ALPRAZOLAM (Afobam,Alprox,Neurol,Xanax,Zomiren)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy alprazolam pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
135
83%

Nie
15
9%

Zaszkodził
12
7%

 
Liczba głosów : 162

Co zamiast afobamu ?

przez sole 16 cze 2008, 08:16
Witam wszystkich serdecznie i proszę o poradę.Moja mama 76 lat od roku zażywa zoloft i afobam.Wcześniejsze leki nie były zbyt skuteczne,więc szukaliśmy innych rozwiązań i te dwa okazały sie trafione.Prze ten ostatni rok mama czuła się dobrze-wyciszona a co za tym idzie spokojna.Afobam od początku brania zadziałał i nie dał żadnych skutków ubocznych.Dwa tygodnie temu coś się zmieniło-brak apetytu,skurcz w żołądku,brak koncentracji.Diagnoza lekarza -afobam przestał działać.Lekarz postanowił zmienić lek i przepisał Xanax XR w dawce 1 tabletka rano.Niestety tego leku mama nie może brać skutki uboczne nie do wytrzymania.Na pewno dużo z Was ma doświadczenie w przyjmowaniu leków na nerwicę,więc proszę napiszcie które laki dobrze działają i dają jak najmniej skutków ubocznych.Na pewno co organizm inaczej reaguje,ale jest może taki lek który u większości został dobrze przyjęty.Lekarz mojej mamy jest otwarty na różne propozycje,a ponieważ dzisiaj mamy wizytę,mogłabym coś zaproponować.
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
11 gru 2006, 10:23

Re: Co zamiast afobamu ?

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 19 cze 2008, 08:59
Afobam i Xanax to jedna i ta sama substancja czynna.
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: Zomiren

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 19 cze 2008, 09:27
Zomiren - najtańszy lek zawierający alprazolam. Niestety, od samego początku mam zbyt dużą tolerancję na alprazolam - 1 mg to dla mnie absolutne minimum juz od pierwszej tabletki. Wiadomo, że potem szybko rośnie tolerancja, dlatego wolę męczyć się z neuroleptykiem jako uspokajaczem.
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Co zamiast afobamu ?

przez sole 19 cze 2008, 11:44
Tak wiem,ale niestety organizm zareagował na niego zupełnie inaczej niż na afobam.Niby to samo, a jednak nie.
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
11 gru 2006, 10:23

Re: Co zamiast afobamu ?

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 19 cze 2008, 11:50
Z tego co piszesz, mam już na Afobam źle zareagowała, a Xanax tylko to pogłębił. Może to po prostu reakcja na alprazolam i trzeba go zamienić innym benzo, np. popularnym diazepamem (Relanium)? Ja na Relanium reaguję lepiej niż na alprazolam - ale chcąc uniknąć uzależnienia lekarka zaproponowała mi przepisywany przy niepokoju ludziom starszym Promazin. Ale to neuroleptyk, nawet w najmniejszej dawce silnie daje w głowę, dlatego Twoja mam mogłaby czuć się po nim bardzo otumaniona. Niemniej spróbować można a jednocześnie stopniowo redukować benzodiazepiny.
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: Co zamiast afobamu ?

przez sole 19 cze 2008, 12:35
Dzięki za podpowiedz.Porozmawiam z lekarzem,mamy taką Panią doktor która chętnie wszystkiego wysłuchuje od pacjenta i nie obraża się jak ktoś coś podpowiada.Dla mnie takie informacje są bardzo ważne, bo ja kompletnie na tym się nie znam,na szczęście nie mam jeszcze problemów depresyjno-nerwicowych,ale nie wiadomo co może człowieka jeszcze w życiu spotkać.
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
11 gru 2006, 10:23

Re: Co zamiast afobamu ?

