ESCITALOPRAM(Lexapro,Lenuxin,Depralin,Mozarin,Escitil,Elicea

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy escitalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
156
58%

Nie
75
28%

Zaszkodził
36
13%

 
Liczba głosów : 267

Re: Lexapro.

przez miranda25 12 lut 2009, 19:57
Witam
Biore LEXAPRO od ok. tygodnia. Wczesniej przez rok bralam seronil.
Czuje sie senna i ogolnie lepiej mi sie spi, ale chyba nic poza tym na razie/...

W Czechach jest tanszy 63zl 10mg.

[*EDIT*]

Martka napisał(a):nie toleruje seronilu i lekarz przepisał mi lexapro żebym spróbowała poinformował mnie że kosztuje 120 zł mam go spróbować ale nie chce wyrzucać tyle kasy na próbowanie.co mam zrobić czy iść do innego lekarza czy jednak wykupić ten lek????????//


w czechach kosztyje 63zl

[*EDIT*]

aha jeszcze jedno, piszecie o spadku apetytu - u mnie na odwrót-poprawa apetytu, i w sumie to nie czuje skutkow ubocznych, moze przez to ,ze przez rok bralam fluoxetyne (seronil, prozac).
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
12 lut 2009, 19:51

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez isj 13 lut 2009, 01:04
Lexapro nie przyjęło się w szerszej skali w naszym kraju. Tak przynajmniej twierdzi mój psychiatra. Lek wcale nie był tani, a badania nad jego skutecznością nie były potwierdzane przez niezależne źródła, czyli takie, które nie są producentem leku. Gdzieś po internecie lata opracowanie o tym, jak to Lexapro przewyższa inne SSRI czy SNRI w zakresie lęczenie depresji czy fobii. Oczywiście sklecił to producent.

Nie pytałem więc o opracowania naukowe, ale o skuteczność, o której wiadomo lekarzowi z jego praktyki. Była wyjątkowo niska, za to większosc pacjentow zglaszal mnostwo objawów ubocznych.

Był to także lek o wiele mniej skuteczny niż citalopram i jakieś kilkanaście klas za wenlafaksyną czy paroksetyną (jego zdaniem najlepszymi).
Samouczek neurologiczno-lekowy, ostatnia aktualizacja: 12.07.2009. Temat: SSRI-wstęp. Serdecznie zapraszam do lektury. Następna prezentacja: sertralina.

Yoyo, bring the condoms, I'm in room 203 50 Cent
Avatar użytkownika
isj
Offline
Posty
816
Dołączył(a)
18 gru 2008, 16:57
Lokalizacja
Z umywalki

Re: Lexapro.

przez miko84 13 lut 2009, 07:51
Mój lekarz ma podobne zdanie. Okreśił lexapro jako lek "dla znerwicowanych kobiet w wieku średnim" :| Tak czy owak do jego "cudownych" działań krążących po necie podchodziłbym z rezerwą.
miko84
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Lexapro.

przez fobia 14 lut 2009, 02:41
hmmm nie nazwalabym siebie kobieta w srednim wielku, ale znerwicowana owszem :lol: . Nie chce wychwalac tego leku, ale akurat na mnie dziala rewelacyjnie, bez skutkow ubocznych a do tego nie koliduje z innymi lekami czy alkohelm.
Offline
Posty
2243
Dołączył(a)
12 wrz 2008, 01:39

Re: Lexapro.

przez seba752 21 lut 2009, 20:22
Ja brałem duzo leków(zoloft,asentra,trictico,cital) i uważam że lexapro działa na mnie najlepiej.Pytałem kilku lekarzy na temat lexapro i uważaja ten lek za bardzo dobry.Natomiast cital uważają za lek prymitywny.Co lekarz to inna opinia:))).Najważniejsze że mi bardzo pomógł i czuje się bardzo dobrze:)))
Offline
Posty
23
Dołączył(a)
11 sty 2009, 22:00

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Roman Tyczny 25 lut 2009, 03:03
Właśnie za dwa dni mija miesiąc odkąd zacząłem brać Lexapro w dawce 10 mg.Na początku były oczywiście efekty uboczne(pierwsze 3 tygodnie), ale teraz zaczynam czuć się o wiele lepiej.Narazie wszystko w normie, efekty uboczne ustąpiły.Brałem kiedyś Paxil w dużych dawkach i musze powiedzieć że już mogę powiedzieć że Lexapro dla mnie jest leprzym lekiem.Nie planuję zwiększać dawek(ewentualnie zmniejszyć).Pozdrawiam!
UWAGA ! ! ! Nadmierne życie w stresie może spowodować nieprzewidywalne w skutkach konsekwencje, w razie przedawkowania; niezwłocznie skonsultuj się z psychiatrą lub z najbliższym psychoterapętą!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
178
Dołączył(a)
07 lut 2009, 01:25
Lokalizacja
Chicago

Re: Lexapro.

