WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Efectin ER czy ktoś może go bral !!!

przez saga 22 mar 2006, 16:55
Mam poważne klopoty z dusznościami w klatce piersiowej. Strasznie mnie ściska już caly czas. Mam zupelnie zatkany nos (naczynioruchowy nieżyt nosa) i z tego powodu nabawilam się silnej nerwicy lękowej. Że nigdy nie będe mogla tym nosem oddychać i zaczęlam się dusić oddychając stami. Juz ledwo żyje niewiem co mam robić. Jestem w trakcie leczenia nosa ale lekarz powiedzial ,że bez leków antydepresyjnych może się nieobejść. I powiedzial ,że być moze będe musiala taką kurację przejść. I polecil efectin ER. Czy ktoś z was mial podobne objawy i czy ten lek usunie te duszności. Lekarz powiedzial ,że nawet czasami bywalo tak ,że taki lek odtyka nos.... :cry:
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
21 mar 2006, 19:11

przez Dana 31 mar 2006, 16:56
Effectin jak kazdy lek antydepresyjny należy brać MINIMUM przez pół roku.
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
23 gru 2005, 04:03

przez forever 03 kwi 2006, 20:20
czy ten lekarz to alergolog? Czy wykluczono astme? Efectin jest przeciwdepresyjny i sam w sobie nie udrażnia dróg oddechowych.
wybaczyć to znaczy wszystko zrozumieć
Offline
Posty
47
Dołączył(a)
20 mar 2006, 23:52
Lokalizacja
pruszków

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez forever 03 kwi 2006, 20:37
w ogólnym farmindeksje znalazłam, że efectin bierze się w lęku pół roku w depresji rok, i Już jest dawka 35 mgER. Ja biorę efectin er 75mg miesiąc widzę poprawę. Na początku miałam sztywności mięśni byłam skołowana i miałam osłabioną ostrość wzroku. ale kupiłam silniejsze szkła kontaktowe i jest ok : )
wybaczyć to znaczy wszystko zrozumieć
Offline
Posty
47
Dołączył(a)
20 mar 2006, 23:52
Lokalizacja
pruszków

przez atrucha 04 kwi 2006, 12:39
forever napisał(a):Już jest dawka 35 mgER.

Ooo,fajnie.. Gdyby jeszcze Velafax był ER.. :roll:
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

efectin :) my love

przez Szczęściara 04 kwi 2006, 20:50
No ja mogę dodać, że chociaż słoniem nie jestem ani też nie mam depresji a "jedynie" chyba nerwicę a w zasadzie to sama nie wiem co ja mam :lol: to mój lekarz zaczął od raz dziennie Efectin ER 75 na noc, to brałam jakieś 2-3 miesiące najpierw po miesiącu były napady euforii a potem się uspokoiło.

Po niecałych trzech miesiącach poczułam że to ZA MAŁO bo łapałam spadki nastroju, a lek powinien działać tak żeby po 3 miesiącach nastrój był wyrównany. Lekarz powiedział że skoro tak jest to podwajamy dawkę, a więc 75 ER dwa razy dziennie RANO i WIECZOREM.

Dopiero to na mnie podziałało jak trzeba :P Czuję się NORMALNIE jakby zdrowa. Ale podobno taką dawkę można brać max 1 rok więc jeszcze kilka miechów i zchodzę do jednej.

Ale EFECTIN jest moim zdaniem GENIALNY jak dla mnie!
Jedyny skutek uboczny to spadek libido :cry:

ps: a na marginesie co to dokładnie znaczy ER ??
Szczęściara
Offline

przez Gość 04 kwi 2006, 22:02
ER - lek ma przedłużone uwalnianie w organiźmie. Jednym słowem działa dłużej niż zwykłe lekarstwo. Połykając tabletkę rano masz pewność,że będzie działała i wieczorem.
Gość
Offline

przez atrucha 04 kwi 2006, 22:04
Ten "gość" to ja :lol: Pozdrówki.
Bądźcie dzielni! Pa :)
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

przez atrucha 05 kwi 2006, 20:25
Cztery tygodnie to sporo czasu.. Według mnie Efectin powinien już zadziałać. Lekarz ma rację. Poczekaj jeszcze jakiś czas. Chyba warto.. Ten lek bezapelacyjnie pomaga. Mam nadzieję,ze Tobie też pomoże :)
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

przez atrucha 05 kwi 2006, 20:32
Saga..jeżeli problemy z oddychaniem są na tle nerwowym, to Efectin zwykle radzi sobie z tym. Polecam poczytanie wszystkiego co zostało juz napisane na forum o Efectinie. Szkoda miejsca na dublowanie tematów;)
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

przez forever 09 kwi 2006, 19:58
Szczęściara, er znaczy też że lek dawkuje się 1 x dziennie bo działa 24h.
Tu bierzesz co 12h pewnie ma to jakieś uzasadnienie może mniej działań niepożądanych? Jakbyś mogła się spytać lekarza. Ja nie miałam zbyt widocznej poprawy na 75 er, 150 er żle tolerowałam, zwiększyłam dawkę o pół(wysypuję z kapsułki połowe kuleczek i łykam) ale dalej nie jest zadawalająco.
co do xanaxu sr zgadza się że ma mały potęcjał uzależniający i często jest łączony z innymi lekami na początku terapii.
wybaczyć to znaczy wszystko zrozumieć
Offline
Posty
47
Dołączył(a)
20 mar 2006, 23:52
Lokalizacja
pruszków

efectin :) my love

przez Szczęściara 09 kwi 2006, 22:40
Ja na początku brałam 1 x 75 er. Po miesiącu było super przez jakieś 2 tyg stan euforii - lekarz mówi że tak bywa jak lek "wchodzi" w organizm. Potem to się wyrównało, ale zaczęły się spadki nastroju, czułam że nie jestem "równa" że mam zachwiania że sa momenty kiedy czuję sie gorzej, lekko przybita.

Lekarz powiedział że jeśli tak jest to mogę zwiększyć dawkę o 75 czyli rano i wieczorem jedna tabl. co w sumie daje 150. Powiedział tez że to dość duża dawka.
Biore ją już chyba ponad 3 miesiące i naprawdę jest OK. Mój nastrój jest stabilny i BARDZO wyrównany. Jestem pogodna i zadowolona! Ale nie czuje sie na siłach by zmniejszyć dawkę, choć lekarz mi to zaproponował. Mysle ze za wcześnie. Podobno 150 można brac max rok więc jeszcze trochę :)
Szczęściara
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 29 gości

Przeskocz do