SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez Gabcia81 10 lut 2010, 17:58
milky5 napisał(a):gabcia81 ja tez biore sedam..ale tylko doraznie...jak mam atak...a jaka dawke bralas sedam i czy bralas rownoczesnie z asertin czy jakos odczekiwalas...
dodatkowo mowisz ze jak mialas leki..ja jak mam leki to mam zazwyczaj nizsze cisnienie i boje sie ze jak wezme sedam na uspokojenie to sobie...obnize :twisted: dlatego biore doraznie na ataki tylko
ale jak piszesz ze to na leki dobre....moze bym sobie pomogla
odpisz prosze


milky5 z sedamem trzeba ostrożnie bo uzależnia :? mi psychiatra poradziła jak zaczęłam brac Asentrę, że dopóki nie zacznie działac to w razie silniejszych stanów lękowych mam sie wspomagać Sedamem. Przepisała mi Sedam 3mg i brałam po pół tabletki, najpierw codziennie, a jak nie miałam juz silnych ataków to rzadziej- co 2-3 dni połowke lub ćwiartke. Teraz biore tylko doraźnie, najczęściej wtedy gdy musze gdzies dalej jechać lub czeka mnie dłuższe siedzenie np na jakims szkoleniu czy zebraniu. Choc na szczęscie coraz rzadziej go potrzebuję :D
zaburzenia lękowo- depresyjne z somatyzacją- drugie podejście.... :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
48
Dołączył(a)
08 sty 2008, 20:35
Lokalizacja
Kraków

Re: Setaloft

przez panna truskawka 10 lut 2010, 18:15
Tyje? Ja na początku to chudłam. A teraz waga powróciła do normy i nie przytyłam ani grama.
Offline
Posty
52
Dołączył(a)
31 gru 2009, 14:55

Re: Setaloft

przez BeaS 10 lut 2010, 18:27
Proszę mi powiedzieć czy w trakcie brania leku mieliście "ataki". Ta nerwica mnie wykończy!!!!!!!!!
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
10 lut 2010, 09:38

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Setaloft

przez Freddie Mercury 10 lut 2010, 19:02
biore prawie 4 tyg i nadal mam lęki szczególnie nasilone wieczorem
Freddie Mercury
Offline

Re: Setaloft

przez BeaS 10 lut 2010, 19:53
dzięki za odpowiedź , ale może źle się wyraziłam mówię bardziej o objawach typu kołatanie serca, omdlenia, uczuciu niepokoju
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
10 lut 2010, 09:38

Re: Setaloft

przez panna truskawka 11 lut 2010, 01:15
I ja na początku miałam duże lęki. Bałam się sama zostać w pokoju i doszło nawet do tego, że spała ze mną siostra !
W stanach bardzo silnych kryzysowych brałam Afobam.
Potem wszystkie straszne lęki poszły sobie :smile:
Offline
Posty
52
Dołączył(a)
31 gru 2009, 14:55

Re: Asentra (Asertin)

przez nomad79 11 lut 2010, 14:17
Witam,
Jestem nowy na tym forum i mam pytanie dot. reakcji asentry z alkoholem (bo spotkałem się z róznymi opiniami). Od jakiegoś czasu cierpię na depresję; kilka lat temu zażywałem seronil przez ok pół roku, później to odstawiłem, ale problem wrócił. Od nieco ponad miesiąca biorę asentrę (50 mg dziennie) i już po dwóch tygodniach efekt był rewelacyjny - znaczne podniesienie nastroju, zwiększenie motywacji do działania, wiecej energii życiowej i generalnie radość życia. Niestety, ale dzięki tak szybkiej pozytywnej terapii zupełnie zapomniałem o całym problemie i w ostatni weekend troche poimprezowałem (z dosć duza dawka alkoholu). To było głupie, bo nie dość że alkoholu było sporo, to jeszcze różnego rodzaju (wino, drinki, piwo). Miałem po tym (i w dalszym ciagu mam, a mija już 4 dzień od imprezy) dosć nieprzyjemsne skutki - ospałość, lekkie drżenie rąk, chyba zwiekszone tętno (paradosksalnie) i generalne przymulenie jak na klasycznym kacu. Poczekam z tym jeszcze parędni i jak nie przejdzie, to zastanawiam sienad wizytą u mojego lekarza. Nie wiem tylko czy mogła tu zajść jakaś niepożadana reakcja z lekiem, czy ze względu na terapię "kac" utrzymuje sie po prostu dłuzej i z czasem to przejdzie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z alkoholem i asentrą? Na ulotce pisze wprawdzie, że nie zaleca sie picia alkoholu w trakcie leczenia, ale nie jest wyraźnie napisane, ze picie jest KATEGORYCZNIE ZABRONIONE. Mój lekarz zresztą też nic nie mówił nt. ewentualnych niepożadanych efektów ubocznych picia alkoholu.
Jeśli ktoś mógłby się podzielić właśnymi dopswiadczeniami w tej materii to proszę o komentarze.
Pozdrawiam,
Nomad
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
11 lut 2010, 14:03

