ESCITALOPRAM(Lexapro,Lenuxin,Depralin,Mozarin,Escitil,Elicea

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy escitalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
156
58%

Nie
75
28%

Zaszkodził
36
13%

 
Liczba głosów : 267

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Margolka 04 cze 2011, 21:13
Minęły dwa tygodnie na 10 mg Escitilu a dwa miesiące ogólnie brania tego leku. Po załamaniu psychicznym, mega dole i bezczynności nastąpił jakiś przełom, totalny zwrot. Nie pamiętam już dnia w którym zrobiłam tyle co dzisiaj i dalej jeszcze mam energię do pracy. To naprawdę super uczucie chcieć się ruszać i robić i to i to i tamto :D
Tak bym chciała, żeby ten stan się utrzymał. Może w końcu lek zaczyna działać jak powinien?
och życie czemu tak pędzisz?
nie dajesz sercu oddechu
czy kiedyś za tobą nadążę?
czy umrę nawet w pośpiechu?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1068
Dołączył(a)
29 mar 2011, 16:25
Lokalizacja
Kraków

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez into the void 04 cze 2011, 23:53
a ja odstawiłam, od 3 dni nie biore.. w czwartek mam wizyte wiec jak bedzie kazał robić przerwę przed zmianą leku to już będę to miała za sobą

pojawił się ból głowy i zawroty :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
151
Dołączył(a)
17 mar 2011, 22:31

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez admn 06 cze 2011, 15:20
Witam

Stwierdzono u mnie nerwicę natręctw, lekarz przepisał mi Mozarin 10mg (odpowiednik Lexapro) powiedział, żebym raczej nie kupował odpowiednika tylko brał ten Mozarin.
Lekarz powiedział, że lek zacznie działać po 2 tygodniach, góra po miesiącu. Ja już po 1,5 poczułem dużą poprawę, która trwała może tydzień i znów wszystko wróciło do tej ohydnej normy czyli natręctwa i lęki wróciły można powiedzieć że za zdwojoną siłą.
Czy tak jest przy tym leku ze na początku brania raz działa a raz nie? Mogę się spodziewać jakiejś stabilizacji w końcu? Lek biorę już 5 tydzień.

Pozdrawiam.
Offline
Posty
42
Dołączył(a)
04 maja 2011, 23:01

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez mariusz19 07 cze 2011, 09:49
Koncernowi farmaceutycznemu skończyła się licencja na lek citalopram/cital,citabax itd./i przestał na nim zarabiać.Powstało mnóstwo tanich generyków.Coś trzeba było zrobić.Zmieniono nieco technologię produkcji citalopramu/z lewoskrętnego na prawoskrętny-cokolwiek to znaczy/i z citalopramu powstał es-citalopram,gdzie skuteczna dawka wynosiła 10 mg., zamiast 20 jak w przypadku poprzednika.W ulotce dopisano,że lek jest przeznaczony również na lęk uogólniony,na co ponoć citalopram nie był skuteczny.
Do tego odpowiednie działania marketingowe i znowu koncern wrócił do gry.
Taka jest krótka historia es-citalopramu,na który znowu kończy się licencja.W niedługim czasie o nowym leku tego koncernu usłyszymy.
Taka jest krótka historia lexapro.
mariusz19
Offline

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez into the void 08 cze 2011, 16:20
pożegnałam się już całkowicie z escitalopramem
podsumowując - niecałe 3 miesiące na 10mg,
nastrój chwilowo lepszy, bardzo krótko i niewiele podwyższony, brak motywacji;
sen - spałam dużo - do 12h, w dzień jednak nie bywałam senna, śniło mi się duużo i hmm "interesująco" choć rzadko były to miłe sny;
1,5kg więcej (raczej dlatego, że lek niewiele pomagał i czasem "pocieszałam się" słodkim, ale może to nie tylko to.. czułam się też napuchnięta, jednak waga po odstawieniu nie spadła - nie biorę Esci od około 8dni);
żadnych efektów ubocznych ze strony układu pokarmowego przy zaczynaniu leczenia jak i podczas;
po odstawieniu z 10mg na 0 z "dnia na dzień" i bez konsultacji z lekarzem - zawroty głowy, mdłości, osłabienie, zmęczenie;

reasumując - jak dla mnie "g*wno"

od jutra - tak jak przypuszczałam - wenlafaksyna

pozdrawiam i życzę więcej szczęścia z tym lekiem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
151
Dołączył(a)
17 mar 2011, 22:31

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Ahmed 09 cze 2011, 08:37
no i ja tez czuje że zmienie lek .... mam nowego lekarza - podobno jest zajebisty. Po rozmowie telefonicnej już powiedział że zmienimy lek.
Podsumowujac . poprawa była jakiś czas czułem sie dobrze...potem stopniowy spadek formy.
dziś pomimo 15 mg .....samopoczucie jak z okresu zanim zacząłem brać esci .... z epizodami podwyższonej kondycji (2-3 dni)
Łaczyłem duże nadziej z tym lekiem .... troche sie zawiodłem choć poczatkowo rokowania były dobre.
Ja tu jeszcze wrócę ;))))))))))))))))))))))))))))))))
K.
Avatar użytkownika
Offline
Kwadratullah
Posty
1437
Dołączył(a)
18 lis 2010, 21:36
Lokalizacja
Panjshir

