SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez vifi 25 sty 2015, 16:33
Ja staram się brać rano, bo jak biorę wieczorem to mam właśnie płytki sen. Jak przebudzałem się rano to psychiatra poradziła mi zejść o 50 mg (do 150mg).
Offline
Posty
1424
Dołączył(a)
20 lis 2011, 21:02
Lokalizacja
Warszawa

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Luxor 25 sty 2015, 17:45
coccinella napisał(a):brałam też inne SSRI i po żadnym tak nie miałam :(


Ja pamiętam, że kiedyś po paroksetynie miałem jeszcze gorzej i właśnie ze względu na problemy ze snem była zamieniona na sertralinę. Po jakimś czasie wszystko się ustabilizowało i problemy ze snem minęły.
Jak widać każdy inaczej reaguje na dany lek.
W ogóle to stres przewlekły spłyca sen. Jak się antydepresent rozkręci to niweluje stres - obniża się kortyzol i sen się poprawia. Więc musimy cierpliwie poczekać na zaskoczenie leku :)

Tak w ogóle to widzę że bierzecie duże dawki. Dla mnie 50tka to już sporo. A setkę jak brałem to nie lada wyzwanie było :)
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
24 sty 2015, 23:01

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Mili89 25 sty 2015, 20:04
dzis 9ty dzien brania Setaloftu- wzrasta mi po nim cisnienie- teraz w spoczynku mam 140/90 gdzie przed braniem go mialam w normie zawsze....a jak zmieniam pozycje z siedzacej na stojaca odrazu cisnienie spada do 100/80 a puls wzrasta z 85 na 120 - czy to normalne podczas brania tego leku?? ja juz zaczynam wariowac od tego wszystkiego.. ale po cloranxenie jest lepiej- nie trzesie mnie wtedy tak...
co do jedzenia to apetytu brak jedynie na slodycze :shock: no i w nocy prawie nie spie, za to jak usne to ciezo mnie dobudzic..
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez coccinella 25 sty 2015, 20:05
vifi napisał(a):Ja staram się brać rano, bo jak biorę wieczorem to mam właśnie płytki sen. Jak przebudzałem się rano to psychiatra poradziła mi zejść o 50 mg (do 150mg).

biorę rano, o 6:30 całą dawkę. Mam wrażenie, że przez to przebudzanie nie wysypiam się jszcze bardziej, chociaż przebudzam się tylko na chwilę tak naprawde.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Luxor 25 sty 2015, 20:34
Przebudzanie się po kilka razy w nocy oznacza płytki sen (faza REM - stąd często te dziwaczne sny). Za mało snu głębokiego powoduje niewyspanie, zmęczenie i rozdrażnienie. Rozdrażnienie spowodowane słabym snem powoduje stres w ciągu dnia i zwiększa subiektywnie skutki uboczne leku (ciśnienie, nerwowość, lęki itp) no i całe kółeczko się zamyka. Pozostaje czekanie aż wszystko się unormuje.

Ja pomagam sobie mianseryną (lerivon). Wczoraj wziąłem jedną tabletkę dwie godziny przed snem. Fajnie się po niej zasypia i przyznam, że sporo pogłębia sen. Spałem do 5tej rano, a jak się obudziłem to wziąłem dosłownie 1/5 tabletki nasennego Zolpicu. Na mnie taka dawka działa. Zasnąłem i obudziłem się dopiero o 10tej rano mega wyspany i z dobrym humorem. Od razu przyjąłem Sertralinę, bo codziennie właśnie gdzieś o 10tej biorę i czuje się do teraz bardzo dobrze.
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
24 sty 2015, 23:01

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez coccinella 25 sty 2015, 20:51
Luxor napisał(a):Przebudzanie się po kilka razy w nocy oznacza płytki sen (faza REM - stąd często te dziwaczne sny). Za mało snu głębokiego powoduje niewyspanie, zmęczenie i rozdrażnienie. Rozdrażnienie spowodowane słabym snem powoduje stres w ciągu dnia i zwiększa subiektywnie skutki uboczne leku (ciśnienie, nerwowość, lęki itp) no i całe kółeczko się zamyka. Pozostaje czekanie aż wszystko się unormuje.

