WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
203
65%

Nie
81
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 311

Avatar użytkownika
przez rolingstone 22 sie 2007, 11:05
Ja też nie mam zamiaru się nabijać, ale z antydepresantami jest tak, że nie działają jak np. benzodiazepiny. Ja też biorę 150 mg efectinu już 5 tydzień i na razie brak większych efektów. Przy atydepresantach efekty są, ale min. po 2, 3 tygodniach. Może kiedyś wymyślą antydepresanty działające kilka godzin po zażyciu :) Piotrr a ile Ty bierzesz, bo nie pamiętam?
Ostatnio edytowano 22 sie 2007, 11:10 przez rolingstone, łącznie edytowano 1 raz
Nerwicę można pokonać :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
304
Dołączył(a)
04 kwi 2006, 12:52
Lokalizacja
Wawa

Avatar użytkownika
przez suave 22 sie 2007, 11:07
Jest jeszcze jedna sprawa: jeśli brało się niedawno (góra 2 tygodnie) jakiś inny antydepresant to następny zakakuje dość szybko, ale efekt leczniczy uzyskuje się po paru miesiącach.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
62
Dołączył(a)
02 lip 2007, 10:21
Lokalizacja
Szczecin

Avatar użytkownika
przez rolingstone 22 sie 2007, 11:13
ja też słyszałem, że nawet do 12 tyg. czasem trzeba czekać. nie wiem, jak będzie z efectinem, ale trochę to przeraża. ludzie też rezygnują, gdy przez 2 miesiące objawy nie ustępują. szukają innych tabletek, a tak naprawdę często tamte jeszcze nie zdążyły zadziałać. no ale na razie innych leków nie ma.
Nerwicę można pokonać :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
304
Dołączył(a)
04 kwi 2006, 12:52
Lokalizacja
Wawa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Avatar użytkownika
przez suave 22 sie 2007, 11:17
Postaraj się przeczekać, o ile nie masz uniemożliwiających funkcjonowanie skutków ubocznych. U mnie effectin po raz drugi akurat nie był trafiony (skutki uboczne), ale zoloft jest idealny. I też czekam :) więc zapraszam do wspólnego czekania :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
62
Dołączył(a)
02 lip 2007, 10:21
Lokalizacja
Szczecin

Avatar użytkownika
przez rolingstone 22 sie 2007, 11:30
ja na efectinie skutków ubocznych nie mam, chyba że zaliczyć do nich zwiększony lęk :)
czekam. co mi zostało :)
a zoloft - albo zbyt wcześnie przerwałem, albo nie dawał efektów. w ogóle nie pomagał, a czekać już nie chciałem, bo lekarka namawiała do efectinu.
Nerwicę można pokonać :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
304
Dołączył(a)
04 kwi 2006, 12:52
Lokalizacja
Wawa

przez Piotrr 22 sie 2007, 12:08
rolingstone napisał(a):Piotrr a ile Ty bierzesz, bo nie pamiętam?

Ja biorę 75. Ale3 zastanawiam sie z lekarzem czy nie zwiekszyc dawki. Jednak narazie pewnie nie bedziemy zwiekszac, bo efekty jakies są. Ale tak jak mowie- MAŁE. Choc wczoraj odniosłem niezly sukces. Pierwszy raz od roku jechalem autobusem. raptem 2 przystanki bo lęki zaczęły mnie dopadać i musialem wysiąść ale jednak sukces. Naprawde ja też się martwiłem, że po tygodniu barabnia czy tam dwoch nie bylo efektów. Po rozmowie z lekarzem stwierdzilem, ze trzeba czekac. Jak mi powiedział, to niestety lęki będą jeszcze dlugo. Same leki mają tylko POMÓC w wyeliminowaniu lęków i starachu ale same za nas nic nie zrobią. Wiec teraz jakoś inaczej na to patrzę i wiem, że potrzeba czasu. Przede wszystkim nic na siłę. Naprawdę, bo inaczej można zapędzić się w slepą uliczkę. Teraz naprawdę po tych małych sygnałach, że jest lepiej (cały czas powtarzam, że małe bo naprawde do rewelacji to jeszcze daaaaleko) nabrałem chęci do życia. Zmusza mnie to do większej pracy nad sobą i nad trenowaniem swoich zachowań w sytuacjach stresowych. Efectin podobno jest bardzo dobrym lekiem, jednak na efekty należy poczekać. Ale tak jak mówię, leki za nas same nie załatwią nic. To tylko wspomagacz w naszej osobistej walce z tą chorobą. Same nas nie wyleczą. Wiec jak ktos mysli, ze samo branie "dropsów" wszystko załatwi jest w błędzie. Ja naprawdę dojscie do dawnej formy okupuję cieżkim treningiem i pracą nad sobą.
Offline
Posty
100
Dołączył(a)
19 cze 2007, 09:59

