ESCITALOPRAM(Lexapro,Lenuxin,Depralin,Mozarin,Escitil,Elicea

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy escitalopram pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
156
58%

Nie
75
28%

Zaszkodził
36
13%

 
Liczba głosów : 267

ODSTAWIANIE LEXAPRO

przez monika sunder 12 lut 2008, 18:56
Witam Was
Wiem ze pewnie nie tutaj ma byc taki temat ale prosze o pomoc ,,,podpowiedz.Zmniejszylam dawke lexapro(bralam od kwietnia 2007)zamiast jedenj dziennie biore teraz jedna co drugi dzien-przez trzy tygodnie zaczelo sie!!!Karetka,,masakryczny atak! ale podjelam decyzje-nie ,nei pojade do szpitala!Zostalam w domu -dzien do dupy(byla top miniona niedziela)Pelna niepokoju skontaktowalam sie ze swoim lekarzem a on do mnie ze mam sie nie poddawac lekowi ktory mnei sprawdza i nei wracac do poprzedniej dawki bo przegram! OK,wszytsko bylo by super -ale czuej sie zle,otumaniona,rozbita,objawy cielesne oczysiwscie-boel czlego ciala itp...Dajcie znac jak wy odczuwaliscie odstawianie lekow,,dajcie jakis watek nadziei ze bedzi elepiej.Wiem ze trzeba czasu aby organizm odzwyczajal sie od lexapro-doznaje teraz szoku pewnei -jakby mu tlen odebrano ale chce zeby minelo !i chociaz nauczylam sie cieprpliwosci juz to chce aby minelo teraz!!!!!(nie wspomne ze za 2 dni mam sesje:D):/
pozdrawiam
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
12 mar 2007, 13:51

przez neena 23 lut 2008, 12:50
witam Was,
ja biore lexapro od 2 tygodni,przez pierwsze 5 dni polowe dawki a potem juz 10mg. Odpukac nie mam zadnych skutkow ubocznych, tak jakbym nic nie brala,a raczej widze mala poprawe w nastroju. Fakt ze nastwilam sie bardzo pozytywnie do tgo leku i staram dac sobie i lekow troche czasu ok miesiaca i nie nakrecaca sie jak cos jest nie tak. Wiele nieprzyjemnych objawow odczuwam nadal-ale byly one przez stosowniem leku wiec to nie jego wina. Trzymam kciuki za Was,i za siebie...nie jest zle ale nie tak jak powinno byc..wiec czekam. Pozdrawiam i piszcie jak dajecie sobie rade
Offline
Posty
6
Dołączył(a)
21 gru 2007, 13:58

przez vice versa 23 lut 2008, 19:11
ja w środę skoncze pierwsze opakowanie lexapro. Czuję sie znakomicie, ale znakomicie czułam się juz po kuracji zoloftem. Zastanawiam sie nad powrotem do zoloftu, bo lexapro miał mi pomóc w zgubieniu kilku kg. Niestety tylko mój upór i radykalna dieta pomogły zrzucic tych kilka kg. Nie sądze by stało sie przy pomocy lexapro.

Ogólnie lek oceniam jako bardzo dobry!
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
23 wrz 2006, 17:56

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez lex 12 mar 2008, 12:21
Witam.
Cierpie na depresje z zaburzeniami lękowymi.Biore lexapro od 4,5 tyg i po 2 tyg mialem tydzien swietny,ale od jakiegos 1,5tyg znow jest ciezko.Budze sie rano i mam lęki,mam nawet problemy z jedzeniem bo mam scisniety żołądek.Pytanie do zorientowanych,czy zmieniac lek po 6tyg czy zwiekszyc dawke.Oczywiście chodze do psychiatry.Ale chcialem sie dowiedziec cos od kogos co bral ten lek.
lex
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
12 mar 2008, 12:07

przez marta25 31 mar 2008, 11:48
czesc,

jestem nowa tutaj, lek biore od 6 dni na razie 5. I nie widze poprawy, za to mam skutki uboczne. Mdlosci, zawroty glowy, powiekszone zrenice, sennosc i napady placzu i wciaz mi zimno. Nigdy nie mialam problemow ale ostatnio zebralo sie zbyt duzo rzeczy. Wyjazd za granice do pracy, stres w pracy, samotnosc, a do tego , spotykalam sie z mezczyzna chorym na depresje i kiedy sie rozstalismy rozwalilo sie wszystko. Mam wciaz napady lekow, szczegolnie, ze sytuacja sie nie rozwiazala i nie mam sily na to.

