WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez CórkaNocy 06 kwi 2013, 17:30
marcel, U mnie właśnie ten lek działał jedynie na lęki a nie na deprę. Ale na początku miałam zwiększone lęki, potem z czasem było coraz lepiej, na dawce 112,5 i 150 już nie miałam z nimi problemów, teraz jak schodzę tez nie mam, jedynie ta nerwówka pozostała, częste wypadanie czegoś z rąk, rozlewanie, lekka chaotyczność.
Lekarz sukcesywnie dokładał mi leki i dawki, bo byłam w takim stanie, że sama nie wierzyłam, że będzie lepiej. A zastąpił to tym miksem co mam w podpisie (czyli oprócz Wenli, Coaxil, Fluanxol no i zostaje Mirtagen, bo jednak już nawet jak zmniejszam o ćwiartkę to nie mogę spać :/ a jak biorę całą to jest ok).
Jeśli chodzi o odstawianie to jak schodziłam ze 187,5 na 150 od razu to miałam w pierwszym dniu lekkie zawroty głowy. Ze 150 na 112,5 również ale trwało to tylko jeden dzien. ze 112,5 na 75 nie odczułam nic i teraz wczoraj odsypałam jedną z sześciu kuleczek Orivenu i tak będę co tydzień o jedną aż do zera.
Nie mam żadnych prądów w głowie, pogorszenia nastroju, wręcz jest lepiej z każdą mniejszą dawką, ale ja reaguję dość nietypowo :P i leki podwyższające jedynie serotoninę lub noradrenalinkę bez dopaminy 'nie robią mi dobrze' że tak się wyrażę :)

A brałam Wenlę od grudnia. Więc niby nie aż tak długo, w porównaniu do innych ale jak dla mnie jednak za długo :]
CórkaNocy
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez marcel 06 kwi 2013, 23:09
Bezimienna123, U mnie dokładnie odwrotnie . Lęki pozostały , ale depresja zniknęła. Po podniesieniu dawki moze leki ustąpią .Ta nerwowośc i mnie towarzyszy niestety . Pewnie pomogło by benzo , ale tego nie chce sie czepiac .U mnie ze spaniem była tragedia . Chloropritiksen , tisercin próbowałem . Ale to straszne zmulacze i spania nie było. Miansec trafiony. Ja tez wenyli długo nie biorę. Od lutego.Wenyla jest lekiem pierwszego rzutu i w miarę trafiony.
Szary świat piekny być może - w kolorowym telewizorze
Offline
Posty
121
Dołączył(a)
02 gru 2012, 14:01

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez In_Chains_Of_DD 07 kwi 2013, 18:24
Michuj napisał(a):teoretycznie crf to 300 mg wenlafaksyny + 45 mg mirtazapiny minimum. ponizej tej dawki to crf dla ubogich :P
skoro nastroj dupy nie urywal to mozesz wnioskowac o zwiekszenie dawek.


Michuj widzę, że w podpisie obciąłeś o połowę mirtę, dlaczego tak? Teraz Twoje combo to nie california rocket fuel a a bardziej... country traktor fuel... :lol:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
343
Dołączył(a)
13 lut 2013, 01:41

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Moore 11 kwi 2013, 17:30
Dwa dni temu lekarz zwiększył mi dawkę z 75 mg na 150 i dzisiaj czuje się fatalnie (objawy każdemu z was znane: dół, bezczynność, przygnębienie), czyli cofnąłem się. Czy to normalne?
Offline
Posty
11
Dołączył(a)
09 lut 2013, 13:26

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez In_Chains_Of_DD 11 kwi 2013, 21:31
przy zwiększeniu może być do dupy przez pewien czas, poczekaj 1-2 tygodnie powinno się poprawić i oczywiście z czasem być lepiej niż na 75mg (takie jest założenie większej dawki w końcu)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
343
Dołączył(a)
13 lut 2013, 01:41

