SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sertralina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
192
61%

Nie
73
23%

Zaszkodziła
52
16%

 
Liczba głosów : 317

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez zima 31 mar 2014, 20:44
Pablo5HT1, skutki uboczne zdaje się.
specjalista ds. fobii społecznej, depresji i nerwicy.
propagator asertinu i trittico.
setralin [high speed resource] 200mg - 100 mg - 0 mg
trazodon [so good to back home] 75mg/ 0 mg
benzo one day dancer
live yourself.
watch, see your chances, live now.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2606
Dołączył(a)
17 mar 2013, 18:30

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez violet_hair_ 31 mar 2014, 21:36
dream*, i tu mój problem...albo za silne, albo za słabe... Zauważyłam, że po każdym leku trzeciej generacji mam jazdy... Mnie nawet Tabcin na przeziębienie tak sieknął, że trafiłam do lekarza na obniżenie ciśnienia...:/

A u mnie dzień 14 po odstawieniu Sertry - sporadyczne zawroty, meeega nerw i dzień zamulony.
violet_hair_*4w5*INFJ*
Avatar użytkownika
Offline
Posty
327
Dołączył(a)
05 gru 2013, 19:35
Lokalizacja
niebyt

asertin

przez wodasch 31 mar 2014, 22:39
Witam , od 6 dni przyjmuję asertin przepisany przez psychiatre na fobię społeczną .Serce bije jak szalone jestem poddenerwowana , zaniepokojona i ataki paniki nie mijają ! Czy to są skutki uboczne ? a może nie powinnam tego brać ? czy te objawy kiedys miną ? czekam na odp .i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 31 mar 2014, 23:16 przez *Wiola*, łącznie edytowano 1 raz
Powód: połączono z wątkiem zbiorczym
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 18:09

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

asertin

przez Dawidoff 31 mar 2014, 22:51
Tak, to raczej na pewno skutki uboczne. Biorę Asertin 50, i pierwszy tydzień to pod tym względem koszmar był: bóle brzucha, rzadka kupa, zawroty głowy, poczucie derealizacji... Przez moment nawet czułem, że mi się pogorszyło troszkę. Dobiję za niedługo do 4 tygodnia, koło 2 tygodnia zaczęły mi te skutki mijać, aczkolwiek dalej np. odczuwam senność. I kondycja psychiczna też ciut lepsza, choć nie taka, jakbym jeszcze chciał (po prostu, 2-3 dni kiedy czuję się naprawdę okej przeplataj dzień katastrofalny). Kolega z tego forum pisał, że potrzeba 4-12 tygodni na to, by leki pokazały swoje całe spektrum możliwości - także, cierpliwości :).
Ostatnio edytowano 31 mar 2014, 22:52 przez Dawidoff, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Posty
45
Dołączył(a)
08 mar 2014, 00:52

asertin

przez cytrynka84 31 mar 2014, 22:52
To normalne skutki uboczne,musisz przetrzymać,przejdzie tak po 2 tyg.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

asertin

przez wodasch 31 mar 2014, 23:00
no to postaram sie jakos przetrzymac - choc trudno !!
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
21 kwi 2013, 18:09

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez Pablo5HT1 31 mar 2014, 23:29
zima
Tak skutki uboczne inaczej tzw uboki, chociaz który antydepresant działający na wzrost serotoniny ich nie ma? Sertralina tez ma, prawdopodobnie jeszcze gorzej bym ją tolerował, tzw. side efects ma 2 razy takie jak ten zakichany Moclobemid. Ja juz jestem na 19 dniu i cosik nie widze końca adaptacji, w tym sęk, że zdawałem sobie sprawę z istnienia uboków ale.... jeśli lek zaczyna działac to skutki pozytywne przeważają i to jest ten jedyny plus dzisijeszych antydepresantów. Ogólnie to coraz mniej wierzę w działanie typowo klasyczne podnoszenia serotoniny, mało to wybiórcze a i schematyczne mocno.

-- 31 mar 2014, 22:36 --

Dlatego jak czytam po necie to ciagle szukam opcji tzw mało inwazyjnych wbrew obiegowym opiniom tych, którzy mają "zapisany" schemat w głowie, że musi być maksymalne uderzenie, poparte mało wzorcowym i mało fizjologicznym podniesieniem serotoniny przez np. taką paroksetynę, którą tak samo myslący pacjent przed jej zażyciem 5 lat temu jak i dzisiaj uważa za zbawienie. Nie było cudu, nie było rewelki ale... umysł dalej uważa, że to standard i trza przywalic serotoniny, ja uważam nieco inaczej.
Offline
Posty
447
Dołączył(a)
28 lut 2014, 02:56

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 01 kwi 2014, 08:26
Pablo5HT1 moklobemid jest głównie inhibitorem MAO-A, więc działa głównie na serotoninę, noradrenalinę oraz w słabiej na dopaminę. Dodatkowo z tego co się orientuję może zwiększać histaminę, a to plus noradrenalina może powodować pobudzenie i napięcie. Brałeś wcześniej SSRI a teraz moklobemid więc możesz mniej więcej porównać jego działanie dopaminowe (wiesz już jakie efekty ma serotonina). Natomiast czy zwiększenie serotoniny przez moklobemid będzie powodowało aktywację innych receptorów niż SSRI trudno powiedzieć. Teoretycznie jeśli SSRI powodują początkowy wzrost serotoniny na somadendrycznej części neuronu gdzie znajdują się autoreceptory i powoduje to zahamowanie uwalniania serotoniny, to jeśli MAO-A działa tylko w aksonie to zwiększenie serotoniny przez moklobemid nie powinno powodować tego zahamowania. Ale nie wiem jak dokładnie rozkłada się enzym MAO w neuronie. Na pewno moklobemid będzie działał trochę inaczej niż SSRI, ale jak to musisz sprawdzić sam. Myślę, że powinieneś dać temu lekowi najlepiej 6-8 tygodni.