Czy jest szansa, ze przestane miec te leki, ze bede miala sily zeby zyc i zrobic co musze?
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
31 mar 2008, 11:25
Lokalizacja
Bruksela

Avatar użytkownika
przez nierzeczywista 31 mar 2008, 11:57
SSRI zazwyczaj osiągają efekt po ok 2 tygodniach od początku brania, więc to jeszcze przed Tobą, a co do efektów ubocznych, to organizm musi się przyzwyczaić do zmiany w metabolizmie, jaki tego typu leki wywołują. Jeśli efekty uboczne się nasilą lub będą bardzo uciążliwe i nie miną w ciągu 2 tygodni od rozpoczęcia leczenia czym prędzej zgłoś się do lekarza, bo to znaczy, że Twój organizm źle ten lek toleruje.
black flowers blossom
feathers on my breath
Avatar użytkownika
Offline
Posty
104
Dołączył(a)
25 gru 2007, 05:10
Lokalizacja
Warszawa

przez marta25 31 mar 2008, 20:50
Dzieki dzis zadzwonilam do lekarki i kazala mi zmniejszyc dawke o polowe. Zobaczymy, tylko boje sie ze to juz zupelnie nie bedzie dzialac
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
31 mar 2008, 11:25
Lokalizacja
Bruksela

Avatar użytkownika
przez mloda12 03 kwi 2008, 21:11
Witam wszystkich biorących i borykających się z lexapro:)
może pokrótce opisze własne doświadczenia, jestem chora na nerwicę lękową, ciągnęła się prawdopodobnie przez lata aż w końcu po kolejnym częstoskurczu dojrzałam do tego aby odwiedzić nie kolejnego kardiologa a psychiatrę. Zaleciła mi właśnie lexapro, pierwszy tydzień był bardzo ciężki, nie wiem, może to było psychiczne nastawienie do leku gdyż nie lubię i boję się nowych leków, tak więc po tygodniu czytania nieustannego ulotki i działań niepożądanych czułam się naprawdę fatalnie, wróciłam do pani doktor że nie będę brała, miałam mdłości, byłam śpiąca i na przemian pobudzona bardzo, itp, itp.....wydawało mi się że wystąpiły wszystkie działania niepożądane, czułam się fatalnie. Ale pani doktor prosiła abym przetrwała jeszcze tydzień i wspomagająco dała mi sympramol, i faktycznie jak narazie mam wrażenie że jest dokładnie tak jak piszą, w 3 tygodniu zaczęłam czuć się lepiej, minęły zawroty głowy ( wcześniej bardzo uciążliwe), i zaczynam czuć że żyję. Od 4 tygodnia bedę próbowac brać całą tabletkę tj. 10 mg. Ciekawe jak będę się czuć? .......tak więc może czasami warto przeczekać ten fatalny okres adaptacji leku i zaczekać na efekt.

Lex, Marta25 - jak wasze samopoczucie po lexapro? odezwijcie się jeśli wpadacie tu czasem, i jaką dawkę bierzecie?
Pozdrawiam:)))
[Strach przed cierpieniem jest gorszy od samego cierpienia. /alchemik/.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
03 kwi 2008, 20:54

hej

przez marta25 25 kwi 2008, 11:45
czesc,

biore juz lek prawie 2 miesiace, i jest duzo lepiej niz na poczatku, ale do normalnosci jeszcze mi brakuje. Za kazdym razem kiedy sa stresujace sytuacje leki powracaja. Wciaz mam skutki uboczne: mdlosci, problemy ze snem, rozdraznienie. Do tej pory bralam 5, ale dzis lekarka kazala mi przejsc na 10, wiec zobaczymy. Troche sie boje, bo pamietam jak sie czulam kiedy zaczynalam 5ke, ale musze sprobowac, bo najwyrazniej 5 juz nie dziala jak powinna.