Ja pomagam sobie mianseryną (lerivon). Wczoraj wziąłem jedną tabletkę dwie godziny przed snem. Fajnie się po niej zasypia i przyznam, że sporo pogłębia sen. Spałem do 5tej rano, a jak się obudziłem to wziąłem dosłownie 1/5 tabletki nasennego Zolpicu. Na mnie taka dawka działa. Zasnąłem i obudziłem się dopiero o 10tej rano mega wyspany i z dobrym humorem. Od razu przyjąłem Sertralinę, bo codziennie właśnie gdzieś o 10tej biorę i czuje się do teraz bardzo dobrze.


tylko obawiam się, że to się może już nieunormować. Biorę Sertrę od 1,5 miesiaca. Dość długo bylam na 150, teraz od 2 tyg 200, a nic się nie zmienia, nawet jest gorzej z tym snem. Moim problemem i tak jest nadmierna senność. Jakaś paranoja...
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Luxor 25 sty 2015, 21:11
aha rozumiem, a mniejsze dawki nie pomagały, że weszłaś na 150-200 ?
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
24 sty 2015, 23:01

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez coccinella 25 sty 2015, 21:30
Luxor napisał(a):aha rozumiem, a mniejsze dawki nie pomagały, że weszłaś na 150-200 ?

nie pomagały, nic nie czułam, zupełnie. Ale to w sumie standard, brałam już trochę leków i żadne nie działają...uboków tez nie miewam.
Nie chce mi się.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
807
Dołączył(a)
21 wrz 2012, 17:41
Lokalizacja
Warszawa

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Luxor 25 sty 2015, 21:53
no to pewnie musi minąć więcej czasu aby organizm przyzwyczaił się do takiej dawki i sen się unormował. generalnie SSRI nie są do leczenia zaburzeń snu, a do wyeliminowania ich przyczyny czyli depresji, nerwicy itp. Może czasem warto spróbować dłużej polecieć na niższej dawce i poczekać na efekty. Ja to przy dawce 200 mg odleciałbym w kosmos :)
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
24 sty 2015, 23:01

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Mili89 25 sty 2015, 22:02
a co z tym cisnieniem - sertralina powodowala u kogos z Was na poczatku podwyzszenie cisnienia ??
od kilku dni mam duzo wyzsze, zawsze bylo ksiazkowe i przy zmianie pozycji na stojaca bardzo wzrasta mi tetno a cisnienie mocno spada :zonk: to 9 dzien brania 50 mg
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Luxor 25 sty 2015, 22:39
może powodować wzrost ciśnienia, piszą na ulotkach. Przy pierwszych tygodniach brania odpuść sobie takie częste mierzenie bo będziesz się nakręcał, a wtedy jeszcze bardziej będzie skakać ci ciśnienie i tętno ze stresu :)
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
24 sty 2015, 23:01

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez vespertine 27 sty 2015, 02:34
Jeszcze 12 dni, wizyta u mojego lekarza i żegnaj Asertinie witaj Paro <3. Mój organizm nie może przyzwyczaić się do tego leku. Stopniowe zwiększanie dawki (do 150mg) i "złość na cały świat", teraz biorę 100mg i złość mam na "połowę" świata, do tego takie "spowolnienie" obrazu, coś jak przy deja vu. Albo jestem zbyt przyzwyczajona do paro...w końcu kilka lat xetanoru mogło zrobić swoje.
Gdziekolwiek jestem, bądź będę niebo należy do mnie...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
40
Dołączył(a)
08 paź 2013, 12:07

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Mili89 27 sty 2015, 17:50
ja dzisiaj 11 dzien na Sertralinie... bezsennosc jakos mija , opracowalam sposob : biore hydroxyzyne, ktora na mnie dziala MEGA usypiajaco... i po 2 godz jak hydro zaczyna mnie rozkladac do snu biore setaloft i spac...dzieki temu usnelam wczoraj o normalnej godzinie, bo od tygodnia zasypialam o 5 rano :shock:
martwia mnie tylko te skoki cisnienia przy zmianie pozycji- cisnienie spada ze 130/90 do 110/80, a puls wzrasta z 80 do 112 czy to normalne podczas pierwszych tygodni??
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez acherontia-styx 27 sty 2015, 22:31
Mili89, spadek ciśnienia przy zmianie pozycji z siedzącej na stojącą jest normalną reakcją organizmu. nieważne czy bierzesz leki czy nie.
Świat zwariował, a wielu z nas wraz z nim...
Jemy szybko, pracujemy szybko, odpoczywamy szybko...
i umieramy zaskoczeni, że nasze życie już się skończyło.


Sertralinum 200mg
Quetiapinum 75mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
5534
Dołączył(a)
27 paź 2012, 19:34

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Przeskocz do