Avatar użytkownika
przez rolingstone 22 sie 2007, 13:31
masz rację i gratuluję sukcesów. od małych się zaczyna. a z tym czekmaniem na efekty to jest tak, że lepiej odpuścić i normalnie o tym nie myśleć, samo przyjdzie. może tak jak ze snem: im bardziej chcemy zasnąć, tym bardziej nic z tego
Nerwicę można pokonać :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
304
Dołączył(a)
04 kwi 2006, 12:52
Lokalizacja
Wawa

przez kika11 22 sie 2007, 19:15
Witam.
Mozecie sobie wierzyc lub nie, ale ja naprawde sie lepiej poczulam.Byc moze to wcale nie sprawka tego lekarstwa, a tego, ze wzielam sie w garsc i zaczelam analizwoac swoje zycie i naprawiac bledy...Jeszcze kilka dni temu nie bylo mowy, zebym zostala sama w domu, a dzis jestem sama i czuje sie normalnie.Moze nie super, ale w porownaniu z tym co bylo kilka dni temu czuje sie dobrze..
A tez moze dlatego, ze ja zaczelam leczenie bardzo wczesnie, zanim calkowicie odizolowalabym sie od calego swiata.Po pierwszych objawach odrazu udalam sie do psychiatry, wiec moze i to jest skutek tego,ze czuje sie lepiej.Ze moja choroba nie byla w tak duzym stadium zaawansowania..
Niewiem..Ciezko stwierdzic co sie tak naprawde dzieje w psychice czlowieka..
Pozdrawiam..
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
16 sie 2007, 22:54

Avatar użytkownika
przez laven 22 sie 2007, 19:54
Jak na moje oko to zażywanie lekarstw może być w tym przypadku niepotrzebne. Jeżeli po 7 dniach widać poprawę (co jest zasługą wyłącznie psychologicznych zmian) to znaczy, że nie ma sensu brać leków skoro jest lepiej bez ich działania. Prawda jest taka, że po 7 dni przy tak niskiej dawce nie jest w stanie w żaden sposób wyleczyć. A, że objawy nie zdążyły się rozwinąć to może wcale nie ma żadnej depresji? Ludzie czasem lubią wyolbrzymiać swoje problemy. A czasem wystarczy naprawdę wziąźć się w garść.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
219
Dołączył(a)
05 maja 2007, 23:18

Avatar użytkownika
przez groskova 23 sie 2007, 13:55
Witam,

Ja tez jestem zagranica i tu sie nabawilam depresji. Bralam wczesniej Lexapro przez dwa miesiace i zadnej poprawy:(( Teraz lekarz zapisal mi Efexor 75mg (odpowiiednik efectinu) i xanax 0,5 na noc na spanie.
Dzis wzielam druga tabletke.Ciezko mi, czuje sie "nacpana" caly czas, zero zdolnosci do koncentracji.
Czy wy tez lapiecie "zawiechy"? Ja wczoraj w pracy "zawiesilam" sie przed komputerem i siedzialam 10minut patrzac w ekran i kompletnie nie wiedzialam co sie dzieje...
I mam okropny jadlowstret i mdlosci bleee:(((((
Avatar użytkownika
Offline
Posty
205
Dołączył(a)
13 sie 2007, 21:57
Lokalizacja
Wroclaw

przez kika11 24 sie 2007, 00:24
Ile czasu odczuwaliscie przyspieszone bicie serca?strasznie mnie to drazni, przez to na niczym nie moge sie skupic, bo ciagle czuje jak bije...czy ono wkoncu wroci spowrotem do stabilizacji?
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
16 sie 2007, 22:54

Avatar użytkownika
przez rolingstone 24 sie 2007, 08:58
groskova napisał(a):jadlowstret i mdlosci


na początku to normalne. potem przejdzie.


kika11 napisał(a):Ile czasu odczuwaliscie przyspieszone bicie serca?


kurczę, a mi po efectinie serce bije normalnie, ale za to jaki lęk mam :(
Nerwicę można pokonać :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
304
Dołączył(a)
04 kwi 2006, 12:52
Lokalizacja
Wawa

przez Piotrr 24 sie 2007, 09:47
kika11 napisał(a):Ile czasu odczuwaliscie przyspieszone bicie serca?

efectin podnosi minimalnie cisnienie. Zmierz sobie , do tego puls. Moze to wina podwyzszonego pulsu. Ja ostatnio dosc duzo jestem w ruchu i ciagle mam przyspieszone tetno. Ale wlasnie dlatego, ze efectin podnosi troche cisnienie to dostalem pernazinum, ktore obniza cisnienie. Wiec generalnie problemow zadnych nie mam.
Offline
Posty
100
Dołączył(a)
19 cze 2007, 09:59

przez Goplaneczka 24 sie 2007, 10:23
ehh... Ja powinnam do effectinu brać w komplecie leviron, ale nie mogłam się dalej zmusić do tego. Już miesiąc. Po 2 tygodniach było dobrze, ale teraz czuję, że wszystko wraca. Czy spytać się psychiatry o podwyższenie dawki? Bo biorę 75mg.
Goplaneczka
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Przeskocz do