ESCITALOPRAM(Lexapro,Lenuxin,Depralin,Mozarin,Escitil,Elicea

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy escitalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
156
58%

Nie
75
28%

Zaszkodził
36
13%

 
Liczba głosów : 267

Re: Lexapro.

przez marlena32 04 mar 2009, 19:54
Roman dziękuję
przeraża mnie to trochę, nie mogę sobie pozwolić na taki stan przez dłuższy czas, moim problemem nie są lęki- uśmiałbys się bo ja uchodzę za przebojową dziewczynę ;) depresja to cena jaką za to płacę...
nie mam doświadczeń z tego typu lekami, czy po tych 5 tyg. czujesz, że poprawił Ci się nastrój,wróciła chęć do działania i życia?
pozdrawiam:)
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
04 mar 2009, 11:58

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Roman Tyczny 04 mar 2009, 20:51
Mojim problemem z koleji nigdy nie byla depresja (choc przy nerwicy oczywiscie zawsze jakis stopien depresji jest):-) Ale moge powiedziec ze jest poprawa, odeszly mi pewne mysli nie chciane, ktore mi przeszkadzaly, spie bardzo dobrze(a mialem z tym problemy).Pamietaj jednak ze ten lek dobrze zaczyna dzialac do 3 miesiecy a pozniej sie poprawia nawet do roku czasu, zanim osiagnie pełną skuteczność.Oczywiscie kazdy jest indywidualny.dla mnie najwazniejsze jednak jest to ze po dwóch tygodniach juz odeszly te najgorsze skutki uboczne tego leku.Pamietaj ze tego typu leki(SSRI) nie dzialaja od razu, jesli nie sprobujesz to sie nie przekonasz.Daj sobie troche czasu, wytrzymasz, wierze ze dasz rade(choc wiem ze to trudne), jak do miesiaca nie bedzie poprawy zadnej, to idz do lekarza, napewno cos poradzi.Pozdrawiam i powodzenia!
UWAGA ! ! ! Nadmierne życie w stresie może spowodować nieprzewidywalne w skutkach konsekwencje, w razie przedawkowania; niezwłocznie skonsultuj się z psychiatrą lub z najbliższym psychoterapętą!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
178
Dołączył(a)
07 lut 2009, 01:25
Lokalizacja
Chicago

Re: Lexapro.

przez miko84 05 mar 2009, 00:47
Roman ma rację,daj lekowi szansę. Jeśli po miesiącu, dwóch nie zadziała a Twoim problemem jest brak napędu to mogłabyś spróbować leków działających aktywizująco ( chociaż na mnie ssri tak właśnie działają i strasznie się dziwię, że ktoś może po tych lekach być ospały i przymulony :). Mogłabyś np zapytać lekarza czy mógłby Ci przepisać małe dawki aktywizujących neuroleptyków, np małą dawkę sulpirydu. Chociaż lepiej bazować na lekach typowo przeciwdepresyjnych. Może w Twoim przypadku dobrze zadziałałby Wellbutrin?

[*EDIT*]

Albo coś podnoszącego noradrenalinę.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Lexapro.

przez mysli to nie fakty 05 mar 2009, 00:52
Witaj Roman
chyba zaczęliśmy brać lexapro tego samego dnia(wnioskuję z Twoich wcześniejszych zapisów)
zasypiam bez problemu,jednak po godzinie ,dwóch budzę się-najczęściej z lękiem,potem zjadam cokolwiek(wcześniej tak nie miałem) i zasypiam
nad ranem od 4 dni budzę się z bólem serca

pozdrawiam Jano
Posty
8
Dołączył(a)
26 lut 2009, 12:54
Lokalizacja
Warszawa

Re: Lexapro.

przez marlena32 05 mar 2009, 00:58
Dziękuję za odp,dzisiaj już czuję się trochę lepiej, wzięłam pół tabletki i jest o.k, ale wzięłam też urlop i byłam wyspana (11 godz!).Nie wyobrażam sobie łykać prochów przez rok, zakładam max do pół roku i nigdy więcej. Obawiam się trochę jak jest z odstawianiem, jak zareaguje organizm. Im więcej siedzę na tym forum i czytam wypowiedzi innych tym bardziej zastanawiam się czy nie powinnam poradzić sobie bez leków czy nie popełniam błędu wchodząc w prochy.....

[*EDIT*]

Do miko miko84,
Dzięki miko, ja nie jestem w takim stanie, zeby łykać sulpiryd, utrata napędu spowodowana jest u mnie długotrwałym stresem i życiem w napięciu przez ostatnie miesiące, po prostu wstaję rano, przyklejam sobie sztuczny uśmiech i ruszam do pracy, w życiu byś nie powiedział, że mam jakiś problem, tylko ja wiem ile mnie to kosztuje....przyjaciel doradza mi zmianę pracy, ale ja w tym momencie nie mam na to siły...dlatego zdecydowałam się na leki, do tej pory byłam święcie przekonana, że poradze sobie bez tego...
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
04 mar 2009, 11:58

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Roman Tyczny 05 mar 2009, 01:18
marlena32, jeśli czujesz się na siłach by z tym walczyć bez leków, to jak najbardziej tak, leki nie leczą(oczywiście moje zdanie).Odstawianie faktycnzie nie jest zaciekawe(zwłaszcza pierwsze dwa tygodnie).Porozmawiaj z lekarzem, jest dużo dobrych suplementów, ktore nie mają zadnych skutków ubocznych i są dobre na depresję.Możesz też pomyślec o sporcie, relaxacji i innych naturalnych rzeczach.

