1972)


Pomocy, pomocy, pomocy !
Czuje zbliżające się życie,
Kiedy wszystko czego teraz pragnę to
...śmierć
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1238
Dołączył(a)
20 paź 2009, 20:10

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Przeskocz do