WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez misiek_1 10 mar 2014, 21:20
brał ktoś wenlę z fluanxolem? jak na Was działał taki zestaw?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
235
Dołączył(a)
19 paź 2011, 08:19

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Pretoria 12 mar 2014, 14:55
Od 5 dni jem velafax, minęły wszystkie skutki uboczne, ale pojawiło się coś nowego co mnie niepokoi. Wszystkie potrawy które jem odczuwam jak gorzkie (za wyjątkiem słodyczy i picia). Czy to możliwe ,że to od leku czy czegoś zupełnie innego ?
Offline
Posty
465
Dołączył(a)
08 mar 2014, 21:44

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez littentree 12 mar 2014, 20:07
Dark Passenger napisał(a):Do osób odstawiających wenlę co miały generyki z białymi kuleczkami/granulkami w żelatynowych kapsułkach- jaka była strategia odstawiania/odsypywania kuleczek? I czy braliscie pod uwage, że przecięcie kapsułki "niszczy" przedłużone uwalnianie?



Przecięcie kapsułki nie niszczy powolnego uwalniania. Białe kuleczki są tak skonstruowane, że to właśnie one powoli uwalniają wenlafaksynę, a ich konstrukcję oddajesz z kałem.

-- 12 mar 2014, 19:09 --

Pretoria napisał(a):Od 5 dni jem velafax, minęły wszystkie skutki uboczne, ale pojawiło się coś nowego co mnie niepokoi. Wszystkie potrawy które jem odczuwam jak gorzkie (za wyjątkiem słodyczy i picia). Czy to możliwe ,że to od leku czy czegoś zupełnie innego ?



W ulotce jest napisane , że wenla najczęściej zmniejsza łaknienie, więc masz odpowiedź. :) Jedzenie przestaje smakować.
littentree
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez misiek_1 12 mar 2014, 20:09
jak śpicie po wenli? bierzecie ją rano? ja mam brac na rano i na wieczór.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
235
Dołączył(a)
19 paź 2011, 08:19

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Santiago20 13 mar 2014, 00:01
Witam,

kurva, czy w końcu mi ktoś odpowie na moje pytania?! Sorry ale trochę się wkur..m dzisiaj...

Mam następujące pytania.......

1. Czy na lekach SNRI ( Wenla) normalne jest to że ma się taką pustkę w głowie?

2. Czy na WENLI normalne jest to że ma się wyjeb...e na wszystko?

3. Czy to normalne że po WENLI niby nie masz lęków w gronie ludzi np. w szkole ale nie rozmawiasz z nimi za wiele bo masz na nich wyje..ne ? I chodzisz po szkole jak cwaniak i każdego masz głeboko w dupie?

4. Czy to normalne po WENLI gdy wchodzi do np. centrum handlowego tam gdzie jest bardzo dużo ludzi zaczynasz się mocno pocić i jest CI gorąco?

5. Czy to normalne po WENLI że CZASAMI wstajesz nad ranem i jesteś cały spocony ?


Z góry bardzo bardzo dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania! :)
Offline
Posty
169
Dołączył(a)
15 lis 2012, 23:26

Avatar użytkownika
przez eurydyka1 13 mar 2014, 00:17
Santiago20 Kurva, no to moze ja odpowiem! ;p

1. Nie wiem czy normalne i czy to na pewno przez wenle, ale ja mam taka wlasnie calkowita pustke i bardzo mnie to meczy (biore wenle od 5 m-cy)

2. Tez to mam, tzn ja mam w ogole jakas pustke emocjonalna od jakiegos czasu, ale to o czum piszesz to mysle ze normalne po wenli.

3. Yy nie umiem odpowiedziec na to pytanie, prosze o wybaczenie :((

4. Czy to dzialanie wenli to nie wiem, raczej wyglada to na jakis rodzaj lęku, ja akurat inaczej reaguje na takie zatloczone miejsca, ale tez w sposob zaburzony (poglebiona derealka).

5. Oo, wlasnie niedawno sie nad tym zastanawialam, zdarza mi sie raz na jakis czas, pewnie to wlasnie mam od wenli...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
656
Dołączył(a)
12 cze 2013, 16:25
Lokalizacja
Kraków

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Santiago20 13 mar 2014, 00:36
Dzięki bardzo ! :) Niech jeszcze się ktoś wypowie bardziej doświadczony ( bez urazy eurydyka1 :) )
Offline
Posty
169
Dołączył(a)
15 lis 2012, 23:26

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez lunatic 13 mar 2014, 00:41
zeby moc cokolwiek powiedziec musialbys napisac od jak dawna bierzesz, jaka dawke i na jakie objawy
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Santiago20 13 mar 2014, 01:00
Biorę Dawkę 225mg od Kwietnia 2013r. Mam nerwicę natręctw, gdy przebywałem pośród ludzi czułem duży lęk i byłem taki wycofany ze społeczeństwa.
Offline
Posty
169
Dołączył(a)
15 lis 2012, 23:26

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Guzik 13 mar 2014, 07:57
misiek_1 napisał(a):brał ktoś wenlę z fluanxolem? jak na Was działał taki zestaw?


