WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez true 14 lis 2013, 17:12
magnolia84 napisał(a):
lulu.onthebridge napisał(a):A gdzie można kupić dodatkowe kapsułki? i czy rozpuszczają się tak samo jak te w efectinie?

w aptece. Są jak opłatek, trzeba szybko połknąć, bo mogą się rozpuścić na języku :))

-- 14 lis 2013, o 12:26 --

true podzieliłaś kapsułki? Brałaś rano lek?

tak wzielam , podzielilam na pol , troche mnie przymulilo i ciut mi niedobrze narazie nic poza tym
Avatar użytkownika
Offline
Posty
386
Dołączył(a)
11 sie 2013, 18:42

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez magnolia84 14 lis 2013, 17:13
good girl ;) będzie dobrze! trzymam kciuki :)
magnolia84
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez zzYxx 14 lis 2013, 17:17
Kurcze, chciałbym Wam dać mój metabolizm leków. Wczoraj przypadkowo wlazłem na 150 i zero ubocznych, więc zostaję. :mrgreen:
The Walking Dead.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
463
Dołączył(a)
21 cze 2012, 13:54

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez true 15 lis 2013, 15:08
dzis wzielam drugie pol , nosz jak mnie jeblo , niech ktos mi powie ,ze to minie , z takim jelopem w glowie nie ta sie funkcjonowac , leb jak sklep , , dziwnie buzia mi zdretwiala , oczywiscie zawroty , niedobrze sie zrobilo i zmula :/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
386
Dołączył(a)
11 sie 2013, 18:42

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez magnolia84 15 lis 2013, 19:18
może dziel na 3 części ...
magnolia84
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Trepifajksel 15 lis 2013, 22:47
Witam.

Mam problem. Brałem przez 4 lata Velafax 75mg na deprechę i dodatkowo doraźnie Afobam 0,50mg na stany lękowe. Nie wyleczyło mnie te ze stanów lękowych (a to był główny powód brania tych leków) ale potrafiłem sobie z nimi radzić. Wystarczyło wziąć pół tabletki afobamu i przychodziła ulga. Czasami mogłem nie brać afobamu przez tydzień ale zazwyczaj pół tabletki lub jedna załatwiała sprawę na dzień lub dwa. Międzyczasie dostałem nową bardzo fajną pracę, szybko awansowałem. Jakiś czas zacząłem zastanawiać się nad sensem brania Velafaxu skoro największą ulgę przynosi mi sam Afobam, dodatkowo zaczęły mnie zastanawiać kłucia (prądy w głowie) po ominięciu nawet jednej dawki Velafaxu. Chciałem bardziej zająć się stanami lękowymi aby się ich pozbyć raz na zawsze. W styczniu poszedłem do miejscowego psychiatry, która powiedziała, że niepotrzebnie brałem ten Velafax i przepisała mi Fluoksetynę EGIS a ze stanami lękowymi wysłała mnie do psychologa. Po kilku wizytach u psycholożki dałem sobie z nią spokój bo nic mi jej analizy nie dawały, gubiła się w gadce, nie pamiętała poprzednich wizyt. Po przejściu z Velafaxu na Fluoksetynę kuło mnie we łbie jak cholera ale po jakimś czasie minęło. Wybrałem tą fluoksetynę i przestałem brać antydepresanty. Na początku było ok, nie zauważyłem zmian ale już w lipcu na urlopie dopadła mnie kompletna niemoc, nie miałem siły na nic. Z tygodnia na tydzień było coraz gorzej, kompletny brak energii, odczucie kompletnego wyczerpania, problemy z zasypianiem, rano z trudem wstawałem z łóżka - już zmęczony. Obecnie to jakaś masakra, pojawiły się jakieś wewnętrzne drgawki, nieustający niepokój, słabość w karku(odczucie złamanego karku), drżenie łydek, słabość w nogach i rękach, z trudem mogę się ogolić bo nie mogę utrzymać maszynki do golenia w dłoni, ogromne zawroty głowy - takie uskoki o pół metra w bok lub w górę, czasami myślę, że się wywale, duszności, nie mogę gadać bo mi coś w krtani rośnie i blokuje, dyskomfort w obecności kogoś obcego, nie mogę utrzymać wzroku na jego twarzy, nie mogę się skupić na niczym innym tylko jak się źle czuję, że zaraz zdechnę. Afobam pomaga ale już nie na dzień lub dwa ale na godzinę, dwie. Poza tym zaczął inaczej na mnie wpływać, po pół tabletki czuję się taki otępiały, język mi się plącze. Z Velafaxem lepiej działał, dodawał mi kopa, energii, rozwiewał chmury. Nie wiem co mam robić, boję się, że w końcu nie będę w stanie wstać do pracy, że rozwali mi się to co z takim trudem sobie wypracowałem. Czy to możliwe, żebym dostał reakcji odstawiennej po Velafaxie tak późno??? Czy mogę sam znowu zacząć brać ten Velafax? Poratujcie bo jestem totalnie załamany.
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
15 lis 2013, 21:47

