FLUOKSETYNA(Andepin,Bioxetin,Deprexetin,Salipax,Seronil)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy fluoksetyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
119
60%

Nie
49
25%

Zaszkodziła
29
15%

 
Liczba głosów : 197

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez linka 23 wrz 2009, 21:09
namiestnik, To nie jest kompulsja - tylko skutek uboczny leku
Nie mówimy tu o obzarstwie chorobliwym ;)

...jedzenie można kontrolować, to nie jest tak, że leki robią z nas marionetki, bez przesady, poprostu chce się jej jeść i tyle - jest to skutek uboczny Seronilu.
Dieta + ruch albo zmiana leków - nic innego się nie da zrobić....
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 23 wrz 2009, 21:23
Myszek, nie zawsze fluoksetyna powoduje brak ochoty na jedzenie. Może faktycznie dawka jest zbyt mała, Namiestnik słusznie pisze-powinno być 60 mg, lub tez niestety należysz do tej grupy osób, którym Seronil wzmaga apetyt. Sama tak miałam i utyłam 7 kg.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez namiestnik 23 wrz 2009, 21:53
Dokładnie. Zazwyczaj seronil powoduje brak apetytu i chudnięcie. Ale zdarza się (dość rzadko, ale jednak), że lek ten (podobnie jak wiele innych) działa odwrotnie - i wzmaga apetyt.

A teraz po tym co linka656 napisała to nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem. Bo ja zrozumiałem, że Ty masz problem z jedzeniem (np. bulimię, albo inne zaburzenia związane z przerostem apetytu) i próbujesz leczyć to seronilem. Czy dobrze zrozumiałem? Czy jest to skutek uboczny tego lub innego leku?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
4264
Dołączył(a)
08 sie 2008, 09:50
Lokalizacja
z choinki

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Seronil

przez myszek 23 wrz 2009, 22:34
chyba sie troche nie zrozumielismy. ja dostalam fluoksetyne NA TO zeby sie nie przejadac tak jak teraz. tak - to sa zaburzenia odzywiania.


na pyt ile biore - od 22.08.09 do 02.09.09 bralam 10mg na dzien a od 03.09.09 biore 20 mg.
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
12 sie 2009, 13:03

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez linka 23 wrz 2009, 22:51
To w takim razie ja nie zrozumiałam, uniżenie przepraszam - namiestnik miał rację.
myszek, tak jak mówił kolega - dopiero 60mg jest dawką terapeutyczną przy taklich zaburzeniach, poza tym 1 miesiąc to mało, fluo wkręca się powoli....a Ty bierzesz maleńką dawkę i nic dziwnego, że nie działa narazie ......
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: Seronil

przez myszek 24 wrz 2009, 08:08
ale to nie chodzi o to ze to nie dziala - bo nastroj bywa lepszy, nie caly czas ale bywa taki... no taki jak powinien byc po tych lekach. to czemu apetytu mi nie oslabil? moglabym miec najwiekszego dola jest mi to obojetne byleby tylko pzestac sie pzrejadac! juz sie w zadne spodnie nie mieszcze, to koszmar!
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
12 sie 2009, 13:03

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 24 wrz 2009, 08:19
Tak jak ci już pisaliśmy, są dwie możliwości:

-na osłabienie apetytu twoja dawka jest za mała (spróbuj po konsultacji z lekarzem podnieść ją do 60 mg)
-zamiast zmniejszać chęć na jedzenie fluoksetyna ci ją zwiększa (może tak być i nic na to nie poradzisz)
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Seronil

przez myszek 24 wrz 2009, 18:23
zwiekszac od razu czy czekac?

w kazdym razie dzieki wszystkim za odpowiedzi...
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
12 sie 2009, 13:03

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 24 wrz 2009, 22:18
Moim zdaniem zwiększyć i nie czekać. Jeśli po dwóch tygodniach nadal występować będzie wilczy apetyt, zmienić lek na inny.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez linka 25 wrz 2009, 10:25
Bierzesz 20mg tak?
więc nie radziłabym zwiększać do 60 odrazu, bo może być kuku a fluo ma masę skutkó ubocznych, spokojnie najpierw do 40 potem na 60.
Najlepiej pogadać o tym z lekarzem.
Myżlę, że samam spokojnie możesz na 40mg sobie podnieść.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: Seronil

przez matrixor 25 wrz 2009, 11:17
Przy zażywaniu fluoksetyny według wyników badań łaknienie zmniejsza się tylko na początku stosowania. Natomiast zgodnie z ulotką dawki, które powinno się stosować przy zaburzeniach odżywiania to 60,80mg
matrixor
Offline

Re: Seronil

przez myszek 25 wrz 2009, 20:57
ech:( ja juz nie wiem w koncu jaka decyzje podjac... boje sie ze nigdy nic sie nie zmieni...


tabletki za mnie sie nie wylecza...



a oprocz tego to bardzo Wam dziekuje za odpowiedzi! (bałam sie ze wiekszosc to oleje, a tu sie okazuje ze na tym forum naprawde sa dobrzy ludzie!)
Offline
Posty
29
Dołączył(a)
12 sie 2009, 13:03

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez aree1987 26 wrz 2009, 14:02
Ja dostałem 20mg fluoksetyny do 100mg sertraliny, ponieważ brak mi motywacji. Brał ktoś takie połaczenie albo inne fluo+inny antydepresant? Jak efekty?
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Seronil

Avatar użytkownika
przez Anna R. 26 wrz 2009, 14:08
Połączenie rzadko stosowane (oba leki z tej samej grupy) ale pod stalą kontrolą lekarza możliwe.

Efekty leków kombinowanych są dużo lepsze niż monoterapii. Brałam fluoksetynę z mianseryną i klomipraminą. Dobrze się uzupełniały, samopoczucie było świetne, natręctwa całkowicie ustąpiły. Odstawiłam jednak z powodu zaburzeń seksualnych.

[Dodane po edycji:]

Myszek spróbuj pod kontrola lekarza zwiększyć dawkę do 60-80 mg. Jeśli apetyt tez się zwiększy, to niestety musisz poszukać innego leku.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Przeskocz do