Jadłam taki zestaw i czułam się na nim bardzo dobrze!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1643
Dołączył(a)
14 wrz 2010, 16:56
Lokalizacja
Trójmiasto

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Dark Knight 13 mar 2014, 11:55
Santiago20, jak sie czujesz na takie dawce ?? pomaga ??
Offline
Posty
835
Dołączył(a)
02 paź 2012, 17:25

przez littentree 13 mar 2014, 23:37
eurydyka1 napisał(a):Santiago20 Kurva, no to moze ja odpowiem! ;p

1. Nie wiem czy normalne i czy to na pewno przez wenle, ale ja mam taka wlasnie calkowita pustke i bardzo mnie to meczy (biore wenle od 5 m-cy)

2. Tez to mam, tzn ja mam w ogole jakas pustke emocjonalna od jakiegos czasu, ale to o czum piszesz to mysle ze normalne po wenli.

3. Yy nie umiem odpowiedziec na to pytanie, prosze o wybaczenie :((

4. Czy to dzialanie wenli to nie wiem, raczej wyglada to na jakis rodzaj lęku, ja akurat inaczej reaguje na takie zatloczone miejsca, ale tez w sposob zaburzony (poglebiona derealka).

5. Oo, wlasnie niedawno sie nad tym zastanawialam, zdarza mi sie raz na jakis czas, pewnie to wlasnie mam od wenli...



Jestem trzeci dzień na wenli - dawka 225mg, też mam pustkę w głowie, dzisiaj to zauważyłem. A może tak własnie czuje się zdrowy człowiek, bez natręctw , lęków, napięcia... Ja bym tą pustke w ten sposób interpretował, bo mimo tej niby pustki nie zaniedbuje swoich klientów w pracy, mojego psa - wręcz przeciwnie - poświęcam mu jeszcze więcej czasu i uwagi niż wcześniej, w końcu "nikt mnie nie goni".

Santiago, dziwne jest to co piszesz o wyjebaniu na wszystkich w szkole, gddzie też jest bardzo dużo ludzi, a w centrum handlowym pocisz się i łączysz to z obecnością tłumów. Nie jestem psychologiem, ale wydaje mi się , że w CH problem może leżeć gdzieś indziej. Może to być lęk przed kupieniem sobie czegoś - "zrobienia sobie dobrze", w końcu ludzie chorzy na depresję mają zaniżone poczucie własnej wartości lub jego brak, więc odmawiają sobie wiekszości przyjemności - ja akurat tak miałem. Może to być przyczyną. Przeanalizuj to głębiej.

Santiago i jeszcze pytanie, po jakim czasie przyjmowania 225mg wenli poczułeś się lepiej , jej działanie? Ja dopiero 3 dzień w tym pierwszy na 225mg. Fajerwerków nie ma.
littentree
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Marian_Paździoch 14 mar 2014, 08:13
Przy tak wysokiej dawce jak 225mg nadmierne pocenie się nie jest niczym nowym. A że pojawia się w CH, może to wynik fobii społecznej. To samo tyczy się porannej pobudki, działanie noradrenalinowe wenli przy takiej dawce jest dość duże, z tego wynika wszelka potliwość. To że masz wyjebkę na wszystko jest częstym efektem brania antydepresantów zwiększających poziom serotoniny. Antydepresant ma niwelować negatywne emocje, ale czasem jednocześnie blokuje też pozytywne, automatycznie masz wszystko w dupie.
Marian_Paździoch
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez miko84 14 mar 2014, 13:04
Tak jak wyżej napisał kolega, pewne spłycenie emocji i przejmowania się oraz spadek motywacji jest dość często spotykany na lekach które podwyższają poziom serotoniny (a tak robi też wenlafaksyna). Są publikacje na temat powodowania przez leki typu SSRI/SNRI czegoś w rodzaju obojętności ("indifference"), tak więc jest to już medycznie stwierdzone:

"SSRI-Induced Indifference"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... _10_14.pdf

"Emotional side-effects of selective serotonin reuptake inhibitors: qualitative study"

http://bjp.rcpsych.org/content/195/3/211.full.pdf+html
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości

Przeskocz do