przez miko84 25 lut 2009, 17:16
Cóż mogę powiedzieć o lexapro. Posty wyżej powątpiewałem w jego skuteczność ,ale po ok tygodniu stosowania ( po przejściu z Asentry ) muszę przyznać, że działa skutecznie jak Asentra przy mniejszym nasileniu działań ubocznych.
miko84
Offline

Re: Lexapro.

przez mysli to nie fakty 26 lut 2009, 13:28
Witajcie!
biorę lexapro 10 mg czwarty tydzień,po ok. 2 tygodniach poczułem poprawę,odzyskałem radość życia,biegałem,sprzątałem,do pracy szedłem z radością,oprócz deprechy mam nerwicę natręctw,minęła.Teraz niestety zaczynam czuć się gorzej,nie chcę mi się wychodzić z domu,czasami odczuwam lęk przed lękiem,zacząłem mieć niższe ciśnienie i puls,cały czas skoncentrowany jestem na swoim zdrowiu,nie mogę się od tego uwolnić,jestem bardzo poirytowany.Czy uważacie,że powinienem się uzbroić w cierpliwość,może lekarz powinien zwiększyć mi dawkę lexapro,a może inny lek?
Pozdrawiam

jano
Posty
8
Dołączył(a)
26 lut 2009, 12:54
Lokalizacja
Warszawa

Re: Lexapro.

przez miko84 26 lut 2009, 16:14
Myślę, że zmiana leku po 4 tyg byłaby błędem. Lexapro jest dobrym lekiem i działa na podobnej zasadzie jak inne ssri, więc zmiana na inny lek z tej grupy raczej nie ma sensu. Ja brałem Asentrę ok 4 miesięcy i miałem doły i wzloty, więc to nie jest tak, że będzie tylko super jak bierzesz lek. Jeśli tak bardzo męczą Cię objawy o których piszesz to poproś lekarza o podwyższenie na 20 mg i bierz taką dawkę przez jakiś czas. Jeśli to nie przyniesie skutku to lekarz będzie wiedział co robić. Pozdrawiam.
miko84
Offline

Re: Lexapro.

przez mysli to nie fakty 26 lut 2009, 16:20
dziękuje za radę miko

jano
Posty
8
Dołączył(a)
26 lut 2009, 12:54
Lokalizacja
Warszawa

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Roman Tyczny 26 lut 2009, 17:37
Zdecydowanie powinieneś poczekać, bierzesz dopiero miesiąc ten lek, czyli tak samo jak ja.Uwierz mi mam podobnie, raz czuje się lepiej, a czasami czuje sie żle jak nigdy(jak np. wczoraj).Wszystkie leki z grupy SSRI zaczynają w pełni działać nawet do roku czasu.Jednak o wiele lepije powinieneś już się zacząć czuc po około 3 miesiącach, potem poprawa będzie mniej gwałtowna.Pozdrawiam!
UWAGA ! ! ! Nadmierne życie w stresie może spowodować nieprzewidywalne w skutkach konsekwencje, w razie przedawkowania; niezwłocznie skonsultuj się z psychiatrą lub z najbliższym psychoterapętą!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
178
Dołączył(a)
07 lut 2009, 01:25
Lokalizacja
Chicago

Re: Lexapro.

przez mysli to nie fakty 27 lut 2009, 01:41
Roman dziękuje

Jano
Posty
8
Dołączył(a)
26 lut 2009, 12:54
Lokalizacja
Warszawa

Re: Lexapro.

przez marlena32 04 mar 2009, 12:40
5 dzień z Lexapro i to mój pierwszy antydepresant, wiele mnie kosztowało żeby zdecydować się na leczenie
Czuję się przymulona i wręcz "pijana" po tym leku (mam pracę, która wymaga ode mnie aktywności i "trzeźwości" umysłu, prowadzę samochód),przez pierwsze 4 dni brałam 10 mg, lekarz zaproponował zmniejszenie dawki na 5mg, mam nadzieję, że będzie lepiej, potrzebuję leku napędowego, dającego energię do działania bo moim największym problemem jest spadek motywacji,napięcie,poczucie ciągłego zmęczenia
Lexapro jak na razie te objawy pogłębia :( no może poza napięciem bo czuję się jakaś "rozmiękczona" i ospała po nim
Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami, czy
te objawy miną kiedy lek zacznie działać??
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
04 mar 2009, 11:58

Re: Lexapro.

Avatar użytkownika
przez Roman Tyczny 04 mar 2009, 19:06
Do mięsiąca będą efekty uboczne, a po mięsiącu do dwóch powinnaś zacząć czuć poprawe.Mój stan też sie na początku pogorszył, nawet teraz gdy biore juz ten lek 5 tydzien, potrafie miec ostre ataki lęku, zawroty glowy, ktorych nigdy nie mialem.Wszystko minie, powodzenia.POZDRAWIAM!
UWAGA ! ! ! Nadmierne życie w stresie może spowodować nieprzewidywalne w skutkach konsekwencje, w razie przedawkowania; niezwłocznie skonsultuj się z psychiatrą lub z najbliższym psychoterapętą!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
178
Dołączył(a)
07 lut 2009, 01:25
Lokalizacja
Chicago

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Przeskocz do