Re: Asentra (Asertin)

przez Lili-ana 11 lut 2010, 14:33
Mi lekarz kategorycznie zabronił picia alkoholu przy sertralinie. Tak jest, że organizm musi się po takiej dawce alkoholu zregenerować, więc te objawy o których piszesz są "normalne". Ale może to trwać dłużej przy braniu leku, ja też tak miałam. Teraz nie piję wcale alkoholu jak biorę leki, bo działanie i skutki były bardzo niemiłe :?
Lili-ana
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez milky5 11 lut 2010, 18:28
Lili-ana w jakiej dawce bierzesz sertraline? czy mozna z nia brac ibuprom bo w ulotce pisze ze nie...a lekarz mowi ze mozna...i je :evil: stem glupia

gabcia81 a ja nie biore i nie bralam ciodziennie
bralam doraznie w czasie atakow, tez poloweczke
i moje pytanie jest ...czy jak np z rana mam jakies leki a dopiero wzielam sertraline to czy moge wziasc te polowke sedam czy to nie przeciwdziala sobie itd...no i czy mi nie obnizy cisnienia...bo jak mam leki...to nie chcialabym juz zawrotow glowy itd...nie wiem :?:
"NIGDY, NIGDY, NIGDY NIE PODDAWAJ SIE" W.CHURCHILL

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
77
Dołączył(a)
25 sty 2010, 15:42
Lokalizacja
Londyn

Re: Asentra (Asertin)

przez Lili-ana 11 lut 2010, 22:35
milky5 napisał(a):Lili-ana w jakiej dawce bierzesz sertraline? czy mozna z nia brac ibuprom bo w ulotce pisze ze nie...a lekarz mowi ze mozna...i jestem glupia

Brałam 75mg na dobę, niestety musiałam zrezygnować z sertraliny, bo zaczęły mnie jelita boleć. Ale ogólnie lek w działaniu był dobry, oczywiście nie w połączeniu z alkoholem ;)
Lili-ana
Offline

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez Gabcia81 12 lut 2010, 00:54
milky5 napisał(a):Lili-ana w jakiej dawce bierzesz sertraline? czy mozna z nia brac ibuprom bo w ulotce pisze ze nie...a lekarz mowi ze mozna...i je :evil: stem glupia

gabcia81 a ja nie biore i nie bralam ciodziennie
bralam doraznie w czasie atakow, tez poloweczke
i moje pytanie jest ...czy jak np z rana mam jakies leki a dopiero wzielam sertraline to czy moge wziasc te polowke sedam czy to nie przeciwdziala sobie itd...no i czy mi nie obnizy cisnienia...bo jak mam leki...to nie chcialabym juz zawrotow glowy itd...nie wiem :?:


ja ibuprom biore jak mnie głowa boli i nic sie nie dzieje :smile:

a co do Sedamu to raczej nie wchodzi w interakcje z sertralina i tak jak napisała Venlectine cisnienia nie obniża, działa uspakajająco. Asentrę zawsze biore rano i jak czuję że nie unikne ataku lękowego to dodatkowo połóweczkę Sedamu
zaburzenia lękowo- depresyjne z somatyzacją- drugie podejście.... :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
48
Dołączył(a)
08 sty 2008, 20:35
Lokalizacja
Kraków

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez milky5 12 lut 2010, 11:50
mialam jakies 10 dni wolne od lekow a dzis sie znowu obudzilam z takim lekiem, rece mokre...w zoladku sciska az mdlosci...wrrr...z wielkim wysilkiem dziecko zaprowadzilam do szkoly a ze rano wzielam sertraline to nie wiem czy moge wziasc sedam i czy jak wezme sedam to pomaga to na leki??? nie wiem bo zawsze bralam tylko w ataku a nie na leki...

a co z valerin czy to jest dobre jak sie ma leki?

cisnienie zwykle mam normalne chociaz rano raczej niskie...
"NIGDY, NIGDY, NIGDY NIE PODDAWAJ SIE" W.CHURCHILL

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
77
Dołączył(a)
25 sty 2010, 15:42
Lokalizacja
Londyn

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez Gabcia81 12 lut 2010, 15:32
milky5 napisał(a):mialam jakies 10 dni wolne od lekow a dzis sie znowu obudzilam z takim lekiem, rece mokre...w zoladku sciska az mdlosci...wrrr...z wielkim wysilkiem dziecko zaprowadzilam do szkoly a ze rano wzielam sertraline to nie wiem czy moge wziasc sedam i czy jak wezme sedam to pomaga to na leki??? nie wiem bo zawsze bralam tylko w ataku a nie na leki...


jak sie budzisz z lękiem to spokojnie możesz wziąźć oprócz sertraliny Sedam- uspokoi Cię i działa przeciwlękowo, sprawdziłam w ulotce i nie ma tam nic o obniżeniu ciśnienia
zaburzenia lękowo- depresyjne z somatyzacją- drugie podejście.... :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
48
Dołączył(a)
08 sty 2008, 20:35
Lokalizacja
Kraków

Re: Asentra (Asertin)

Avatar użytkownika
przez majabee 12 lut 2010, 19:06
Brałam Asentrę 4 tygodnie. Pierwszy tydzień a szczególnie dni były cięzkie. Póżniej negetywne skutki unoczne ustapily poza kołataniem serca, które wywoływało u mnie bardzo silne stany nerwicowe. Musiałam przerwać branie, bo miałam problemy ze snem. Teraz biore Lofepramine drugi tydzien i jest ok. Moge spac 6-8 godzin (wczesniej budzilam sie w nocy co 2-3 godziny). Mam troche zmienne nastroju i czuję się obojetna, ale na razie czekam... liczę, że lek zacznie działac. Czasem mam naprawdę dobre dni... miałam ich nawet 4 w rzedzie, co jest sukcesem. A teraz znomu mam "zjazd" czyli nic mi sie nie chce, placzę, jestem obojetna na problemy... gapie sie w okno itp.
"Only a man who has felt ultimate despair is capable of feeling ultimate bliss."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
12 lut 2010, 18:18

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Przeskocz do