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez CórkaNocy 12 kwi 2013, 19:33
Moore, mi się przyznam, bardzo źle wchodziło na ten lek. Od dawki 75 wzwyż przez kilka tyg. czułam zawroty głowy, mrowienie ciała, obniżone libido i inne. Potem po jakimś czasie się ustabilizowało i osobiście nawet łatwiej mi się ten lek teraz odstawia niż na niego wchodziło :P
CórkaNocy
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez k1992 14 kwi 2013, 00:17
Jestem od kilka dni na wenli. Lekarz zalecił stopniowe zmniejszanie dawek paro i zażywanie wenli, zaczynając od bardzo niskich dawek. Dzisiaj zwiększyłem do 75, ból głowy + nasilone lęki. Mam cichą nadzieję, że te lęki świadczą o tym, że lek okaże się trafiony, ale pożyjemy zobaczymy. Ale nawet przy paro nie miałem takich skutków ubocznych :) Po całkowitym odstawieniu paro, do wenli dołożę mirtazepinę.
k1992
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez stracony 14 kwi 2013, 17:15
Od lat cierpię na dystymię, w grudniu postanowiłem coś z tym zrobić i poprosiłem o neuroleptyk. Dostałem fluanxol. Od razu była genialna poprawa ale po miesiącu zaczęło sie coś dziać. Jakby przeładowanie i niemożliwość skupienia się na czymkolwiek. Po 2 miesiącu odstawiłem ten lek a po 2 tygodniach od odstawienia zaczął się mój horror. Pierwszy raz w życiu dopadły mnie koszmarne lęki plus przymus chodzenia. Byłem tym tak załamany, że prawie zrobiłem coś głupiego. Dostałem Aciprex, na którym bezsenność doprowadziła mnie do 2 załamania nerwowego. Jakoś to przeżyłem ale po miesiącu stosowania, chodziłem zamulony jak zombie z wiecznym uczuciem totalnego strucia. Po zmianie leku dostałem Efevelon, który już kiedyś krótko brałem przez trudności seksualne. Teraz było mi wszystko jedno byle zmienił się mój stan. I zmienił się praktycznie od momentu odstawienia aciprexu.
Jestem po 2 tygodniach na dawce 75mg a od wczoraj przeszedłem na 150mg. Niestety dalej mam problemy ze snem, śpię niespokojnie po 5h na noc wspierając się do tego Ketileptem 25mg.
Do tego będąc na lekach, szczególnie na efevelonie, dramatycznie w ciągu 2 miesięcy pogorszył mi się wzrok a w uszach bardziej mi piszczy niż normalnie ( mam szumy uszne od paru lat)
W nocy a także często w dzień mam wybuchy potu. Jestem już tym wszystkim mocno zmęczony a mój stan pogłębia dysfunkcja seksualna.
Zastanawiam się czy nie brać lekarstw jeszcze z miesiąc i stopniowo odstawić. Lęki minęły mi praktycznie zaraz po zastosowaniu aciprexu i nie mam ich już 2 miesiąc. Może brane lekarstwa zmieniły mi szkody w mózgu spowodowane przez neuroleptyk i incydent z lękami ( trwał koło 2 tygodni) już nie wróci? Jak myślicie?
kiedyś dystymia, niedawno nerwica z silną depresją a teraz oby "tylko" dystymia
Avatar użytkownika
Offline
Posty
369
Dołączył(a)
21 cze 2010, 22:05

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Kalebx3 14 kwi 2013, 17:32
Lęki po fluanxolu?
Znam . Dopóki bierzesz jest spoko ,ale odstaw tylko...haha
Szybko wyczułem ten zasrany fluanxol .
Do-śmieci.

Stracony , myślę ,że nie wróci. , a jeżeliby to na krótko i słabo. Wtedy dorażnie benzo i na tym starczy.
>>> Jesteśmy żebrakami żyjącymi na koszt Boga >>>
Avatar użytkownika
Offline
Posty
9027
Dołączył(a)
26 cze 2011, 00:09
Lokalizacja
człowiek śmiertelny i grzeszny

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez k1992 14 kwi 2013, 17:44
Mała rada ode mnie, dla osób leczących się wenlafaksyną. Lekarze często przepisują najdroższe leki, nie wiedzieć czemu. Np. Efectin 75mg kosztuje prawie 42zł dla osób z refundacją. Ja dostałem Venlectine 75mg, za który zapłaciłem... 8,80zł. Tak więc przy kolejnych wizytach prosząc lekarza o Venlectine, możecie sporo zaoszczędzić.
k1992
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Cassidy 14 kwi 2013, 17:51
Nie wiem co robić... Minęły ponad dwa tygodnie i w przypadku dalszego braku entuzjazmu miałam podnieść dawkę o jedną tabletkę (obecnie biorę 75...)
„Życie jest cieniem ruchomym jedynie, nędznym aktorem, który przez godzinę pyszni się i miota po scenie aby umilknąć potem na zawsze. Jest bajką opowiedzianą przez głupca pełnego furii i wrzasków, które nic nie znaczą”
Avatar użytkownika
Offline
Posty
454
Dołączył(a)
01 sie 2008, 19:01

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez stracony 14 kwi 2013, 19:43
Powiedzcie mi, czy problemy z rozmazanym widzeniem i słabą akomodacją mijają po jakimś czasie brania wenli ?
kiedyś dystymia, niedawno nerwica z silną depresją a teraz oby "tylko" dystymia
Avatar użytkownika
Offline
Posty
369
Dołączył(a)
21 cze 2010, 22:05

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez k1992 14 kwi 2013, 20:06
Podłączam się pod pytanie kolegi powyżej, od kiedy pojawiła się nerwica, mam takie same problemy ze wzrokiem.
k1992
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Agent Orange 14 kwi 2013, 20:29
U mnie większość skutków ubocznych, w tym problemy ze wzrokiem, minęły po 4 tygodniach.
Będzie lepiej.
Offline
Posty
22
Dołączył(a)
02 kwi 2013, 18:56

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Przeskocz do