SULPIRYD (Sulpiryd)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy sulpiryd pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
57
63%

Nie
15
17%

Zaszkodził
18
20%

 
Liczba głosów : 90

przez mokosza 07 mar 2008, 20:05
a jak on się ma do leków antykoncepcyjnych? Lekarz właśnie mi go przypisał , ale zapomniałam spytać, a jeszcze nie mam ulotki żeby sprawdzić. Czy ktoś się orientuje?
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
07 lut 2008, 13:53

Avatar użytkownika
przez laven 09 mar 2008, 20:21
sokzczeresni
Powiem, że nie wiem. Warto spytać lekarza. Na dłuższą metę nie jest to dobre rozwiązanie. Tymbardziej, że wczesniej miałaś za dużo prolaktyny.
mokosza
Wśród ulotek nie ma żadnych ostrzeżeń. Ale wiem, że w przypadku depresji nie należy stosować leków antykoncepcyjnych. A przynajmniej należy bardzo uważać, ponieważ mogą one pogorszać nastrój. Dlatego warto przejść się do lekarza i z nim o tym porozmawiać.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
219
Dołączył(a)
05 maja 2007, 23:18

przez mokosza 10 mar 2008, 23:13
No ja z kolei słyszałam, że wręcz trzeba, ze względu na to, że antydepresanty mogą zaszkodzić ewentualnej ciąży. Co do obniżenia nastroju to swoją drogą też o tym słyszałam, ale zanim poszłam do psychologa odstawiłam antykoncepty na cztery miesiące (podejrzewając, że mogą być przyczyną mojego stanu) jednak sytuacja tylko się pogorszyła. (dperesja wynika z mojej nieśmiałości, braku wiary w siebie i okresu kiedy czuję, że powinnam zacząć się usamodzielniać, znaleźć pracę itp, ale czuję się tak beznadziejna, że boję się nawet złożyć gdziekolwiek CV - głupie wiem.)Tak czy siak dzięki, przy następnej wizycie poruszę tą kwestię.
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
07 lut 2008, 13:53

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez Herflo 12 mar 2008, 19:11
U osób ktore wczesniej chorowaly na depresje, antykoncepty powinno sie dobierac bardzo ostroznie, a w razie nawrotu odstawic a poza tym radzilabym uwazac lącząc jakiekolwiek leki antykonceptami (zwlasza jesli uzywasz takich w ktorych jest mala dawka hormonów) poniewz inne leki moga znosic ich dzailanie, ryzykujesz niepożądana ciażą
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
12 mar 2008, 17:59

przez karotka 20 mar 2008, 13:21
ja piszę do Jovity
bardzo proszę o sprawdzanie swoich wiadomości, zanim umieści się je na forum. Nie rozumiem jak mozna wprowadzać w taki błąd? I kto ci takich głupot nagadał? Ze nie mozna niby tych samych leków prze rok brac? W życiu większej głupoty nie słyszałam. Owszem- nie mozna zbyt długo ( tj ponad 4 tygodnie) brać benzodiazepin tj uspokajaczy. Natomiast co do antydepresantów, to zaleca sie branie ich ok 6 miesiecy po ustapieniu objawów. biorac pod uwage powolne działanie antydepresantów i stopnoiwe, powolne ustepowanie objawow, to zazwyczaj wychodzi to ponad rok i jest konieczne do wyleczenia. To samo dotyczy neuroleptyków.
Dlatego forumowiczom zalecam duzą dawkę krytycyzmu bo niestety nie wszyscy, którzy tu pisza maja prawdziwe informacje
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
11 sty 2007, 14:05
Lokalizacja
WROCŁAW

przez nevermind 10 kwi 2008, 19:19
laven napisał(a):dzieje się tak dlatego, że sulpiryd obniża poziom dopaminy, a ta jest odpowiedzialna za prolaktynę. Dużo dopaminy = mało prolaktyny i na odwrót. Więc nie ma co się bać to naturalne.


Zastanawia mnie jedna rzecz - wiemy, że nikotyna stymuluje wydzielanie dopaminy a co za tym idzie (jak wynika z powyższego), że ma wpływ na ilość prolaktyny. Pytanie czy zwiększenie ilości dopaminy spowodowane paleniem wpływa neutralizująco na lek czy na jego skutki uboczne związane z obniżonym poziomem dopaminy?