mysli to nie fakty, Ja też się czasem budze z lękiem(i też tego wcześiej nie miałem),do tego czasami gdy się budzę w nocy to wszystko mi wiruje w głowie, zawroty przechodzą po paru sekundach gdy dojdę do siebie.Raz tylko się obudziłem bez świadomosci, nie wiedziałem gdzie jestem, kim jestem i trwało to nie wiecej jak 5 sekund i było to na początku brania leku.Wczoraj po raz pierwszy miałem lekki zawrot głowy(nie po przebudzeniu) gdy siedziałem u kumpla przy komputerze.Wiem że to jest po leku bo nigdy w życiu nie miałem zawrotów głowy, ale wiem też że to niedługo przejdzie.Już jest dużo lepiej.Pozdrwiam Was!
UWAGA ! ! ! Nadmierne życie w stresie może spowodować nieprzewidywalne w skutkach konsekwencje, w razie przedawkowania; niezwłocznie skonsultuj się z psychiatrą lub z najbliższym psychoterapętą!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
178
Dołączył(a)
07 lut 2009, 01:25
Lokalizacja
Chicago

Prosze napiszcie.co po LEXAPRO?uzaleznia?Kto jest po terapii

przez madusia52 07 mar 2009, 17:37
Prosze was juz tyle razy pytalam sie na roznych forach i nikt mi nie odpisal. Moze ktos z was bral lexapro,cala terapie zakonczyl tak jak trzeba i teraz sie czuje dobrze i nie zazywa zadnych lekow? ja tak bardzo sie boje ze sie uzaleznie mam dopiero 24 lata pierwszy raz biore tego typu leki i mam obawy. czy napewno pomaga i depresja, lęki nie wracaja po odstawieniu?i jest sie zupelnie wyleczonym?????
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
07 mar 2009, 17:18

Re: Lexapro.

przez marlena32 07 mar 2009, 23:13
8 dzień z Lexapro, od kilku dni na mniejszej dawce, zdecydowanie lepiej jeżeli chodzi o senność w ciągu dnia (zmniejszyła się), w zasadzie żadnych innych działań ubocznych, nie mam mdłości, zaostrzenia apetytu, zawrotów głowy itp.W nocy sypiam dobrze
Zaczynam odczuwać działanie leku-jestem spokojniejsza, na razie brak napędu:( a o poprawę napędu przede wszystkim mi chodzi....
cóż...jeszcze na to przyjdzie czas...mam nadzieję:)

Roman dziękuję, nie wierzę w żadne suplementy, sport i owszem, ale za mało czasu mam na regularne jego uprawianie, mam zamiar zapisać się na aerobik chociaż dwa razy w tyg., wiosna w końcu idzie...:)
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
04 mar 2009, 11:58

Re: Lexapro.

przez seba752 09 mar 2009, 00:34
Witam,

Ja od 3 miesięcy łykam lexapro i jest znakomita poprawa.Chce mi sie żyć:))))Jak dla mnie ten lek jest rewalcyjny i moge go brać nawet do końca życia,byle się czuć tak jak się czuje teraz.Wszystkie moje stany depresyjne i napady lękowe odeszły.W końcu normalnie funkcjonuje(mogę normalnie pracować,nie mam już takiego natłoku myśli,nie boje się wychodzić z domu).Wróciłem do normalnego życia, a było ciężko!!Ten lek w moim przypadku naprawde pomaga:))Tego samego życze wszystkim innym,którzy leczą się Lexapro:)))Głowa do gory będzie dobrze.
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
11 sty 2009, 22:00

Re: Cipralex

przez realista 09 mar 2009, 14:16
http://www.przychodnia.pl/psychiatria/index20.php3?s=3&d=24&t=20&p1=0&id=387&forum=3035&id_f=4076&akcja=view#forum4076

ten lek pod nazwą cipralex dopiero wejdzie do waszego kraju na jesieni tego roku, a nie miał wejść.....
realista
Offline

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez sebastian86 09 mar 2009, 21:17
Witam wszystkich! czy moze mi ktos powiedziec po jakim czasie poprawi mi sie libido podczas brania Lexapro? biore lek od 3 tygodni, dodam ze juz wczesniej mialem oslabione libido.
We Are The Champions 2016(L)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2249
Dołączył(a)
11 gru 2008, 12:15
Lokalizacja
gdzies pod wawą

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Roman Tyczny 09 mar 2009, 22:54
Ciężko powiedzieć, może powinna być leprza poprawa od 3 do 6 miesięcy, a może dopóki leków nie odstawisz.Ja miałem tak przy paxil'u, że prawie w ogule nie miałem libido przez dwa lata(czyli okres, który brałem lek).A teraz biore Lexapro 1.5 miesiaca, i mam libido w normie, zero problemów.Więc to indywidualna sprawa.Pozdrawiam!
UWAGA ! ! ! Nadmierne życie w stresie może spowodować nieprzewidywalne w skutkach konsekwencje, w razie przedawkowania; niezwłocznie skonsultuj się z psychiatrą lub z najbliższym psychoterapętą!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
178
Dołączył(a)
07 lut 2009, 01:25
Lokalizacja
Chicago

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez sebastian86 09 mar 2009, 23:55
no dzieki za info mam nadzieje ze nie bede musial korzystac z uslug seksuologa:)
We Are The Champions 2016(L)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2249
Dołączył(a)
11 gru 2008, 12:15
Lokalizacja
gdzies pod wawą

Re: Lexapro.

przez miko84 10 mar 2009, 21:58
Lexapro to chyba najłagodniejszy lek z grupy SSRI. Wcześniej byłem na Asentrze ( Sertralina ), a aktualnie jestem na Lexapro. Jest mniej objawów ubocznych, ale mam nadzieję, że nie jest to spowodowane tym, że lek działa słabiej od Asentry :)
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Ads [Bot] i 26 gości

Przeskocz do