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Margolka 09 cze 2011, 09:43
Po chwilowej zwyżce energii poniedziałek i wtorek potworny dół z rozpaczą totalną, córka stwierdziła,że wyglądam na zmuloną, oczy mam spuchnięte od dwudniowego płaczu. Dokańczam opakowanie Esci na 15mg, Po zwiększonej dawce senność i lekkie zawroty głowy, do tego chwilowe kłopoty z widzeniem. Mam jeszcze na dwa dni, niestety Esci niewiele mi pomogło. Po konsultacji z psychiatrą przechodzę na Citronil 20mg. Oczywiście obawiając się następnych skutków ubocznych.
och życie czemu tak pędzisz?
nie dajesz sercu oddechu
czy kiedyś za tobą nadążę?
czy umrę nawet w pośpiechu?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1068
Dołączył(a)
29 mar 2011, 16:25
Lokalizacja
Kraków

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Ahmed 09 cze 2011, 10:09
Margolka, Małgosia.....kto wie moze spotkamy sie w innym dziale ...ja odchodze od escii .na bank ...
zrobiem sie tez strasznie nerwowy zeby nie powiedziec agresywny .... widac nie dla nas te dragi :(
Ale co tam życie toczy sie dalej i trza je jakos sensownie przepękać :))
Buziak !!
Ja tu jeszcze wrócę ;))))))))))))))))))))))))))))))))
K.
Avatar użytkownika
Offline
Kwadratullah
Posty
1437
Dołączył(a)
18 lis 2010, 21:36
Lokalizacja
Panjshir

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez halenore 13 cze 2011, 01:55
Ja też odstawiłam Esci. Początek był dobry. Zero skutków ubocznych przy wejściu i mój stan lekko się ustabilizował. Potem było już do bani. Po 10 miesiącach brania odstawiłam stopniowo redukując dawkę. Niestety czuję się fatalnie. Mdłości, zawroty głowy, rewolucje żołądkowe, napięcie. Wracam do źródeł, czyli do fluoksetyny. Czy ktoś miał stany podgorączkowe przy odsatwianiu esci bądź inych antydepresantów?
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez into the void 13 cze 2011, 11:06
halenore, ja nie miałam gorączki ale lekko gardło mnie bolało i katar się pojawił - nie wiem czy to przez odstawienie.. ale czułam się lekko chora i zmierzyłam temp. ale była w normie, tzn 36,4 chyba...

też czasem myślę o powrocie do fluo, teraz biorę Axyven (odpowiednik Efectinu) dopiero 4 dzien wiec zobaczymy..
a Ty dlaczego odstawiłaś fluoksetynę?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
151
Dołączył(a)
17 mar 2011, 22:31

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez halenore 13 cze 2011, 11:15
Ja wczoraj miałam 37,4 i czułam się "jakby" chora. Myślałam, że jakieś zwykłe przeziębienie, ale doszedł lęk, somaty, poczucie beznadziei. Raczej "nieprzeziębieniowe" objawy.

O odstawieniu fluo zadecydował lekarz po nawrocie epizodu depresyjnego. Stwierdził, że trzeba zmienić na coś innego. Nie wiem dlaczego nie próbował zwiększyć dawki. Brałam 20 mg, więc zapas był. Wracam do fluo po 6 latach przerwy, bo żaden inny lek nie przynosił tak dobrych efektów. Pytanie czy tym razem fluoksetyna odniesie równie spektakularny sukces? Mam nadzieję, że tak...
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

przez bajka 13 cze 2011, 11:55
Dziś jest szósty dzień odkąd biorę depralin;
Pierwszy dzień super, dużo energi i dobre samopoczucie, drugi słaby, zawroty głowy. Zauważyłam, że po ok. 5 godz.
stan się trochę normuje. Wczoraj pierwszy dzień wzięłam całą tabletkę-10 mg i strasznie się zle czułam, w ogóle
mam taką miesznkę odczuć, niby stan przygnębienia minął, ale jest nijak, ani dobrze ani zle.
Bardzo mi przeszkadza nadmierne pobudzenie, które mi utrudnia zaśnięcie, po stilnoxie śpie 4 max 5 godz.
Gdybym nie zażywała, pewnie mogłabym wcale nie spać.
Ten brak snu mi przeszkadza i to napięcie...
Brak apetytu, jedzenie jest dla mnie "drewniane"
ale to akurat dobrze

Mam nadzieję, że będzie lepiej...
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
11 cze 2011, 15:00

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez Ahmed 13 cze 2011, 12:01
bajka,
będzie lepiej a nawet dużo lepiej .... ale na to potrzeba ok 3-4 tygodni czasem dłużej.
Pytanie tylko jak długo utrzyma się stan dobrego samopoczucia....
U mnie niestety się nie sprawdza na dłuższa metę. z tego co wiem to od środy zmieniam leki na inne ...inei wiem jeszcze na jakie bo dopiero w środe ide do psychaitry.
po 2 tygodniach miałem ostrą bezsennośc .... potem wszystko wraca do normy
Na co lekarz CI zapisał ten lek ??
Ja tu jeszcze wrócę ;))))))))))))))))))))))))))))))))
K.
Avatar użytkownika
Offline
Kwadratullah
Posty
1437
Dołączył(a)
18 lis 2010, 21:36
Lokalizacja
Panjshir

LEXAPRO (Escitalopram-Elicea,Depralin)

Avatar użytkownika
przez halenore 13 cze 2011, 12:01
Musisz dać czas na rozruch...6 dni to dopiero początek. Później powinno być lepiej.
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Przeskocz do