Jeśli nie tolerujesz zwiększania serotoniny to pewnym rozwiązaniem mogą być leki takie jak tianeptyna, mirtazapina lub bupropion.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Psychotropka`89 01 kwi 2014, 13:44
A tak właściwie, to czemu sertralina tak ryje po flakach? Brałam fluoksetynę, pramolan i nie miałam takich jazd jak po sertrze. :shock: Na początku przez tydzień nie wychodziłam z łóżka. Lęki, mdłości, biegunki, mroczki przed oczami, koszmarne zawroty głowy. Masakra, w 2. tyg. było lepiej, po 3 już było OK. Od kilku dni lekarz kazał podwoić dawkę <z 50tki na 100> i powtórka z wakacji, z tym, że krócej, bo tak 3-4 dni. Trazodon też takie objawy może powodować? miko84, jeśli zechcesz odpisywać na mój post, to proszę pisz językiem skierowanym do blondynki. :D Bo ja z Twoich fachowych postów rozumiem mniej niż zero <podziwiam za wiedzę, tak na marginesie ;) >
Wenlafaksyna 75mg
Relanium 2mg
Mirtazapina 15mg
Lamotriginum 25mg
Zolpidem 10mg
Posty
1801
Dołączył(a)
16 gru 2010, 22:30
Lokalizacja
TaaaaaM...

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 01 kwi 2014, 14:44
Możliwe, że dopamina z sertry powoduje mdłości i inne problemy żołądkowe (na mdłości i wymioty stosuje się także antagonistów dopaminy). Trazodon nie powinien czegoś takiego powodować.

Poza tym uważam trazodon za słabszy lek niż mirtazapinę więc jest też taka możliwość, że nie radzi on sobie ze skutkami ubocznymi sertraliny po tym jak zostały Ci zamienione te leki. Mirtazapina to dość silny antagonista 5-HT3 a to ma działanie przeciwwymiotne i zmniejszające nudności które mogą powodować SSRI. Trazodon natomiast nie jest antagonistą 5-HT3.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez aptasia 01 kwi 2014, 15:06
Ale sertra w takich niskich dawkach nie działa na dopamine ponoć
"balansuję wciąż pomiędzy pragnieniami zupełnej samotności, by czytać i pracować, a tak wielką potrzebą ludzkich gestów i słów."
Sylvia Plath
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1036
Dołączył(a)
05 gru 2013, 17:51
Lokalizacja
Warszawa

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

przez miko84 01 kwi 2014, 15:21
Ponoć, ale lek który ma DRI w swoim mechanizmie działa na dopaminę w każdej dawce. W wyższych dawkach ta dopamina jest po prostu mocniej odczuwana.
miko84
Offline

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez Psychotropka`89 01 kwi 2014, 20:36
miko84, dzięki, w końcu coś zrozumiałam. ;)
Zapisał mi hydroxyzynę w razie napadów paniki. Bo relanium, nie ma chyba właściwości przeciwwymiotnych?
W ogóle to trochę się dziwię, że przy mojej fobii <panicznie boję się wymiotów>, lekarz zapisał mi taki "zestawik" :?
No ale wyszłam z założenia, że lekarz wie lepiej... :roll:
Wenlafaksyna 75mg
Relanium 2mg
Mirtazapina 15mg
Lamotriginum 25mg
Zolpidem 10mg
Posty
1801
Dołączył(a)
16 gru 2010, 22:30
Lokalizacja
TaaaaaM...

SERTRALINA (Zoloft,Asentra,Asertin,Sertagen,Setaloft,Luxeta)

Avatar użytkownika
przez anita00178 01 kwi 2014, 20:50
Witajcie. Dawno nie pisałam bo ciągle coś bylo do zrobienia. Od 12 marca zwiekszylam dawkę. No i niby dobrze. Lęki prawie ustąpiły, zawroty jakby mniejsze al nie może być pięknie- o nie
Znów mam płytki oddech jak na esci. Czuje ciężar na klatce. No o co w tym wszystkim chodzi? No już nie pojmuje. Gula w gardle i tak ciągle udaję w pracy że ok jest. Do czego to zaliczyć teraz? Odstawienie esci jeszcze czy może więcej setraliny? Jeśli nie to to co? Zawał? Doraźniacze nie pomagają. Już nie wiem:(
Asertin 75 mg
i doraźnie
Lexotan 3mg
Alprox 0,5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
12 mar 2014, 08:49

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: deoodeoo i 34 gości

Przeskocz do