Napiszcie jak u was, czy objawy depresji przeszly zupelnie czu po prostu sie zmniejszyly.

Marta
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
31 mar 2008, 11:25
Lokalizacja
Bruksela

Avatar użytkownika
przez mloda12 25 kwi 2008, 21:18
cześć
Ja od 2 tygodni biorę 10 mg, przejście zrobiłam takie że brałam przez 7 dni 7,5 mg a później dopiero 10 mg, początek brania 10 był bardzo podobny jak zaczynałam 5, lęki trochę sie nasiliły, choć nie tak bardzo jak na początku,
dzisiaj mija 2 tyg. z 10 i nie jest jeszcze tak jak chciałabym, musiałam parę razy wspomóż sie sympramolem tak bardzo byłam pobudzona. Chociaż sypiam jak dzidzia:)), po południu obowiązkowo drzemka i całą noc. Co mnie dziwi u Ciebie Marto że masz problemy ze snem.
Ogólnie jest lepiej , zaczęłam chodzić w miejsca publiczne, na zakupy, z czym przedtem miałam problemy. No i arytmia jak narazie odpuściła ( ciekawe na jak długo , bo ciągle mam wrażenie że wróci).
Ale rozmawiałam o tym z Panią doktor, to właśnie nie jest tak że zażywamy tabletkę i jest już ok, to działanie takie schodkowe, parę dni ok, parę do kitu, i później więcej dni ok a mniej tych beznadziejnych.
Oby jak najwięcej tych najlepszych !! czego wszystkim życzę i czekam na wasze posty jak się czujecie.
[Strach przed cierpieniem jest gorszy od samego cierpienia. /alchemik/.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
03 kwi 2008, 20:54

przez vice versa 26 kwi 2008, 07:37
Biorę 4 miesiąc lexapro. Czuję się bardzo dobrze, choc miewam co jakis czas delikatne doły i telepawki. Chyba lepszy w tym przypadku był dla mnie Zoloft. Gdy powiedziałam o tym lekarzowi, chciał mi zwiększyc dawke lexapro- niestety z obawy przed trudnym późniejszym wychodzeniem z leku, nie zgodziłam sie na to.
Masa ciała podobnie jak po Zolofcie- mam wrażenie, ze wzrasta około 1 kg na miesiąc- niby to nieduzo, ale dla mnie to jest stresujące.
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
23 wrz 2006, 17:56

Lexapro i dziwne myśli

przez kasika2008 26 kwi 2008, 11:18
wittam.Zaczęłam brac lek o nazwie lexapro i niestety pojawiły się objawy ktore nigdy nie zdarzaly sie przed braniem tego leku.Nie wiem czy to skutek uboczny i minie?nie wiem czy wy mieliście podobnie?Odkad biore ten lek( w zasadzie dopiero zacelam brac)pojawiaja sie w glowie bezsensowne myśli-okropny mętlik.mielisicie moze tak?
Offline
Posty
11
Dołączył(a)
09 mar 2008, 14:34

Avatar użytkownika
przez mloda12 26 kwi 2008, 20:55
vice versa a jaką dawkę lexapro bierzesz?

A co do bezsensownych mysli Kasika2008 to u mnie raczej było tak że miałam ich więcej przed braniem lexapro, lek jakby wyciszył mi ten mętlik w głowie. jak ja to mówię że mam wrażenie że po lexapro znormalniałam, myśli stały sie mniej natarczywe i pogodniejsze. chociaż ciągle mam chyba kłopoty z zaakceptowaniem tej 10-tki, jestem zdenerwowana i pobudzona bardzo:(
czekam na efekt i czekam i nie wiem kiedy to nastąpi.
[Strach przed cierpieniem jest gorszy od samego cierpienia. /alchemik/.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
03 kwi 2008, 20:54

przez vice versa 27 kwi 2008, 08:02
mloda12 biorę lexapro 10 mg. Mój lekarz mówi, ze to mała dawka, a może mnie tylko tym uspokaja??
Offline
Posty
147
Dołączył(a)
23 wrz 2006, 17:56

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Ads [Bot] i 27 gości

Przeskocz do