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez magnolia84 15 lis 2013, 22:55
Witaj
Odstawiłeś wenlafaksynę z dnia na dzień i od razu zacząłeś brać fluoksetynę? Syndrom odstawienia antydepresantów (przede wszystkim nagłego odstawienia) bywa bardzo nieprzyjemny, dlatego powinno się schodzić z nich stopniowo. Podobnie zresztą jest z wejściem. Pominięcie dawki często skutkuje nieprzyjemnymi objawami. Jeżeli dobrze zrozumiałam, to fluoksetynę bierzesz od stycznia?
magnolia84
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Trepifajksel 15 lis 2013, 23:06
Nie. Nie biorę wcale antydepresantów od prawie roku. Brałem Velafax 4 lata, w styczniu przeszedłem na jedno opakowanie Fluoksetyny Egis, wybrałem to opakowanie i przestałem brać.
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
15 lis 2013, 21:47

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez magnolia84 15 lis 2013, 23:12
w takim razie masz syndrom odstawienny. Pewnie zszedłeś z fluoksetyny nagle. Kiedyś zrobiłam tak samo (nie wiem co mi odbiło, bo nigdy tak nie robiłam) i później bardzo tego pożałowałam. Powinieneś wybrać się do lekarza.
magnolia84
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez NieznanySprawca 15 lis 2013, 23:18
Trepifajksel, Kiedy zszedłeś z tej fluo? Akurat zamiana wenli na fluo to b. dobry pomysł przy odstawieniu, bo schodząc na sucho z samej wenli bywa koszmarnie, a tak zawsze jest lżej. Ale wydaje mi się, że po 4 latach (kuupa czasu) brania wenli mózg już na tyle się przyzwyczaił do tej stymulacji, że jedna paczka na redukcje i zejście to stanowczo za mało. Ja na Twoim miejscu schodziłbym o wiele dłużej. Tak jak piszę Magnolia- to syndrom odstawienny SSxx w pełnej krasie.
NieznanySprawca
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Trepifajksel 15 lis 2013, 23:19
Nagle to zszedłem z Wenlafaksyny, którą brałem 4 lata, bo fluoksetyny wziąłem tylko jedno opakowanie. Jeżeli to syndrom odstawienny to dlaczego pojawił się tak późno czyli po kilku miesiącach od odstawienia i trwa tak długo? Czytałem o antydepresantach i tam jest mowa o tygodniach a u mnie mija już prawie rok.
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
15 lis 2013, 21:47

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez magnolia84 15 lis 2013, 23:21
nie wolno nagle schodzić z żadnego antydepresantu!!!!! Syndrom odstawienny może się pojawić nawet po kilku miesiącach.
Fluoksetyna potrafi się wkręcać czasem dłużej niż miesiąc, a Ty przyjąłeś jedno opakowanie i przestałeś. Masz teraz tego skutki.
Ostatnio edytowano 15 lis 2013, 23:25 przez magnolia84, łącznie edytowano 1 raz
magnolia84
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Trepifajksel 15 lis 2013, 23:24
Czyli powinienem zacząć brać ten Velafax?

Ostatnią tabletkę wziąłem chyba w lutym.
Ostatnio edytowano 15 lis 2013, 23:25 przez Trepifajksel, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
15 lis 2013, 21:47

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez magnolia84 15 lis 2013, 23:25
Powinieneś pójść do lekarza i porozmawiać z nim o tym.
magnolia84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

Przeskocz do