Avatar użytkownika
przez mefiboszet 19 cze 2008, 12:59
Nie ma sprawy ;) Ideałem jest oczywiście dobrać taki antydepresant, który sam w sobie zredukuje lęki, niepokój itd. Z tego, co wyczytałem o Zolofcie, to sertralina ma właśnie profil przeciwlękowy. Ale jeżeli sama nie wystarcza, to albo trzeba się wspomagać benzo (wiadomo: możliwość uzależnienia, wzrost tolerancji) albo próbować drugi uspokajający antydepresant (np. Mirtazapina), albo pakować neuroleptyk (np. Promazin).
citalopram - 10 mg | mirtazapina - 15 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
272
Dołączył(a)
03 mar 2008, 20:38

Re: Zomiren

przez Moniunia27 20 cze 2008, 15:35
Mi dzisiaj psychiatra zapisala zomiren ,bo powiedzialam, ze mam straszne leki i ,ze chce cos na uspokojenie.pierwszy raz ten lek bede zazywac.mam pytanko czy po nim sie tyje?
Tak to zazywam abilify od miesica ,ale chcialam cos doatkowo jeszcze na uspokojenie.
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
27 lut 2008, 19:09
Lokalizacja
Myslenice

xanax i coaxil a problemy dermatologiczne

przez Darek1 28 cze 2008, 14:46
Czy po zażywaniu xanaxu i coaxilu mogą wystąpic problemy ze skóra? Zaczerwienienie, opuchnięta twarz itp.
W ulotce nic o tym nie wspominano.
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
24 sty 2008, 11:26

Re: xanax i coaxil a problemy dermatologiczne

Avatar użytkownika
przez adelkowska 01 lip 2008, 23:45
Jeśli wystąpiło to u Ciebie to znaczy że możesz mieć alergię na jakiś składnik leku. Pewnie że możesz to mieć od tych leków, uczulenia można dostać dosłownie po wszystkim.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
73
Dołączył(a)
24 lut 2008, 20:33
Lokalizacja
poznań

Re: xanax i coaxil a problemy dermatologiczne

przez Morgana69 02 lip 2008, 10:19
Ja biorę coaxil, ale na razie nie zaobserwowałam podobnych objawów. Jeśli u Ciebie wystąpiły problemy skórne, to może faktycznie masz uczulenie na jakiś składnik leku, albo po prostu coś kwitnie na dworze i stąd problemy. Radzę skontaktować się z lekarzem.
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
29 cze 2008, 09:36

Re: Afobam

przez mała3320 05 lip 2008, 16:04
Witam:) jestem tu nowa,bo juz nie wiem co mam robić :(
Brałam Afobam przez 2miesiące (2x1/2 tabl.).Czułam się świetnie,więc lekarz zmniejszył mi dawkę o połowę i się zaczęło.Wróciły koszmarne ataki:kołatanie serca,duszności,biegunki itp i przy tym ten okropny lęk (znacie go pewnie dobrze).Znowu zwiększenie dawki,ale bez rezultatu - tak jakby nagle przestał na mnie działać.Lekarz zamienił mi więc Afobam na Coaxil.Biore go dopiero 3 dzień,ale jest coraz gorzej: ataki codziennie (już 13 dzień)i doszły nowe objawy.
Czy to jest przyczyna słabego (w porównaniu z Afobamem) Coaxilu ??? Czy to objawy odstawienne Afobamu ???
Napiszcie prosze jakie mieliscie objawy odstawienne bo ja czuję sie koszmarnie.
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
04 lip 2008, 16:34
Lokalizacja
Warszawa

Re: Afobam

przez mała3320 06 lip 2008, 11:00
A czy w takiej sytuacji można sobie jakoś pomóc przetrwać ten okres odstawienny i ile on może trwać??? czy w czasie ataku mogę brać cos co go zatrzyma???
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
04 lip 2008, 16:34
Lokalizacja
Warszawa

Re: Afobam

Avatar użytkownika
przez antychemikal 06 lip 2008, 12:00
Jelsi chodzi o oxazepam , to nie powiedzialbym ze to sa slabe benzodiazepiny :/ oxazepam jest jednym z najbardziej ktory uzaleznia , podobnie jak Valium (relanium) Lorazepam (Temesta) ..wszystko bardzo silnie uzalezniajace prochy , zreszta jak wsyzstkei tego typu konczace sie na zepam .
A jak w jednym ze szpitali w Polsce powiedziano mi podajac syrop
o nazwie hydroxyzyna , tlumazcac ze ze to lek ziolowy to sie poprostu zalamalem :]
Tranqualizer uzalezniajacy nazywa sie lekiem zilowym :/ tragedia

Uwazaj na "swoje mysli " one beda "twoimi "slowami , "uwazaj" na slowa bo one beda "twoimi" czynami , "uwazaj" na swoje ........
Avatar użytkownika
Offline
zbanowany
Posty
215
Dołączył(a)
18 cze 2008, 09:53

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Przeskocz do