Sam biorę sulpiryd 200mg/dziennie z powodu nerwicy wegetatywnej a dokładnie z powodu zespołu jelita drażliwego. Już po tygodniu dało się zauważyć poprawę ale tylko jeśli chodzi o objawy somatyczne. Ale objawy psychiczne pozostały. Nie wiem właściwie czy czekać i zobaczyć co się będzie działo czy iść do lekarza po coś jeszcze?
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
10 kwi 2008, 19:07

Avatar użytkownika
przez laven 11 kwi 2008, 12:34
Szczerze, to nie znam się na tym. Ale tak na chłopski rozum, nikotyna może trochę neutralizować. Ale w małym stopniu. Bo przykładowo, jak schizofrenicy dużo kopcą biorąc przy tym leki przeciwpsychotyczne, to jednak nie mają żadnych objawów. Więc myślę, że nikotyna bardzo słabo oddziałowywuje. Ale warto zapytać lekarza.
A z tą poprawą to można chwilę jeszcze poczekać. Z psychiką to różnie bywa. A bardzo często nerwice siedzą w naszym umyśle i tylko tą drogą można je w pełni wyleczyć - tzn. przez psychoterapię. Więc może warto i do psychologa się przejść. Bo leki przy nerwicy stosuje się po to, by złagodzić objawy, ale wyleczeniem musimy zająć się sami.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
219
Dołączył(a)
05 maja 2007, 23:18

Re: Sulpiryd

Avatar użytkownika
przez Coltrane 15 maja 2008, 00:42
przepisano mi sulpiryd w formie syropu i to jest cholernie niewygodne - głupio chodzić do pracy z buleleczką i strzykawką, żeby rowne 2 ml odmierzyć. Przerażony jestem tym, ze ten lek stosuje się na psychozy alkoholowe oraz tym, ze tyję. Szczęśliwiew wakacje koniec z lekami, może wygląd się jakoś poprawi, wraz z samopoczuciem. Pozdrawiam.
Jezus uzdrawia, serio.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
141
Dołączył(a)
22 paź 2007, 17:29
Lokalizacja
ŁorsoŁ

Re: Sulpiryd

Avatar użytkownika
przez Coltrane 16 maja 2008, 18:59
Toteż doczytałem ulotkę, faktycznie, jest to lek na to, na co wg psychiatry cierpię. Dodatkowo dodtałem jeszcze mnóstwo innych leków, których ulotki stanowią równie ciekawa lekturę, aż mi się włos na głowie jeży !
Jezus uzdrawia, serio.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
141
Dołączył(a)
22 paź 2007, 17:29
Lokalizacja
ŁorsoŁ

Re: Sulpiryd

przez ARTmen 17 maja 2008, 22:53
Biorę sulpiryd i jest dobrze.Jedzenie mi lepiej smakuje ;) .Dla mnie to dobry lek.Biorę go kilka lat z przerwami.Na pewno nie uzależnia.Biorę go z alvanta.Z odstawieniem sulpirydu nie miałem żadnych problemów.
Z DNIA NA DZIEŃ...
Offline
Posty
62
Dołączył(a)
10 kwi 2008, 17:41

Re: Sulpiryd

przez Wera 31 maja 2008, 22:33
zazywam dawke 300 mg sulpirydu i jestem czały czas senna czy to może ten lek powoduję a zażywam go dosyć długo, pozdr....
Offline
Posty
236
Dołączył(a)
18 cze 2006, 19:35
Lokalizacja
Śląsk

Re: Sulpiryd

przez MohSETH 07 cze 2008, 11:02
Panie i Panowie chciałem ostrzec was przed braniem Sulpirydu. Brałem go 4 miesiące 100mg i po tym czasie pojawiła się u mnie jaskra:( Mam nadzieję, że jeszcze się cofnie, a jak nie to nawet nie chcę myśleć...
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
28 mar 2008, 09:04

Re: Sulpiryd

przez Moniunia27 15 cze 2008, 09:57
ja biore sulpiryd ,ale jestem strasznie pobudzona po nim.biore po 50 mg dwa razy dziennie.

a wie ktos moze czy po nim sie tyje?
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
27 lut 2008, 19:09
Lokalizacja
Myslenice

Re: Sulpiryd

przez Wera 15 cze 2008, 12:38
niestety ja tyje ale biorę 200 mg, pozdr
Offline
Posty
236
Dołączył(a)
18 cze 2006, 19:35
Lokalizacja
Śląsk

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 12 gości

Przeskocz do